Forum Honda NTV

Ogólne - Opony

Toma311 - Pon Maj 11, 2015 16:12
: Temat postu: Opony
Dzieńdoberek się z Państwem!

Chciałem dopytać, kto z nas "obraca" oponami zawodowo? Mam takie zapotrzebowanie, a na telefonie wyszukiwać tu cokolwiek, to dla mnie tzw. masakra.
GhoustDragon - Pon Maj 11, 2015 16:29
:
Chyba szukasz tego człowieka

Killu
Toma311 - Pon Maj 11, 2015 16:53
:
Na to wygląda. Stawiałem na tegoż kandydata lecz pewien nie byłem, tyle teraz tych kandydatów... :mrgreen: :mrgreen:

Dzięki "smoku".
Kobrzak - Pon Maj 11, 2015 17:45
:
Gdybyś tu go nie zastał, to znajdź na Facebooku lub w internecie Motorpower w Opolu i tam się dobijaj, nie wiem czy to jego sklep czy nie ale tam robi :)

Edit:

http://motorpower.pl/

Tu masz numer do Kamila jak coś.
Toma311 - Pon Maj 11, 2015 22:15
:
Kobrzaku, dzięki za szczegóły. Bywaj! :grin:
Puzon - Czw Maj 14, 2015 11:00
:
511036031 - tel Killa :mrgreen:
Toma311 - Czw Maj 14, 2015 11:05
:
Dzięki, dzięki panowie.
Sprawa załatwiona - właśnie wyglądam za kurierem z towarem.
Kobrzak - Czw Maj 14, 2015 15:21
:
Toma311 napisał/a:
Sprawa załatwiona - właśnie wyglądam za kurierem z towarem.


co zakupiłeś? Mnie w najbliższej przyszłości też czeka wymiana i zastanawiam się co kupić
Toma311 - Czw Maj 14, 2015 20:32
:
Ano wybrałem te, które sprawdziły mi się już na dwóch motkach: "miśki" Pilot Road 3. I wytrzymałe, i trzymające i bardzo pewne. Polecam.

W pierwszej maszynie (Deauville 650) zakupionej z jakimiś -chyba- pirelkami, po kilkuset niepewnych km zmieniłem na PR3. Zmiana odczuwalna, zmiana kolosalna.
Kobrzak - Czw Maj 14, 2015 21:23
:
Toma311, dzięki! Czytałem kiedyś, że PR2 są lepsze od PR3, że są wytrzymalsze, na dłużej wystarczą i właściwości jezdne mają te same. Miałeś PR2 może kiedyś i jesteś w stanie coś o tym powiedzieć?
Toma311 - Czw Maj 14, 2015 22:21
:
Kobrzaku, ile osobników tyleż opinii, a i tak trzeba jeszcze dla pewności dodać dwie :mrgreen:

Ja wyczytałem onegdaj, że -cytuję z głowy, czyli z niczego- PR2 i PR3 wytrzymałością nie odbiegają, natomiast "trójka" lepiej odprowadza H2O (inny bieżnik). Skoro na suchym zachowują się tak samo/podobnie, żywoty podobne, to postawiłem na bezpieczeństwo wtedy, gdy mokro.
Ot i cała łamigłówka. A teraz nie kombinuję już, bo to rozwiązanie sprawdziło się przez ileś tam licznikowych tysiączków.
Nie namawiam, ale polecam.
Kobrzak - Czw Maj 14, 2015 23:21
:
To ostatnie pytanie:
Ile Ci mniej więcej na Devi 700 wytrzymały owe oponki?
Toma311 - Czw Maj 14, 2015 23:34
:
Wytrzymują. Kulają się już 10k km i nie widać po nich zużycia. Z tego też powodu nie mierzyłem głębokości bieżnika.
smorawski_m - Pią Maj 15, 2015 17:47
:
Ja mam PR2 od dwóch sezonów, przelatałem ze 20 kkm i przód wygląda bardzo dobrze a tył jeszcze bardzo spoko. Super opony, warte tych pieniędzy.
rzempi - Pią Maj 15, 2015 21:06
:
Mój sąsiad pracuje w hurtowni opon, ceny ma rodem z allegro-przyzwoite. Ja w swojej nie zmieniałem gum, a jak coś potrzeba to pisz na PW/e-mail, to przejdę się przez ulicę i popytam co ma świeżego na stanie lub konkretny rozmiar, model, indeks prędkości itd.
lukee - Czw Maj 21, 2015 12:00
:
Na PR3 mam już 18 tys. nakulane i bieżnik głęboki. Ale tył mi już trochę poząbkował na krawędziach i się trapez zrobił ;-)
radzieckii - Czw Maj 21, 2015 22:13
:
lukee napisał/a:
Na PR3 mam już 18 tys. nakulane i bieżnik głęboki. Ale tył mi już trochę poząbkował na krawędziach i się trapez zrobił ;-)

Jak Wy to robicie? U mnie po 5-6 tyś nie ma boków ;-)
Kobrzak - Czw Maj 21, 2015 23:58
:
radzieckii napisał/a:
Jak Wy to robicie? U mnie po 5-6 tyś nie ma boków


no ciekawe jak :D U nas po 20 tysiącach nie ma środka a opona kwadrat :mrgreen:
kudlaty - Pią Maj 22, 2015 09:18
:
radzieckii napisał/a:
U mnie po 5-6 tyś nie ma boków ;-)


Bo Ty pewnie 80 % przebiegu robisz na rondach :-P
szczur - Wto Lut 16, 2016 20:25
:
ja na zimę robię sobie takie :-)







PSzydlowski - Sro Lut 17, 2016 08:10
:
Masz może zdjęcie początkowe tej opony. Jaki był pierwotny stan bieżnika przed rozpoczęciem strugania?
Pozdrawiam ..
szczur - Sro Lut 17, 2016 11:05
:
Ja nie poglebialem naciec w oponie, tylko dodalem naciec o tej samej glebokosci w plaskich powierzchniach. W galerii znajdziesz fote i tyna opona wygladala tak jak na focie wyglada przednia. Przednia tez tak natne...
Tray43 - Sro Mar 30, 2016 20:04
:
gdzie moge kupic tanie letnie opony w dobrym staniem?
sgtcop13 - Czw Mar 31, 2016 08:46
:
:shock:

....spróbuj w POWITALNI :twisted:
albercikxxl - Nie Kwi 03, 2016 20:12
:
Podepnę się do tematu muszę wymienić tylną gumę co sądzicie o tej ofercie
Allegro oferta http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6074038338
sgtcop13 - Nie Kwi 03, 2016 22:32
:
O marce CST słyszałem pochlebne opinie. Sam ich nie używałem, ale biorąc pod uwagę ich cenę i mój spokojny emerycko-patrolowy styl jazdy,to są one na pierwszym miejscu w kolejce do zakupu :mrgreen:
GhoustDragon - Nie Kwi 03, 2016 22:45
:
Opony CST mam u siebie założone...
sgtcop13 - Pon Kwi 04, 2016 08:44
:
GhoustDragon napisał/a:
Opony CST mam u siebie założone...



I jaka jest Twoja "subiektywna" opinia w kwestii jakości do ceny ?
GhoustDragon - Pon Kwi 04, 2016 09:12
:
sgtcop13 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Opony CST mam u siebie założone...



I jaka jest Twoja "subiektywna" opinia w kwestii jakości do ceny ?


Żadna - od założenia zrobiłem może 2-3tyś. km z czego tylko jeden wyjazd na Czechy(zakończony glebą) a reszta to komin i nie miałem okazji jechać w skrajnych warunkach.
W głowie siedzi gdzieś świadomość, że jednak to tani chinol to bardziej asekuracyjnie się jeździ.
Do tego jeszcze ten model nie występuje w rozmiarze 120, więc mam założoną 110 z przodu co odbija się na prowadzeniu itd.

A z tym dobrym trzymaniem na mokrym byłbym ostrożny - zwłaszcza na wiosennych/jesiennych drogach z częstym przejściem z suchej na mokrą nawierzchnię w zacienionych miejscach.
radzieckii - Pon Kwi 04, 2016 14:58
:
Jeździłem na różnych oponach, w tym CST. Gorzej niż źle. To chyba powinien być ich slogan reklamowy ;-)
krasus - Pon Kwi 04, 2016 20:16
:
mam promaxy i są ok do takiego motocykla. kupiłem za jakieś 5 stów komplet i przejździłem ze 3/4 sezonu. Na ten na bank mi starczą.
Panda - Pon Kwi 04, 2016 21:02
:
Ja myślę że na oponach to tak jak na kasku, nie można oszczędzać bo maja bezpośredni kontakt z droga ;)
smorawski_m - Czw Kwi 07, 2016 20:47
:
Chyba częściej spotykamy się z użytecznością dobrej opony niż dobrego kasku... oby
Panda - Czw Kwi 07, 2016 22:57
:
Właśnie jestem po świeżym teście PR3, trzy dniowy wypad Wrocław-Szklarska Poręba, i powiem tak żadnego uślizgu przedniego ani tylnego koła, może przez niskie prędkości na zakrętach, ale to dzięki plecaczkowi, no i szkoda by było skasować moto na poczatku roku. Ogólnie jak na razie jestem z nich bardzo zadowolony.
Rudolf_0 - Pon Maj 09, 2016 11:47
:
A mam takie pytanko. Zamierzam na dniach wymienić kapcie w Reverce. Wybór padł na Michałki Pilot Road 3. Z tym że kniga serwisowa zaleca użycie rozmiarów:

- Tył: 150/70-17
- Przód: 110/80-17.

I tu pojawił się problem, bo o ile na tył nie ma problemu, to nigdzie w ofercie sklepów nie mogę znaleźć PR3 na przód w odpowiednim rozmiarze. Albo 110/70-17 albo 110/80-18.

I teraz albo założę Pilot Aktiv albo może doradzicie, gdzie mogę znaleźć PR3 w odpowiednim rozmiarze?

A może zakładaliście węższy profil?
Sim - Wto Maj 10, 2016 09:26
:
To raczej odwrotnie.
Książka podaje wyższy profil, a w sklepie jest tylko niższy. Szerokość opony jest taka sama.
Moim zdaniem niczemu to nie szkodzi - zmieni się lekko średnica całego koła - i jeśli taka zmiana wyglądu Ci nie przeszkadza...
Alan - Wto Maj 10, 2016 11:01
:
Niektórzy zakładają na przód 120/70/17, może takie spróbuj.
Brt - Wto Maj 10, 2016 11:33
:
Ja w swojej kiedyś miałem Metzelera 110/70R17
Wygląda trochę jak kółko od roweru

Lepiej się składał + większe przekłamania na liczniku
Rudolf_0 - Wto Maj 10, 2016 13:23
:
Sim napisał/a:
To raczej odwrotnie.
Książka podaje wyższy profil, a w sklepie jest tylko niższy. Szerokość opony jest taka sama.


Tak, chciałem napisać wyższy, ale oczywiście chodziło o niższy. Słownik w telefonie zmienił mi słowo z wyższy na węższy z jakiegoś powodu.

A przy kole 120/70 jaki to może mieć wpływ na jazdę? Gorzej się będzie składać? Nigdy nie zakładałem szerszej niż zalecana opony. Czy może lepiej założyć inny model, np. Pilot Aktiv?
Sim - Wto Maj 10, 2016 14:08
:
Tak, przy szerszej oponie z przodu (120) ucierpi sterowanie. Moto będzie chętniej jechało prosto i mniej chętnie zacieśniało zakręty przez złożenie.
Delikatnie mniejsza średnica (110/70) (przez mniejszy profil) spowoduje, że motocykl będzie zwrotniejszy, bo zmieni się kąt przedniego zawieszenie - na bardziej sportowy (ostrzejszy).
Rudolf_0 - Wto Maj 10, 2016 14:32
:
Zakupione 2 Sztuki PR3. Na przód 110/70. Już za dwa tygodnie przeciągnę moto po trasie ponad 1000km, więc na pewno zdołam sprawdzić jak się na nowych kapciach prowadzi :)
Sim - Wto Maj 10, 2016 14:39
:
Będzie Pan zadowolony!
To są bardzo dobre gumy.

Wyczuj z GPSem jak zmieniła się prędkość wskazywana na zegarach, żeby można było wyczuć przejazdy obok radarowców.
radzieckii - Sro Maj 11, 2016 16:35
:
Mieszając rozmiarami opon warto zwrócić uwagę na budowę opony. Diagonalna na jednym kole i radialna na drugim mogą dać niespodziewane efekty. 110/80/17 będą tylko diagonalne. 110/70 , podobnie jak 150/70 są i takie i takkie. Radialne mają zawsze "R" w rozmiarze ;-)
Scotty_ - Czw Maj 12, 2016 09:57
:
Sim napisał/a:
Tak, przy szerszej oponie z przodu (120) ucierpi sterowanie. Moto będzie chętniej jechało prosto i mniej chętnie zacieśniało zakręty przez złożenie.
Delikatnie mniejsza średnica (110/70) (przez mniejszy profil) spowoduje, że motocykl będzie zwrotniejszy, bo zmieni się kąt przedniego zawieszenie - na bardziej sportowy (ostrzejszy).


Pozwolę się nie zgodzić z tą opinią dlatego, że 120 jest bardziej ściśnięta i co za tym idzie wypchana środkiem, co powoduje, że moto szybciej i chętniej się przechyla.
Sim - Czw Maj 12, 2016 11:16
:
Ale to już zależy od budowy samej opony - czy jest jedno, czy dwuskładnikowa i jaki ma karkas, bo różne opony różnie rozkładają się na feldze - jedna się wylewa tworząc bułę, a druga zostaje stożkiem.
Fakt pozostaje faktem, że im szersza opona, tym gorsza zwrotność. Zakładając, że szerszą oponę zakładamy na felgę tej samej szerokości - w efekcie dostajemy najczęściej właśnie rozlaną bułę.
Rudolf_0 - Czw Maj 12, 2016 11:18
:
Kupiłem takie:

Przód: Michelin PILOT ROAD 3 F 110/70 ZR17 TL 54 W
Tył: Michelin PILOT ROAD 3 R 150/70 ZR17 TL 69 W

Obie radialne. Przód o niższym niż zalecany profilu.
Scotty_ - Czw Maj 12, 2016 11:50
:
To trochę będzie Cię licznik okłamywał.
Sim - Czw Maj 12, 2016 12:18
:
Licznik będzie zawyżał prędkość o ok. 2%
Rudolf_0 - Czw Maj 12, 2016 15:39
:
Nie szkodzi, poradzę sobie. Jeszcze chyba nigdy nie jeździłem pojazdem, w którym licznik pokazywałby poprawnie prędkość. Zawsze jest nawet do 10% różnicy i zazwyczaj mam na to wzgląd.
Sim - Czw Maj 12, 2016 16:37
:
U mnie w NT700 paradoksalnie pokazuje tak samo jak na GPSie. Przy wyższych prędkościach 2-3km/h więcej. Jest to chyba ewenement, bo w niektórych samochodach przy wyższych prędkościach robi się różnica nawet o 15km/h
sgtcop13 - Pią Maj 13, 2016 11:07
:
Panowie, stanowczo za często patrzycie w prędkościomierz, a z tego mogą być takie problemy jak;

- problem czy prędkościomierz nie zakłamuje wyniku,
- problem z poczuciem winy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości,
- problem zbyt częstego patrzenia na prędkościomierz, a nie na drogę przed sobą, czy laski na chodnikach,
- i problem, że mogą być z tym jeszcze inne problemy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sim - Pią Maj 13, 2016 12:01
:
To fakt, przez prędkościomierze same problemy.
Jakby go nie było to zawsze można by powiedzieć policjantowi:
no przekroczyłem prędkość i co mi pan zrobisz? ("Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?").
Waski - Pon Maj 22, 2017 11:31
:
A ja zadam pytanie z innej beczki. Czy należy zwracać uwagę na indeks nośności? Mianowicie Deauville waży więcej niż Revere przez co zastanawiam się czy opona o indeksie nośności 69W jest wystarczająca na tył do Deauville?
Brt - Pon Maj 22, 2017 12:22
:
https://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_indeks_predkosci_nosnosci.aspx

69 = 325kg
W = 270km/h
Waski - Pon Maj 22, 2017 14:28
:
Tabele znam bo już przeglądałem, tylko zastanawia mnie to jak obciążenie jest liczone bo co innego jechać samemu "na pusto" a co innego z pasażerem i załadowanym. Zastanawiałem się nad kupnem opony z większym indeksem nośności i nie wiem czy to ma w ogóle sens. Chodzi mi o odporność na ścieranie.

[ Dodano: Pon Maj 22, 2017 16:36 ]
Tabele znam bo już przeglądałem, tylko zastanawia mnie to jak obciążenie jest liczone bo co innego jechać samemu "na pusto" a co innego z pasażerem i załadowanym. Zastanawiałem się nad kupnem opony z większym indeksem nośności i nie wiem czy to ma w ogóle sens. Chodzi mi o odporność na ścieranie.
Kobrzak - Wto Maj 23, 2017 22:26
:
Chodzi o maksymalne załadowanie opony. To tak jak v max.

Lepiej mieć dobre opony dopasowane do moto, bo na szkoleniu mi goście wspominali jak ich kolega miał założone takie ze zbyt niskim indeksem prędkości i masy i już rok sąduje się z ubezpieczycielem, bo ten uznał, że ubezpieczenia mu nie wypłaci z tego powodu. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale ja bym nie ryzykował :P

I to mówię ja, co ma na przodzie tkc80 z v max 160 :mrgreen:
Waski - Sro Maj 24, 2017 19:00
:
Kobrzak napisał/a:
Chodzi o maksymalne załadowanie opony. To tak jak v max.

Lepiej mieć dobre opony dopasowane do moto, bo na szkoleniu mi goście wspominali jak ich kolega miał założone takie ze zbyt niskim indeksem prędkości i masy i już rok sąduje się z ubezpieczycielem, bo ten uznał, że ubezpieczenia mu nie wypłaci z tego powodu. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale ja bym nie ryzykował :P

I to mówię ja, co ma na przodzie tkc80 z v max 160 :mrgreen:


Kobrzaku rozumiem cię, ale mi chodzi o większe "W" właśnie ze względów bezpieczeństwa. Bo o ile o tyle Deauville ma indeks 69 to czy zakładając tę samą opone ale z indeksem nośności np. 75 zwiększy się jej żywotność w znaczący sposób.
Brt - Sro Maj 24, 2017 19:19
:
Waski, idąc Twoim tokiem rozumowania:
- Ile wyniesie masa całkowita jak jedziesz na sam?
- Ile wyniesie masa całkowita jak będziesz jechał obładowany(kierowca+pasażer+bagaż)?
- Czy powyższe wyniki przekroczą 325kg + wartość z opony przedniej ??

W instrukcji znajdziesz informacje o maksymalnej dopuszczonej masie dla motocykla (kierowca+pasażer+bagaż)

Wg. mnie, szukasz dziury w całym...
Kobrzak - Sro Maj 24, 2017 22:32
:
Jak dla mnie kompromis to Pilot road. Które to do wyboru, ja bym brał 2. Trudno o coś lepszego i trwalszego.
Karol CB 500 - Czw Cze 08, 2017 10:12
:
Kobrzak napisał/a:
Jak dla mnie kompromis to Pilot road. Które to do wyboru, ja bym brał 2. Trudno o coś lepszego i trwalszego.


Dokładnie zgadzam sie w 500% z kobrzakiem. W ubiegłym roku w kwietniu założyłem Michałki PR2 i są "debeściaki". Trzymają jak złe i póki co po 7.000 km nie widać większego zużycia.
Tylko pamiętajcie o w miarę młodym DOT opon.
Sim - Pią Cze 09, 2017 14:12
:
Moje Micheliny PR2 na razie dobijają do 30.000 i jeszcze jeżdżą.
Przód jest elegancki - może jeszcze 15.000 dołożę, a tył już powoli zaczyna się schodkować.
Będę meldował jak daleko uda mi się na nich zajechać.
Damian_NTV - Pią Cze 09, 2017 14:49
:
Ja chyba też zdecyduję się na PR2, obecnie mam Bridgestone BT023, w sumie to moim zdaniem dobre opony, ale nie zrobiłem na nich zbyt wiele km, tył już niestety prawie slick :D i na razie zmienię tylko tył.
Sim - Pon Cze 12, 2017 09:57
:
Teoretycznie, bo praktycznie jeszcze nie sprawdzałem Micheliny PR4 są jeszcze trwalsze, bo zwiększono ich odporność na tzw. ząbkowanie.
PR2/3/4 to są dwuskładnikowe opony - stąd m.in ich ponadprzeciętna trwałość.
Bombardier Asch - Pon Cze 12, 2017 15:15
:
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to jest z tym indeksem nośności? Niby 69 - 325kg, i to by było z zapasem... ale dla stojącego motocykla. Przy ostrym hamowaniu przecież cała masa idzie na przednie koło, no a wtedy to już lipa. Jakieś 400 kg (+ plecaczek) idzie na jedną oponę.
Brt - Pon Cze 12, 2017 15:19
:
Bombardier Asch napisał/a:
idzie na jedną oponę.
Jeśli zrobisz stoopie Deauville'm z pełnym obciążeniem i plecaczkiem to chapeau bas
Bombardier Asch - Pon Cze 12, 2017 15:32
:
he, he, może w przyszłości ;)
No ale i tak obciążenie wzrasta i to znacząco na przednim kole, a tam index 58...

BDW w instrukcji stoi napisane: opony zalecane przód 58 (236 kg) , tył 69 (325 kg).
Toma311 - Pon Cze 12, 2017 23:13
:
Bombardier Asch napisał/a:
BDW w instrukcji stoi napisane: opony zalecane przód 58 (236 kg) , tył 69 (325 kg).

I tego się, bombardierze, trzymajcie. Ten Asch, jak mnie pamięć nie myli, nie wynajdywał sobie sam problemów. Idź tutaj za jego przykładem :wink:
Bombardier Asch - Sro Cze 14, 2017 23:25
:
Dziś przeglądałem opony, na bieżniku przedniej znalazłem takie uszkodzenie:
https://drive.google.com/open?id=0B8-w0n54CgwuMlp5cXgweWRMR2M
https://drive.google.com/open?id=0B8-w0n54CgwuRUhONGdJcC1talE



Trochę się zaniepokoiłem... czy można z czymś takim jeździć?
Grzech - Czw Cze 15, 2017 08:40
:
Nie ryzykowałby jazdy z takim pęknięciem opony. Nie jest to drobna rysa, jakie czasem pojawiają się na bieżniku i znikają wraz z przebiegiem. Wiesz czym grozi nagła utrata ciśnienia w przednim kol apodczas jazdy, a tego nie życzyłbym nikomu. Myślę, że czeka Cię wymiana opony.
oldmotory - Czw Cze 15, 2017 10:13
:
Grzech napisał/a:
Myślę, że czeka Cię wymiana opony.

Tym bardziej ,że nie wygląda na zeszłoroczną :shock:
Wymienisz i 20tysi spokoju :mrgreen:
Kobrzak - Czw Cze 15, 2017 16:20
:
I plus, że to przednia :D łatwo koło zdjąć i szybko wymienić. Ale byś klął na tył :D

No i przód tańszy :)
Bombardier Asch - Czw Cze 15, 2017 23:15
:
Taki piękny weekend, a moto zostało w garażu :( Trudno, we wtorek może uda się ogarnąć temat, choć jak widzę nie będzie tanio... Z tego co czytałem, najbardziej polecane są Pilot Road 4. Jakoś nie zanotowałem, czy standard, czy GT. Podobno to zależy od masy motocykla (chodź nośność mają tę samą). Co sądzicie, które?
A może w ogóle jakieś inne? Teraz mam Battlax BT021 i jak tylko zjadę z asfaltu mam wrażenie, że zaczynam pływać...
rzempi - Czw Cze 15, 2017 23:24
:
Generalnie większość z nas pomyka na Pilot Road 2, sam też takie posiadam. Na forum o oponach był niejeden temat, z większości postów wyciągnąłem wniosek: "nie wymyślaj tylko montuj PR2".
Toma311 - Pią Cze 16, 2017 00:38
:
Amen.
Kobrzak - Pią Cze 16, 2017 01:52
:
W PR4 a GT różnica nie jest w nośności, tylko w składzie mieszanki. W gt jest twardsza, dzięki czemu wielkie turystuczne krążowniki nie zajądą takiej opony po 10k km.
oldmotory - Pią Cze 16, 2017 09:00
:
Bombardier Asch napisał/a:
choć jak widzę nie będzie tanio


Wydaje mi się ,ze tragedii nie ma ? Za PR2 trzeba dać ok 300zł a za pierwszą lepsza 200-250zł
Sam wydatek zawsze trochę boli :cry: Ale jeśli przeliczyć ilość przejechanych kilometrów do ceny to od razu robi się lepiej :mrgreen:
Karol CB 500 - Pią Cze 16, 2017 09:47
:
oldmotory napisał/a:
Bombardier Asch napisał/a:
choć jak widzę nie będzie tanio


Wydaje mi się ,ze tragedii nie ma ? Za PR2 trzeba dać ok 300zł a za pierwszą lepsza 200-250zł
Sam wydatek zawsze trochę boli :cry: Ale jeśli przeliczyć ilość przejechanych kilometrów do ceny to od razu robi się lepiej :mrgreen:


Dokładnie tak. Ja za PR2 zapłaciłem 770 zł w ubiegłym roku (DOT z 15 roku). A trwałość naprawdę bdb+. I trzymają jak szatany :)
A co do taniości czy nietaniości to czy motocykle czy snowbord czy akwarium czy terrarium to nie będzie tanio. Hobby niestety kosztuje.
Ale czymże by było posiadanie majątku i niemoc wydania kasy na swoje przyjemności? ;)
oldmotory - Pią Cze 16, 2017 09:54
:
Karol CB 500 napisał/a:
Ja za PR2 zapłaciłem 770 zł w ubiegłym roku

Z montażem i wyważeniem?
Ja dałem równo 800 za ful serwis i myślałem ,ze mój kolega od opon to "miszcz" taniości?
Zaraz do niego dzwonię ,ze wisi mi flaszkę :mrgreen:
Karol CB 500 - Pią Cze 16, 2017 10:23
:
oldmotory napisał/a:
Z montażem i wyważeniem?
Ja dałem równo 800 za ful serwis i myślałem ,ze mój kolega od opon to "miszcz" taniości?
Zaraz do niego dzwonię ,ze wisi mi flaszkę :mrgreen:


Nieeeee, za same opony z przesyłką 770 (326 + 444). Zmiana i wyważenie to 60 zł (30 od koła).
A flaszkę wypijcie, czemu nie. Wskazania są bo w weekend ma być ...ujowa pogoda ;)
rzempi - Sob Cze 17, 2017 23:16
:
W zdjęciach znalazłem takie oto foto:

3xdevi700 + NTV = 4xPR2 - przypadek???
Toma311 - Sob Cze 17, 2017 23:48
:
rzempi, pytanie jest oczywiście tendencyjne :razz:
PeterP - Nie Cze 18, 2017 20:20
:
ee tam, nie wiecie co dobre ;)
Kobrzak - Nie Cze 18, 2017 22:35
:
PeterP, otóż to :D nic nie zastąpi dobrej kostki :mrgreen:
Karol CB 500 - Pon Cze 19, 2017 09:32
:
Kobrzak napisał/a:
PeterP, otóż to :D nic nie zastąpi dobrej kostki :mrgreen:


Dobra kostka jest dobra ... na krótko. Chyba, że po szutrach przejedziesz Polskę ;)
Bombardier Asch - Pon Cze 19, 2017 22:54
:
Podjechałem dziś do wulkanizatora, a ten powiedział, że uszkodzenie jest niewielkie, nie mam się martwić tylko jeździć. No i teraz mi głupio, bo zrobiłem niepotrzebne zamieszanie.... a już namierzyłem PR2 na przód za 320 zł...
Eugenio - Wto Cze 20, 2017 08:48
:
Micheliny PR2 są jak najbardziej godne polecenia. Miałem je w Bandicie 1250 i dawały sobie wspaniale radę z tym nie najlżejszym i nie najwolniejszym sprzętem.
Zdziwiłem się też, że tył zużywa się dosyć powoli, a Bandzior opiernicza opony szybciej niż Reksio kości.
W NTV nie kombinowałem i mając znośną BT 45 na tyle zakupiłem i założyłem nówkę BT 45 na przód.
Nomad_FH - Wto Cze 20, 2017 16:59
:
Karol CB 500 napisał/a:

Nieeeee, za same opony z przesyłką 770 (326 + 444). Zmiana i wyważenie to 60 zł (30 od koła).
)


Cena za opony dość znośna, sam kupowałem w dość podobnej (342 i 413 zł) za opony z DOT 2017 tył i końcówka 2016 przód. Natomiast tak taniej wymiany opon to zazdroszczę ;)
U mnie po znajomości poszło 90 zł, a inne punkty to poniżej 120 zł nawet rozmawiać nie chciały... oczywiście mówię o cenie ze zdjęciem kół z motocykla, zdjęciem opony, założeniem nowej, wyważeniem i założeniem kół do moto.
Radziu77 - Sro Cze 21, 2017 20:47
:
Napiszcie mi proszę ile mm bieżnika ma fabrycznie nowa opona motocyklowa (przód i tył). Z góry dzięki
PeterP - Sro Cze 21, 2017 20:53
:
mi to nie chodziło o kostkę, ja wyznaję religię metzeler w oponach po prostu ;) a nówka szosowa ma ze 4 mm bieżnika
Radziu77 - Sro Cze 21, 2017 20:54
:
Chodzi o szosowe
Brt - Sro Cze 21, 2017 21:59
:
Wszystko zależy od typu opony, chyba nie ma górnej granicy mm.
Toma311 - Czw Lip 06, 2017 15:24
:
Koleżkowie drodzy,

czy ktoś ma kontakt z Killem? Jeżeli tak, bardzo proszę o poinformowanie człowieka, że powinien PILNIE się ze mną skontaktować poprzez telefon. Niestety, nie mogę się do niego dodzwonić od tygodnia i na SMS-y nie odpowiada. A ja już bardzo jestem :evil:
Z góry dzięki.
Jacek_M - Czw Lip 20, 2017 20:39
:
nie znam tego człowieka, ale będę pamiętał...

Powiedzcie dobrzy ludzie, czy lata ktoś na oponach o profilu 65 lub 60, zamiast zalecanych 70?. Kombinuję celem obniżenia moto.
kropekkkk - Pią Mar 16, 2018 04:02
:
Witam.

Doradzi ktoś odnośnie oponek do NTV 650 Revere. Chciałem kupić PR2 jednak nie ma profilu 80 na przód. Wyczytałem, że można dać 70.
Moje pytanie. Jaka różnica jest między PR2, PR3 i wyższe po za ceną.

Chcę kupić jeden model aby nie mieszać różnych modeli opon PR z Active itd.

Gdzie można kupić opony nowe rocznikowo 2017,2018 w przyzwoitych pieniążkach.

Pozdrawiam
Kobrzak - Pią Mar 16, 2018 11:38
:
Pr3 lepsze na mokrym. Cenowo podobnie. W sumie dużych różnic nie uswiadczysz między nimi, więc wybierz tą co Ci się bieżnik bardziej podoba :P

A co do sklepów to sporo ich. Oponeo, moto-opony, motogumy, sklepopon i inne. Poszukaj tam i popytaj jaki DOT i weź sobie najświeższe.
adamdive - Pią Mar 16, 2018 14:30
:
Bierz Maxiss, zajebiste są do NTV-ki
mrok31337 - Nie Kwi 08, 2018 12:59
:
O tak, maxxis promax. Rewelacyjnie się na nich jeździ. Jak kupiłem swoją reverkę to miała metzelery i była masaka jakaś... Zmieniłem na promaxxy i całkiem nowe moto :)
rzempi - Sob Kwi 14, 2018 22:02
:
Panowie i Panie Michelin wprowadza na rynek Pilot Road 5. Ktoś coś słyszał jakąś opinię? Ja jedynie czytałem artykuł w Motocyklu i parametrami jest zbliżona do PR2, chociaż to inna technologia, również jest dwu składnikowa, twardsza na środku i bardziej miękka po bokach. Na YT trafił się zagramaniczy opis https://www.youtube.com/watch?v=Y88EbYGJhEg
Kobrzak - Nie Kwi 15, 2018 00:29
:
Podobne ceną to na pewno nie będą :D
Toma311 - Nie Kwi 15, 2018 22:57
:
rzempi napisał/a:
Na YT trafił się zagramaniczy opis (...)

Nie wiem, może i facet dobrze gada, lecz przez te jego "zdobienia" nie mogę tego dokończyć... :???:
GhoustDragon - Pon Kwi 16, 2018 04:33
:
rzempi napisał/a:
Panowie i Panie Michelin wprowadza na rynek Pilot Road 5. Ktoś coś słyszał jakąś opinię? Ja jedynie czytałem artykuł w Motocyklu i parametrami jest zbliżona do PR2, chociaż to inna technologia, również jest dwu składnikowa, twardsza na środku i bardziej miękka po bokach. Na YT trafił się zagramaniczy opis https://www.youtube.com/watch?v=Y88EbYGJhEg

Nie wiem, nie znam się, ale na ten sezon założyłem Michelin PR4 co w porównaniu z poprzednimi CST sprawi, że " będę latał" :mrgreen:
Emhyrion - Pon Kwi 16, 2018 08:15
:
Ja w końcu mam założone Metzeler Roadtec R1

Fajne. Ładnie trzymają na suchym i mokrym. W porównaniu do starych Bridgestone BT023 to niebo a ziemia.
Sim - Pon Kwi 16, 2018 17:07
:
Ja już lekko rozjeździłem Metzelery Z8 Interact i muszę powiedzieć, że na suchym lepsze od PR2 i PR3.
Na mokrym na razie nie widzę różnicy.
AdamB90 - Pon Kwi 16, 2018 22:43
:
Witam, podepne się pod temat bo tydzień temu kupiłem devilke i sprzedający dorzucił mi w gratisie "nową", nieużywaną oponę na przód firmy Dunlop (Nie pamiętam jaki model) lecz problem w tym, że opona jest z 2011 roku więc trochę starawa lecz chyba była dobrze "leżakowana" bo tak wygląda i nie jest specjalnie twarda czy w jakiś sposób struchlala itp, ale czy jest sens ją zakładać według Was ? Ogólnie wygląda jak nówka z tego roku, lecz chciałbym poznać Wasze zdanie.
dudi78 - Pon Kwi 16, 2018 23:23
:
Problem jest z tym że nie wiesz jak była leżakowana. Na oko nie poznasz. Jak mam dot z 2009 i śmiga (z taką kupiłem w 2016). Ale mam w związku z tym pytanie. Jeździcie do puki guma nie dojdzie do znacznika zużycia, czy wymieniacie wcześniej np ze względu na datę ?
PeterP - Wto Kwi 17, 2018 08:28
:
Ja zakładam zawsze leżaki w okazyjnych cenach i metzeler z8 na tyle w devi pod koniec zeszłego sezonu nie kleił się już tak super do asfaltu jak na początku, trzeba było zakładać poprawkę na temperaturę, gdy rok wcześniej po montażu nie było to konieczne, a opona była jak z "innego wymiaru" więc sugeruję mieć w tyle głowy że zakładając leżakowaną oponę z górnej półki, jeżeli chcemy aby nasze gumy ciągle miały "top" parametry będzie trzeba wymienić je przed zjechaniem bieżnika do zera, bądź "skwadratowieniem"
Sim - Wto Kwi 17, 2018 09:55
:
Trzeba to monitorować na bieżąco - jak każdą oponę. Niektóre modele tracą pewne parametry po przejechaniu 5000km, a jeździ się dalej biorąc poprawkę na warunki drogowe i inne zachowanie gumy.
Na uspokojenie może dodam, że i tak większość porządnych opon przez cały okres pracy zachowuje się lepiej niż całkiem nowe chińczyki.

Wszystko zależy od tego ile ktoś jeździ i jak szybko zdziera opony, bo w przypadku, kiedy nowy komplet zostanie zdarty w 3 miesiące lub rok - guma nie zestarzeje się istotnie.
Opona 4 letnia (nieużywana) to w zasadzie opona nowa i niczym nie różni się od tej z 2018. Sprawdzamy ją organoleptycznie - ma być miękka pod paznokciem, bez spękań i zmurszenia.
Jeśli parkujemy motocykl w ciemnym i ciepłym garażu - opony starzeją się bardzo wolno, jeśli pod chmurką, wystawiony na słońce i mróz - bardzo szybko.

Najczęściej jednak pierwszym znakiem zużycia jest nierówne wytarcie (kwadrat) - bo zwyczajnie motocykl gorzej skręca, a powierzchnia styku w złożeniu jest tak mała, że zaczynają się uślizgi.

PeterP, temperatura jest dość ważna ;)
Zimna opona na zimnym asfalcie nie klei i trzeba ją rozgrzać. Najlepiej wtedy upuścić sobie nieco ciśnienia (w okolice 2 barów przód i 1,7-1,9 tył) - opona znacznie zwiększy powierzchnię przylegania do asfaltu i zacznie się nagrzewać.
dudi78 - Czw Kwi 19, 2018 21:24
:
Właśnie zamówiłem Michelin Pilot Road 4 z 2017. Mam teraz zamontowane Road 2. Ciekawe czy faktycznie będzie dużo lepiej. Jak zmierzyłem grubość to zamontowana ma 2 mm bieżnika !! Porównując do tyłu gdzie założyłem Road 2 pod koniec 2016 6mm. Czas na zmiany :) .
Pankrax - Pon Kwi 30, 2018 20:41
:
Michelliny bardzo sobie ludzie chwalą, sam takie mam w jednym z moich moto. Służą już dobrych parę lat. Teraz wymieniałem jednak w crossie na nowe. Takie 18-stki w enduro7.pl sobie właśnie całkiem niedawno zamawiałem