Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Strzelanie w gaźniki

wiesiekm - Wto Gru 31, 2019 17:32
: Temat postu: Strzelanie w gaźniki
Witam wszystkich Forumowiczów i pozdrawiam z Podkarpacia, a także wszystkiego dobrego na Nowy Rok! Mam problem z gaźnikami w moim motocyklu od momentu kupna, który doprowadza mnie do pasji, a przy okazji mojego mechanika. Często przy przegazówkach, tj. tylko i wyłącznie przy przechodzeniu z wolnych obrotów na wyższe, występują strzały w gaźnik. Moto ma wyregulowane zawory, sprawdzone króćce dolotowe, wyczyszczone na myjce ultradźwiękowej gaźniki, wszystko, ale to wszystko, wyregulowane zgodnie z manualem i nic nie pomaga. Strzały pojawiają się nadal, czy to na chłodnym czy na rozgrzanym silniku. Spalanie w normie, świece ładne, wypalone w kolorze cegły. Wszystko wskazuje na pierwszy rzut oka na ubogą mieszankę, ale nie pomagają żadne próby regulacji. Chcę zaznaczyć, że gaźniki nie są jakoś specjalnie wyeksploatowane. Bądź tu człowieku mądry, więc proszę o jakieś porady i pomysły, bo własna inwencja się już wyczerpuje.
izywec - Pon Sty 13, 2020 19:29
:
A ten mechanik sprawdził punkt zapłonu ? Przyczyną może być też dużo nagaru na denku tłoka - żarzący się nagar zapala niekontrolowanie mieszankę.
Krzysztof_nowy - Wto Sty 14, 2020 12:05
:
Czym się objawia strzelanie w gaźnik? Poważnie pytam, nie wiem.
izywec - Wto Sty 14, 2020 19:22
:
Krzysztof_nowy napisał/a:
Czym się objawia strzelanie w gaźnik? Poważnie pytam, nie wiem.

Jak występuje to słychać. Jak będziesz miał to usłyszysz i będziesz wiedział ! Jak dla mnie to takie jak gdyby kichniecie.
rzempi - Czw Sty 16, 2020 20:27
:
Moja 700 potrafi strzelić w airboxa :cool: , dzieje się tak dodam dużo gazu na minimalną chwilę. Wtryski też potrafią kichnąć.
JacekTe - Nie Sty 19, 2020 21:11
:
Jak kupowałem swoją Devi, to oglądałem kilka sztuk. W 2 lub 3 egzemplarzach udało mi się uzyskać na postoju efekt o którym piszecie.

Moja Devi potrafi "kichnąć" podczas zmiany biegu na niższy z międzygazem.
daryjusz - Nie Sty 19, 2020 23:35
:
Za uboga mieszanka lub zbytnio wyprzedzony zapłon, ew. jednocześnie. Sprawdź, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza - może być na korpusie gaźnika, podstawie (uszkodzona uszczelka, nierówna podstawa). Inny możliwy powód to ew. wypadanie zapłonu, jeśli aparat zapłonowy niedomaga (rzadszy przypadek). Szczelność zaworów sprawdzałeś? Nie sugeruj się do końca instrukcją, metodą prób i błędów wzbogać mieszankę i zobacz, czy pomogło. Ustaw dosyć bogatą, następnie opóźnij zapłon. Później sprawdź styki w całym systemie zapłonowym - mod obciążeniem może ginąć iskra (zaśniedziałe styki, wadliwy aparat zapłonowy/cewki itd.). W dalszej kolejności szczelność, bo to wymaga wyjęcia gaźników.
wiesiekm - Nie Mar 15, 2020 10:15
:
Witam, pora zamknąć temat. Dziękuję za pomysły i rady, ale usterka okazała się być prozaiczna, winna kichania w airboxa jest pompa paliwa, a konkretnie styki, które tak, jak w tradycyjnych przerywaczach w iskrownikach, potrafią wodzić za nos. Chodź na pierwszy rzut oka wydawały się ok, to wszelkie poszlaki wskazują, że to one powodowały niewłaściwe działanie pompy. Mechanik doszedł do wniosku, że pompa momentami miała niekontrolowane przerwy w pracy, co skutkowało chwilowym obniżeniem poziomu paliwa, a co za tym idzie, chwilową zmianą składu mieszanki na wolnych obrotach i strzałami w gaźnik przy przygazowaniu. Przed wymianą styków, po przekręceniu kluczyka, praktycznie nie było słychać dopompowywania paliwa, a teraz po dobie przestoju występuje to każdorazowo. Konkluzja jest taka, że wraca temat elektronicznej płytki sterującej, jeden z Forumowiczów pracował nad tym projektem, dlatego proszę go o info, czy go już dopracował i na jakich zasadach można by było go przetestować. Pozdrawiam.
oldmotory - Nie Mar 15, 2020 20:37
:
wiesiekm napisał/a:
winna kichania w airboxa jest pompa paliwa

Bardzo fajnie, że opisałeś co było przyczyną problemu!
Na pewno komuś przyda się ta wiedza i zaoszczędzi żmudnych poszukiwań!