Forum Honda NTV

Problemy techniczne - NT700VA nie odpala

Ad3x - Pon Sie 17, 2020 23:09
: Temat postu: NT700VA nie odpala
Witajcie,
Mam problem Hania 2008 przestała odpalać. Przebieg około 135k km.
Zaczęło się od tego, że po wycieczce ok 300 km (końcówka ok. 10 km w dużym deszczu) na drugi dzień zauważyłem, że falują delikatnie obroty i moto jakby przerywało na jednostajnych obrotach, na wysokich obrotach ładnie jechało. Dwa dni później moto postało w garażu i jadąc do pracy czuję że coraz bardziej szarpie na niskich obrotach. Do tego znowu zlało moto pod pracą co nie miara.
Na drugi dzień umówiłem się z kolegą, że podjadę do niego na warsztat i coś poszukamy co tam nie halo. I wyciągam Hanię z garażu mając zamiar udać się do kolegi a tu moto prycha, strzela, dławi się - doturlałem się 5 km do kumpla ledwie jadąc 30 km/h odkręcając manetkę nie miała siły jechać.
I szukamy...
1. Iskra - na jednym cylindrze - świeca po prawej jest w miarę (lampa stroboskopowa mryga ładnie), po drugiej stronie lipa - lampa strobo co jakiś czas zaświeci. A więc zamiana cewek - problem dalej na tym samym cylindrze - czyli cewki raczej ok.
2. Sprawdzenie wszystkich wtyczek, czujników - przejścia są, oporności np. na CKP - czujnik połozenia wału ok 718 ohm, CMP - czujnik wałka - 492 ohm. Tam gdzie stwierdzona była śniedź poczyszczone a niektóre konektorki nawet wymienione.
Dalej to samo odpala ale prycha, kicha, obroty skaczą.
Cóż, pojechałęm na tydzień na wakacje , kolega dalej jak miał czas coś tam patrzył, kombinował.
Wróciłem i dziś znowu do moto - okazuje się że w ogóle już nie odpala.
Mam kolegę z taka samą devi i chyba spróujemy przełożyć ECM (możliwe że sterownik padł?).
Jak macie jakieś sugestie to podpowiedzcie co tu jeszcze sprawdzić.

Dodam jeszcze że FI się nie świeci i brak błędów na testerze OBD.
stator - Czw Sie 20, 2020 08:52
:
Pompa paliwa, łączniki między przepustnicami a głowixą, same przepustnice....
Tylko tyle na razie mi się kojarzy....
Ad3x - Pią Sie 21, 2020 07:50
:
stator, Dzięki za odpowiedź.
Problem zażegnany.
Honda odpala, nie przerywa, nie krztusi się, wszystko wróciło do normy.
Faktycznie problemem było zasilanie paliwem. Wg serwisówki pompka powinna nalać 200 ml wachy w 10 sekund, u mnie było to jakieś 40 ml. No to wykręcamy pompkę, rozbieramy i okazuje się, że winna była gumka/uszczelka, która uszczelnia połączenie między wyjściem z pompy paliwa z takim jakimś zbiorniczkiem w baku.
Taka oto uszczelka:


Tu jest połączenie:


Póki co jest uszczelnione podobną uszczelką ale nie wiadomo jak długo wytrzyma i przydałoby się skądś taką uszczelką wytrzasnąć, ale trochę poszukałem i nie bardzo widać żeby była w sprzedaży. Może macie jakąś wiedzę skąd nabyć takie coś?
stator - Czw Sie 27, 2020 21:40
:
cieszę się, że usterka znaleziona.
Naprawić jest prosto, ale zdiagnozować........
Oby już fochów nie strzelała !
Ad3x - Czw Sie 27, 2020 22:15
:
Hanka znów strzeliła focha.
Gumka którą założyliśmy okazała się nie odporna na benzynę (to było na szybko, aby co pod ręką) - zdeformowała się i ciśnienie znowu uciekało. Dwa dni pojeździłem, dwa dni postała i znowu nie gadała.
Więc od nowa odkręcanie pompy i uszczelniamy oringami 8x4 - szt. 4 - odpala, ale obroty za niskie i przerywa, za małe ciśnienie. Gdyby były oringi 8x4,5 pewnie byłoby ok, bo po zewnątrz stara uszczelka miała jakieś 16.7, myślałem że może jak się założy oringi na króciec pompy to się trochę rozejdą ale guzik.
Jako że pracuję w dużym zakładzie produkcyjnym, gdzie są duże możliwości, tokarz na wzór starej uszczelki utoczył mi z poliuretanu coś podobnego, niby ten materiał ma być odporny na paliwo.
Od dwóch dni jest OK, zobaczymy co dalej.
Ciok - Pią Sie 28, 2020 10:22
:
Mój też nie odpala :sad:
izywec - Pią Sie 28, 2020 12:39
:
Ciok, Współczuję!
A czasami nie wyłączyłeś przełacznikiem przy prawej manetce ? :mrgreen:

[ Dodano: Pią Sie 28, 2020 15:03 ]
Ciok,
Tak na powaznie to sprawdź w pierwszym rzędzie ten przełącznik /wyłącznik awaryjny / na kierownicy np. wbij szpilki w kable i zewrzyj.
Ciok - Pią Sie 28, 2020 15:52
:
izywec, i tu mnie Stary Druhu masz.
Kurka nie wiem kiedy i jak, bo silnik chodził, dodałem gazu, coś i coś, i zgasł.
Ale przeczyściłem przy okazji czujkę przy sprzęgle i stopce.
izywec - Sob Sie 29, 2020 00:52
:
Ciok,
Wprawdzie wtedy miałem nie wiele latek ale o mało nie ściągnąłem w WSK magneśnicy bo już zakładałem ściągacz i wtedy zobaczyłem, że mam kranik paliwa zamknięty.
Czasami pewność, że się nieco zna na silnikach jest upierdliwa. :twisted: :grin: :lol:
Ciok - Sob Sie 29, 2020 08:40
:
izywec napisał/a:
Ciok,
Wprawdzie wtedy miałem nie wiele latek ale o mało nie ściągnąłem w WSK magneśnicy bo już zakładałem ściągacz i wtedy zobaczyłem, że mam kranik paliwa zamknięty.
Czasami pewność, że się nieco zna na silnikach jest upierdliwa. :twisted: :grin: :lol:


rzempi - Nie Sie 30, 2020 10:05
:
Ad3x, tutaj masz całość z podstawą:
https://allegro.pl/oferta/honda-ntv-700-pompa-paliwa-7881261037
komplet za rozsądne pieniądze, nówka z ASO w komplecie 640 funtów :shock:

[ Dodano: Nie Sie 30, 2020 10:07 ]
albo tutaj:
https://allegro.pl/oferta/honda-ntv-700-deauville-pompa-paliwa-8177607013
Ad3x - Pon Sie 31, 2020 10:54
:
rzempi, dzięki za podesłane oferty.
Myślałem o tym czy by nie kupić właśnie takiego zestawu, ale nie wykluczone że ta gumka w tych pompkach też już będzie wysłużona.
Podpytam kolesi z tych aukcji jakie były przebiegi w tych motorkach, może zakupię na zaś, bo nie ukrywam że to jest denerwujący defekt i jak znowu mi odmówi posłuszeństwa to się wkurzę (bo szukanie, myślenie z czego tu coś dorobić itp., itd).\
BTW - http://zbyhu.cba.pl/moto/kalcbf8.htm (mam nadzieję że nikt się nie obrazi za wklejenie tego linku) - dwóch kolegów w CBF1000 też spotkała ta nie miła usterka.