Forum Honda NTV

Powitalnia - Cześć

looka - Pią Lip 21, 2017 11:37
: Temat postu: Cześć
Witajcie,
Co do NT to jeszcze nie posiadam. Biję się z myślami i rozglądam na rynku.
Dusza mówi naked, a rozum praktyczność (i przy okazji niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji).

Liczę, że pomożecie w wyborze właściwego egzemplarza podczas przesiadki z posiadanej obecnie 125cc ;)
kudlaty - Pią Lip 21, 2017 12:35
:
Cześć,

Jak chcesz nakeda to szukaj NTV-ki :-)
looka - Pią Lip 21, 2017 12:43
:
Z nakedów CB750 brałem po uwagę i Inazumę.
NTV jakoś do mnie nie przemawia ;)
oldmotory - Pią Lip 21, 2017 13:48
:
Witaj! :wink:
PSzydlowski - Pią Lip 21, 2017 14:43
:
Witaj i LwG :)
Radziu77 - Pią Lip 21, 2017 18:28
:
Cześć, Ja początkowo planowałem CBF600N. Fajny, pojeździłem trochę i było git. Poczytałem na forach i wykumałem, że na dalsze trasy przyda sie szyba. No to CBF600S. No ale przydałyby się kufry... No i mam Devi650 (zmieniłem tylko szybe na "miejską", czyli krótką). Bij sie z myślami i czytaj opinie w sieci
looka - Pią Lip 21, 2017 20:09
:
A ja właśnie nad wysoką szybą myślę.
Co wpłynęło na zmianę szyby na krótką?

Zdarza mi się jeździć skuterem z wysokim żaglem i minus odczuwam tylko jeden - bywa gorąco ;)
Przy 100 praktycznie nie czuć wiatru przez co z zamkniętym wizjerem nie da się wytrzymać.

Na początku przymierzałem się do CBF500 z kuframi i mi nawet pasowała.
W NT wydaje mi się, że nogi mają jednak trochę lepiej...
Jacek_M - Pią Lip 21, 2017 20:44
:
witaj
no właśnie te nogi..... w moim przypadku szalę na korzyść Devi przeważa niewątpliwy komfort dla nóg, no i szyba jeszcze. Latam czasem pożyczoną er5-ką, to nie ma porównania, śmieszny kawałeczek szybki na zegary a w kolana wiaterek dujeee.
rzempi - Pią Lip 21, 2017 22:19
:
Siemka! :cool:
looka napisał/a:
a rozum praktyczność (i przy okazji niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji).

Pasuje do devi 650/700 jak nic innego
looka napisał/a:
Przy 100 praktycznie nie czuć wiatru przez co z zamkniętym wizjerem nie da się wytrzymać.

Fakt, że wiatru w devi za wiele nie odczujesz. Mogę polecić Tobie devi 700 od 2008r włącznie. Dlaczego? Regulacja ręczna wysokości szyby. W marcu śmigałem przy około 10 st. C , to szyba była na wysokości wzroku, chociaż moa może być wyżej, a obecnie przy ponad 20 st. C po mieście jest obniżona na max, i też śmigam z lekko otwartą szybką i jest spoko. Pamiętaj o dobraniu ciuchów do pogody. W tym roku zakupiłem kurtkę tylko i wyłącznie z meshu, o taką . Rano troszkę chłodno do łokci, bo na klacie to wiatru ni ma na mojej 700. Kurteczka okazała się strzałem w dziesiątkę. To co wybierzesz to jest tylko Twoja decyzja. Powodzenia w podjęciu decyzji w kierunku "tylko prawdziwego pojazdu" i nie tylko.
Radziu77 - Pią Lip 21, 2017 23:20
:
looka, Syn się śmiał że Devi z oryginalna szybą wyglada jak motór esesmanów z II wojny, a te "dziury" to chyba na karabiny. Pokazałem mu w sieci Devi z małą szybą i powiedział, że z taką szybą to może być, bo wyglada ładniej. Tak samo powiedziała żona i córka, a że cała rodzina kibicowała przy zakupie i generalnie byli za CBFką, to kupiłem szybę i jeżdżę z małą. Zresztą trochę wiaterku na moto wypada złapać :)
slavkc - Sob Lip 22, 2017 00:12
:
Najlepsze rozwiązanie 2 szyby mała i duża, 2 wielkości kufra, a co do komfortu to LIMUZYNA, nie jakiś ciasny, że kolana masz pod brodą, a poza tym przejedź się w deszczu i zobaczysz który moto sprawi Ci przyjemność i na którym szybko nasiąkniesz. Na Devi będzie przyjemnie i po kolanach nie "dmucha".
Radziu77 - Sob Lip 22, 2017 21:24
:
Powiem tak, na dobre i na złe, w zdrowiu i w chorobie... Moją Devilkę aceptuję z wszystkimi zaletami i wadami... Moc, wygląd, praktyczność, osiągi, zużycie paliwa, wartość (cena/rocznik)... Szyba duża i mała, kufry wąskie czy szerokie... Nie ma wskaźnika poziomu paliwa, nie to, nie tamto... A jednak LOVE
Skorpionwr - Pon Lip 24, 2017 08:50
:
Cześć.
Kobrzak - Pon Lip 24, 2017 10:18
:
Heja!

Ja Ci powiem, że popatrz najpierw co chcesz tym motocyklem robić, bo jak raz na rok będziesz jeździć gdzieś dalej to bierz nakeda.

Powody:
Jak będziesz chciał poszaleć to się wyżyjesz szybciej i bardziej niż na devi. Wieje o wiele bardziej, więc po mieście jest bomba, ale w trasę raz na rok i nakedem polecisz, sakwy założysz, jakąs mini szybkę i bajabongo :D

Sory, że spytam, ale ile masz lat? :P

Bo jak jesteś już stateczym facetem to devi Ci nie będzie przeszkadzać, mi po jakimś czasie zaczęło brakować trochę tego i tamtego.

I zrób jeszcze jedną próbę: weź przejedź się 700 lub 650 devilkami z jakimś konkretnym pasażerem. Różnica w mocy i przyspieszeniach jest kolosalna na pusto a z bagażem i pasażerem. Ja z tego powodu zmieniłem bo w Rumunii na transalpinie 5tys obrotów i nie chciała więcej iść :P no i jak masz jakieś 188+cm wzrostu to na 700 będziesz odczuwał doope i nogi, ja podnosiłem kanapę o 4cm bo inaczej po 150km nie mogłem zsiąść tak mnie nawalało.

Plus devi jest taki, że jak kupisz i Ci coś nie podejdzie to bez problemu sprzedasz bo idą jak woda :D
looka - Pon Lip 24, 2017 12:18
:
Jestem młodym, statecznym facetem :mrgreen: który 180cm nie przekracza :cool:

Na wyjazdy z pasażerką raczej nie liczę.
Żona generalnie jest na: Nie, bo nie, bo tak.
Córa - 6 lat jeszcze za młoda na dalsze wojaże.
Do czasu kiedy osiągnie wiek odpowiedni, sezon czy dwa upłynie a ja zdążę przesiąść się na inny sprzęt.
Druga jeszcze roku nie skończyła...

Obcej baby wozić nie chcę. Póki co :wink:

Brak mocy to jedyny zarzut jaki usłyszałem pod adresem 650.
Z racji deficytu czasu wolnego i wspomnianych wyżej 3 kotwic planuję "weekendowe" wycieczki po Polszy typu Góry Sowie, Wilczy Szaniec w gronie 3-4 motocykli.
Pewnie 3-4 takie wyjazdy w roku na początek to max na jaki będę mógł sobie pozwolić. Stosując metodę małych kroczków buduję przestrzeń w związku więc z czasem może trafią się dalsze eskapady :roll:
Do tego dojazdy do pracy w obrębie Łodzi, ale nie codziennie.
Może zdarzyć się tak, że przez 2-3 tyg moto będzie stało w garażu i czekało na swoją kolej ;)

Wychodzę z założenia, że lepiej zacząć z niższego pułapu cenowego (650), a i utratę wartości będę miał mniejszą przy ew. odsprzedaży.
Sprawdzić jak się w tym czuję i na ile życie weryfikuje moje plany wyjazdowe.

Do wściekania się na moto zapędów u siebie nie zaobserwowałem.
Wspomniane przeze mnie nakedy podchodzą mi po prostu wizualnie i stylistycznie.
A to, że nie gasną przy ruszaniu to już tylko efekt uboczny :razz:
Kobrzak - Pon Lip 24, 2017 17:50
:
A zobacz vstroma 650. Jak już masz kupować devi 650 to lepiej kup sztormiaka :P jak devila to tylko 700 ale to już wszystko droższe i lepsze. Miałem obie i 700 jest duuużo lepsza, mimo bólu tyłka nie zamieniłbym na 650, to o czymś świadczy :P

A vstrom bardzo dobry i udany sprzęt.
Trampek 700, taki jak ma Kudłaty też bardzo zacny, wszędołaz :)

Tigera bym Ci polecał, ale nie z takim doświadczeniem jak masz, bo to straszny popierdzielacz i wymaga sporo od jeżdźca.
Robert Ozy - Wto Lip 25, 2017 16:33
:
Witam kolejnego poszukującego i oby udało się znaleźć zacne wozidło. Sam też jak na razie jestem poszukujący :grin:
looka - Wto Lip 25, 2017 19:47
:
Dziękuje wszystkim za powitanie.
Rad wysłuchuję, każdą analizuję i szanuję.
Gdyby nie bariery budżetowe to pewnie 650 by mi po głowie nie chodziła.
Zakładając jednak, że na zakup mam powiedzmy 8k trudno znaleźć coś praktyczniejszego.

Chyba wspomniany trans by się załapał, ale z twardego póki co zjeżdżał będę sporadycznie.
Przeczucie mi mówi, że NT wygodniejsza ;)

Wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, a ja mam jeszcze trochę czasu by zgłodnieć ;)
Nomad_FH - Sro Lip 26, 2017 13:30
:
Witaj w naszym zakątku :D

Devi 650 jest jak najbardziej fajna, choć 700 ma sporo zalet, no ale też i większy koszt zakupu...
Jeśli wchodzimy w takie rozważania, to podzielam zdanie Kobrzaka, że jedynym sensowną (IMHO) alternatywą jest Vstrom - na pewno dużo lepszy przy gorszych nawierzchniach.
Kufry zabudowane w Devi są jej ogromną zaletą, ale i jednocześnie pewną wadą - bo ograniczają wielkość bagażu, a także możliwość dodatkowego troczenia "na zewnątrz".
Przy kufrach akcesoryjnych można decydować o ich wielkości, a i zwykle ich kształt i konstrukcja umożliwiają dokładanie bagażu na zewnątrz. W devi bierze się wszystko z "dobrodziejstwem inwentarza" :D ale i tak kocham ten sprzęt :)

A co do wysokiej/niskiej szyby. Pierwszy sezon - półtorej na devi zrobiłem z niską szybą - jeżdziło się super. Później na jesień założyłem wysoką - wydawało mi się, ze wielkiej różnicy nie ma :D :D po szlifie był powrót do niskiej i dopiero wówczas zobaczyłem, że jednak ta wysokość robiła swoje jeśli chodzi o osłonę przed wiatrem przy prędkościach "autostradowych". Ale jednak wolę szybę niską - może ze względu na wzrost - wysoka "kończy mi się" na lini wzroku... No i zdecydowanie lepiej devilka wygląda z niską - przynajmniej moim zdaniem :D