Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Nie odpala

Jarocim - Pią Maj 12, 2017 08:16
: Temat postu: Nie odpala
Witam. Jestem świeżakiem. I mam problem z moją hondą NTV 650. Problem tkwi w tym że po przekręceniu zapłonu wszystkie kontrolki świecą bez awaryjnie lecz gdy próbuję odpalić przekręci 2 razy i później słychać tylko takie pstrykanie. Nie wiem czy to wina akumulatora czy nie w tamtym roku był on wymieniany gdyż był taki sam problem z nim, aczkolwiek przed wymianą był stary akumulator także nie widziałem problemu i wymieniłem przejeździła sezon na spokojnie w zimie też bez problemu z odpaleniem nie miała tylko jakoś 2tyg temu właśnie zaczęło się z powrotem a podłączając pod ładowarkę 12V 8Ah wyświetla że jest w połowie naładowany. i po 20-30 minutach jest 100%. Poradzicie coś ?

PS: Czy na kat. A2 mogę taką jeździć? Czytałem parę opinii i w sumie na 260kg 20 kw jest zgodne z przepisami...
Krzysztof_nowy - Pią Maj 12, 2017 08:43
: Temat postu: Re: Nie odpala
Jarocim napisał/a:


PS: Czy na kat. A2 mogę taką jeździć? Czytałem parę opinii i w sumie na 260kg 20 kw jest zgodne z przepisami...


Możesz, jeśli masz wbitą w dowód moc poniżej 34kW. Masz wbite 20 kW? Możesz.
sgtcop13 - Pią Maj 12, 2017 09:09
: Temat postu: Re: Nie odpala
Jarocim napisał/a:
.................... Poradzicie coś ?

............................


Ja Ci poradzę "ziomalu" abyś sprawdził dokładnie akumulator, bo to pierwszy z podejrzanych :wink: Jeśli ta twoja inteligentna ładowarka mówi prawdę to akumulator w ch..,. wali ładując połowę pojemności w 20-30 mimut.

Pozdrawiam
oldmotory - Pią Maj 12, 2017 10:20
:
Jarocim napisał/a:
w tamtym roku był on wymieniany gdyż był taki sam problem z nim, aczkolwiek przed wymianą był stary akumulator także nie widziałem problemu i wymieniłem
:?: :shock:

Ewidentnie akumulator.
Sprawdził bym, ładowanie i podzespoły elektryczne.
Może coś kradnie prąd?

sgtcop13 napisał/a:
inteligentna ładowarka w ch..,. wali

Bardzo często na padniętym aku tak szybko ładuje :mrgreen:
Miałem taki sam szybkoładyjacy akus ... jak jedną celę szlag trafił :mrgreen:
PSzydlowski - Pią Maj 12, 2017 13:14
:
Podłącz zewnętrzny akumulator np. od samochodu i zobacz czy zagada. Jak tak to masz już odpowiedź co jest padnięte.
Jarocim - Pią Maj 12, 2017 14:55
:
A czy nie działający stop przedniego hamulca może kraść prąd ? I co może być przyczyną tego że nie działa ?
PSzydlowski - Pią Maj 12, 2017 19:07
:
Może ale nie powinien :) Czy działa stop w nodze? Jeśli nie może byc żarówka albo bezpiecznik. Jeśli tył działa to problem może być w odłaczonym kabelku przy klamce lub uszkodzonym włączniku. Można to sprawdzić zwierając kabelki z włącznika. Jak się zapali włacznik jak nie szukamy dalej np. przerwane kabelki itd.
Powiedz czy sprawdziłeś sprzęt czy odpala przy pomocy innego akumulatora tak jak pisałem wyżej?
brawobartus - Nie Maj 14, 2017 20:18
:
Jeśli problem nadal jest nierozwiązany to od siebie polecam postukać czymś w rozrusznik. W moim poprzednim motocyklu zdarzało się, że rozrusznik się blokował i pomimo nowego akumulatora nie chciał odpalać. Stukałem śrubokrętem kilka razy i potem zapalał "od strzała".
dudi78 - Nie Maj 14, 2017 20:38
:
Odpowiedz może być naprawdę prosta .... jeśli trafiłem. Jeśli masz niedokręcone mocno klemy to przy zapłonie zgaśnie ci wszystko i będziesz tylko słyszał charakterystyczny "pstryk". Ja tak miałem, sprawdziłem śruby na klemach ręką, wydawały się ok, posprawdzałem wszystkie bezpieczniki - ok i jak się okazało (przez przypadek) po dokręceniu klem kluczem wszystko ożyło :) .
Gryf - Nie Maj 14, 2017 20:44
:
Jarocim, z opisu wywnioskowałem, że przyczyną krótkiej żywotności Twojego akumulatora może być zbyt wysoki prąd ładowania w motocyklu, Sprawdź dokładnie ładowanie w motocyklu pod różnym obciążeniem odbiorników elektrycznych (światła, bez świateł, kierunkowskazy) i przy różnym zakresie obrotów. Może coś się dzieje z regulatorem napięcia? Oczywiście wcześniej sprawdź wszystkie połączenia (akumulator, rozrusznik itp.) czy dokręcone i niepośniedziałe, bo to najważniejsze.
Daj znać po przeprowadzonych obserwacjach.
Jarocim - Wto Maj 23, 2017 08:28
:
Dzięki za udzielenie odpowiedzi ;) W sumie rzecz biorąc jak włączałem światła czasem ją tak hmm muliło ?

[ Dodano: Sob Cze 03, 2017 17:03 ]
Witam was ;) Rozkręciłem obserwowałem i sprawdzałem napięcie czy jest ładowanie wyświetlało 13,9 przy 3tys. rpm. Mam świece do wymiany do tego też doszedłem. Póki co odpalam przez kable od samochodu. A moto pogrzeje się troszke jak zgasze już po 20 min nie odpali. Kostka zaśniedziała od regulatora ale jedna. To wszystko co mi się udało zaobserwować. Jakieś porady ??

[ Dodano: Sob Cze 03, 2017 17:04 ]
I napięcie przy większych się nie podnosiło

[ Dodano: Sob Cze 03, 2017 17:07 ]
A jaki aku kupić ? Żelowy czy zwykły ?
Gryf - Nie Cze 11, 2017 19:33
:
Czyli ładowanie prawidłowe. Napięcie ładowania w zakresie średnich obrotów silnika nie powinno być mniejsze niż 13,8 V i większe niż 14,6V.
Co do akumulatorów, to musisz już sam zdecydować: Tradycyjny kwasowo-ołowiowy, AGM czy żelowy. Ja używam w jednym motocyklu zwykłego z elektrolitem, w Reverce mam AGM, żelowych nigdy nie kupowałem. Myślę, że zwykłe akumulatory kwasowo-ołowiowe są lepsze i trwalsze, jeżeli regularnie się go kontroluje i dba o niego w okresie zimowym. Wybór należy do Ciebie :)
Jarocim - Wto Cze 13, 2017 07:39
:
A jeszcze jedno pytanie lewe migacze bardzo szybko mi mrugają. Fakt tylne nie sa oryginalne ale normalnie chodzi prawa strona. I światło stop przedniego hamulca. Ogólnie słychać ten "pstryk" przy wciśnięciu ale dalej nwm....
sgtcop13 - Wto Cze 13, 2017 07:58
:
Przyglądnij się na początek żarówkom w kierunkowskazach, czy aby są na pewno identyczne z obu stron. ja od tego bym zaczął.
piotrek68 - Sro Sie 15, 2018 16:51
:
potrzebna szybka diagnoza dzisiaj przy normalnej jeździe momentalnie stop
kontrolki siwieca bezpieczniki sprawdziłem rozrusznik kreci ale brak zapłonu
wykręciłem jedną świece i niestety brak iskry
powiedzcie gdzie i czego szukac
PSzydlowski - Sro Sie 15, 2018 19:09
:
Jeśli nie ma iskry na wszystkich świecach to jest prawdopodobnie problem z czujnikiem położenia wału lub z przewodem z niego wychodzącym (czasami potrafi się rozłączyć na kostce).

Pozdrawiam,
piotrek68 - Czw Sie 16, 2018 19:04
:
I teraz mam problem dzisiaj odpalił na strzała
sprawdziłem chyba wszystkie kostki wizualnie i w dotyku wszystko Ok nie ukrywam ze wolał bym
zlokalizować coś rozpiętego i mieć pewnosic a tak pozostaje obawa ze następnym razem nie
będzie to 15 km od domu
nie wiem co teraz robić szukac czy zostawić i jeździć
PSzydlowski - Pią Sie 17, 2018 07:14
:
Ja bym profilaktycznie rozpiął newralgiczne kostki (zwłaszcza tą idącą od czujnika położenia wału) i zapsikał dobrą chemią typu Kontakt 60 + Kontakt 61. Przy okazji można podobnie potraktować mijane po drodze inne styki. Starcza to na długi czas co jest zasługą tego kontaktu 61.
Co do wnikania i poszukiwania wczorajszego incydentu to raczej walka z wiatrakami. Osobiście bym jeździł i cieszył latem ;)

Pozdrawiam,
piotrek68 - Pią Sie 17, 2018 19:07
:
Witam i dziękuje za wszelkie sugestie Pszydlowski chyba masz racje odpaliła cieszyć się i nawijać
kilometry zima jest długa będzie czas na spokojne szukanie
Co do chemii ja używam K2 kiedyś kupiłem do auta i tak zostało wypryskałem umyłem ręce zapominam
o temacie i jeszcze raz DZIęKI za podpowiedzi
Jak się kiedyś spotkamy stawiam 00%ale zimne