Forum Honda NTV

Problemy techniczne - motocykl szarpie mały v max

matuszak199494 - Sro Kwi 10, 2019 10:56
: Temat postu: motocykl szarpie mały v max
Witam posiadam od miesiąca Honda NTV Deauville 650 2002 r . Motocykl max 120km/h przy 5 tys obrotow przerywa szarpie gaźnik po czyszczeniu u mechanika i dalej ten sam problem co może go boleć ?
Polk - Sro Kwi 10, 2019 11:21
:
Zacznij może od poczytania Regulaminu i Powitalni. Pomoc na pewno otrzymasz. :)
Ciok - Sro Kwi 10, 2019 11:33
: Temat postu: Re: motocykl szarpie mały v max
matuszak199494 napisał/a:
Witam posiadam od miesiąca Honda NTV Deauville 650 2002 r . Motocykl max 120km/h przy 5 tys obrotow przerywa szarpie gaźnik po czyszczeniu u mechanika i dalej ten sam problem co może go boleć ?


Cholera zmień mechanika. Za co mu płacisz?
mrok31337 - Sro Kwi 10, 2019 11:56
:
Albo gaźnik nie dostaje powietrza, albo paliwa. Sprawdź filtr powietrza, filtr paliwa i wydajność pompy.
Scotty_ - Sro Kwi 10, 2019 21:20
:
Jeżeli przy 5 tys. obr/min, to obstawiam problem z ilością paliwa w gaźnikach.
mrok31337 - Czw Kwi 11, 2019 08:30
:
No, pewnie się styki wypaliły w pompie.
Bob - Czw Kwi 11, 2019 08:38
:
Ja bym zasugerował jeszcze sprawdzić membrany w gaźnikach. Kiedy miałem pękniętą membranę, moto osiągało mniejsze V-max a przy tym więcej mi spalało.
Krzysztof_nowy - Wto Kwi 16, 2019 10:54
:
Rozjechane synchro gaźników dawało taki objaw: membrany całe, max 120. Ale nie szarpał.
Jak pęknięta membrana, jak pisze Bob, to nawet nie ma co dalej szukać.
zipior - Pon Kwi 22, 2019 23:32
:
Ja miałem takie objawy jak padło mi ładowanie i przy 5-6 tyś.obrotów zaczynało szarpać i traciłem moc,właśnie walczę z tym problemem bo jak poczyściłem styki od kostki przekaźnika od rozrusznika to teraz mam za duże 15-19v lecz motor ma pełną moc i nie szarpie.
daryjusz - Wto Kwi 23, 2019 00:35
:
U mnie też się coś dzieje, będę szukał przyczyny - z tym że przy prędkości ok. 140-160 km/h po przejechaniu kawałka drogi. Zaczyna tracić moc, ujęcie gazu i zmniejszenie prędkości do ok. 100 km/h pomaga - jakby po napełnieniu gaźników paliwem problem ustawał. W sumie nie zaglądałem do gaźników od 9 lat :P Przyczyn niestety może być bardzo wiele:
1. Pompa paliwa o zbyt niskiej wydajności (akurat u mnie styki są na pewno OK bo wymieniałem i jest przekaźnik, zostaje ew. problem mechanicznej niewydolności pompy)
2. Problemy z gaźnikiem - zbyt niskie poziomy paliwa, nie pracująca w pełnym zakresie iglica, złe dawkowanie powietrza/paliwa, pęknięte membrany
3. Za mały dopływ paliwa do pompy (zapchany kranik, filtr paliwa, podciśnienie w zbiorniku z powodu braku odpowietrzenia)
4. Wadliwy aparat zapłonowy, niesprawne świece, uszkodzone przewody i fajki świec, być może brak ładowania jak ktoś wyżej opisał (raczej wątpliwe)
5. Za mały dopływ powietrza do gaźnika

i pewnie jeszcze kilka innych...

U siebie obstawiam problem z paliwem niezwiązany z pompą/filtrem, tj. coś źle ustawione w gaźniku. Odpala na dotyk, pracuje równo, nie strzela, wkręca się bez problemu na obroty, z prędkością do 140 km/h można jechać bez przerwy pół dnia. Chyba, że tradycyjnie okaże się, że problemem była jakaś drobnostka która nikomu nawet nie przyszła na początku do głowy ;] W zasadzie nie przeszkadza mi to w "normalnej" jeździe, problem może być przy szybszym przelocie gdy w trakcie wyprzedzania zbraknie nagle mocy - dlatego będę musiał temat w końcu wybadać.

PS. pytanie do bezpompowców - jakie są osiągi i dynamika Deauvilki po pominięciu pompy? Czy wkręca się normalnie na obroty i wyciąga V-max?