Forum Honda NTV

Problemy techniczne - benzyna w filtrze powietrza

brzy - Wto Gru 09, 2014 09:30
: Temat postu: benzyna w filtrze powietrza
Witam,
borykam się w problemem wysokiego spalania (około 5,7l na 100km przy flegmatycznej wręcz jeździe)

Wymieniłem filtr powietrza, który mógł być przyczyną lecz motocykl w dalszym ciągu bez zmian.

W obudowie filtra zauważyłem, że zbiera się benzyna. Zastanawiam się czy to normalny objaw.
Kobrzak - Wto Gru 09, 2014 11:46
:
Podłączam się. Też właśnie patrzę że mam paliwo w filtrze i w obudowie filtra. Ale spalanie 3.8.
Może zrób synchro gaźników i regulacje zaworów. Skład mieszanki też zobacz po kolorze świec
GhoustDragon - Wto Gru 09, 2014 17:09
:
A jak dużo jest tam tego paliwa?
krasus - Wto Gru 09, 2014 17:48
: Temat postu: Re: benzyna w filtrze powietrza
brzy napisał/a:
Witam,
borykam się w problemem wysokiego spalania (około 5,7l na 100km przy flegmatycznej wręcz jeździe)

Wymieniłem filtr powietrza, który mógł być przyczyną lecz motocykl w dalszym ciągu bez zmian.

W obudowie filtra zauważyłem, że zbiera się benzyna. Zastanawiam się czy to normalny objaw.


ja z własnego doświadczenia zaczne od spraw prozaicznych :lol: , które mogą oszczędzić wydumek - licznik przebiegu masz w milach czy w kilometrach?
Michał0775 - Wto Gru 09, 2014 18:46
:
Może też mieć licznik w milach, ale tarczę w kilometrach :)
Nauka zna takie przypadki. Sprzedając motocykl z Anglii handlarz woli zmienić tańszą tarczę, niż droższy cały zespół liczników.
RedGuy - Wto Gru 09, 2014 20:27
:
Michał0775 napisał/a:
Może też mieć licznik w milach, ale tarczę w kilometrach :)
Nauka zna takie przypadki. Sprzedając motocykl z Anglii handlarz woli zmienić tańszą tarczę, niż droższy cały zespół liczników.

O to to, w mojej prawdopodobnie ta jest. Zacząłem prowadzać po synchronizacjach bo uważałem że za dużo pali. Okazało się jednak że na 100km potrafi około 40km oszukać :razz: .
Kobrzak - Wto Gru 09, 2014 22:00
:
GhoustDragon napisał/a:
A jak dużo jest tam tego paliwa?


Filtr tłusty od paliwa. A w obudowie widać, że są wyschnięte plamy tak mniej więcej w 35% powierzchni plastiku. Jutro zrobię zdjęcie to pokaże. Jakieś pomysły?
brzy - Sro Gru 10, 2014 00:22
:
Czyli rozumiem, że paliwo w filtrze to nie jest normalny objaw.
Przy okazji, tam jest taka rurka w obudowie. Czy ona nie powinna służyć do odprowadzenia benzyny czy to ma jakieś inne zastosowanie?
W weekend będę rozbierał to znowu więc wrzucę fotkę.

Prędkościomierz jest w milach i kilometrach. Przebieg w milach.
Po przeliczeniu wychodzi jak wspomniałem spalanie rzędu 5,7l/100km.


Co do synchronizacji i ustawienia gaźnika, wolałbym wykluczyć inne przyczyny zanim zlecę cokolwiek mechanikowi.
Nie mam nikogo zaufanego, więc nie mogę wykluczyć sytuacji, że ktoś coś zrobi na niby i weźmie nie małe pieniądze.
Obroty są ok, nie falują, silnik chodzi równo.
Żadnych niepokojących objawów, poza tym że pije wachę jak smok no i to paliwo w filtrze...
Kobrzak - Sro Gru 10, 2014 01:11
:
brzy napisał/a:
Co do synchronizacji i ustawienia gaźnika


W manualach masz wszystko na forum podane, synchro zrobisz sam bardzo prosto, z rozbieraniem gaźników gorzej ale ze schematami i to idzie. Nie wiem czy byłeś, ale zajrzyj do Powitalni i napisz coś o sobie. Regulamin wymaga :mrgreen:

Na necie znalazłem częste opinie o zasyfionym gaźniku i zawieszeniu iglicy gaźnika ale niech się wypowiedzą fachowchy forumowi z doświadczeniem. Ja w tym tygodniu nie wyrobię się z naprawami tego typu :( Za mało czasu eh
GhoustDragon - Sro Gru 10, 2014 07:07
:
Ja mam to rozebrane, więc na dniach mogę fotki wstawić. Tak jak koledzy piszą synchro zrobisz Sam(chociaż ja zawsze oddaje do mechanika). Sprawdziłbym jeszcze membrany. Czy jesteś pewien, ze to paliwo a nie olej?

P.S. W obliczeniach też może być błąd ;-)
Kobrzak - Sro Gru 10, 2014 18:24
:
GhoustDragon napisał/a:
Ja mam to rozebrane, więc na dniach mogę fotki wstawić.


Jakbyś dał radę wstawić to super. Od razu mógłbyś opisać pod zdjęciami to i owo co ważne - o ile to nie problem :)
GhoustDragon - Czw Gru 11, 2014 06:39
:
Kobrzak napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Ja mam to rozebrane, więc na dniach mogę fotki wstawić.


Jakbyś dał radę wstawić to super. Od razu mógłbyś opisać pod zdjęciami to i owo co ważne - o ile to nie problem :)

Jasne tylko napisz co konkretnie Cię interesuje.
Kobrzak - Czw Gru 11, 2014 08:57
:
Zaworek iglicowy i membrany, bo jeśli masz dobre to chciałbym porównać z moimi :)
GhoustDragon - Czw Gru 11, 2014 13:47
:
Kobrzak napisał/a:
Zaworek iglicowy i membrany, bo jeśli masz dobre to chciałbym porównać z moimi :)

W takim razie muszę gaźniki wybebeszyć.
Kobrzak - Czw Gru 11, 2014 15:04
:
GhoustDragon napisał/a:
W takim razie muszę gaźniki wybebeszyć.


Nie no słuchaj jak masz się specjalnie bawić to daruj :) Myślałem, że masz rozgrzebane to, nie chce Ci sprawiać roboty dodatkowej tylko dla paru fotek.
GhoustDragon - Czw Gru 11, 2014 16:43
:
Kobrzak gaźniki mam wyjęte i odkręcenie kilku śrubek nie stanowi większego problemu(w sobotę po południu).
Co do porównania to nie wiem czy zdjęcia membran coś pomogą, ale zrobię. Jak masz jakieś pytania odnośnie membran to zadzwoń(numer jest gdzieś na forum).

[ Dodano: Sob Gru 13, 2014 20:24 ]
Zgodnie z obietnicą na prośbę kolegi Kobrzaka wrzucam kilka fotek z autorską interpretacja :razz:

Żeby dostać się do airboxa trzeba trochę moto rozebrać. O zdejmowaniu plastików było już na forum pisane, więc ten etap pominę, chociażby z faktu już zdemontowanych. Aby dostać się do filtra trzeba odkręcić 10 śrub "krzyżakiem", odpiąć przewody od subfiltra i zdjąć pokrywę.
U mnie po zdjęciu wygląda to tak:








Po wyjęciu filtra widać delikatne "zapocenie", lecz nie jest to paliwo o którym pisali koledzy, ale pozostałości par oleju z odmy:







Aby zdemontować airbox trzeba jeszcze odkręcić śrubkę M5 z przodu puszki.
Odma połączona jest przewodem od pokrywy zaworów tylnego cylindra z airboxem:





Z drugiej strony puszki filtra również znajduje się kruciec i podłączony jest do zaworu podciśnieniowego*:






Subfiltr wyciąłem z filtra powietrza od jakiegoś odkurzacza, ale takie gąbki można też spotkać przy perfumach, np. STR8 w metalowych opakowaniach:




Do wyjęcia gaźników trzeba poluzować opaski na krućcach(potrzebny będzie długi śrubokręt krzyżakowy); odkręcić plastikowe nakrętki i zdemontować zaworki ssania:









Następnie odpinamy linki gazu:



Żeby wyjąć gaźniki trzeba użyć trochę siły, a efekt finalny bedzie taki:



Teraz część o którą prosił kolega :wink:

Aby dostać się do membrany trzeba odkręcić cztery śrubki krzyżakiem(widoczne na zdjęciu powyżej). Trzeba przy tym uważać ponieważ wewnątrz znajduje się spreżyna:



Przy składaniu istotne jest ustawienie pokrywy względem korpusu gaźnika:



oraz aby membrana szczelnie "siedziała" na całym obwodzie. Sama membrana nie powinna mieć również pęknięć czy dziur - wszelkie takowe kwalifikują ją do wymiany.

Z drugiej strony gaźnika znajduje się komora pływakowa. Pokrywę demontujemy po odkręceniu czterech śrubek krzyżakiem. Sama pokrywa uszczelniona jest kształtną uszczelką i nie należy stosować silikonu do jej montażu:





Na powyższym zdjęciu widzimy dysze oraz pływak. Dysz nie demontowałem ponieważ nie było to celem rozbiórki. Dla zainteresowanych podpowiem tylko, że do ich wykręcenie potrzeba klucza 9 i śrubokręta płaskiego.

Aby wyjąć pływak należy usunąć bolec/oś po której pracuje:



Podczas demontaż należy uważać ponieważ zaworek iglicowy jest zamocowany na pływaku i może spaść:







Więcej zdjęć w mojej galerii pod linkiem:

https://picasaweb.google.com/GhoustDragon/RenowacjaTuptusiaCz1?authkey=Gv1sRgCOqfkI-x8eCy8AE#

Mam nadzieję, że pomogłem i wszystko jest zrozumiale.





* nie pamiętam dokładnie jak to ustrojstwo się nazywa

[ Dodano: Sob Gru 13, 2014 20:28 ]
Odblokujcie możliwość edycji postu to zrobię porządek z fotkami.

[color=green]Nie mam uprawnień, żeby dać dostęp do edycji. Miałem jednak kilka chwil na poprawienie linków.

Pozdrawiam,
Killu/color]
Kobrzak - Nie Gru 14, 2014 05:57
:
Kilku proszę daj zedytować post GhoustDrahonoei, zależy mi na tych fotach :)
Killu - Nie Gru 14, 2014 07:27
:
Poprawione ;)
PozdRR

A myślałem, że to ja wcześnie wstałem jak na niedzielę :P
Kobrzak - Nie Gru 14, 2014 16:49
:
Ostatnie moje laickie pytanie: Czy pływak, iglice itd trzeba jakoś specjalnie potem ustawiać? Mój filtr w porównaniu z Twoim to wygląda jakbym go polał benzyną :(
GhoustDragon - Nie Gru 14, 2014 18:39
:
Kobrzak napisał/a:
Ostatnie moje laickie pytanie: Czy pływak, iglice itd trzeba jakoś specjalnie potem ustawiać?


I tak i nie... Można ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej poprzez odgięcie tej blaszki na której trzyma się zaworek iglicowy.



Na tym zdjęciu układ jest "do góry nogami". Im bardziej odegniesz blaszkę w stronę zaworka tym poziom paliwa będzie mniejszy i analogicznie w drugą stronę będziesz go zwiększał. Jednak jeśli poziom jest OK to taki demontaż i ponowny montaż nie wymaga jego ustawiania.

Kobrzak napisał/a:
Mój filtr w porównaniu z Twoim to wygląda jakbym go polał benzyną :(


Czy jesteś pewien, że to paliwo?
Kobrzak - Nie Gru 14, 2014 18:53
:
Zaczynam się zastanawiać czy nie wywala mi oleju jakoś czy coś. Jutro jadę robić gaźniki i popatrzę dokładnie co to jest bo wtedy chwilowo olałem - miałem mało czasu na olej w lagach i uszczelniacze.

Jeśli to olej to co wtedy?
GhoustDragon - Nie Gru 14, 2014 19:12
:
Kobrzak napisał/a:
Zaczynam się zastanawiać czy nie wywala mi oleju jakoś czy coś. Jutro jadę robić gaźniki i popatrzę dokładnie co to jest bo wtedy chwilowo olałem - miałem mało czasu na olej w lagach i uszczelniacze.

Jeśli to olej to co wtedy?



To wtedy oznacza, że masz przedmuchy...
Kobrzak - Nie Gru 14, 2014 20:38
:
Czyli silnik do wymiany albo robienie tłoków, simeringów itd?
Zobaczę to jutro co i jak. Oby to nie to bo padnę
Bob - Nie Gru 14, 2014 20:46
:
Albo uszczelka pod pokrywą zaworową przepuszcza olej do "komina" odmy i wtedy olej z głowicy jest wydmuchiwany do airboxa.
Kobrzak - Pon Gru 15, 2014 03:02
:
Mam wyciek przy króćcach ssących. Może to od tego. Zastanawiam się czy wpływ na to w filtrze nie miała ostatnia gleba. Moto leciało ze 30-40 metrów po asfalcie na boku a silnik pracował cały czas, dopiero jak podszedłem to mi zgasł. Wycieki i to w filrze wygląda na bardzo świeże, nie zaschnięte i "stare".

Remont silnika mnie zabije, więc szukam jakiegokolwiek sposobu, żeby wyszło że silnik jednak nie do remontu ;/

Edit: tak to wygląda

GhoustDragon - Pon Gru 15, 2014 16:52
:
Kobrzak olej to to nie jest, chociaż z drugiej strony paliwo byś pewnie czuł...


P.S. Mam pewne podejrzenia, ale najpierw muszę sprawdzić u siebie.
Odezwę się wieczorem.
Kobrzak - Pon Gru 15, 2014 18:35
:
Obadałem dziś konkretnie. Tego tam u mnie jest bardzo malutko. Jeśli chodzi o filtr to bardziej bym powiedział, że on naciągnął oparów i tylko z jednej strony jest uwalony. W obudowie filtra jest tylko rozlane ale mało i cienkiutko. Wstawiam zdjęcia to wglądu:



GhoustDragon - Pon Gru 15, 2014 21:00
:
Kobrzak takie zapocenie w airboxie powiedzmy, że mieści się w granicach normy - przecież silnik nie jest nowy i swoje nalatane już ma.

Mnie osobiście bardziej zastanowił wyciek który pokazałeś. Jako, że ciekawość to pierwszy stopień do wiedzy poszedłem do garażu zobaczyć jak to jest u mnie i wysnułem pewne wnioski - czy słuszne niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni :wink:


Otóż u ciebie to wygląda nie jak wyciek z króćca gaźnika lecz z krućca do synchronizacji. Może on być luźny lub przewód który na niego nachodzi może być spękany i nieszczelny.



Poza tym baczniej przyjrzałbym się temu układowi z zaworem podciśnieniowym:




Na foto tylko tylny cylinder, ale widać, że ów zawór połączony jest z pokrywą zaworów, pod którą to krąży olej/jego pary.



Tym cienkim przewodem zawór połączony jest z układem dolotowym(uwaga tylko tylnego cylindra), a w jego środku znajduje się membrana - nie rozbierałem, żeby przypadkiem nie uszkodzić.
Nie potrafię dokładnie wyjaśnić jego roli w moto(może coś na zasadzie samochodowego EGR?), ale w nim upatrywałbym się winy części twoich zmartwień.

Na poniższych zdjęciach widać, że króciec na pokrywie zaworów, jak i sam zawór wewnątrz są "osmolone" jakby parami oleju:






Może się mylę, ale rozbierz gada i sprawdź jak wygląda u Ciebie, bo mam przeczucie, że membrana jest uszkodzona i zasysa tędy pary oleju.
Kobrzak - Pon Gru 15, 2014 21:14
:
GhoustDragon, dzięki wielkie za pomoc i za trud jaki wniosłeś w wyjaśnienie całego tematu, za zdjęcia i za chęci! Mechanikować się uczę dopiero, nie wiem co z czym, patrzę na coś i zastanawiam się "do czego to", więc każde wyjaśnienie tematu to krok bliżej do jako takiej samodzielności :) Ulżyło mi, że nie muszę remontu na razie robić.

Króćce na wszelki już zamówiłem. Na alledrogo komplet 56zł, nie drogo ale będę miał pewność. Kupiłem od handlarza moto i wolę powymieniać co się da.

Czekam na paczuszkę od Killa z sprayem do gaźników, jak tylko przyjdzie to od razu poczyszczę gaźniki i zobaczę to "coś" z ostatnich zdjęć :) Mógłby ktoś wyjaśnić co to jest? Poszukałbym schematu i popatrzył jak rozłożyć i złożyć i ew, czy można to carb cleanerem machnąć.

GhoustDragon, mam u Ciebie dług wdzięczności!
tomeczek151 - Wto Gru 16, 2014 10:08
:
Majstry to ustrojstwo ma dopalać pary oleju z silnika. Normy spalin i takie duperele. Co do wycieku załóż nowe gumy, chociaż znając życie starczyło te dobrze ułożyć. Filtr powietrza to się raczej na śmietnik nadaje. Jak będziesz rozbierał gaźniki nie ruszaj poziomu paliwa w komorach bo tylko zepsujesz. Co do wycieku oleju to wytrzyj dokładnie i pośmigaj trochę w celu obserwacji. Raczej przy glebie się rozlał. Wężyk odprowadzający olej z airboxa masz pusty?
GhoustDragon - Wto Gru 16, 2014 18:15
:
Poszperałem trochę po necie i oto co na ten temat mówi wujek google(tłumaczenie jakiejś niemieckiej strony):

Cytat:
VALVE ASSY AIR INJECTION CONTROL - Podciśnieniowy zawór sterowania powietrzem na biegu jałowym.

Zawór przełączający jest zazwyczaj wyposażony w pojazdach do sterowania gaźnikiem przy zmniejszaniu prędkości rykoszetem. Podczas hamowania na silnikach gaźnikowych, zbyt duża ilość paliwa dostaje się do układu wydechowego.Dodatek powietrza do tego paliwa bogatej atmosfery może spowodować eksplozję, która może doprowadzić do uszkodzenia układu wydechowego.Zawór przełączający włącza przepływ powietrza z wylotu spalin do atmosfery, gdy wykryje hamowania.Zawór przełączający używa rozdzielacza sygnału próżniową do określenia hamowania. Większość systemów wtrysku paliwa nie wymagają zawór przełączający, które są w stanie zamknąć przepływ paliwa podczas hamowania.

Koszt w ASO 455zł. Część nie rozbieralna.
tomeczek151 - Wto Gru 16, 2014 20:15
:
To nie to. On jest podłączony tylko do odpowietrzenia silnika i podciśnienia jednego z cylindrów.
GhoustDragon - Wto Gru 16, 2014 21:27
:
tomeczek151 napisał/a:
To nie to.

Honda jednak twierdzi że to VALVE ASSY AIR INJECTION CONTROL.
Killu - Wto Gru 16, 2014 23:44
:
Wywalcie te recyrkulatory i zaślepcie je.