Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Poprawa oświetlenia

Małża - Nie Maj 25, 2014 20:42
: Temat postu: Poprawa oświetlenia
witam wszystkich :)
Mam pytanie jak najlepiej i najtaniej poprawić oświetlenie w devilce?
Jakieś halogeny czy wymiana żarówki ? Ewentualnie jakieś patenty razem z montażem najlepiej :)
Czekam na propozycje i z góry dzięki
Mroozik94 - Pon Maj 26, 2014 06:18
:
Możesz zacząć od wymiany żarówki na lepszą. Nie mówię tutaj o wymianie na mocniejszą, tylko lepszej jakości, dającej więcej światła :) Ja osobiście używam Osram Night Breaker Unlimited i jestem z tej żarówki zadowolony. Spokojnie mogę ją polecić każdemu.
Scotty_ - Pon Maj 26, 2014 06:22
:
Możesz również dokładniej przejrzeć forum: http://hondantv.pl/forum/...der=asc&start=0
Crew707 - Pon Maj 26, 2014 07:07
:
Podczepię się ze swoim pytaniem:
Czy w devilkach istnieje jakaś możliwość regulacji kąta padania światła mijania i drogowego? Uściślając, wiem, że nie ma żadnego pokrętła, czy przełącznika, ale może jest jakiś mechaniczny sposób, aby snop światła padał na asfalt a nie w niebo?
Wczoraj poczułem, co to znaczy jechać nocą po omacku :(
Jeśli jakoś tego nie wyreguluję, to znaczy, że ten motocykl nie nadaje się do jazdy po zmierzchu.
vagner - Pon Maj 26, 2014 07:13
:
Scotty_ napisał/a:
Uściślając, wiem, że nie ma żadnego pokrętła

Pokrętło jak najbardziej jest, ba! nawet działa! Poszukaj w czaszy, z tego co pamiętam po lewej stronie, najlepiej jak podjedziesz pod budę do chińczyka i jego poprosisz o regulację; normalny, zdrowy chłop może mieć problem żeby wsadzić tam grabę... :mrgreen:
Scotty_ - Pon Maj 26, 2014 07:22
:
Crew707, wydaje się niemożliwe, żeby nie było regulacji świateł... to wbrew logice.
vagner - Pon Maj 26, 2014 07:26
:
Pokrętło jest, szyba regulowana jest (choć niektórzy twierdzą inaczej), nawet lusterka można wyregulować (choć niektórzy twierdzą że nie...) :grin:
Crew707 - Pon Maj 26, 2014 07:40
:
No to teraz mi szczęka opadła. Jak wrócę z dyżuru, to zagonię moją kobietę do szukania pokrętła. :grin: Dzięki.
Scotty_ - Pon Maj 26, 2014 08:00
:
Crew707, nie wiem czy się wybierasz na Łoje, ale tam tradycyjnie jest kącik mechaniczny i na pewno coś na Twoje światła poradzimy... szczególnie jak przyjedzie vagner znawca tematu, to będzie szybko i bezboleśnie :D a gdyby go z jakiegoś powodu nie było, to w tyle luda damy radę, może tylko Deauvillkę będzie bardziej boleć.... :twisted:
vagner - Pon Maj 26, 2014 08:15
:
Scotty_ napisał/a:
vagner znawca tematu

:mrgreen: padłem... :mrgreen: ale na Łojach będę, a jak!
sie Panie pomajstrujem, sie zrobi sie Panie! nie takie rzeczy ze śfagrem żeśmy robili! Paaanieee!
kudlaty - Pon Maj 26, 2014 08:29
:
vagner napisał/a:
sie Panie pomajstrujem, sie zrobi sie Panie! nie takie rzeczy ze śfagrem żeśmy robili! Paaanieee!


Zapomniałeś jeszcze: Będzie Pan zadowolony... :-)
Crew707 - Czw Cze 19, 2014 11:44
:
Podczas ostatniego demontażu plastików (w poszukiwaniu cholernej śrubki z GPS) odkryłem, że pod czaszą znajdują się dwa pokrętła regulacji świateł. Regulator po lewej stronie kierownicy odpowiada za wysokość światła mijania, a prawy? Kręcę i kręcę i nic się nie dzieje. Ani ze światłem mijania, ani z drogowym. W sumie to nie sprawdzałem jeszcze kierunkowskazów ;) Może świecą teraz na różowo, a ja dalej kręcę?
Scotty_ - Czw Cze 19, 2014 11:51
:
ta druga śrubka jest od regulacji światła w poziomie, przesuwanie wiązki w prawo lub w lewo.
Crew707 - Czw Cze 19, 2014 12:28
:
Dzięki Scotty_, widocznie moja jest zepsuta, albo coś...
Scotty_ - Czw Cze 19, 2014 12:43
:
Albo nie zauważyłeś, jak dyskretnie przesuwa się wierzchołek kąta asymetrii reflektora. Ustaw sobie motocykl trochę dalej od ściany i wtedy pokręć, może zadziała.
Ajgor - Czw Sty 01, 2015 17:18
:
Proponuję dołożyć sobie halogeny firmy wesem

http://sklep.wesem.pl/4/6...rogowe_typu_ho4

Fajna cena dobra jakość polecam.Świecą rewelka,poprawią widoczność i wygląd.
Alan - Pią Sty 02, 2015 11:30
:
Pokaż może fotkę jak to zamontowałeś. Co do firmy Wesem to też słyszałem dobre opinię, a cena świetna.
KrzysiekG - Pią Sty 02, 2015 18:01
:
Weselm ma tez w ofercie lampy przeciwmgłowe led, jak komuś ten wygląd pasuje to chyba lepsze rozwiązanie niż h3. Sam o nich myślałem ale są wieeeeelkie ;)
Kobrzak - Pią Sty 02, 2015 18:26
:
Fajny patent :) trzeba by znaleźć miejsce w plastikach gdzie to wsadzić ale to nie powinien być problem :D
brzy - Nie Sty 11, 2015 00:26
:
Widziałem montowane halogeny na crashach w deauvillach. Nie powinno być z tym problemów.
gordon110 - Wto Sty 13, 2015 23:06
:
brzy napisał/a:
Widziałem montowane halogeny na crashach w deauvillach. Nie powinno być z tym problemów.


miejsce nie do końca idealne. Zamontowałem pod płetwami i przy delikatnym "odłożeniu" motocykla kładziesz moto również na halogenach.
different - Sro Wrz 02, 2015 08:24
:
Ja zamontowałem halogeny pod crashami Zastosowane żarówki H3 12 V 55 W można wymienić żarówkę na 100 W i w niczym mi nie przeszkadzają, podczas jazdy nogi mogę opierać o crashpady a wystarczająco doświetlają pobocze w szczególności potrzebne na leśnych odcinkach. Przełącznik udało mi się dyskretnie zamontować pod szybą na bocznym trójkątnym wypełnieniu.
sgtcop13 - Sro Wrz 02, 2015 08:51
:
Przy włączonych wszystkich światłach mocy w zasilaniu nie brakuje?
different - Pią Wrz 04, 2015 08:11
:
Nie odczułem, specjalnie. Mam nowy akumulator może dlatego. Jak na razie włączałem dodatkowe światła na krótkich kilkukilometrowych odcinkach.
robbelgia - Nie Wrz 06, 2015 13:26
:
A co z ładowaniem podobno w devi z pierwszych lat produkcji 700 jest slaby alternator i regulator nie wytrzyma dodatkowego obciazenia.Moja jest z 2006 i na pytanie w serwisie o dodatkowe światła mechanik poradzil nie zakladac bo regulator padnie .A jak jest faktycznie nie wiem i to jest pytanie do speców . Mogę czy nie ewentualnie co muszę zmienić alternator czy regulator na młodszy
Myśle o dwóch halogenach H3 55W
maxpi - Nie Kwi 03, 2016 11:19
:
robbelgia napisał/a:
A co z ładowaniem podobno w devi z pierwszych lat produkcji 700 jest slaby alternator i regulator nie wytrzyma dodatkowego obciazenia.Moja jest z 2006 i na pytanie w serwisie o dodatkowe światła mechanik poradzil nie zakladac bo regulator padnie .A jak jest faktycznie nie wiem i to jest pytanie do speców . Mogę czy nie ewentualnie co muszę zmienić alternator czy regulator na młodszy
Myśle o dwóch halogenach H3 55W


dołączam się do pytania
może ktoś pochwali się zdjęciem zamontowanych halogenów?
Jac123 - Nie Kwi 03, 2016 18:40
:
Mam zamontowane halogeny ledowe Wessem-u ale do doświetlanie drogi to są cienkie.
Teraz znalazłem ledówki Firmy Fristom planuję zamienić i sprawdzić jak się sprawują.
Maję teraz nawet moc 2800 lumenów. Tylko że są kwadratowe.
Toma311 - Nie Kwi 03, 2016 20:30
:
No, to na zdrowie. :mrgreen:
Napisz później swoją opinię.
stator - Pon Sty 02, 2017 21:09
:
Troszkę odkopię temat.
Myślał może ktoś o elektrycznej regulacji przedniego reflektora?
Często jeżdżę z plecaczkiem, jeszcze częściej sam. Nie chce mi się ciągle kręcić pokrętłami w celu podnoszenia i opuszczania snopu światła.....
Toma311 - Pon Sty 02, 2017 22:43
:
stator, zgaduję że niewielu, jeśli nikt. Podejrzewam, iż to gra nie warta świeczki...
A ile "nawijasz" w warunkach naprawdę wymagających takiej regulacji (po zmierzchu)? W dzień, to szkoda nawet gimnastykować rękę, do tego tam pokrętła.
Lecz jeśli jeździsz głównie nocą, temat jest naprawdę ważny.
Kobrzak - Pon Sty 02, 2017 23:26
:
W 700 regulacja to parę obrotów śrubą. Nawet zsiadać nie trzeba. Moja łapa się zmieściła więc Wasze też wejdą :D Wiem co mówie bo bardzo często jeździłem po zmroku ze "zmiennym obciążeniem".
adamdive - Wto Sty 03, 2017 08:18
:
Kobrzak napisał/a:
W 700 regulacja to parę obrotów śrubą. Nawet zsiadać nie trzeba. Moja łapa się zmieściła więc Wasze też wejdą :D Wiem co mówie bo bardzo często jeździłem po zmroku ze "zmiennym obciążeniem".


Kobrzak u Ciebie to dodatkowe "obciążenie" w postaci Olgi raczej nie robiło różnicy :-)
stator - Wto Sty 03, 2017 09:52
:
Toma, jeżdżę jak na moje możliwości sporo. Prawko mam od nie dawna, więc nie nasyciłem jeszcz zmysłów podróżami. No i mam nie normalną żonę, która wsiada ze mną na moto nie zależnie od pory dnia i roku. Parę razy w czasie drogi myślałem o takim patencie.
No nic, pokombinuję, a jak wyjdzie, to się pochwalę.
Chociaż zima w tym roku nie pozwala na unieruchomienie maszyna dłużej, jak na jeden dzień.....
Skorpionwr - Wto Sty 03, 2017 10:20
:
ST1300 ma regulację elektryczną i gotowy mechanizm zamocowany na reflektorze z tyłu.
gelorad - Wto Sty 03, 2017 12:07
:
Kobrzak napisał/a:
bardzo często jeździłem po zmroku ze "zmiennym obciążeniem".


a co on na to ? :D
sladek - Wto Sty 03, 2017 22:53
:
Pamiętajcie, główna regulacja to napięcie wstępne sprężyny.
To trzeba zmieniać do jazdy solo/dual.
Sama ta zmiana zmiana, (którą musicie zrobić) wpłynie pozytywnie na ustawienie świateł.
Killu - Wto Sty 03, 2017 23:08
:
Sladek dobrze pisze. To napięcie wstępne odpowiada za to, żeby po dociążeniu tyłu motocykl nadal był "w poziomie", ponieważ nie ugnie się tak bardzo pod wpływem większego nacisku. Jeżeli ten zabieg nie ratuje sytuacji to są tylko dwa wyjścia. Albo tylny amor wymaga serwisu / wymiany albo jeździcie przeładowanym motocyklem i tylny amortyzator za kilka chwil będzie wymagał serwisu / wymiany.

PozdRR
Toma311 - Sro Sty 04, 2017 21:15
:
Albo pasażery i toboły wykazują spory "nadbagaż". Wtenczas... cza zmienić motonga na ADV .
aligator - Czw Sty 05, 2017 01:36
:
A co sądzicie o czymś takim?
Diody U5 3000 LM + soczewka (mam latarkę 1600 LM i podaje w nocy jak miecz świetlny ;-)
Agresywny wygląd, w komplecie mocowania i włącznik:
2x reflektory LED

lub pojedynczo

1x reflektor iMars



I jeszcze takie coś znalazłem. Można to dać np z tyłu na kufer lub na boki

Kierunki
Killu - Czw Sty 05, 2017 07:45
:
Wieszanie latarki na motocyklu to jeszcze nie jest słaby pomysł... Ale używanie jej do oświetlania drogi jest już taki sobie. Pamiętajmy że z przeciwnej strony ktoś może się pojawić a w nocy jak to w nocy. Wzrok który dostanie intensywnym natężeniem światła nawet przez krótką chwilę nie od razu przestawia się spowrotem na noc.
Kobrzak - Czw Sty 05, 2017 09:19
:
aligator, ja do tygrysa zakładam takie światełka Imars jak podałeś. Ogólnie świecą śmiesznie bo dają punktowe światło i nie rozpraszają go, nie świecą też jakoś super mocno. U mnie będą świecić w dół, żeby wszystko szło w asfalt a nie w ludzi. Chodzi po prostu o poprawę mojej widoczności. A stosunek cena-jakość całkiem fajny. Metalowe wykonanie i wszystko trzyma się kupy. Dobry zakup. Poszukaj na innych aukcjach bo ja dałem 24 dolce za 2 w tym był przełącznik
aligator - Nie Sty 08, 2017 22:17
:
Killu napisał/a:
Wieszanie latarki na motocyklu to jeszcze nie jest słaby pomysł... Ale używanie jej do oświetlania drogi jest już taki sobie.

Gdzie latarkę na motocykl? ;-) Napisałem o latarce tylko w kontekście mocy jaką dysponują te diody.

Kobrzak napisał/a:
aligator, ja do tygrysa zakładam takie światełka Imars jak podałeś. Ogólnie świecą śmiesznie bo dają punktowe światło i nie rozpraszają go, nie świecą też jakoś super mocno.

W latarce mam tzw zoom. Oddalona soczewka daje punktowe oświetlenie, a kiedy jest bliżej diody wtedy światło jest rozproszone. Szkoda że nie zastosowali tego w tych reflektorach.

Na razie nie kupuje, wytrzepałem się z kasy. Nowa kanapa, a miały być jeszcze rękawice... Podrzuciłem linki tak tylko dla informacji.

Mam w domu fajne niebieskie diody, pewnie je zamontuje w górnych wlotach powietrza, ale to bardziej pierdółka. Będzie z daleka wyglądało na policje ;-)

Kobrzak - Pon Sty 09, 2017 02:21
:
Walnij to na stroboskopach :D
aligator - Sro Lut 08, 2017 02:26
:
Zamówiłem takie, zobaczymy do czego się to nadaje:
reflektory
stator - Czw Kwi 27, 2017 17:59
:
Zrobiłem porównanie świecenia reflektorów :
Yamaha Majesty 400 vs Deauville.....
https://youtu.be/L8i95iPKYs4

Dulka słabo wygląda....
brawobartus - Czw Kwi 27, 2017 21:47
:
stator, :shock: Widzisz cokolwiek jak jedziesz po zmroku?
Toma311 - Czw Kwi 27, 2017 22:04
:
Po zmroku się lub , a nie szwenda devilą po plenerze
"Świeczki" zatem, nie są sprawą najważniejszą. Lepiej zadbać o stosowną flaszeczkę.
stator - Pią Kwi 28, 2017 09:04
:
Za każdym razem, gdy przesiadam się z Majki na Dulkę, doznaję załamki.
Coś chyba inżynierom z Hondy nie wyszło....
Chciałbym coś z tym zrobić, ale nie mam pomysłu na zmianę wkładu reflektora, żeby nie robić agrotuningu. Wiem tylko tyle, że na pewno nie byłyby to soczewki. Rozbierałem ostatnio reflektory z Kymco....tak niska sprawność reflektora go dyskwalifikuje na starcie.
Gucek - Pią Kwi 28, 2017 09:36
:
Panowie moj reflektor z racji wieku był juz zmęczony więc postanowiłem oddać go do do regeneracji w profesjonalnym zakładzie.Reflektor rozebrano,umyto nałozono nowe "sreberko"na odbłysnik,klosz został wyczyszczony i wypolerowany.Koszt to 100 PLN. Do reflektora załozyłem nowa zarówkę Osram night breaker laser i jakosc światła się znacznie poprawiła.
Myśłę że jest to nie drogi zabieg ale jednak skuteczny.
boskijolo - Sob Kwi 29, 2017 22:29
:
aligator napisał/a:
Zamówiłem takie, zobaczymy do czego się to nadaje:
reflektory


A tymczasem na Honda Deauville Owners:

stator - Czw Maj 11, 2017 14:37
:
No dobra, kupiłem Philipsa Night cośtam. Na oryginalnej żarówce, światłomierz (nie tam jakiś smartfon), pokazał 450 jednostek. Po wymianie na philipsa 3500. Ale oko nadal nie widzi wyraźnej zmiany. Dalej 55 watów rozstrzelone jest po szerokości pasa starowego na lotnisku, a nie skupione na jednym pasie ruchu. Oprócz wymiany wkładu - przeróbki reflektora, nie widzę innego ratunku. Pozostanie przyzwyczaić się do niemania światła mijania.......
aligator - Sob Lis 04, 2017 19:02
:
boskijolo napisał/a:
aligator napisał/a:
Zamówiłem takie, zobaczymy do czego się to nadaje:
reflektory


A tymczasem na Honda Deauville Owners:
[url=https://iv.pl/images/54216921471040417956.jpg]Obrazek[/URL]


link coś nie tego?

A to moje chinole:

LED 1
LED 2
LED 3

Nie mam fotek z nocy, ale dają konkretnie.
radzieckii - Pią Lis 10, 2017 10:12
:
stator, a to nie jest czasem tak, że 700 ma symetryczną lampę? Bo coś mi się kojarzy, że koledzy wspominali o jednym numerze katalogowym dla angoli i europejskich.
Gucek, dawaj namiary na tę firmę, bo cena bardzo dobra. Oddam i od moto i od samochodu. Pytanie, czy szklane klosze też polerują?
Gucek - Pią Lis 10, 2017 12:24
:
Proszę bardzo :regeneracja reflektorów
Na stronce jest podany jest adres i nr telefonu.
stator - Sob Lis 11, 2017 20:24
:
Owszem, wygląda na symetryczną. Ale światło rozrzucone jest za bardzo na boki, a za mało "pod koło".
Wygląda mi to na wadę konstrukcyjną.
Świeci jak reflektor przeciwmgłowy z Poloneza.
tomciog - Sro Wrz 16, 2020 20:51
:
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Jeżdżę często i gęsto. Często z plecaczkiem ( nie za lekkim ;) )
Ostatnio wracając z okolic Banina przez wioski jechałem nieco jak pijany(nieznana trasa i sporo ostrych zakrętów) - mijania średnio sobie radzą z doświetlaniem, a długie niestety niespecjalnie spełniają swoje zadanie. Zaznaczę, że reflektor w niezłym stanie a i żarówka Hella + 30% czy jakoś tak ( wcześniejszy led no name wyrzuciłem po jeździe po ciemku jeszcze czystym latem).
Więc kombinuję z lightbarami LED. Rozrzut cenowy spory - od 50 do 600. Tyle, że jeżdżąc rowerem mam lampkę za jakieś 4 dyszki ( zestaw!) i świeci o niebo lepiej niż fabryczny reflektor Honoratki.
Macie jakieś nowe doświadczenia?
grad74 - Czw Wrz 17, 2020 13:48
:
Ja od wielu lat na moich moto używam bezawaryjnie polskich ledow 10w 900lm. Są wersje szerokokątne i skupione. Cena około 40-50 zł za sztukę. Działają i się nie psują, nie to co chińczyki. Tu masz przykład :
https://allegro.pl/oferta/lampa-robocza-halogen-cree-led-10w-12-24v-hom-e9-7630344121?utm_medium=app_share&utm_source=Facebook
Ja polecam.
Gucek - Czw Wrz 17, 2020 14:31
:
Od trzech sezonów też używam takich lamp LED i nie mogę złego słowa powiedzieć na ich temat. Dodatkowo proponujemy Ci sprawdzić jakie masz napięcie na kostce żarówki H4- oczywiście na pracującym silniku. Ja miałem znaczny spadek bo tylko 11.5V co przekładało się na słabsze święcenie żarówki i gorsze oświetlenie drogi. Zamontowałem więc zastaw przekaźników, nowe przewody o przekroju 2,5 mm2 od przekaźników do
żarówki i od przekaźników do akumulatora. Oczywiście dałem też dodatkowy bezpiecznik między akumulatorem a przekaźnikami. Teraz na kostce żarówki mam napięcie na poziomie 13,8 V i żarówki świeci zdecydowanie jaśniej i lepiej oświetla drogę.
Ciok - Czw Wrz 17, 2020 19:26
:
Ale się mi podpasowal temat. Wracałem ostatnio po zmroku sztormiakiem i ni kuta nic nie widziałem. Jasna cholera, nie myślałem, że dwie lampy mogą tak gówniano świecić. :neutral:
W 700 -ce lepiej zdecydowanie świeca.
Zakładaliście skupione czy rozproszone. Grad, ty jakie założyłeś?
Ja chyba bym wolał rozproszone.
mrok31337 - Pią Wrz 18, 2020 08:31
:
Ciok, poważnie? Jechałem w weekend po nocy i mój lepiej świeci niż samochód.
EREB - Pią Wrz 18, 2020 09:18
:
Nie wiem jakie ja mam. Ale świecą lepiej niż dlugie.... I generalnie jeżdżę z włączonymi również w dzień.
Ciok - Pią Wrz 18, 2020 09:37
:
mrok31337 napisał/a:
Ciok, poważnie? Jechałem w weekend po nocy i mój lepiej świeci niż samochód.

Może mam gówno, nie żarówki?
Muszę sprawdzić. Naprawdę kiepsko świecą.
Toma311 - Pią Wrz 18, 2020 23:09
:
Ciok napisał/a:
Zakładaliście skupione czy rozproszone. Grad, ty jakie założyłeś?
Ja chyba bym wolał rozproszone.

Nie jestem Grad, lecz Ci odpowiem.
Onegdaj tutaj pisałem o swoich próbach dobrania lamp LED. Tera pokrótce:
- gdy miałem "devi 650" wpadłem na koncept, coby jedna była rozproszona (świecenie blisko, pod koło - lewa), a druga skupiona (daleko przy poboczu - prawa). Po instalacji zestawu poznałem swój błąd - rozproszona świeciła P. Bogu w okno, w ogród, do piwnicy i... po gałach kierowców "naprzeciwnych"; nie dało się tego specjalnie opanować. Były blendy o kształtach róznych i fantazyjnych, przyciemnianie, etc. Skończyło się dorobieniem se blend "księżycowych" z czarnej folii samoprzylepnej. Ta na rozproszonej była tak duża, że goowno świeciła dla mnie, za to nadal oślepiała...;
- gdy miałem "devi 700", nabyłem zestaw 2x skupione i zrobiłem 2x blendy "księżycowe". Po odpowiednim ustawieniu kąta padania snopu świateł, ja miałem jasność i nikomu oczu nie "lutowałem";
- gdy miałem eRTeki, ponowiłem kpl lampek, ino miast tych blend, nakleiłem kółka półprzeźroczystej folii ochronnej (z szarym nadrukiem) wizjera kasku. To była najlepiej sprawująca się kompilacja dla BMW, bo nie światła na drodze mi brakowało (eRTeki mają świetne tutaj osiągi), lecz chciałem zwiększyć "konia" optycznie, coby mnie nikt nie pominął w krajobrazie drogi.
Teraz już nie muszę kombinować, przy reflektorze i halogenach na LED-ach.

A najgorsza robota spada na Ciebie: wybór między rozproszonymi, a skupionymi (lampami roboczymi).
grad74 - Nie Wrz 20, 2020 05:58
:
Ciok napisał/a:
Ale się mi podpasowal temat. Wracałem ostatnio po zmroku sztormiakiem i ni kuta nic nie widziałem. Jasna cholera, nie myślałem, że dwie lampy mogą tak gówniano świecić. :neutral:
W 700 -ce lepiej zdecydowanie świeca.
Zakładaliście skupione czy rozproszone. Grad, ty jakie założyłeś?
Ja chyba bym wolał rozproszone.

Część. No ja w Trampku mam założone dwa Ledy szerokie. Są założone dość wysoko (okolo70 cm) i ustawione nisko ale nie pod koła i nikt mi nie mruga. W Reverce mam lewy szeroki ustawione podobnie jak w Trampku, a prawy wąski ustawiony na dalekie oświetlanie pobocza. Dlatego założyłem szeroki z lewej strony bo w razie wychylenia się do wyprzedzania lub jazdy przy osi kierowcy już mają mnie widzieć. Lampy są podłączone bezpośrednio pod instalacje reflektora głównego pod PLUS, na stałe, a poprzez dodatkowy włącznik na kierownicy dopuszczam do nich tylko masę. Dzięki temu działaj mi tylko z reflektorem głównym i równocześnie z danym rodzajem światła. Nie bawiłem się w żadne przekaźniki ani bezpieczniki bo lubię prostotę podpartą solidnością wykonania (nie mylić z druciarstwem) a poza tym 10W to gówno nie prąd. Ale teraz zastanawiam się coby jednak dać jak w TA, dwa symetryczne szerokie a jeden daleki machnąć sobie gdzieś centralnie. Choć z drugiej strony nie wiem czy warto fisiowac z tym centralnym bo noha ledowa żarówa główna daje takie światło że zmkata z jezdni co pomniejsze samochody. A nie jest ustawiona wysoko bo nie lubię razić innych.
Ciok - Nie Wrz 20, 2020 12:16
:
Dzięki Panowie.
Jednak jest trochę roboty i kombinowania. Najpierw zadziałam z żarówkami głównymi. Najprostszy sposób na polepszenie oświetlenia. Potem będę się martwił.
tomciog - Sro Wrz 23, 2020 20:47
:
Dziękuję za wszelkie uwagi. Żarówkę mam firmową więc tu raczej nie problem.
A bardziej chodzi mi o doświetlenie, kiedy jest wąska, ciemna i pusta droga.
Spróbuję z tymi z linku. I zobaczę jak zadziała.
Emhyrion - Pią Wrz 25, 2020 19:10
:
No niestety, lampa w NT650V to jakaś porażka jest, świeci niczym kaganek polskiej edukacji po reformie.
daryjusz - Pią Wrz 25, 2020 20:35
:
LED-y swoją drogą, ale zwiększenie napięcia na żarówce np. poprzez przekaźniki to podstawa, szczególnie w Devi przedliftowej (gorszy reflektor). Do normalnej jazdy po szosie wystarczają. LED-y traktowałbym raczej jako dodatek, niż podstawę oświetlenia.

Ja tak kiedyś zamontowałem:
https://drive.google.com/drive/folders/17GA15fGmVxYn-QQ-uKb4cPOGNCmk9BmD?usp=sharing
Ciok - Sob Wrz 26, 2020 16:39
:
daryjusz napisał/a:
LED-y swoją drogą, ale zwiększenie napięcia na żarówce np. poprzez przekaźniki to podstawa, szczególnie w Devi przedliftowej (gorszy reflektor). Do normalnej jazdy po szosie wystarczają. LED-y traktowałbym raczej jako dodatek, niż podstawę oświetlenia.

Ja tak kiedyś zamontowałem:
https://drive.google.com/drive/folders/17GA15fGmVxYn-QQ-uKb4cPOGNCmk9BmD?usp=sharing


Faktycznie widać różnicę. do tego lepsze żarówki i na oryginalnych reflektorach da się jeździć.
tomciog - Pon Paź 05, 2020 17:11
:
No i muszę zamówić od nowa. Zamiast lamp dostałem zwrot kasy z adnotacją o braku towaru.
A przy okazji - kojarzycie czy Honoratka ma do kierunkowskazów przerywacz czy wszystko jest w module?
Bo przed chwilą przestało migać i świeci ciągle...
stator - Wto Paź 06, 2020 12:01
:
Przerywacz jest osobno.
Jak zdejmiesz kanapę, to po prawej stronie, z kostką z harmonijkową gumką. To oczywiście w 700....
tomciog - Sro Paź 07, 2020 15:00
:
Dzięki.
Znalazłem, niestety co innego mówią katalogi , a co innego mam u siebie.
Ale zabieram się za szukanie.
Chwilowo samo się naprawiło, ale dziś podjechałem pod dom i znów się blokuje.
Otworzyłem, ale tam jest też płytka z elektroniką, więc rozruszanie przekaźnika nic nie da. Tym bardziej , że toto zalane w plastiku.
Polk - Sro Paź 07, 2020 20:02
:
Emhyrion napisał/a:
No niestety, lampa w NT650V to jakaś porażka jest, świeci niczym kaganek polskiej edukacji po reformie.

Potwierdzam zdanie (też jako nauczyciel po wielu reformach naszych kaganków "wspaniałych" ministrów Oświaty), więc zamontowałem
(na Devi 650, którą ma EREB) od majnfrendów ledy-halogeny. Zdjęcia reklamowe sobie, życie sobie. Zrobiłem po przekaźniku w/g schematu z innego forum. Są niezależne (mają oddzielny włącznik) i zarazem zespolone (schemat jest na forum w odpowiednim dziale). Pomagają w nocy na drogowych i w dzień dla widoczności innych jak pisali powyżej.

Mając doświadczenie powyższe też pokusiłem się z halogenami LED do Yamahy, chociaż centralne światło znacznie lepiej świeci niż w Devi. Na skośnookich wybrałem dedykowane ledy do GS znanej marki z wyższą ceną (około 180 Pln). Mimo wszystko po wielu ustawieniach okazało się podobnie, jak poprzednio. W dzień byłem widoczny dla innych, w nocy jak jechałem za kolegami na moto ich raziłem w lusterka, chociaż były max w dół.

Reasumując. Warto założyć dla własnego i innych bezpieczeństwa na drodze, na przekaźnikach, aby mieć w każdym momencie nad nimi kontrolę. Są sprzężone z sygnałem świetlnym i długimi.
Przydaje się, jak ktoś w nocy na Was uparcie jedzie na Długich i nie zmienia, jak dasz sygnał długimi+Ledy od razu zmienia. W dzień są mniej szkodliwe, wręcz pomagają nas widzieć. :)

Ps. Policja ani razu mnie nie zatrzymała. Przegląd techniczny bez problemów.