Forum Honda NTV

Powitalnia - Witam!

DJB - Sro Lip 11, 2018 18:48
: Temat postu: Witam!
Witam wszystkich Forumowczów!
Po 29 latach przerwy w jeździe zdecydowałem się kupić motocykl i padło na hondę deauville z 1999 r. Mam spore zaległości, więc na poczatku będę zadawał banalne pytania:
1. Przy ilu obrotach powinienem zmieniać biegi?
2. Biegi, szczególnie pierwszy, nie wchodzą zbyt gładko. Czy jest to kwestia samej skrzyni czy też coś jest nie tak ze sprzęgłem? A może jestem przeczulony?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Darek
oldmotory - Sro Lip 11, 2018 19:32
:
Witaj! :wink:

Powitalnia służy do witania, inaczej robi się bałagan. :cry:
Pytania najlepiej zadawać w konkretnych działach. :idea: http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2573
Najlepiej jednak użyć funkcji "szukaj", bo na większość pytań odpowiedzi już na naszym forum są. :mrgreen:
Powodzenia w okiełznaniu bestii! Również po wielu latach przerwy w jeździe kupiłem Devi i jestem bardzo zadowolony!
Radziu77 - Sro Lip 11, 2018 20:20
:
Cześć, Witaj na Forum

(A w puszcce jak zmieniasz? Na czuja, na ucho... Motór to nie Audi, biegi bez synchro zawsze inaczej wskakują. Ale szukaj na Forum, jest tu duuużo na każdy temat)
szyszkowiecki - Sro Lip 11, 2018 21:08
:
Witaj, czy to ten Występ koło Nakła? LwG!
Polk - Sro Lip 11, 2018 23:17
:
Witaj :lol:
Scotty_ - Czw Lip 12, 2018 08:19
:
Witaj we właściwym miejscu!
Skorpionwr - Czw Lip 12, 2018 08:55
:
Witam Kolegę.
mrok31337 - Czw Lip 12, 2018 11:10
:
DJB, cześć
1. W zależności od sytuacji
- jak jedziesz po bułki to możesz zmieniać przy ok 3k rpm
- jak kobieta dzwoni, że rodzi to kręcisz do odcięcia i zmieniasz :)
2. Odpal sprzęta, przeturlaj na sprzęgle kawałek i dopiero wrzuć 1 bieg. Jak będzie lepiej to fajnie, jak nie to nie wiem :) Możliwe, że luz na klamce sprzęgła masz za duży, albo za mały, sprawdź to
3. Ciesz się jazdą
Robert Ozy - Czw Lip 12, 2018 14:05
:
Powitał :cool:
DJB - Czw Lip 12, 2018 16:03
:
szyszkowiecki napisał/a:
Witaj, czy to ten Występ koło Nakła? LwG!

TAK. Cieszę się, że jest tu ktoś z okolicy :)
Nomad_FH - Czw Lip 12, 2018 19:09
:
Powitał i LwG :)

ad 1 - na czuja (tzn na słuch) - plus minus przy 3-4 tys. ale to nie jest reguła, tutaj co osoba to lubi inaczej :D

ad 2 - wprawdzie piszesz o biegach, ale jeśli neutralny nie chce Ci wskoczyć można lekko podnieść obroty mając wciśnięte sprzęgło - wskakuje wtedy jak złoto..
szyszkowiecki - Czw Lip 12, 2018 19:40
:
DJB, jak byś czegoś i tak dalej to śmiało pisz.
Krzysztof_nowy - Pią Lip 13, 2018 09:49
:
Cześć!

mrok31337 napisał/a:
DJB, cześć
1. W zależności od sytuacji
- jak jedziesz po bułki to możesz zmieniać przy ok 3k rpm
- jak kobieta dzwoni, że rodzi to kręcisz do odcięcia i zmieniasz :)
2. Odpal sprzęta, przeturlaj na sprzęgle kawałek i dopiero wrzuć 1 bieg. Jak będzie lepiej to fajnie, jak nie to nie wiem :) Możliwe, że luz na klamce sprzęgła masz za duży, albo za mały, sprawdź to
3. Ciesz się jazdą


Hej, mrok, 3k to takie minimalne obroty "użytkowe", niżej niezdrowo schodzić. 3500 to takie minimu dla mnie w warunkach zagęszczonego ruchu, aby po wbiciu wyższego biegu mieć właśnie 3k obrotów, aby nie szarpał itd.
Przy normalne jeździe zmieniam przy ok 4000 obr/min. (*)

Co do wbijania biegów:
Po dłuższym postoju potrafią się sklejać tarcze sprzęgła. Wtedy wciskasz sprzęgło, robisz szybką, krótką, nie za dużą, ale zdecydowaną przegazówkę aby się rozkleiły.
Bieg należy wbijać szybko i zdecydowanie. Kładziesz nogę na dźwigni, znajdujesz lekki opór, robisz szybi i zdecydowany ruch stopą w dół.
Czasami mi 1. bieg wchodzi gładko, częściej sobie stuknie. Tak ma być, nie wiem od czego to zależy. Może wbijanie przy schodzeniu z obrotów po przegazówce eliminuje stukanie? Nie zauważyłem jeszcze takiej korelacji, ale potestuję ;)
mrok31337 - Pią Lip 13, 2018 10:08
:
Krzysztof_nowy, no w sumie, dawno nie jeżdziłem reverką :)
izywec - Sob Lip 14, 2018 23:12
:
Krzysztof_nowy napisał/a:
.........Czasami mi 1. bieg wchodzi gładko, częściej sobie stuknie. Tak ma być, nie wiem od czego to zależy. Może wbijanie przy schodzeniu z obrotów po przegazówce eliminuje stukanie? Nie zauważyłem jeszcze takiej korelacji, ale potestuję ;)

Jak dla mnie sprawa jest prosta. Pierwszy bieg przy stojącym motocyklu zawsze wejdzie ze stukiem szczególnie przy zimnym oleju. Mamy mokre sprzęgło i miedzy tarczkami sprzęgła znajduje się olej, który "ciągnie" tarcze sprzęgłowe odbierające moment obrotowy mimo iż mamy wyciśniętą dźwignię sprzęgła. Z chwilą gdy załączamy jedynkę ten moment obrotowy wywołany lepkością oleju wybiera nam wszystkie luzy w linii napedowej i musimy usłyszeć stuk oraz odczuwamy drgnięcie motocykla do przodu. Nie ruszymy bo albo jeszcze zapieramy się nogą o ziemię albo trzymamy motocykl na hamulcu.
Stuk ten jest mało zauważalny przy gorącym oleju bo wtedy lepkość oleju jest mała i to "ciągnięcie" tarczek jest małe to i stuk kasowania luzów linii napędowej mały.
PSzydlowski - Czw Lip 19, 2018 10:53
:
Witaj i LwG :)

Jedynka wchodzi niekoniecznie lekko, a biegi zmieniam "na słuch" a nie na obroty. Pojeźdź parę tygodni i sam do tego dojdziesz ;)

Pozdrawiam,