Forum Honda NTV

Ogólne - Serwis

johnny1976 - Sro Maj 05, 2021 22:32
: Temat postu: Serwis
Panowie szukam dobrego sprawdzonego serwisu ponieważ po serwisie w motorista zostałem zniesmaczony ponieważ w grudniu wstawiłem tam moto na przygotowanie do sezonu olejecplyny itp oraz synchronizacja gaźników i nie stety ale do wczoraj było ok A dzisiaj już nie odpaliłem i podczas kręcenia strzelało z wydechu .
Lokalizacja Warszawa , Marki , Ząbki , Jabłonna , Legionowo
PeterP - Czw Maj 06, 2021 08:55
:
Cześć, ja wszystkie swoje moto serwisowałem w Motor-Gar vis a vis Leroy`a w Jabłonnie, serwis oceniam 90/100 drobne niedociągnięcia były ale mechanik który dawał ciała już wyleciał więc na chwilę obecną szczerze polecam.
Zbychu - Czw Maj 06, 2021 10:18
:
Wypadałoby tu zadać magiczne pytanie, czy serwis eksploatacyjny jest przygotowaniem motocykla do sezonu ?. Moim zdaniem, tylko duży przegląd spełnia te kryteria, ale nie jest on tani, tym bardziej dla starszych jednostek i mało kto się na niego decyduje, tym bardziej oddając motocykl do warsztatu. Nie bronie tego serwisu, ba, nawet go nie znam, ale tego typu opinie, tym bardziej kiedy nie zna się jeszcze przyczyny są chyba zbyt pochopne. Przecież najlepszy mechanik nie jest w stanie przewidzieć ile dana część wytrzyma, a ulegają awarią nawet nowe, a co dopiero te, które lata świetności mają dawno już za sobą.
Ciok - Czw Maj 06, 2021 10:32
:
Jestem zniesmaczony, bo co ma wymiana płynów do odpalania motocykla? Celowo uszkodzili motocykl? A może zdechł akumulator po zimie?
johnny1976 - Czw Maj 06, 2021 12:59
:
Napisałem że został wstawiony na przygotowanie do sezonu i była robiona synchronizacja gaźników
Ciok - Czw Maj 06, 2021 15:22
:
johnny1976 napisał/a:
Napisałem że został wstawiony na przygotowanie do sezonu i była robiona synchronizacja gaźników

To co w końcu robili? Synchronizacja z tego co wiem to kręcenie śrubkami.
Zbychu - Czw Maj 06, 2021 15:46
:
johnny1976, to może napisz, co konkretnie wchodziło w zakres tego przygotowania, bo chyba wiesz, przynajmniej powinieneś wiedzieć za co zapłaciłeś. Ta nieszczęsna synchronizacja, której się tak kurczowo trzymasz ma tyle samo wspólnego z odpaleniem silnika, co wymiana płynów. Nawet na rozjechanym synchro silnik powinien odpalić, a robienie go bez czyszczenia i prawidłowego wyregulowania zaworów i gaźników ma się nijak. Poza tym, to, że wali w wydech może mieć wiele innych przyczyn, nie tylko mechanicznych, ale i elektrycznych. Czemu nie skontaktujesz się z osobą, która to robiła ?


Ciok napisał/a:

Synchronizacja z tego co wiem to kręcenie śrubkami.


Nie śrubkami, tylko jedną śrubką :razz:
Ciok - Czw Maj 06, 2021 15:57
:
Biorę bardziej na logikę. Widziałem, jak u mnie synchronizowali, to czymś tam kręcili i to wszystko.
Jedna czy dwie to już nie dopatrzyłem
Zbychu - Czw Maj 06, 2021 16:08
:
U nas są tylko 2 gaźniki z czego jeden jest bazowy, więc jedna śrubka, w układzie R4 są 3, w R5 są 4 w.... Może pomyliło Ci się z mieszanką, tam faktycznie są dwie
johnny1976 - Czw Maj 06, 2021 18:08
:
Jest to moje pierwsze moto i myślałem że przy strzelaniu z wydechu podczas kręcenia to jest związane z synchronizacją i zapłonem.
Ale odezwał się dzisiaj do mnie były właściciel z czego jestem bardzo zadowolony i podal mi przyczynę problemu z odpalaniem .
Główna kostka zasilająca przy bezpiecznikach miała styki zaśniedziale i po oczyszczeniu nalotu moto pali na dotyk
Ciok - Czw Maj 06, 2021 18:36
:
Zbychu napisał/a:
U nas są tylko 2 gaźniki z czego jeden jest bazowy, więc jedna śrubka, w układzie R4 są 3, w R5 są 4 w.... Może pomyliło Ci się z mieszanką, tam faktycznie są dwie

Mię się nic nie pomyliło. :oops:
Ja po prostu jestem mechanik "dwie lewe". :lol:
Z naprawy motocykla to najlepszy jestem z dzwonienia do Mechanika Jacka i z assistance. W aucie identycznie.
ale staram się logiką nadrabiać i wiekiem....
Zbychu - Czw Maj 06, 2021 18:46
:
johnny1976, synchro nie ma na to wpływu, może silnik nierówno pracować na jałowym, mogą falować obroty, może być słaba reakcja na rol gazie, silnik pracować twardo, ........., ale powinien zapalić. Natomiast układ zapłonowy jak najbardziej ma tu znaczenie, a konkretnie zasilanie, iskra, impulsator, świece, cewki, regler, aku, ........ Najważniejsze, że problem zażegnany. Jeżeli to Twoje pierwsze moto, to wszystko przed Tobą i czas pokaże, że taki problem, to nie problem. Jazda motocyklem jest przyjemnością, ale naprawy czasem potrafią podnieść ciśnienie, dlatego polecam podejść do zagadnienia na spokojnie.


Ciok, omnibusy to mit czerwonych kmerów, jak ktoś mówi, że zna się na wszystkim, to buja. Ja sam cały czas się uczę, a i tak głupi umrę .
PeterP - Czw Maj 06, 2021 20:29
:
A ja miałem inną strategię w serwisie który polecałem, mówiłem właścicielowi: Bogdan rób tak jak byś robił swoje własne moto, albo jeszcze lepiej... jak dla swojej córki... oczywiście zawsze coś się znalazło i z paroma stówkami przyszło się rozstać nadprogramowo; ale zawsze byłem pewien że sprzęt jest sprawny i mnie nie zawiedzie, zresztą książki serwisowej nawet nie zabierałem z warsztatu, więc zawsze wiedzieli co kiedy było robione a i za często się nie widzieliśmy warsztatowo; raz w roku na serwisie po sezonie i czasami raz na sezon coś wypadło nadprogramowo.
johnny1976 - Czw Maj 06, 2021 21:27
:
Zbychu , PeterP dzieki za zrozumienie