Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Stary problem - nowa ods³ona.

Crew707 - Czw Kwi 13, 2017 16:33
: Temat postu: Stary problem - nowa ods³ona.
Witajcie!

Strasznie dawno mnie tu nie by³o... ale jestem usprawiedliwiony. ¯ycie (nowe) ;)

Po rocznej przerwie w u¿ytkowaniu motocykla, postanowi³em wzi±æ siê z "bykiem" za rogi, czyli naprawiæ Devilkê 700.
Problem pojawi³ siê na Chorwacji w 2015 roku. Opisywa³em go tutaj.

Problem wygl±da tak, jak na poni¿szym filmie, ale zanim go w³±czycie, poczytajcie dalej, bo nie uda³o mi siê sfilmowaæ objawów od pocz±tku.
Przed uruchomieniem kamery w telefonie wykona³em nastêpuj±ce manewry:

1. Odpali³em motocykl i zostawi³em go na biegu ja³owym.
2. Po kilku minutach spokojnej pracy, motocykl zacz±³ siê d³awiæ, falowa³ na obrotach w zakresie od oko³o 1 tys do 3 tys. Potem zgas³.
3. Próbowa³em go ponownie odpaliæ, ale siê d³awi³, dopiero mocniejsze odkrêcenie manetki i zakrêcenie rozrusznika sprawi³o, ¿e z trudem motocykl odpali³.
4. Po odpaleniu pu¶ci³em manetkê ca³kowicie. Silnik chwilê trzyma³ normalne obroty, a nastêpnie sam wkrêci³ siê na oko³o 3-4 tys.
5. Uruchomi³em kamerê w telefonie.
Resztê widaæ na filmie (przepraszam, ¿e tak krêcê telefonem):

https://www.youtube.com/watch?v=7FLxL_49KGo

To jest dok³adnie ten sam objaw, jaki mia³em na Chorwacji w 2015 roku.
Warto dodaæ, ¿e wtedy, po powrocie do domu, motocykl pojecha³ do mechanika, zosta³ przegl±dniêty i prze¶wietlony dokumentnie. Mechanik nic z³ego nie zaobserwowa³. Kaza³ je¼dziæ, mimo, ¿e ja odczuwa³em spadek mocy motocykla. Je¼dzi³em nim do koñca sezonu 2015 i w 2016 roku wyjecha³em trzy razy. Za trzecim razem, zrobi³ mi to samo, co ju¿ widzieli¶cie.
Odstawi³em motocykl do gara¿u i niemal ca³y rok sta³ nienaprawiony. Teraz spróbowa³em co¶ przy nim pogrzebaæ.
Poniewa¿ pad³o podejrzenie na awariê pompy paliwa, zorganizowa³em sobie sprawn± u¿ywkê i niestety po jej wymianie, motocykl popracowa³ w gara¿u kilka minut i znowu zgas³.

Jestem ciekaw Waszych opinii, gdzie szukaæ usterki?
oldmotory - Czw Kwi 13, 2017 17:46
:
Witaj po przerwie!
Takie co¶ wpad³o mi w ...oczy :shock:
http://www.elektroda.pl/r...47.html#2464991

Pogadam z koleg± mechanikiem, jutro do niego jadê.
PSzydlowski - Pi± Kwi 14, 2017 06:49
:
Widzê, ¿e silnik reaguje ca³kiem przyzwoicie na manetkê a problemy s± na wolnych obrotach. Pompa wydaje siê byæ ok. wiêc mo¿na j± pomin±æ. Wg. mnie wygl±da to na sondê lambdê. Ona w du¿ym stopniu decyduje o sk³adzie mieszanki. Z powodu uszkodzenia mo¿e podaæ sygna³, u zubo¿eniu mieszanki co na wolnych obrotach skoñczy siê wy³±czeniem silnika. Tak to sobie t³umaczê. Na ni± te¿ zwali³ bym winê za falowanie obrotów.

Przed chwil± zajrza³em do artyku³u z linka powy¿ej i potwierdza on moje domys³y.

Pozdrawiam ..
oldmotory - Pi± Kwi 14, 2017 07:30
:
Przeczyta³em uwa¿nie opis z podanego linku.
Klakson, paliwo w oleju.
Podejrzewam jaki¶ "pierdó³"
Mo¿e w trakcie ostatniego serwisu, lub przygotowañ do wyprawy, nast±pi³a jaka¶ zmiana?
tzn mo¿e jaki¶ kabelek siê przypali³, naci±gn±³, przetar³ mo¿e jaka¶ kostka pêk³a? Lub jki¶ inny pozornie nieistotny drobiazg?

Nie znam siê kompletnie na elektryce, ale:
Kolega odda³ auto do wymiany oleju. Po tej powa¿nej ingerencji mechanicznej zacz±³ za³±czaæ siê tryb serwisowy. W trakcie wymiany filtra oleju mechanik uszkodzi³ delikatnie jeden przewód. zaizolowa³ to ta¶m± . kiedy pod ta¶mê dosta³a siê woda.....ile by³ nerwów zanim uda³o siê to znale¼æ!

Przygotowuj±c zim± moj± Devi zauwa¿y³em,¿e nie dzia³a pompka paliwa. Okaza³o siê,¿e walniêty jest przeka¼nik. Wymieni³em go i... ka¿da próba odpalenia koñczy³a siê spaleniem bezpiecznika. powodem problemów by³ uszkodzony przewód pod obudow± pompki.
Mo¿liwe ,¿e taki drobiazg spowodowa³ u Ciebie jak±¶ wiêksz± usterkê (czego oczywi¶cie nie ¿yczê)
Mam nadziejê ,¿e uda siê to szybko zdiagnozowaæ!
radzieckii - Pi± Kwi 14, 2017 11:37
:
Gada³em z kumplem mechanikiem z Hondy. Kaza³ zacz±æ od TPS, posprawdzaæ podci¶nienia, czujnik po³o¿enia wa³u. B³êdów nie musi wywalaæ. Generalnie na 100% jest pewien, ¿e to nie wina pompy paliwa. Ostatni± przed wymian± mo¿na by³o sprawdziæ, jakie ci¶nienie podaje. Moj± diagnozê z lewym powietrzem te¿ uzna³ za ma³o prawdopodobn±. Serwisówkê i miernik w d³oñ i po nitce do k³êbka. Potrzebujesz dobrego elektryka motocyklowego. To na pewno.
BAMBER1 - Pi± Kwi 14, 2017 11:43
:
Witam . Tak nie za bardzo siê znam na tym i tez czêsto korzystam z pomocy bezcennej, ale ju¿ wiem ze poszukiwania nale¿ny rozpocz±æ o tych najprostszych rzeczy , to znaczy po³±czeñ elementów odpowiedzialnych za sk³ad mieszanki ( Aczkolwiek nigdy nie rozbiera³em tego w naszym motocyklu ) to problem i zachowanie kojarzy siê przynajmniej mi z awari± silniczka krokowego w moim peugeocie , jednak ¿e, mo¿e to byæ awaria sondy lub jakiego¶ czujnika powietrznego , tak czy siak nale¿y ¶ci±gn±æ zbiornik paliwa i sprawdzaæ wszystkie po³±czenia
PSzydlowski - Pi± Kwi 14, 2017 12:20
:
Sprawdzenie po³±czeñ elektrycznych jest podstaw± rozpoczêcia poszukiwania przyczyny problemu:) Niestety 2oo maj± to do siebie, ¿e wszêdzie dostaje siê wilgoæ. Np. taka kostka od lambdy jest po prawej stronie nad hamulcem w uchwycie przymocowanym do ramy. Widaæ j± po zdjêciu prawego boczku. I od tego bym zacz±³. Kostka ta jest dosyæ newralgicznym (mokrym) miejscu. Dalej ju¿ na spokojnie kostka od halla prawa strona ramy poni¿ej zbiorniczka wyrównawczego. U mnie tutaj by³ problem, który wyszed³ przy programowaniu kluczyka. ¬le zaci¶niêty jeden z pinów. Pozosta³e siedz± w okolicy wtrysków pod zbiornikiem. Ja bym poszed³ krok dalej i przelecia³ wszystkie kostki i gniazda jakie s± w moto. Pracy na dwie godziny a wykluczysz najczêstsze przyczyny problemów :)
Nomad_FH - Nie Kwi 16, 2017 13:14
:
O, do³aczaj±c siê - to mam/mia³em czê¶æ Twoich objawów u siebie.
Tzn. odpala mi "od strza³a" lub przy drugim zakrêceniu, pochodzi na ja³owym - jest ok, przez chwilê - po czym ga¶nie.
Kolejne odpalenie - ju¿ tylko przy mocnym odkrêceniu manetki + wci¶niêciu rozrusznika...
I na wolnych czy na 1 bez lekko odkrêconego gazu - potrafi zgasn±æ.
Co ciekawe - zesz³y rok chodzi³o dobrze (odpala³a od strza³a), dopiero kiedy mia³em j± odwie¼æ do noclegowni zimowej (a po drodze zatankowaæ, po dno ju¿ w zbiorniku by³o widaæ) zgas³a mi chwilê po ruszeniu (có¿, grudzieñ, zimno - my¶lê, norma). Odpaliæ nie chcia³ - dopiero odwiniêcie manetki pomog³o (przy okazji "strza³ z rury", ale popracowa³ 30s i zgas³...
Có¿, powrót pod blok metod± pieszo - pchanio - no¿n± i ju¿ zosta³ pod "chmurk±" okryty pokrowcem. Pierwsze odpalenie po zimie - piêknie od strza³a, po czym po chwili - objawy jw. - po przejechaniu ok 100 km i paradzie w Jastrzêbiu, by³o przez chwilê ok po czym na powrocie z Jastrzêbia - takie objawy jw.

Co ciekawe, teraz pracuje bez problemu (odpukaæ), wiêc zastanawiam siê czy tam po prostu nie nabra³ jaki¶ ¶mieci z dna zbiornika do uk³adu paliwowego?
Crew707 - Pon Kwi 17, 2017 12:48
:
Dziêki za wszystkie podpowiedzi i porady.

W kwestii elektryki, to sam sobie nie poradzê. Nie mam pojêcia nawet co i jak sprawdzaæ.

Po tym, co napisa³ Nomad u¶wiadomi³em sobie, ¿e moje k³opoty siê zaczê³y po tym jak na Wêgrzech musia³em zatankowaæ na jakiej¶ malutkiej stacyjce, bo mia³em ju¿ pusto w zbiorniku. A potem ju¿ na Chorwacji wysuszy³em zbiornik prawie do zera i wtedy zacz±³ siê dusiæ. W zesz³ym roku te¿ problem powróci³ po tym, jak zatankowa³em praktycznie pusty zbiornik... Mo¿e faktycznie co¶ zasysa z dna, a mo¿e wodê?

Kolega mi podpowiedzia³, ¿ebym zacz±³ od pompy paliwa, bo mog³a siê zapchaæ. Wymienili¶my razem, popracowa³a kilka minut i motocykl zrobi³ to samo, co wcze¶niej. Wkrêci³ siê na obroty i zgas³. Kolega poradzi³, ¿ebym zdj±³ zbiornik i go wyp³uka³, a potem zala³ nowym paliwem. W sumie krzywdy tym chyba nie zrobiê, tylko czym ten zbiornik p³ukaæ?

Z dobrym elektrykiem bêdê mia³ k³opot, wiêc je¶li nikogo nie znajdê, to jest plan, ¿eby Devilkê sprzedaæ, bo stoi bez sensu w gara¿u i rdzewieje. :(
rzempi - Pon Kwi 17, 2017 16:37
:
Crew707 napisa³/a:
tylko czym ten zbiornik p³ukaæ?

benzyn±
sladek - Sro Kwi 19, 2017 21:20
:
Jak wchodzi na obroty tu¿ przed zga¶niêciem to brak paliwa.
Je¶li pompa pracuje to zbadaj czy sie nie zatyka syfem( pompa ale i dalej uklad wtrysku).
Tu bym szuka³ przyczyny.
Skorpionwr - Czw Kwi 20, 2017 08:33
:
Crev707 skontaktuj siê z Modzkiem. wiem, ¿e Masz daleko ale jest kumaty i cierpliwy co mo¿e zaowocowaæ znalezieniem usterki.
Je¿eli bêdziesz Chcieæ to mogê Ci na PW podaæ do niego telefon.

Ja je¿d¿±c sporadycznie wyje¿d¿am paliwo do rezerwy i to te¿ tylko na swoim czyli znanym mi ternie. Na trasach zagranicznych tankujê po oko³o 300km czyli mam w baku jeszcze na 200 km zapasu przy spokojnej je¼dzie. G³ownie w³a¶nie dla tego aby osady na dnie zbiornika spoczywa³y sobie spokojnie.
Crew707 - Sob Maj 20, 2017 20:55
:
Ja to mam tempo :)

Ciep³o siê zrobi³o i ¿al, ¿e moja diablica siedzi w gara¿u. Zbiornik zdj±³em, wyp³uka³em (nic szczególnego nie wyp³ynê³o), pompê paliwa ostrzykn±³em ze wszystkich stron benzyn± pod ci¶nieniem, ¿eby jako tako op³ukaæ zewnêtrzne sitko (na wiêkszy demonta¿ siê nie porwa³em). Z³o¿y³em wszystko do kupy i... Motocykl zapali³, pracowa³ na ja³owym biegu ze dwadzie¶cia minut i NIE zgas³. To co mu zosta³o z niepokoj±cych objawów: Minimalne falowanie obrotów na biegu ja³owym. Trzymaj±c manetkê lekko odkrêcon±, nie jestem w stanie utrzymaæ obrotów na sta³ym poziomie. Obroty faluj± mocniej lub "same" wzrastaj±, jakbym dodawa³ gazu coraz mocniej. W czasie jazdy jest to odczuwalne jako lekkie zrywanie motocykla do przodu. Przy hamowaniu silnikiem z wydechu s³ychaæ dosyæ g³o¶ne, basowe dudnienie.

Klaksonu siê nie odwa¿y³em u¿yæ :mrgreen:
Parabiker - Pon Maj 22, 2017 12:44
:
£ukasz, wiem, ¿e to dziwnie zabrzmi i zaraz mnie inni mechanicy wy¶miej± ale spróbuj zrobiæ jeszcze jedn± prost± rzecz. Od³±cz ca³kowicie akumulator ale tak np na noc, ¿eby siê ca³a elektronika zrestartowa³a. Kolega Puzon po zalaniu przypadkowo ON do baku tez mia³ potem sporo roboty z oczyszczeniem uk³adu a mimo to silnik pracowa³ jak chcia³ i dziwne rzeczy siê dzia³y. Po od³±czeniu aku i restarcie wszystko wróci³o do normy. Choæ to brzmi niedorzecznie spróbuj. To nic nie kosztuje. Powodzenia
Crew707 - Sob Cze 03, 2017 08:59
:
Dziêkujê za podpowied¼. Chwilê mi zesz³o z tym od³±czeniem, bo pogoda by³a super i do pracy "musia³em" je¼dziæ moto, a skoro jako-tako dzia³a³, to ¿al by³o chocia¿ po mie¶cie siê nie szpuln±æ. :)

Spieszê donie¶æ, ¿e niestety ca³onocny reset nie przyniós³ zmian (no mo¿e poza tym, ¿e odkry³em jak±¶ próbê nawi±zania kontaktu z kontrolk± HISS, o co pytam tu: http://hondantv.pl/forum/...p=114195#114195

;)

Ponadto motocykl chodzi, jak chce - tzn. nadal faluje obrotami w minimalnym zakresie i po d³u¿szej je¼dzie potrafi nie zapaliæ przez kilka prób krêcenia rozrusznikiem. Aha... i jeszcze silnik chce mi spaliæ praw± nogawkê spodni i cholewkê buta. Lewa strona du¿o ch³odniejsza.
rzempi - Pon Cze 05, 2017 22:33
:
£oooo ch³opaku to dopiero ³amig³ówka :shock:
Crew707 - Czw Cze 08, 2017 20:49
:
Mog³em Was od razu pos³uchaæ, ale wpad³em w sid³a nieprawdziwych zapewnieñ mechaników. :roll:
Pierwszy mechanik zarzeka³ siê, ¿e przegl±dn±³ ca³± elektrykê i nic z³ego nie znalaz³. Drugi i trzeci wy¶miali moje pomys³y, ¿e klakson mo¿e zgasiæ silnik lub wp³ywaæ na obroty. Tymczasem dzi¶, razem z koleg± elektrykiem samochodowym uda³o nam siê znale¼æ kostkê, któr± przegapi³em i w³a¶nie ona by³a mocno zielona na stykach. Ze schematu wynika, ¿e ta kostka odpowiada m.in za klakson, rozrusznik, ³adowanie aku i co¶ tam jeszcze... (nie mam teraz przed sob± schematu). Po wyczyszczeniu, motocykl zapali³ od strza³a i przesta³ siê d³awiæ. Klakson te¿ nic z³ego mu nie robi, mo¿na tr±biæ do woli. Byæ mo¿e za wcze¶nie na ostateczny werdykt, ale wygl±da na to, ¿e jeden problem rozwi±zany.

Niestety zosta³o lekkie falowanie obrotów. Przy kilkukrotnym mocniejszym zakrêceniu manetk± obroty spadaj± na jakie¶ 1000 i dopiero po kilkunastu-kilkudziesiêciu sekundach wracaj± na 1100 i lekko faluj±. Nadal nie da siê utrzymaæ sta³ych obrotów przy delikatnym odkrêceniu manetki. I jest jeszcze co¶. Po wykrêceniu ¶wiec okaza³o siê, ¿e obie s± czarne, ale prawa du¿o bardziej zakopcona. Nowe ¶wiece postaram siê zakupiæ i wymieniæ, ale co mo¿e oznaczaæ taki objaw asymetrycznego okopcenia prawej ¶wiecy?

Kolejne pytanie dotyczy wtrysków. Je¶li wymiana ¶wiec nie pomo¿e, kolega poradzi³, ¿e mo¿na wykrêciæ wtryski i oddaæ je do zak³adu z myjk± ultrad¼wiêkow±. Co o tym my¶licie?
oldmotory - Czw Cze 08, 2017 21:34
:
Crew707 napisa³/a:
wygl±da na to, ¿e jeden problem rozwi±zany.

¦ledzê ten w±tek ... i bardzo siê ciesz, ¿e sytuacja siê wyja¶nia!
¯yczê wytrwa³o¶ci!
rzempi - Czw Cze 08, 2017 23:26
:
Crew707 napisa³/a:
oddaæ je do zak³adu z myjk± ultrad¼wiêkow±

Jak furmanki piniendzy nie chc± i daj± jak±¶ gwarancjê za bram± firmy.... To czemu nie, wykluczysz kolejny element. Po wszystkim przyda siê synchro wtrysków porz±dnym wakuometrem.
Crew707 napisa³/a:
i w³a¶nie ona by³a mocno zielona na stykach.

Co¶ czu³em, ¿e to jaka¶ pierdo³a. Najwa¿niejsza usterka zlikwidowana, SUPER! dalej to ju¿ regulacje, a pó¼niej
OGIEñ NA T£OKI!!! :twisted:
kudlaty - Pi± Cze 09, 2017 08:17
:
rzempi napisa³/a:
Po wszystkim przyda siê synchro wtrysków porz±dnym wakuometrem.


¯e co?? synchro wtrysków?? Pierwsze s³yszê. Wtryski s± sterowane ECU wiêc nie wiem jak chcesz je synchronizowaæ?

£ukasz, Co do wtrysków to mo¿e najpierw spróbuj zrobiæ mieszankê paliwa z jakim¶ szuwaksem do czyszczenia wtryskiwaczy (np. STP lub Liqui Moly ) i przegoñ trochê Devile. Mo¿e nie trzeba bêdzie demontowaæ wtrysków. W jednym z warsztatów w Warszawie widzia³em ¿e na faluj±ce wolne obroty to zadzia³a³o, przy czym przygotowana zosta³a odrobinê bogatsza kroplówka (odrobinê wiêcej preparatu w stosunku do PB ni¿ zaleca³a instrukcja).
rzempi - Pi± Cze 09, 2017 21:50
:
kudlaty napisa³/a:
¯e co?? synchro wtrysków?? Pierwsze s³yszê. Wtryski s± sterowane ECU wiêc nie wiem jak chcesz je synchronizowaæ?

Mistrzem mechaniki nie jestem, cfaniakujê bo mam ludzi od tego, :razz: modzek dzia³a³ takie cuda przy mojej devi i mi przes³a³ foto:
https://dysk.onet.pl/link/0aAO3
mo¿e nie nazywa siê to synchronizacja wtrysków, ale te elektroniczne ustrojstwo mierzy³o podci¶nienie w uk³adzie dolotowym.
Parabiker - Pon Cze 12, 2017 15:04
:
rzempi napisa³/a:
ale te elektroniczne ustrojstwo mierzy³o podci¶nienie w uk³adzie dolotowym.


Sam sobie odpowiedzia³e¶ :D

Nie robi siê synchronizacji wtrysków bo te s± sterowane przez ECU. Robi siê synchronizacjê przepustnic w uk³adzie dolotowym powietrza.
To tak dla formalno¶ci..... ;) i przepraszam za OFF
Crew707 - Nie Cze 18, 2017 19:25
:
Ma³y update mojej nierównej walki:

- Wymieni³em ¶wiece. Obroty nadal faluj±, ale... mogê ju¿ utrzymaæ sta³e obroty na manetce. Zawsze to co¶. Przy okazji zapytam, czy u Was te¿ przy podwy¿szaniu obrotów na manetce, s³ychaæ wyra¼ne klikniêcie gdzie¶ "spod zbiornika paliwa"?

--------------------------------
Zauwa¿y³em dziwn± rzecz. Odpalam motocykl raz, pracuje wzglêdnie równo, silnik nawet ³adnie gra. Gaszê po kilku minutach pracy, odpalam drugi raz - ju¿ kaszle i siê krztusi (ale sam nie ga¶nie i klakson mu ju¿ nie szkodzi), obroty faluj± mocniej. Gaszê i znów odpalam, pracuje prawie równo. Kolejne odpalenie - krztusi siê tak, ¿e momentami na u³amek sekundy jakby silnik zupe³nie przestawa³ pracowaæ, s³ychaæ wyra¼n± przerwê. :(

Czekam na nowy akumulator, bo z tym co¶ jest nie halo. Roz³adowany do po³owy, po 10 minutach ³adowania wskazuje full. Zobaczymy, czy wymiana co¶ da. Szukam jakiego¶ ustrojstwa do czyszczenia wtrysków, je¶li to nie pomo¿e, ³adujê cholern± diablicê na furgon i jadê do Modka. Rêce opadywuj±...
rzempi - Nie Cze 18, 2017 20:41
:
Crew707 napisa³/a:
- Wymieni³em ¶wiece. Obroty nadal faluj±, ale... mogê ju¿ utrzymaæ sta³e obroty na manetce. Zawsze to co¶. Przy okazji zapytam, czy u Was te¿ przy podwy¿szaniu obrotów na manetce, s³ychaæ wyra¼ne klikniêcie gdzie¶ "spod zbiornika paliwa"?

Tak, zw³aszcza przy hamowaniu silnikiem, przy ma³ej prêdko¶ci obrotowej silnika. Czêsto s³yszane przy dojazdach do ¶wiate³ na drugim biegu. My¶lê, ¿e to wtryski siê zastanawiaj±: "Daæ paliwa, nie daæ paliwa?"
mrok31337 - Pon Cze 19, 2017 10:09
:
Podobny problem mia³ kolega w Aprilli Pegaso, mechanicy sobie z nim nie poradzili. Okaza³o siê, ¿e po w³±czeniu grzania manetek problem ust±pi³ i moto chodzi³o normalnie. Walniête by³o co¶ w regulatorze i by³o za wysokie napiêcie. Jak w³±czy³ grzanie manetek, to napiêcie spada³o i moto chodzi³o normalnie. Mo¿e akumulator pad³ Ci bo masz za wysokie napiecie ³adowania?

[ Dodano: Pon Cze 19, 2017 11:12 ]
Do czytszczenia wtrysków polecam preparat taki:
http://www.stp.eu/pl-pl/p...kow-benzynowych
U¿ywa³em co prawda wersji do Diesla, ale po jednym baku korekty wtrysków poprawi³y siê znacz±co.
Crew707 - Pon Cze 19, 2017 18:04
:
mrok31337 napisa³/a:

Do czytszczenia wtrysków polecam preparat taki:
http://www.stp.eu/pl-pl/p...kow-benzynowych
U¿ywa³em co prawda wersji do Diesla, ale po jednym baku korekty wtrysków poprawi³y siê znacz±co.


Dziêki za pomoc i porady. Kurczê, naczyta³em siê wypracowañ przeciwników tych p³ukanek lanych do zbiorników i teraz mam ju¿ spuchniêt± baniê. Czy kto¶ la³ do MOTOCYKLA jaki¶ (konkretny) ¶rodek czyszcz±cy uk³ad? Je¶li tak, to jaki i jak potem wygl±da³ motocykl, zw³aszcza uszczelki i gumowe przewody?
mrok31337 - Wto Cze 20, 2017 11:48
:
Nie ma ¿adnego wp³ywu na uszczelki i przewody. Ale radzê zachowaæ proporcje zapisane na opakowaniu. Od kiedy je¿d¿ê dieslem stosujê ¶rodki STP do czyszczenia (nie za czêsto) i do uszlachetnienia ropy na zimê. Jeszcze nie mia³em problemu z rozruchem alfy zim±, a 1,6HDI Peugeota przy tej samej temp (tankowany na tej samej stacji) ju¿ ze 3 razy zdech³.
Crew707 - Wto Cze 20, 2017 12:47
:
OK. Spróbujê, ale najpierw poczekam do jutra na nowy akumulator.
W sieci jest "straszna przygoda" cz³owieka, który zala³ do zbiornika motocykla p³ukankê liqui moly (czyli niby renomowany producent) i po tym zabiegu musia³ wymieniaæ wiêkszo¶æ elementów z gumy, uszczelek i dodatkowo majstrowaæ co¶ z wtryskiwaczami. Generalnie koszty go zjad³y.

Ja jednak dam szansê STP i zobaczymy co na to diablica...
mrok31337 - Wto Cze 20, 2017 13:11
:
http://www.jednoslad.pl/j...tkami-do-paliw/
Crew707 - Sro Cze 21, 2017 16:03
:
W±tek siê zaczyna robiæ tasiemcowy, ale mo¿e komu¶ cokolwiek z tego siê kiedy¶ przyda.

-----
Wspomina³em wy¿ej, ¿e przy nawet delikatnym podwy¿szaniu obrotów na manetce, spod zbiornika s³ychaæ by³o wyra¼ne klikniêcie najpierw przy oko³o 2 tys. i potem zaraz powy¿ej 4 tys. by³o kolejne klik (ale to ju¿ siê trzeba by³o ws³uchaæ przez wycie silnika). Po puszczeniu manetki znów s³ychaæ by³o dwa klikniêcia - przy 4 tys. i potem przy oko³o 2 tys.
Te¿ my¶la³em, ¿e to wtryski jako¶ tak g³o¶no siê odzywaj±, ale... wymieni³em akumulator na nowy i klikniêcia usta³y :shock: Czyli wychodzi na to, ¿e ze wzglêdu na niedomagaj±cy aku co¶ musia³o pstrykaæ na jakim¶ przeka¼niku.

Teraz kwestia falowania obrotów. Silnik faluje nadal, ale ZNACZNIE mniej. Jutro siê przejadê jakie¶ 300 km i zobaczymy, co siê stanie i jak siê zachowuje w czasie jazdy.
Nastêpny krok - STP do zbiornika i autostrada :)
oldmotory - Sro Cze 21, 2017 19:06
:
Crew707 napisa³/a:
Ja jednak dam szansê STP i zobaczymy co na to diablica...

Wprawdzie mam pojazd o epokê starszy, ale jak go kupi³em , to ¿eby by³o wszystko cacy by³em gotów wlaæ wszêdzie i wszystko o czym przeczytam na forach :shock:
Wla³em raz STP. Mia³em tego na 2- 3 zbiorniki . Poprawy wprawdzie nie zauwa¿y³em, ale strat nie by³o ¿adnych :mrgreen:
rzempi - Sro Cze 21, 2017 21:04
:
Crew707 napisa³/a:
Jutro siê przejadê jakie¶ 300 km i zobaczymy, co siê stanie i jak siê zachowuje w czasie jazdy(...) i autostrada :)

Masz cierpliwo¶æ Crew707, ja tam siê za mocno nie znam, ale te 300 km to do³ó¿ 50 km i bêdziesz w okolicach modzka , zostaniesz tydzieñ w okolicach, bêdziesz na £ojach i wrócisz zdrowym sprzêtem. Oczywi¶cie trzymam kciuki, ¿eby wszystko by³o OK! A tak siê zapytam. Czy masz zainstalowany w devi jaki¶ alarm? Jak odbiera³em swoj± po przegl±dach us³ysza³em historie pewnej hayabusy. Przyjecha³a z alarmem kilkuletnim i nie chcia³a je¼dziæ moc na odczucie by³a oko³o 30 KM, seria cu¶ oko³o 180. Po wyje...aniu alarmu moto o¿y³o i otrzyma³o drug± m³odo¶æ.
Crew707 - Sro Cze 21, 2017 21:30
:
Bardzo bym chcia³ jechaæ do Modzka, ale w mojej obecnej sytuacji, to jest ca³a wyprawa. Co innego 300 km "wokó³ komina" i autostrad±.
Alarmu nie mam, ale mam nawigacjê, która jest podpiêta pod star± instalacjê po navi poprzedniego w³a¶ciciela. W sumie, jak wraca³em z Chorwacji, moja navi sama siê wy³±cza³a i w³±cza³a przez pó³ drogi. Pó¼niej j± zdj±³em, bo mnie w nocy wku...., ale instalacja zosta³a. Nie zaszkodzi sprawdziæ jeszcze to.

-------------------------

Wieczorem pomêczy³em jeszcze moj± Dewotkê na nowym akumulatorze. Poje¼dzi³em jakie¶ 80 km po górkach. Niestety lipa po ca³o¶ci. To nie jest mój stary motocykl :( S³aba jest, nie zbiera siê. Na koniec spróbowa³em pokrêciæ ósemki na pierwszym biegu bez gazu. Moto szarpie i ledwie jedzie w okolicy 1tys. obrotów, a najgorsze, ¿e potem, mimo wci¶niêtego sprzêg³a, obroty nadal s± ledwie 1tys., dopiero jak j± mocno przygazujê na ja³owym, wcisnê jedynkê i ostrzej ruszê, to siê wkrêci na te 1,2 tys. Prawy kolektor a¿ granatowy, lewy ledwie z³oty :(

No nic. Trzeba walczyæ dalej.
mrok31337 - Nie Cze 25, 2017 08:50
:
Crew707, jak dasz radê, poruszaj w trakcje pracy lekko wtryskiwaczami. W benzynie mia³em tak, ¿e oring wtryskiwacza pusza³ przez co silnik pracowa³ nierówno i nie mia³ mocy.

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 11:45 ]
Tu jeszcze kolega mechanik podpowiada co by sprawdziæ sondy lambda.
radzieckii - Sro Cze 28, 2017 07:59
:
W sobotê jecha³ bus przez Rzeszów 😔 Zawsze zostaje clicktrans, ale nie wierzê, ¿e nie ma tam w okolicy ¿adnego prawdziwego mechanika.