Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Czy siada pompa?

Łukaszfox - Pią Wrz 19, 2014 14:06
: Temat postu: Czy siada pompa?
Witam!
Dzisiaj jadąc do pracy przy prędkości 150-160 moto zaczęło szarpać tzn. 2 szarpnięcia. Popuściłem manetkę i przestało, dzwoniłem dzisiaj do serwisu HONDY i pytając filtr paliwa powiedzieli że niezastosowalni go w tym modelu moje zdziwienie było DUŻE!!! Gość z serwisu mówi że może mi siadać pompa ponieważ w tym modelu było to często, lub takie styczniki trzeba wymienić. Czy ktoś z was miał taki problem z 700. dodam że mam przebieg 60000
cresida - Pią Wrz 19, 2014 15:44
:
posiadam ten sam model i podobny przebieg i jeszcze nie doświadczyłem takiego szarpania, i ja się zdziwiłem jak szukałem filtra paliwa że takiego nie ma :(
Zastanawiam się czy nie założyć, może dostał się jakiś "kłaczek" i się zakrztusił brakiem paliwa

Czy honda tnie koszty zaoszczędzając na filtrze, czy te silniki przepalą wszystko?

Będę śledził ten temat więc jak rozwiązesz problem to napisz
Łukaszfox - Pią Wrz 19, 2014 16:32
:
cresida napisał/a:
posiadam ten sam model i podobny przebieg i jeszcze nie doświadczyłem takiego szarpania, i ja się zdziwiłem jak szukałem filtra paliwa że takiego nie ma :(
Zastanawiam się czy nie założyć, może dostał się jakiś "kłaczek" i się zakrztusił brakiem paliwa

Czy honda tnie koszty zaoszczędzając na filtrze, czy te silniki przepalą wszystko?

Będę śledził ten temat więc jak rozwiązesz problem to napisz




Ja pojeżdżę do wtorku bo robię dziennie 80km i jeżeli powtórzy się to jadę do
HONDY bo dzwoniłem ju do nich, a filtr to wstawię bo żeby przy wtrysku nie było to jaja!!!
A jeszcze pytanko czy jak jedziesz szybko i wciśniesz klamkę hamulca do końca do czujesz pulsacyjne bicie i ile masz v-maxa u siebie. Dzięki :)
izywec - Pią Wrz 19, 2014 17:49
:
Łukaszfox napisał/a:
....A jeszcze pytanko czy jak jedziesz szybko i wciśniesz klamkę hamulca do końca do czujesz pulsacyjne bicie i ile masz v-maxa u siebie. Dzięki :)


Przy ABS-ie tak być musi bo jego działanie to doprowadzanie prawie do zahamowamia koła i puszczenie stąd masz pulsację!
GhoustDragon - Sob Wrz 20, 2014 09:07
: Temat postu: Re: Czy siada pompa?
Łukaszfox napisał/a:
Witam!
Dzisiaj jadąc do pracy przy prędkości 150-160...


W Polsce dopuszczalne jest V-max 140... Może jej się jakiś "kaganiec" włączył :mrgreen:
Łukaszfox - Sob Wrz 20, 2014 10:07
: Temat postu: Re: Czy siada pompa?
GhoustDragon napisał/a:
Łukaszfox napisał/a:
Witam!
Dzisiaj jadąc do pracy przy prędkości 150-160...


W Polsce dopuszczalne jest V-max 140... Może jej się jakiś "kaganiec" włączył :mrgreen:




Jak jadę autostradą i cisnął bym 140to bym zasnął ;)
Killu - Nie Wrz 21, 2014 11:55
:
Łukaszfox, wydaje mi się, że 700 ma inną pompę niż 650. A to właśnie 650 miały problemy z pompą. Ostatnio pisałeś o problemach ze sprzęgłem. Zasugerowałem Ci, co powinieneś zweryfikować. Wydaje mi się, że trzeba będzie zerknąć do skrzyni. Filtra paliwa raczej nie będzie gdzie wsadzić w NT 700. "Pulsowanie" przy hamowaniu może oznaczać także krzywe tarcze lub/i luz na główce ramy.

PozdRR
izywec - Nie Wrz 21, 2014 16:21
:
Killu napisał/a:
...... "Pulsowanie" przy hamowaniu może oznaczać także krzywe tarcze lub/i luz na główce ramy.PozdRR


Łukaszfox napisał: "wciśniesz klamkę hamulca do końca" - krzywe tarcze czy luzy w główce ramy będą "odzywały" się przy hamowaniach nawet lekkich. Przy mocnym "odzywa" się ABS.
cresida - Nie Wrz 21, 2014 20:10
:
Cytat:
A jeszcze pytanko czy jak jedziesz szybko i wciśniesz klamkę hamulca do końca do czujesz pulsacyjne bicie i ile masz v-maxa u siebie.


jężdzę 3 miesiące i trochę musiałem do niej dołożyć (opony, łożyska tylnego zawieszenia, łożyska przedniego koła, olej w lagach). Oczywiście wypróbowałem czy ABS działa ale tylko na tylnym kole i na szutrze -działa jak w samochodzie czuć na pedale hamulca, na przednim kole nie odważyłem się. Przy mocnym hamowaniu na klamce nieodczuwam żadnych wibracji czy bicia. Miałem raz bardzo mocne hamowanie że myślałem że wypadnę przez kierownicę, ale koło ani się nieuślizgneło i nie zadziałał ABS, wszystko było stabilne.
Co do maksymalnej prędkości to uzyskałem 180 ale na GPS pokazał 170 (autostrada Niemcy ;) myślę że jeszcze to nie był koniec ale przy tej prędkości ma wibrację i nie ryzykowałem dalszego maksowania.
Jestem w stanie zrobić przy motorze sporo rzeczy i myślę że na zimę rozbiorę go na części i muszę znaleść gdzie znajduje się jakiś filtr paliwa lub dotrę do dobrego mechanika który podpowie gdzie się znajduje bo taki filtr musi być. Podejżewam że jest wbudowany w pompę paliwa lub wtrysk (spotkałem się już z takim zastosowaniem).


Możliwe że też mogły polecieć łożyska w przednim kole. Ja zauważyłem przy kupnie swojego że są luzy i na następny dzień wymieniłem.
Killu - Pon Wrz 22, 2014 08:07
:
Cresida, wcale nie musi być filtra paliwa. Sporo motocykli nie miało tego fabrycznie zamontowanego.

A co do hamowania na maxa, to odczucia mogą być bardzo różne. Dla jednego maks, to jak już z opony się dymi i koło uślizguje się to w lewo to w prawo. Dla innego to każde mocniejsze ściśnięcie hamulca.
Jeżeli natomiast kolega faktycznie zgina dźwignię hamulca do końca, to niech go ręka Boska chroni siadać na motocykl bez ABSu :razz:

PozdRR
cresida - Pon Wrz 22, 2014 15:30
:
Killu napisał/a:
Cresida, wcale nie musi być filtra paliwa. Sporo motocykli nie miało tego fabrycznie zamontowanego.


przy gaźniku jeszcze bym się zastanawiał czy faktycznie jest portzebny, dyszę łatwiej przeczyścić niż wtrysk - chyba że się mylę ?
GhoustDragon - Pon Wrz 22, 2014 17:33
:
cresida napisał/a:
Killu napisał/a:
Cresida, wcale nie musi być filtra paliwa. Sporo motocykli nie miało tego fabrycznie zamontowanego.


przy gaźniku jeszcze bym się zastanawiał czy faktycznie jest portzebny, dyszę łatwiej przeczyścić niż wtrysk - chyba że się mylę ?

Na kraniku masz zamontowane sitko, które spełnia rolę owego filtra...
kudlaty - Pon Wrz 22, 2014 17:58
:
GhoustDragon napisał/a:
Na kraniku masz zamontowane sitko,


Tylko że w NT700 kranika nie uświadczysz.
GhoustDragon - Wto Wrz 23, 2014 17:22
:
kudlaty napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Na kraniku masz zamontowane sitko,


Tylko że w NT700 kranika nie uświadczysz.


Nie doczytałem, że to o 700 chodzi :oops:
tomeczek151 - Pią Wrz 26, 2014 00:49
:
Trąby wy moje, smok w baku działa jak filtr paliwa. Widzieliście kiedyś to wyjęte? Nie możesz wsadzić w obwód paliwowy zwykłego filtra, tylko musi być ciśnieniowy bo za pompą na układzie jest już 3 bar.

Po co chcesz poprawiać fabrykę?
cresida - Pią Wrz 26, 2014 08:33
:
i wszystko jasne, o taką informacje mi chodziło :) ,czyli w wolne dni trzeba rozebrać bak i zobaczyć czy nie ma na smoku zabrudzeń
tomeczek151 - Pią Wrz 26, 2014 16:03
:
Po co? Jak będzie ci pompa wyć, albo piszczeć to będziesz wiedział że jest brudno na smoku. Rozbieranie tego dla sprawdzenia jest robotą bez sensu.
Łukaszfox - Pią Wrz 26, 2014 20:40
:
tomeczek151 napisał/a:
Po co? Jak będzie ci pompa wyć, albo piszczeć to będziesz wiedział że jest brudno na smoku. Rozbieranie tego dla sprawdzenia jest robotą bez sensu.



Zgadza się filtra nie można wstawić :(
cresida - Sob Wrz 27, 2014 21:22
:
tomeczek151 napisał/a:
Po co? Jak będzie ci pompa wyć, albo piszczeć to będziesz wiedział że jest brudno na smoku. Rozbieranie tego dla sprawdzenia jest robotą bez sensu.


Tylko nie chciał bym gdzieś w trasie zostać z ręką w nocniku jak się zapcha, przerabałem już podobną sytuację tylko w dieslu stanął bez ostrzeżenia. Mam go od tego sezonu, a patrząc na to poprzednik nic nie robił. Większości przypadków też czekam na jakieś sygnały zużycia, ale czystość przewodu paliwowego jest dla mnie priorytetem jak i filtry i oleje.
Rudolf_0 - Sro Paź 01, 2014 07:02
:
Czołem! Wczoraj miałem bardzo podobną sytuację. otóż wracając do domu zaczął mi nagle moto szarpać, jakby mu się paliwo skończyło, choć w baku ewidentnie jeszcze chlapało. Zgasł, więc zatrzymałem na poboczu, kolega dowiózł mi kanister. Dolałem pro forma 5 litrów, ale nic z tego, nie chciał zapalić. Dodam, że kranik cały czas był na ON.

Jako że dopiero go nabyłem, zadzwoniłem do poprzedniego właściciela, podjechał na miejsce i stwierdził, że to pompa siada, a właściwie te blaszki w środku. Popukał, postukał w pompę i ta wreszcie ruszyła - dojechałem spokojnie do domu ostatnie kilka km.

Teraz pytanie - czy to znak, że należy przymierzać się do wymiany pompy? Czy na razie polegać na tym, że w razie czego postukam, popukam i będzie git?
mrok31337 - Sro Paź 01, 2014 10:37
:
Zakup zestaw naprawczy do pompy np ten
http://allegro.pl/pompa-p...4647252353.html
szyszkowiecki - Sro Paź 01, 2014 13:38
:
Rudolf_0,wymieniaj, wymieniaj! Żeby nie było przykrej niespodzianki gdzieś na trasie. Pozdro!
Rudolf_0 - Sro Paź 01, 2014 15:20
:
mrok31337 napisał/a:
Zakup zestaw naprawczy do pompy np ten
http://allegro.pl/pompa-p...4647252353.html


Dzięki! Są gdzieś jakieś schematy jak to założyć? Bo to są te blaszki w pompie, które się wyrabiają, tak? Czy po prostu udać się z tym do jakiegoś dobrego warsztatu, którego zresztą będę na forum szukał... :)
mrok31337 - Sro Paź 01, 2014 22:07
:
Ja nigdy tego nie robiłem, ale poszukaj na forum, powinno gdzieś być :)
Co do warsztatu w 3city to polecam AdamMoto
Rudolf_0 - Czw Paź 02, 2014 07:20
:
mrok31337 napisał/a:
Co do warsztatu w 3city to polecam AdamMoto


Dzięki! Zajrzę, zwłaszcza, że blisko :)