Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville

Problemy techniczne - Szarpanie w czasie jazdy.

Yogi - Pon Cze 19, 2017 09:24
: Temat postu: Szarpanie w czasie jazdy.
Witam.
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem szarpanie w czasie jazdy, coś jakby wypadanie zapłonu. Najbardziej jest to odczuwalne przy stałej prędkości w okolicy 3 tyś. obrotów, szarpnięciu towarzyszy wahnięcie wskazówki obrotomierza o ok 1000 obrotów w dół. Przy wyższych obrotach też szarpnie, jednak zdecydowanie rzadziej. Świece nowe.
Deauville rok 1998, przebieg ok 120000km.

Co to może być, bo trochę uciążliwe to się robi :???:

Pozdrawiam
Tomek
Crew707 - Pon Cze 19, 2017 19:00
:
Na którymś konkretnym biegu, czy nie ma znaczenia?
Yogi - Pon Cze 19, 2017 20:34
:
Nie ma znaczenia.
Crew707 - Pon Cze 19, 2017 21:39
:
A czy na jałowym, jak kręcisz te trzy tysiące, to też są takie skoki?

Jedyne, co mogę napisać, to że mam zbliżony problem i sporo osób się nad tym głowi (mechanicy, elektryk). Niestety po dwóch latach trwania usterki przyjąłem najdroższy wariant działania, czyli lecę po kolei i staram się eliminować poszczególne hipotezy. Akumulator nowy, świece nowe, pompa paliwa wymieniona na sprawną używkę, kostki przeglądnięte. Zostały wtryski do czyszczenia, moto do regulacji... Kupa kasy już poszła i jeszcze pójdzie, a pewnie wyjdzie jakaś pierdoła, o ile ktoś to w końcu znajdzie :(
Yogi - Pon Cze 19, 2017 22:11
:
No mi kolega sugeruje moduł zapłonowy, ale chciałem zasięgnąć opini, może ktoś miał podobny przypadek.
Na jałowym też potrafi szarpnąć ale znacznie rzadziej.
PSzydlowski - Wto Cze 20, 2017 09:32
:
Yogi napisał/a:
Na jałowym też potrafi szarpnąć ale znacznie rzadziej

Sprawdź i oczyść jeszcze wszystkie kostki w okolicy modułu. Trzeba je rozpiąć, zapsikać np. "kontakt-em" i połączyć. Dotyczy to również kostki z czujnika wału. Być może któryś ze styków nie jest pewny i przekłamuje. Z wymianą modułu bym się jeszcze wstrzymał do czasu oczyszczenia styków.
Yogi - Pią Lip 07, 2017 10:20
:
Piotrek dzięki za pomoc :)
wszystkie możliwe kostki zapsikane, silniczek chodzi teraz idealnie. Przy okazji znalazłem nadpaloną wtyczkę od alternatora (3 żółte kable) na dniach wymiana.

Pozdrawiam.
PSzydlowski - Pią Lip 07, 2017 10:27
:
Polecam się na zaś :) Tak na marginesie jutro czeka mnie to samo. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka F1 i nie chciał odpalić. Po pstryknięciu hebla tam i z powrotem zaskoczył. Wczoraj zakupiłem preparaty (miałem końcówkę) kontakt 60 i kontakt 61 i będę psikał. Będzie spokój na kolejny rok ;)

Pozdrawiam ...

PJS
sgtcop13 - Pią Lip 07, 2017 10:46
:
Panowie znów się sprawdziło powiedzenie; "jak nie posmarujesz /popsikasz, wyczyścisz/to nie pojedziesz" :mrgreen:
PSzydlowski - Pią Lip 07, 2017 10:47
:
:) co prawda to prawda ...
Michał Mucharz - Sro Sie 23, 2017 12:57
:
Witajcie, jestem nowy i wybaczcie jak coś nie tak...
Mam podobny problem, przy wyprzedzaniu zauważyłem, że przy odkręceniu manetki mam zadławienie, tak jakby ktoś mnie trzymał na gumie i puścił... obrotomierz spada ok 1000 (takie wahnięcie) i wraca na obroty.
Dziwne, bo robi mi się tak w momencie kiedy włączam kierunkowskaz (muszę popróbować bez kierunkowskazu :D ) , tak jakby była jakaś przerwa, a później wraca do normy...
Przeglądam Wasze posty i jeszcze nie dotarłem do rozwiązania tematu, jak coś przegapiłem to proszę o podpowiedź...
LWG
Krzysztof_nowy - Sro Sie 23, 2017 13:36
:
Michale, przede wszystkim przywitaj się z nami w powitalni i skrobnij tam ze 3 słowa o sobie:)

Ja bym zapytał czy synchro było robione i w jakim stanie są membrany.
PSzydlowski - Sro Sie 23, 2017 13:51
:
Sprawdź jaki masz pobór prądu przy włączonym kierunkowskazie.
Być może jest zbyt duży i np. z powodu zwarcia, przetarcia kabli itp. W połączeniu ze zbyt niskim prądem ładowania (warto sprawdzić jakie masz napięcie ładowania) może się to odbić na pracy cewek i przez to na jakości iskry no i ogólnej mocy moto.
Oczywiście jest to jakaś podpowiedź przy założeniu, że faktycznie dotyczy spadku moc przy włączonym kierunkowskazie 🤔.