Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Kluczyk złamany !!!

Małża - Nie Maj 04, 2014 12:47
: Temat postu: Kluczyk złamany !!!
Witam
mam problem, zauważyłem że gdzieś w połowie łamie mi się kluczyk i muszę go jak najszybciej dorobić. Pytanie mam takie czy gdzieś w Katowicach lub okolicy dorabiają kluczyki do Hondy deauville? byłem w Carrefourze i Castoramie ale nie mają odpowiedniej bazy :/ A salon Hondy to chyba pociągnie mnie po kosztach i chciał bym tego uniknąć
A drugi problem to straciłem lewą osłonę gmola i chciał bym kupić ale na allegro strasznie drogo jak za kawałek plastiku, ewentualnie ma ktoś na to jakiś patent ???
markali - Nie Maj 04, 2014 14:38
:
http://allegro.pl/kluczyk...4178890537.html
Ja swój kupiłem na alle... Zobacz czy ten jest taki sam. Nie mam teraz porównania bo moto sprzedane. Jak nie ten to szukaj na innych aukcjach.
lizaczek78 - Nie Maj 04, 2014 20:40
:
Kluczyk dokupisz na allegro bez problemu. Pytanie czy masz kluczyk z transponderem czy bez?
Chodzi mi o HISS. PO docięciu nowego kluczyka trzeba dograć transsponder do centralki HISS, to możliwe do zrobienia :) robiłem 2 razy sobie i kryspinowi, u mnie działa nie wiem jak u niego ( po dograniu działał). Napisz czy masz HISS bo jeżeli nie to zakup i docięcie nie powinno być problemem, nie każdy "klucznik" chce docinać z materiału powierzonego, mnie to zrobił dziadulek w punkcie w Tesco, nawet zanalazł podobną surówkę, jednak bez transpondera.
Małża - Wto Maj 06, 2014 15:32
:
dzieki ! kluczyk dorobiłem w Sellgrosie na Szopienicach :) sama baza 30 zł z przełożeniem chipa ze starego 100 zł a nowy z zaprogramowaniem 250 zł gościu tam zna się naprawde na tym co robi.
Osobiście polecam :)
billy830710 - Czw Lut 05, 2015 17:18
:
Witam mam takie pytanie w którym miejscu znajduje się HiSS w NTV 650 bo chce dograć 2 kluczyk a nie mogę znaleźć z góry dziękuje za pomoc
Michał0775 - Czw Lut 05, 2015 19:53
:
W NTV 650 nie ma immobilisera. Ale ty nie masz NTV 650.
lizaczek78 - Pią Lut 06, 2015 08:05
:
HISS to nazwa centralki sterującej i nie ma nic do dogrywania kluczyka. Kluczyk parujesz z HISSem za pomocą stacyjki. Wprowadzasz HISS w tryb serwisowy i wskazujesz kolejny kluczyk. Na tym forum jest chyba procedura. Jeżeli nie znajdziesz napisz na PW maila prześlę ci zdjęcia i procedurę.
jozjag - Czw Sty 21, 2016 19:03
:
Mam ten sam problem z kluczykiem HISS. Mam pytanie gdzie znajduje się ta kostka w NT 700 do podłączenia kabla żeby zakodować kluczyk.
Sim - Pią Sty 22, 2016 09:35
:
Kostka znajduje się obok sterownika ECM w lewym boczku (pod plastikiem) - dokładnie pod lewym udem kierowcy - widoczne z góry po podniesieniu kanapy.

Na rysunku oznaczone jako CKP sensor.


GhoustDragon - Pią Sty 22, 2016 12:41
:
Sim napisał/a:
Kostka znajduje się obok sterownika ECM w lewym boczku (pod plastikiem) - dokładnie pod lewym udem kierowcy - widoczne z góry po podniesieniu kanapy.

Na rysunku oznaczone jako CKP sensor.

Obrazek


Z taką małą różnicą, że kolega ma Devi 650 a tam wszystkie "szpargały" od elektroniki są w zadupku :razz:
lizaczek78 - Pią Sty 22, 2016 13:26
:
W Devi 650 kostka znajduje się po prawej stronie obok kolana pod boczkiem. Jeżeli nigdy boczek nie był zdejmowany, lub zdejmowany i założony właściwe to do kostki dostępu nie ma.
Myślę że w 700 jest w tym samym miejscu i bezpiecznie jest zdjąć prawy boczek. Ja osobiście nie dostawałem się do kostki tylko zakończyłem kable igłami i wbiłem się bezpośrednio kable tam gdzie było widać oddzielne żyły. Metoda trochę partyzancka ale skuteczność się liczy.
Sim - Pią Sty 22, 2016 16:12
:
GhoustDragon napisał/a:

Z taką małą różnicą, że kolega ma Devi 650 a tam wszystkie "szpargały" od elektroniki są w zadupku :razz:


To taką Kolega zmyłkę stosuje w opisie?
Wszędzie wisi NT700.
GhoustDragon - Pią Sty 22, 2016 17:00
:
Sim napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:

Z taką małą różnicą, że kolega ma Devi 650 a tam wszystkie "szpargały" od elektroniki są w zadupku :razz:


To taką Kolega zmyłkę stosuje w opisie?
Wszędzie wisi NT700.


Nie nie... To ja się zakręciłem... Trzy posty wyżej kolega pytał o Devi 650...
jozjag - Sob Sty 30, 2016 14:25
:
Kostka jest znalazłem teraz tylko pod którą kostkę podłączamy męską czy żeńską. Pomóżcie. :???:
PSzydlowski - Pon Lut 22, 2016 11:47
:
Jozjag nie wiem czy sprawa jeszcze aktualna ale opiszę potomnym jak ja to zrobiłem.

Pod prawą owiewką (wystarczy zdemontować prawy wylot powietrza) poniżej lub w okolicy termostatu znajduje się kostka z dwoma kabelkami. U mnie były to kolory żółty oraz biało-żółty. Kostkę łatwo znaleźć posuwając się po kablach od CKP wału korbowego (kable wychodzą z przodu silnika w miejscu podziału pokrywy sprzęgła i bloku).
Kabelek do "programowania" warto zakończyć kostką lub samymi żeńskimi wsuwkami 2,8 mm (do kupienia praktycznie wszędzie). Konektorki warto odpowiednio zaizolować.

Samo programowanie jest banalnie proste.
- Trzeba rozłączyć wyżej opisaną kostkę od CKP.
- Podłączyć własny kabelek z zachowaniem odpowiedniej polaryzacji (+ akumulatora poprzez rezystor 100 Ohm do żółtego kabla w kostce). Minus akumulatora podłączamy do drugiej wsuwki (biało-żółta lub biała).
- Umieścić kluczyk w stacyjce i przekręcić do pozycji zapłon.
- Po kilku sekundach odłączyć kabelek od + akumulatora. W moim przypadku czas odłączenia od akumulatora wyniósł 2 sekundy. Po tym czasie należy ponownie podłączyć kabel do +. Uwaga - podobno czas odłączenia może być różny i należy dojść do niego eksperymentalnie.
- Po tej operacji kontrolka HISS zacznie błyskać z częstotliwością cztery błyski dwie sekundy przerwy. Ja dla świętego spokoju przeczekałem z pięć takich cykli ;) .
- Wyłączamy zapłon i odkładamy kluczyk z daleka od stacyjki (wyniosłem oryginalny klucz do pomieszczenia obok).
- Wkładamy surowy klucz i włączamy zapłon. Po kilku sekundach powtórzy się taki sam cykl błyskania kontrolki HISS jak przy oryginalnym kluczu. Tu też odczekałem z pięć takich cykli.
- Kluczyk zaprogramowany (trzeba sprawdzić).
- Gdyby był kolejny kluczyk do programowania (max 4) powtarzamy te same czynności (wyłączamy zapłon, nowy kluczyk włączamy zapłon) z pominięciem odłączania +.

Trzeba pamiętać, że aby włączyć zapłon nowym kluczykiem musi on być najpierw wyfrezowany ;)

Po wszystkim podłączamy oryginalna kostkę, zakładamy kratkę powietrza i ruszamy w trasę ciesząc się nowym kluczem :)

Pozdrawiam ...
GregorS - Pon Lut 22, 2016 11:57
:
zauważyłem u siebie że mój kluczyk też zaczyna pękać, podczas tankowania się wykrzywił, naprostowałem go palcami i jakoś odpalił, ale panika już zaczynała się rodzić, i tu mam pytanie, co jest przyczyną że te kluczyki tak chętnie pękają, czy jest tu nasza wina gdzieś ukryta? czy to wada fabryczna?
Sim - Pon Lut 22, 2016 12:09
:
Jeśli myślisz: nasza wina=nadmiar siły=za obfite posiłki - to tak. :D
PSzydlowski - Pon Lut 22, 2016 12:26
:
Wydaje mi się. że po części jest to nasza wina. Zamki powinno się raz na jakiś czas smarować a z tym jest różnie. To samo dotyczy linek otwierających kanapy i kufry. Na początki wszystko chodzi idealnie lekko z czasem trzeba używać coraz większej siły. Same mechanizmy zamykające też (rygle, skoble - jak zwał tak zwał) też wołają o smarowanie ;)
Pamiętam, że w zeszłym roku miałem problem z otworzeniem korka wlewu paliwa w moim Jazzie (250). Cała konstrukcja bębenka wykonana jest z miękkiego znalu (odlew), który nie dość że się utlenia to jeszcze mocno rysuje. W Devi jest ten sam stop.

Reasumując aby przedłużyć żywotność kluczyka trzeba oliwić i smarować linki, rygle oraz same zamki :)

Pozdrawiam ..
Jon 45 - Pon Lut 22, 2016 14:11
:
Wtrące swoje 5 groszy do tematu dlatego ze sam ukrecilem kluczyk,aby otworzyc bak i kufry nie trzeba kluczyk z HIS tak dla przypomnienia ,moze lepiej miec taki w zapasie i w razie godz w wystarczy dokleić do raczki i motor też odpali .
PSzydlowski - Pon Lut 22, 2016 14:39
:
Jest to jakiś sposób tylko czy jest sens wożenia dwóch kluczy kiedy różnica w cenie pomiędzy kluczem z transmiterem a bez to 10-15 zł?
Cała impreza (klucz z transmiterem) zamyka się w pięćdziesięciu złotych ...
Jon 45 - Pon Lut 22, 2016 17:10
:
Gdzie mozna tak tanio kupić transmiter ja słyszalem o wyższych cenach za sam kluczyk zaplacilem 25 zł.
lizaczek78 - Wto Lut 23, 2016 08:56
:
[ Dodano: Wto Lut 23, 2016 09:00 ]
http://allegro.pl/honda-k...5997434023.html

Ja kupowałem dwa razy i trafiłem za 75 zł plus docięcie. Nie każdy "klucznik" chce docinać z "materiału powierzonego". Tłumaczą się tym że gdyby coś się nie udało to nie mieli by z czego oddać.

Poza tym nie wydaje mi się żeby można było kupić samą kość transpondera, ona jest zalana w rękojeści kluczyka. A gdyby kogoś interesowało mam komplet zamków i dwa kluczyki do devi 650 oddam za walutę krajową
GregorS - Wto Lut 23, 2016 11:36
:
tak dziś patrzyłem i wypatrzyłem że w stacyjkę to kluczyk wchodzi cały a w pozostałe zamki tylko do połowy, może to jest przyczyna ich pękania???
u mnie wszystko chodzi bardzo ładnie i bez użycia siły, a wygięcie nastąpiło przy tankowaniu paliwa, może kręciłem w drugą stronę???
to tak szczerze, ile kosztuje dorobienie nowego kluczyka???
radzieckii - Wto Lut 23, 2016 11:41
:
Jak kupisz na alledrogo, to akurat Ty surówkę możesz dopiłować sam. Zakodowanie już jest opisane tak, że nawet ja zrozumiałem ;-)
PSzydlowski - Wto Lut 23, 2016 13:28
:
Gdyby ktoś szukał kluczyka to można kupić tu:
http://allegro.pl/honda-k...5995667055.html
Kluczyk 42zł a przesyłka około 5 zł.
Facet ok. Miałem okazje zamienić telefonicznie kilka słów. Do kluczyka dołożył instrukcję dotycząca jego kabelka. Tez przydatne.

Pozdrawiam ...
Rob - Nie Maj 15, 2016 09:38
:
Opis kolegi PSzydłowski -precyzyjny i pomocny. Zrobiłem dokładnie tak samo i kluczyk dodany-Dzięki
aligator - Sro Gru 07, 2016 23:42
:
Witam. Potwierdzam metoda działa w Devi 650. Kupiłem kluczyk z transponderem i dostałem jeszcze gotowy kabelek.
Wtyczki nie mogłem znaleźć na prawym boku. Kabelek wychodzi z przodu pod chłodnicą i wtyczka była właśnie tam , na wysokości prawego schowka, ale pod zegarami.
Wtyczka żółta. Trochę tam ciasno. Jedna rękę od góry między bak i boczek druga od dołu i jakoś wypiąłem. Reszta zgodnie z instrukcją i na końcu banan na twarzy :-)
Jedyne co to muszę albo popracować pilnikiem, albo pojechać jeszcze raz do klucznika, bo nowy klucz działa w stacyjce lecz nie mogę nim otworzyć żadnego schowka/kanapy/baku.
Co ciekawe nowy klucz w stacyjce przekręca się nawet łatwiej niż stary.

[ Dodano: Wto Gru 20, 2016 00:50 ]
Byłem u klucznika, ale zapierał się jak mógł i nie chciał poprawiać docięcia twierdząc, że jak zacznie poprawiać to zepsuje klucz :-/
Dostałem tylko poradę: mam popsikać zamki Brunoxem. Hmm? No niby pomogło, ale tylko przy baku. Teraz mogę nowym kluczem odpalać i otwierać bak. Poużywam, może z czasem reszta też dojrzeje ;-)
ramko - Sro Lut 06, 2019 19:34
:
Próbuję zakodować kluczyk w podany w temacie sposób, stacyjka wchodzi w tryb serwisowy tj. 4 mrugnięcie i 2 sekundy przerwy, ale po nowy kluczyk nie powtarza tej sekwencji. Przy kluczyku który próbuję zakodować hiss pokazuje sekwencję 3 mrugnięcia sekunda przerwy, mrugnięcie i przerwa 2 sekundy. Co zrobić? Może ktoś już dokodował wcześniej jakieś kluczyki i ten poprostu nie wchodzi już? Kluczyk kupiłem na alledrogo powinien mieć dający się zakodować transponder.
aligator - Czw Lut 07, 2019 00:00
:
Sorry, ja już nie pamiętam jak to szło. A sprzedawce pytałeś, może jest bardziej na bieżąco i doradzi?
Skorpionwr - Czw Lut 07, 2019 11:14
:
Może coś będzie łatwiej z instrukcją kodowania kluczyka w ST.
Kopia instrukcji z forum ST.

Otóż kodowanie nowego kluczyka w st jest dość proste. Potrzebne są metr kabelka 0,5 żółtego, metr kabelka 0,5 czarnego dwa małe krokodylki i rezystor 1 k ohm. Żółty ucinamy w połowie i łączymy go z rezystorem. Dorabiamy do każdego kabelka po jednym krokodylku. Z drugiej strony ściągamy izolację i robimy z kabla takie małe łopatki (na wzór męskich wsuwek elektryczny), całość dobrze zalać cyną (nie za mocno). Zdejmujemy siedzenie, boczek od aku (wszystko podłączone). Teraz trzeba znaleźć kostkę do której mamy się podpiąć. Jest to biała kostka od strony aku. Ona biegnie razem z tą grubą wiązką elektryczną do tyłu motocykla. Jest w okolicach taj karteczki informacyjnej na błotniku. Ona ma dwa kabelki plus żółty, biały masa. Teraz:

1. Podpinamy nasze urządzenie pod tą kostkę. Żółty z żółtym, biały z czarnym. Następnie krokodylek żółty do plusa na aku a czarny do minusa.

2. Działającym kluczykiem przekręcamy stacyjke, czerwony przycisk zapłonu na manetce ma byc w pozycji zapłon. *Lampka HISS się pali cały czas

3. Czekamy 10 sekund (można więcej poczekać), potem odpinamy krokodylka z plusa akumulatora(niczego nie wyłaczamy), odczekać min. 2 sekundy, następnie podłączyć z powrotem.

4. Lampka hiss popali się ok 2 sekundy, potem zacznie mrugać po 4 razy. Niech sobie dla pewno?ci mrugnie z 8 razy. Wyciągamy działający kluczyk.

*Uwaga: działajacy klucz trzymamy z daleka od pentli HISS, oraz do nasępnego kroku nigdy nie uzywamy tego samego klucza!

5. wkładamy nowy surowy klucz, przekrecamy na ON, Lampka hiss zachowa się tak samo jak w 4 punkcie. Jak sobie pomruga te 8 razy to przekreamy stacyjke, wyciagamy kluczyk.

6. odlaczyc kabel pomocniczy, podlaczyc wszystko jak bylo oryginalnie i się cieszyćRazz

Materiały zaczerpnięte z forum CBR929RR SC44: tekst: Yannkes, któremu bardzo dziękuję oraz forum ST 1300 z uk, również pozdrawiam chłopaków.
lizaczek78 - Czw Lut 07, 2019 13:07
: Temat postu: kodowanie kluczyja
Potwierdzam powyższy opis, na jego podstawie zrobiłem 3 kluczyki.
PeterP - Czw Lut 07, 2019 14:15
:
Dziwne macie problemy, mi zrobili normalnie klona z oryginalnego kluczyka, skopiowali chip i śmiga jak ta lala
lizaczek78 - Czw Lut 07, 2019 14:16
:
Jak klona ? Ile zapłaciłeś ?
Polk - Czw Lut 07, 2019 16:50
:
PeterP napisał/a:
mi zrobili normalnie klona z oryginalnego kluczyka,

w Ełku gość chciał 500, w Białymstoku zapłaciłem 300
ramko - Czw Lut 07, 2019 20:47
:
Byłem dziś u fachowca od kluczyków zakupiona przeze mnie surówka ma dobry transponder na który powinno dać się dodać do centralki hissa. Możliwe że muszę poprubować z czasami odłącznie kabla od + akumulatora. Po prostu może coś robię za szybko lub za wolno. Chociaż centralka ładnie wchodzi w tryb serwisowy to nowy kluczyk się nie koduje. Śladem informacji z innych for żeby programować z motorem ustawionym na bocznej podnóżce nie na centralnej u mnie w tryb serwisowy udało się uzyskać tylko na rozłożonej centralnej podstawce...
Motor zakupiłem z 1 kluczem który działa oraz w komplecie był też "łebek" złamanego klucza w kolorze czerwonym może to "kluczyk matka" który można skopiować (jest trochę info na forach samochodowych hondy). Ale istnieje duże prawdopodobieństo że to tylko śmieć bez transpondera.
Dorobienie klona u fachowca to 100zł transponder (programowalny) + 100 zł za usługę no i motor trzeba odstawić na tę okoliczność do warsztatu.
edit: na początku wątku PSzydlowski pisze o rezystorze 100 Ohm na kablu plusowym a na większości innych for oraz podpowiedzi kolegi Skorpionwr rezystor jest 1k ohm czyli 1000 ohm. Może to tu jest problem? Kabel mam z rezystorem 100 ohm'owym...
lizaczek78 - Czw Lut 07, 2019 22:43
:
Zrób tak jak pisze Skorpion, zrobiłem w ten sposób 3 kluczyki w tym 2 swoje. Mnie kabel kosztował 5 zł plus surówka plus docięcie. Kluczyk z czerwoną rękojeścią raczej nie ma transpondera.
PeterP - Pią Lut 08, 2019 09:56
:
lizaczek78 napisał/a:
Jak klona ? Ile zapłaciłeś ?

poniżej 300 zł (chyba 250) w punkcie dorabiania kluczy "Szybki Mario" przy Kauflandzie w Jabłonnie a jak to już nie wiem, tajemnica zawodowa szybkiego Mario, ale kluczyk działa jak oryginalny bez jakichkolwiek problemów