Forum Honda NTV

Ogólne - jaki olej?

michu83 - Sro Sty 25, 2017 22:16
: Temat postu: jaki olej?
jaki olej lejecie do nt700?
10w30
10w40
rzempi - Sro Sty 25, 2017 22:19
:
O olejach było sporo tematów, poszukaj, ale odpowiem: Motul 5100 10W40, filtr oleju Hiflo HF204
radzieckii - Sro Sty 25, 2017 22:33
:
10w50 i 10w60 też może być :wink:
Killu - Czw Sty 26, 2017 11:05
:
Motul zaleca 10W40 i dopuszcza 10W30 na nasz klimat... Chociaż 10W30 to tylko ekologia a sam olej w ciężkich warunkach w teorii spisuje się gorzej niż 40 50 czy 60 ;)

Ja bym wlał 10W40 bo jest najpopularniejszy i w razie awarii dostaniesz go bez większego problemu.
PSzydlowski - Czw Sty 26, 2017 12:16
:
To samo co Rzempi :) . Sprawdzony Motul 5100 10W40 z filtrem Hiflo HF204.
Sim - Czw Sty 26, 2017 12:25
:
Ew. jeśli ktoś kupuje olej w sklepie motoryzacyjnym nastawionym na samochody, to łatwiej będzie wg katalogu dostać zamiast HF204 - MANNa MW64 - identyczny jak HF.
PSzydlowski - Czw Sty 26, 2017 12:36
:
A jednak skłamałem ... Używam filtr Hiflo HF204rc. Różnica tylko w śrubie na obudowie filtru ułatwiającej demontaż i montaż kluczem dynamometrycznym ( zamiast gołą ręką :) ).
Sim - Czw Sty 26, 2017 13:55
:
no tak, tak są 3 wersje: zwykła, z miejscem na klucz i chromowana.
Killu - Czw Sty 26, 2017 14:44
:
Różnice w filtrach RC i zwykłych nie ograniczają się wyłącznie do nakrętki lub jej braku... Filtry z serii HF wykonane są z grubszej blachy (co raczej nie ma wielkiego znaczenia na drodze) oraz przede wszystkim materiały filtracyjne mają poprawioną przepustowość przy zachowaniu identycznych właściwości filtracyjnych. RC choć tego nie widać oprócz tego, że jest wygodniejszy w użyciu jest także realnie lepszy.

Tak sobie pomyślałem, że w sumie można wziąć trzy filtry oleju K&N, HF oraz HF RC, ściągacz tarczowy uniwersalny i wykonać wiwisekcję trzech najpopularniejszych na rynku produktów. Koszt nie jest duży a zawsze będzie można zobaczyć co w trzewiach piszczy :)
Kobrzak - Czw Sty 26, 2017 14:55
:
Mi na motulu strasznie jedynka napierdzielała przy wrzucaniu. Zmieniłem na próbę i było lepiej. Teraz jest pyk ale nie ma Trzask :P
michu83 - Czw Sty 26, 2017 23:24
:
Dzięki wszystkim za pomoc, też wleję 10w40 motula
miguel1 - Pią Sty 27, 2017 15:05
:
3 miesiące temu wymieniałem, miałem wcześniej 10w40, teraz zalałem 10w30 i myślę, że nie powinno to wpłynąć jakoś drastycznie na pracę silnika.
Sim - Pią Sty 27, 2017 15:26
:
wszystko zależy czy jeździsz dużo i ostro jak są upały
michu83 - Pią Sty 27, 2017 21:54
:
jeżdżę sam ale raczej preferuję jazdę spokojną
radzieckii - Pią Sty 27, 2017 22:11
:
Z tym RC to mnie Killu zaskoczył. Kupowałem tylko ze względu na wygodę.
sgtcop13 - Sob Sty 28, 2017 09:48
:
radzieckii napisał/a:
Z tym RC to mnie Killu zaskoczył. Kupowałem tylko ze względu na wygodę.


To jednak podwójnie opłaciło się być wygodnym :mrgreen:
PSzydlowski - Sob Sty 28, 2017 15:04
:
Miły opis filtrów RC znalazłem na stronie Larssona:
http://www.larsson.pl/hif...g,898,news.html

Cena nie jest zaporowa więc ja w dalszym ciągu będę kupował wersje RC.

PJS
albercikxxl - Czw Lut 16, 2017 08:54
:
Podepnę się, by nie robić nowego tematu. W planach wymiana oleju filtr hf303rc i teraz pół syntetyk motul 5100 10w40 czy syntetyk motul 7100 10w40?
Sim - Czw Lut 16, 2017 12:43
:
Pokaż na co Cię stać, ale nie jeden raz...

A lej co uważasz, jak masz więcej pieniędzy przeznaczonych na ten cel, to lej 7100 - jest technologicznie lepszy, bardziej odporny na skrajne warunki, ale...
czy podczas normalnej jazdy NTV będzie Ci to kiedykolwiek potrzebne?

W większości do NT650 i NT700 lejemy 5100 i wszystko gra, a silniki przejeżdżają i tak 200-300 tys. km i nie widać tam nadmiernego zużycia wynikającego ze złej jakości środka smarnego.
Lepiej pozostać przy tańszym 5100, ale za to dbać o regularną wymianę wszystkich elementów eksploatacyjnych i płynów, bo to ma zdecydowanie większe znaczenie dla bezawaryjności i trwałości sprzętu.
sgtcop13 - Czw Lut 16, 2017 13:53
:
Chciałem napisać dokładnie to co wyżej radzi kolega Sim, ale On oczywiście był szybszy :mrgreen:
Sim - Czw Lut 16, 2017 14:13
:
Byłem szybszy, bo zalałem lepszy olej - 7100! :D
Killu - Czw Lut 16, 2017 16:06
:
NTV to mój jedyny motocykl, który latał na półłsyntetyku i pomimo ciężkiego żywota gdybym miał zalewać go na nowo, to też był by to półsyntetyk... Przecież tym się jeździ w podobnym przedziale obrotów jak w samochodzie :P

Pozostałe szlifierki z garażu mają zatankowany 300V :)
michu83 - Sro Mar 08, 2017 23:00
:
nie będę zakładał oddzielnego tematu. mam jeszcze pytanie co do oleju w lagi jaki lejecie?
Oczywiście chodzi do nt700.
A jeszcze jedno z jakimi siłami dokręcacie półki i ile oleju lejecie do lagi?
Ja znalazłem takie informacje czy są dobre?
Górna śruba 22Nm
Dolna śruba 20Nm
Olej w lagach. Wysokość lustra 124mm (od górnej krawędzi lagi do lustra oleju)
sgtcop13 - Czw Mar 09, 2017 08:46
:
Co do samego oleju do lag, to ja zawsze leję olej o klasę gęściejszy niż zaleca producent. Mi jakoś lepiej się jeździ na "oporniejszym" przodzie. Ale to moje preferencje i moja opinia. Odnośnie Niutonometrów to nic nie wiem, bo po pierwsze nie używam klucza dynamometrycznego a po drugie olej w lagach tak na prawdę wymienia mi kolega mechanik :mrgreen:

Pozdrawiam
Sim - Czw Mar 09, 2017 08:57
:
Dolne śruby mocowań lag znacznie mocniej (39Nm). Górne imbusy 23Nm, a korki 22Nm.

Oleju w praktyce wchodzi po 0,464 l na lagę.
Ja zalałem Motula w wersji medium, czyli 10W - jest dość twardo, ale spokojnie możesz pójść w strone 5W, jak i 15W - w zależności od preferencji. Oryginalnie Honda zalewała 10W.
michu83 - Czw Mar 09, 2017 21:45
:
sim skąd wiesz że takie momenty dokręcania?
A może ma ktoś instrukcje obsługi Haynesa?
sgtcop13 - Pią Mar 10, 2017 10:15
:
michu83 napisał/a:
sim skąd wiesz że takie momenty dokręcania?
A może ma ktoś instrukcje obsługi Haynesa?


michu83 zadajesz nietaktowne pytania gościowi, który klucza dynamometrycznego z ręki nie wypuszcza. No chyba na chwilę przy wymianie na nowy jak stary ukręci :mrgreen:
Sim - Pią Mar 10, 2017 10:41
:
michu83 wiem, bo czytałem Haynesa ;D

Jak dobrze poszukasz na forum, to znajdziesz do niej link.
rzempi - Pią Mar 10, 2017 20:40
:
michu83 napisał/a:
A może ma ktoś instrukcje obsługi Haynesa?

A mam...

o tłumaczenie nie proś... kto ma ochotę to zapisać na dysk, bo nie wiem jak długo to będzie.
XL models, czyli Transalp.
michu83 - Pią Mar 10, 2017 21:34
:
rzempi a masz może tego Haynesa w pdf?
rzempi - Pią Mar 10, 2017 22:09
:
Niestety tylko wersja oldschool'owa. Zainwestowałem w książkę, która jest pod ręką, jak coś drobnego to na szybko się dzielę. W pdf mam schemat elektryczny i zwykłego hondowskiego manuala też po angielsku.
PSzydlowski - Sob Mar 11, 2017 13:59
:
Co do momentów i instrukcji kiedyś wystawiałem i są tam cały czas.
Dla przypomnienia:

https://www.dropbox.com/s...jmCRZZ4lTa?dl=0

Plik momenty kiedyś sobie zrobiłem na własne potrzeby i dotyczy NT700

PJS
michu83 - Nie Mar 12, 2017 22:44
:
PSzydlowski dzięki o to mi chodziło
Artek - Sro Mar 31, 2021 11:52
:
A ja właśnie kupiłem 5100 10w50 i zaleje to razem mos2 liqui moly, a za 4000/5000 tyś. Się zobaczy :)