Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Notoryczne kłopoty z cylindrem

Sąsiad - Sob Lip 27, 2013 21:42
: Temat postu: Notoryczne kłopoty z cylindrem
Walczę od dłuższego czasu z drugim cylindrem. Przerywa, kicha, lub wcale nie pracuje. Zmieniłem gaźnik lecz niewiele o dało. W Colortune, na wolnych obrotach nie widać spalania, na wyższych lekkie. Ciśnienie sprężania wynosi 11. Przy rurce wychodzącej z dekla zaworów lekko wychodzi olej. Od wczoraj zaczął mocno kopcić na wyższych obrotach. Jakieś pomysły?
hondauser - Sob Lip 27, 2013 23:00
:
Wynika z tego że na wolnych obrotach nie ma iskry.Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś to załóż świece przypadają dwie na jeden cylinder może jedna nie działa.Jeśli już zakładałeś zamień cewki miejscami i sprawdź colortune czy jest iskra w pełnym zakresie obrotów.Jakim kolorem objawia się kopcenie?
Sąsiad - Sob Lip 27, 2013 23:10
:
Iskra na wolnych obrotach jest, ale tylko iskra... Na wyższych obrotach słabe spalanie w porównaniu z pierwszym garem. Świece ok, sprawdzone. Kolor spalin biały, zawieśisty gryzący. Gaźnik jak pisałem zmieniony. Dodatkowo pozamieniałem iglice, dysze, etc... i nic. Pompa paliwa nowa wirnikowa, kable wysokiego nowe (mimo dobrej iskry), membrany ok, ssanie ok, linki gaz ok, kurna wszystko ok, a z dnia na dzień gorzej. Chyba kupię używany silnik, bo już mam dość...
GhoustDragon - Nie Lip 28, 2013 09:59
: Temat postu: Re: Notoryczne kłopoty z cylindrem
Sąsiad napisał/a:
...Ciśnienie sprężania wynosi 11. Przy rurce wychodzącej z dekla zaworów lekko wychodzi olej. Od wczoraj zaczął mocno kopcić na wyższych obrotach. Jakieś pomysły?


Tak. Nie chcę Cię martwić, ale silnik masz do remontu. W DEVILCE stopień sprężania powinien wynosić 9,2:1 a nie 11 jak u Ciebie. Wyższy stopień sprężania oznacza, że masz pierścienie do roboty.
hondauser - Nie Lip 28, 2013 11:10
:
Biały dym to bardzo niepokojący objaw.Jeżeli jest mocno szczypiący w oczy to przyczyną może być nie spalone paliwo czyli np jego nadmiar dostaje się na cylinder(wtedy zawór iglicowy utopiony pływak) ale dym powinien być szary a jest biały. Może na cylinder przedostawać się płyn chłodniczy (najczęściej uszczelka pod głowicą,)lub olej silnikowy(uszczelniacze zaworowe,pierścienie,uszkodzony tłok) czy nie zauważyłeś ubytków którejś z tych cieczy? Czy na świecach z tego cylindra były jakieś narosty?
Po zapachu dymu można rozpoznać z czego on pochodzi ale trzeba mieć doświadczenie. Można powiedzieć że jeśli dostaje się płyn to zapach jest lekko słodkawy jeżeli olej śmierdzi spalonym olejem jeżeli nadmiar nie spalonego paliwa to szczypie w oczy i drapie w gardle.
Sąsiad - Nie Lip 28, 2013 13:43
:
Kolejne godziny w garażu i nic. Na lekko ciepłym silniku colortune działał na maksymalnie wykręconej regulacji powietrza i gar zaczął działać lekko przerywając. Jednak jak silnik osiągnął wysoką temperaturę, zaczął kopcić, a cylinder przestał funkcjonować. Dym jest szczypiący w oczy, bez "posmaku" płynu chłodniczego. Koniec koncepcji...
tomeczek151 - Nie Lip 28, 2013 13:53
:
Stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne rzeczy. Ciśnienie sprężania wynika ze stopnia sprężaniu i jest na to ładny wzorek. 11 Bar to dobry wynik.


Świece są mokre bo taki odpalaniu sprzęta? Zagadaj z kimś żeby pożyczył ci swoje gaźniki i zobacz jak na nich będzie pracował.

Odkręć jedną świecę wlej odrobinę benzyny zakręć i zobacz czy będzie przez chwilę chodził.
Sąsiad - Nie Lip 28, 2013 14:13
:
Zmieniałem gaźniki, specjalnie kupiłem drugi. Efekt to brak efektu. Pierwszy gar chodzi, drugi nie. No i to kopcenie aż oczy szczypią.
hondauser - Nie Lip 28, 2013 15:21
:
Sprawdziłeś czy nie ubywa oleju lub płynu chłodniczego?
Jeżeli nie ubywa to skupiłbym się na paliwie albo jest go za dużo albo nie jest właściwie spalane.
Koniecznie kontrola luzów zaworowych przynajmniej na wadliwym cylindrze.
Zalewanie paliwem można łatwo sprawdzić ściągając obudowę filtra powietrza załączyć na ok 30 sekund silnik zgasić jeżeli z gaźnika przez dłuższą chwilę wydobywa się biały dym to znaczy że zawór iglicowy nie trzyma paliwa i nadmierna jego ilość zalewa cylinder.
Sąsiad - Nie Lip 28, 2013 15:38
:
Zalałem cylinder paliwem przez otwór świecy i gar przez chwilę normalnie zagadał. Czyli nie dostaje paliwa, tylko czemu?

[ Dodano: Nie Lip 28, 2013 17:49 ]
W gaźniku paliwo jest (sprawdzone śrubą spustową), a podaje do cylindra zbyt mało (wydech gorący, ale nie tak jak prz pierwszym cylindrze) Może zawór dolotowy się zawiesił? Jak sprawdzić czy zawory pracują ok i przepuszczają paliwo?
ARTURO - Nie Lip 28, 2013 20:27
:
Sąsiad napisał/a:
Jak sprawdzić czy zawory pracują ok


Po prostu zdejmij pokrywę zaworów i kręć wałem przez otwór w pokrywie alternatora . Będzie widać jak zawory pracują , ale mnie zastanawia ten biały dym , a to może być para z płynu chłodniczego , czyli uszczelka pod głowicą , ale znowu masz ciśnienie ok. i po wlaniu paliwa było dobrze . Nie pamiętam , na ssaniu jest OK ?
Wiązało by się to , że kiedy ma sporo paliwa działa . Ten cylinder nie potrafi zrobić takiego podciśnienia by pociągnąć mieszankę. Tak sobie myślę , nie podobno żebyś miał przestawiony rozrząd .
Sprawdź na początek czy coś się dzieje z płynem chłodniczym . Zagadkowy ten twój przypadek , na pewno znajdziesz przyczynę , ale nie wiadomo na jakim etapie rozbierania.
Sąsiad - Nie Lip 28, 2013 21:14
:
no właśnie, ciężki przypadek. Minimalne spalanie jes, bo kolektor jest nagrzany, ale pracuje na minimum... Już jestem umówiony na odstawienie moto do b.dobrego mechanika. Po, mam nadzieję reperacji, dam znać co było nie tak. Dzięki za chęć pomocy i podpowiedzi.
robert1973 - Nie Lip 28, 2013 21:21
:
Witam jak wszystko będzie ok daj znać na namiary mechanika :) . ps a może po prostu masz fest źle ustawione zawory? i się minimalnie otwierają? i nie daje mieszanki???
Sąsiad - Nie Lip 28, 2013 21:31
:
Zawory sprawdzane, ustawienie idealne. Sądze że podwiesza się jeden z zaworów, choć z drugiej strony jest dobra kompresja. Zobaczymy.
romcio - Pon Lip 29, 2013 05:34
:
Powód jest prosty. Za uboga mieszkanka. Wykręcaj śrubkę od składu mieszkanki wolnych obrotów tak długo aż zacznie być widać w colortune spalanie. Podejrzewam ze będzie to jakieś 5-6 obrotów i będzie dobrze.
Sąsiad - Pon Lip 29, 2013 06:17
:
Wykręcałem tak ze trzy razy i nic
romcio - Pon Lip 29, 2013 16:33
:
sprawdź czy masz iskrę na świecy.
tomeczek151 - Wto Lip 30, 2013 16:43
:
Błąd, jakby była za uboga to kolektor byłby strasznie gorący. Ja stawiam że go zalewa. Sprawdzałeś zaworki iglicowe? zmieniałeś świece?
grzybol - Wto Lip 30, 2013 20:24
:
Też stawiam na podwieszony pływak.
Wystarczy odkręcić komorę pływakową i wszystko będzie jak na dłoni. Drucik zaworka musi być na pływaku. Poza tym, tam jest blaszka do ustawienia odpowiedniego poziomu paliwa w gaźnikach.
Nie ma co wymyślać cudów.
Gdyby była to uszczelka pod głowicą, to pod korkiem wlewu płynu chłodniczego byłoby masełko.
I bez obrazy, ale spece, które nie rozróżniają stopnia sprężania od ciśnienia sprężania, czy Ci od uszczelki głowicy, lepiej żeby się nie udzielali, bo dają złe wskazówki.
Rozrząd, zawory, gaźniki. Jak to będzie ok, to moto musi chodzić. Tam tłoki i pierścienie nie siadają! Ew. podmiana cewki. Mam taką na zapasie, jak potrzeba.
Sąsiad - Wto Lip 30, 2013 21:34
:
Dzisiaj, jak codzień poświęciłem parę godzin przy hondzinie. Wymieniłem zaworek iglicowy, który prawdopodobnie przepuszczał, założyłem oringi na dysze wolnych obrotów (nie posiadały), zmieniłem iglice, sprężyny przy iglicach. Ponieważ kolor świecy był blado-szary, podniosłem poziom paliwa. Wnioski. Moto nie schodzi poniżej 2-ch tyś obrotów. Przy takich i wyższych colortune pięknie świeci, lecz ma białe przebłyski, a co za tym idzie gar przerywa. Regulacja dyszami, i wszystkim innym nie przynosi efektu. Doszedłem do ściany. Zamienię chyba faktycznie jeszcze cewkę tyl-przód i zobaczę efekty.

[ Dodano: Sro Lip 31, 2013 20:46 ]
Ogłaszam zwycięstwo! Powodem wszystkich anomalji drugiego cylindra było:
-Padnięta cewka w.n.
-Przepuszczający zaworek iglicowy
-Brak oringów na dyszach składu mieszanki
-Malutki otworek w membranie
-Zła długość sprężyny przy membranie

Dziękuję wszystkim za porady, wiele z nich było cennych i pomogło mi rozwiązać problem z devi.