Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Motocykl nie odpala

Cezar - Pią Sty 11, 2019 20:59
: Temat postu: Motocykl nie odpala
Witam, Panowie ratujcie!

Od niedawna jestem posiadaczem Deauvilki, a już spędza mi sen z powiek. Motocykl kupiłem jakieś dwa miesiące temu. Jako, że już posiadam kilka motocykli w swojej kolekcji począwszy od radzieckich zaprzęgów po japońskie plastiki, wybór padł na motocykl wygodny i niezawodny, a przynajmniej tak mi się wydawało. Dużo czasu spędzam w garażu grzebiąc przy swoich maszynach dlatego kupiłem motocykl po szlifie na lewa stronę. Nic wielkiego oprócz popękanych plastików. Motocyklem przyjechałem na kołach z bananem na mordzie. Wstawiłem do przytulnego garażu ze swoimi nowymi przyjaciółmi. Na drugi dzień chciałem polatać koło komina ale spotkała mnie przykra niespodzianka - koń padł. podczas próby odpalenia rozładowałem akumulator a motocykl nawet nie miał chęci odpalić. Teraz nie jem, nie śpię tylko myślę co koniu dolega. Sprawdziłem iskrę i jest słabiutka dlatego kupiłem nowe świece ale też na nic. Zmierzyłem opór impulsatora - 439 ohmów, więc wygląda ok. zmierzyłem napięcie na cewkach - ok. Zamówiłem nawet na alle moduł zapłonowy ze stacyjką ale objawy te same... Nie wiem co mam już robić, co mogę jeszcze sprawdzić?
Kobrzak - Pią Sty 11, 2019 21:32
:
Kurde słabo trochę. A do sprzedawcy się nie odzywałeś po tej sytuacji? Bo trochę mi to śmierdzi przygotowaniem oby na sprzedaż.

Skoro zapłon sprawdziłeś to sprawdź jeszcze układ paliwowy. Filtr paliwa np, gaźniki pewnie dawno nie ruszane.

Może właśnie tu jest problem gdzieś.
Cezar - Pią Sty 11, 2019 22:19
:
Gaźniki wyczyszczone tylko nie zsynchronizowane bo nie mogę odpalić motocykla. Pompy paliwowej brak - paliwo na krótko...
Skorpionwr - Sob Sty 12, 2019 09:47
:
Pojemnik z paliwem postaw na zbiorniku paliwa bo musi byś trochę wyżej. Akumulator musi być naładowany dobrze bo moto potrzebuje porządnego kopa do odpalenia. Nie wystarczy powolne kręcenie.
oldmotory - Sob Sty 12, 2019 10:18
:
Wydaje mi się, że trzeba podejść tego na spokojnie.
Oprócz układu zasilania przejrzał bym kostki elektryczne, przewody, zerknął bym w zawory. Potraktował bym motocykla jako niejeżdżący i spokojnie go przejrzał.
Swój motocykl kupiłem jesienią, w bardzo dobrym stanie, a mimo to zimą przewróciłem go na lewo.
Przyczyną problemu może być jakiś drobiazg. Jeśli motocykl działał, to ni mógł tak porostu paść, z dnia na dzień.
Cezar - Sob Sty 12, 2019 13:22
:
Dokładnie. Nie wierze że motocykl z dnia na dzień przestał chodzić. Kostki od impulsatora, immo i stacyjki pryskałem kontaktem ale nic to nie dało. Dzisiaj zaleje pełny zbiornik paliwa bo być może jest za mało paliwa tak jak pisze Skorpionwr. Jeśli to nie pomoże to jeszcze spróbuje odpalić go na plaku albo samostarcie.

[ Dodano: Sob Sty 12, 2019 17:10 ]
I dupa zbita... pelny zbiornik paliwa powdieszony na paskach ponad gazniki i nic. Powoli koncza mi sie pomysly... nie daje mi spokoju slaba iskra, Panowie czego to moze byc przyczyna?
PSzydlowski - Nie Sty 13, 2019 00:19
:
Zacznij od najprostszych rzeczy typu:
- wyłącznik zapłonu na prawej klamce
- wyłącznik w kosie
- sprawdzić na jakimkolwiek cylindrze czy jest iskra
- o ile jest sprawdzić kranik i czy leci paliwo
- czyściłeś gaźniki może niechcący rozłączyłeś jakąś kostkę

Co do zasilania gaźników zawsze w ramach testu możesz wlać kilka kropli paliwa. Jeśli ma iskrę to choć na sekundę powinien zagdakać.

To takie kilak kroków, które ja bym przeprowadził.

Pozdrawiam,
Cezar - Nie Sty 13, 2019 09:40
:
Wlacznik zaplonu przy manetce sprawdzony. Iskra na wszystkich cylindrach jest ale mizerna. Wszystkie kostki spiete. Paliwo w komorze plywaka jest. Co do wylacznika w stopce to mam pytanie. Sterowany jest masą?
PSzydlowski - Nie Sty 13, 2019 10:05
:
W Twoim wypadku to już bez znaczenia skoro mówisz, że jest iskra tyle że słaba.
Swoją drogą to też dziwne, bo są dwie niezależne cewki więc słaba iskra mogła by się znienacka pojawić na jednej cewce ... (tak właściwie to masz cztery cewki bo występują u Ciebie cztery świece).

Popatrz jeszcze faktycznie na kostki. Zwłaszcza popatrz na kabel sterujący zapłonem. Prawdopodobnie idzie on tak jak i u mnie czyli z prawej pokrywy sprzęgła. Po środku jest kostka, która u mnie dostała wilgoci.

Cezar jeszcze jedno pytanie próbowałeś wlać ciut paliwa do gardzieli gaźnika i zakręcić rozrusznikiem?
Jestem ciekaw czy coś choć na chwilę zaskoczy czy będzie cisza ...
oldmotory - Nie Sty 13, 2019 10:43
:
Chyba czas skontaktować się z dobrym elektrykiem :roll:

Tu znalazłem obszerną dyskusję, może coś Ci podpowie?

Gość rwał włosy z głowy, rozebrał pół motocykla, wymieniał części, pożyczał cewki i moduł....i nic!
Powodem okazał się "zgnity" ale jeszcze lekko przewodzący przewód.
I ja również stawiam na taki powód.
Walka trwała ponad miesiąc! Elektryk naprawił prawie od reki!

Miłej lektury i powodzenia!

http://www.motocykl.org/v...hp?f=21&t=12535
Michał0775 - Nie Sty 13, 2019 10:49
:
Czy paliwo na pewno dochodzi do gaźników?
Nie masz pompy, więc musisz używać kranika. Czy na pewno kranik jest we właściwej pozycji?
Cezar - Nie Sty 13, 2019 11:33
:
Paliwo dochodzi. Jest w filtrze, za filtrem i w komorze plywaka.
oldmotory - Nie Sty 13, 2019 12:02
:
Cytat:
Paliwo dochodzi. Jest w filtrze, za filtrem i w komorze plywaka.

Żeby silnik działał, musi mieć paliwo, kompresję i iskrę.
Paliwo ma, kompresje (zakładam, że też) a iskra słaba.

Tak jak napisałem wyżej. kable, kable i tylko kable :!:
Jak napisał kolega hudy8 z forum Yamahy

"Witam.Problem rozwiązany.Zadzwoniłem do jednego gościa i on od razu powiedział że wie co jest nie tak.Wziął motocykl i na drugi dzień oddał naprawiony.Okazało się że przegniła instalacja w jednym miejscu (pod oryginalnym pancerzem). Instalacja wyglądała dobrze gdyż kable miały przejście ale również miały przejście między sobą i tu był problem.Z tego co mówił to jest dość częsta przypadłość w tych motorach,w fazerach i hondach"

Cezar - Nie Sty 13, 2019 12:24
:
Sprawdzilem przejscie na czujniku od stopki i dziala. To znaczy po rozlozeniu stopki przejscia nie ma wiec zakladam ze czujnik dziala. Czytalem posty odnosnie przegnitej instalacji ale nie napisali ktore kable byly zgnite wiec ciezko stwierdzic gdzie szukac. Moja cierpliwosc jest na wykonczeniu...
oldmotory - Nie Sty 13, 2019 12:34
:
Cezar napisał/a:
Czytalem posty odnosnie przegnitej instalacji ale nie napisali ktore kable byly zgnite wiec ciezko stwierdzic gdzie szukac.

Obawiam się, że....wszędzie :shock:
Jednak zanim wyprujesz całą instalację, i zerwiesz izolację z każdego kabelka, skontaktuj się z jakimś dobrym elektrykiem motocyklowym.
Ewentualnie poszukaj jakichś "podejrzanych miejsc" gdzie widać, że coś było grzebane? Przypuszczam jednak, że problem będzie w miejscu które nie przyszło by Ci do głowy :roll:
Cezar - Nie Sty 13, 2019 14:54
:
Panowie stala sie rzecz conajmniej dziwna. Poszedlem do garazu zdjalem fajke ze swiecy zeby kolejny raz sprawdzic czy cos sie zmienilo. Wlozylem stara swiece w fajke. Nadusilem starter, rozrusznik przekrecil trzy razy i motocykl odpalil. Malo sie nie posralem z wrazenia... pewnie nie ma sie co cieszyc bo jutro nie odpali ale to jest znak ze to tylko jakas pierdola :mrgreen:
Polk - Nie Sty 13, 2019 15:09
:
A może gdzieś przebicie na przewodzie do fajki, albo na fajce? Ruszyłeś nią i zmieniłeś położenie
Cezar - Nie Sty 13, 2019 15:13
:
Moze tak byc albo to czujnik stopki bo wczesniej go zdejmowalem i patrzylem przejscie przy otwartej stopce i zamknietej. Mam jeszcze jedno pytanie czy pracujacy silnik powinien zgasnac po rozlozeniu stopki czy nie?
EREB - Nie Sty 13, 2019 15:39
:
Nie powinien zgasnąć. Tylko jak wbijesz bieg to zgaśnie. Przy podobnych objawach jak Twoje miałem uszkodzony impulsator. Iskra byłą, paliwo dochodziło a nie odpalał . No ale już chodzi to pewno nie to....
Cezar - Nie Sty 13, 2019 15:47
:
Sprawdze jutro czy bedzie odpalac. Wymienie przewody wysokiego napiecia, fajki i kupie pompe paliwa. Wczoraj zatankowalem pelny bak paliwa. Czy to mozliwe ze bylo za malo aby odpalila? Mam nadzieje ze problemy juz sie skonczyly...
oldmotory - Nie Sty 13, 2019 17:05
:
Z postów wyżej wywnioskowałem, że próbowałeś odpalać na pełnym zbiorniku. :shock:
Jeśli nie ma pompy, a paliwa jest mało to szkoda rozrusznika. :neutral:
Cezar - Nie Sty 13, 2019 18:04
:
Próbowałem z tym ze zbiornik byl podwieszony pasami ponad gazniki. A teraz lezal na motocyklu i odpali od strzala. Chce kupic jskas uniwersalna pompe paliwa. Czy ktos na forum próbował montowac uniwersalne pompy do swoich slicznotek?
sgtcop13 - Nie Sty 13, 2019 22:59
:
Jedna uwaga co do przewodów wysokiego napięcia. W mojej szlifierce przy pierwszym serwisie u kolegi-mechanika wyszło, że w trakcie pracy silnika i poruszeniu kablem od którejś świecy, motocykl gasł. Po wymianie problem zniknął. Czyli to był taki diabełek w szczególe. Czasami są jakieś mikro przerwy, które się w pewnych okolicznościach aktywują i wkur….ją kierownika :wink:
Krzysztof_nowy - Pon Sty 14, 2019 00:03
:
Kup kable Beru i oryginalne fajki. To raptem jakieś 200 zł w sumie będzie.

Ja tam w podwieszanie zbiornika nie wierzę.
Zbiornik albo jest zamocowany i wszystkie węże na tip top spięte, albo chcesz mieć problem, z pożarem garażu włącznie (pęknięcie, zsunięcie wężyka)


Do takich akcji zrób sobie kroplówkę z syfonem i kranikiem.
Cezar - Pon Sty 14, 2019 16:24
:
Dzisiaj motocykl odpalił. Zsynchronizowalem gazniki, wymienię oleje filtry i czekam na sezon :mrgreen:
EREB - Wto Sty 15, 2019 00:42
:
Z dużej burzy mały deszcz 😀 I oby tak dalej 😉
rzempi - Wto Sty 15, 2019 20:45
:
Cezar napisał/a:
Czy ktos na forum próbował montowac uniwersalne pompy do swoich slicznotek?

Uniwersalne, nie, ale zamiennik w dobrej cenie, a i owszem.
http://www.pompa-paliwa.p...o-benzyny/11928
Różnica polega na tym, że jest troszkę głośniejsza od oryginału.
Powodzenia w montażu.