Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Dziwna praca cylindrów, gaźników NTV 650 REVERE

lukaszn - Wto Lip 09, 2013 10:55
: Temat postu: Dziwna praca cylindrów, gaźników NTV 650 REVERE
Witam wszystkich miłośników i pasjonatów motocykli..

Mój problem polega na nierównej pracy mojej Hondy. gaźniki mam poczyszczone, zsynchronizowane, śruba regulacyjna od dawki paliwowo-powietrznej jest odkręcona po 2 obroty jak mówi serwisówka, a motocykl na biegu jałowym faluje obrotami między 1000-1200. wkręca się też tak po lekkiej przydlawce, mocy jej nie brakuje, ale te falowanie mnie nurtuje i następna sprawa. Mam podłączone zegary do synchronizacji równo ustawiłem dławiki ciśnienie w cylindrach mam (w jednym ten z przodu ok 8 , natomiast ten z tyłu ma 11) i po dodaniu gazu ten co ma 8 jest bystrzejszy czyli wskazówka na wakuometrze szybciej leci w górę i potem szybciej opada, a ten z lepszym ciśnieniem ma jak by zamula. Sprawdziłem także kolor świec mają kolor kwa z mlekiem czyli brązowe. przejrzałem linki ssania i żadno ssanie nie jest podwieszone. Stan membran na gażnikach jest ok, dysze oryginalne . oringi w środku co prawda stare ale w ładnym stanie.. Co może być, czy to normalne ?? Ale wydaje mi się że oba cylindry powinny równo i szybko reagować na manetkę i szybko opadać..

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 10:59 ]
Wspomnę jeszcze że ustawiałem zawory i żaden nie jest podwieszony .. i luz wg serwisówki..
ARTURO - Wto Lip 09, 2013 11:21
:
Witam Cię , ale jednak zapraszam do powitalni i trochę się przedstaw :wink:
Co do problemu , to piszesz , że synchro i itd. masz zrobione , ale wydaje mi się , że nie . Synchronizacje się po to robi żeby na zegarach były równe wartości i równo opadały i przyspieszały . Tu jest problem i do tego wróć .
lukaszn - Wto Lip 09, 2013 11:29
:
to mam synchronizować pracę wolnych obrotów czy po dodaniu gazu, bo na wolnych jest wstawione że równiutko się wahają wskazówki wakuometrów. a jak dodam gazu to jedna szybciej się podnosi i po zmniejszeniu obrotów ona szybciej opada oczywiście względem tej drugiej. i nie mam pojęcia jak wyregulować w niej gaźnik jest poprawa i moto równiej pracuje ale na jednym gaźniku jest śruba odkręcona 2,5 obrotu a druga 4,5 obrotu, ale taka różnica by była. zresztą równiej ale nie idealnie równiutko..
ARTURO - Wto Lip 09, 2013 11:38
:
Ojj coś mi się wydaje , że tylko sprawdzasz a nie synchronizujesz :wink:
Jest fotomanual jak synchronizować gaźniki i tam sobie poczytaj . Tam się dowiesz którą śrubką regulować .
lukaszn - Wto Lip 09, 2013 11:44
:
ustawiam gaźniki śrubami z boku gaźników a synchronizację robię przez otwór w filtrze powietrza, u góry, i chyba więcej nie ma czym pokręcić :mrgreen:
ARTURO - Wto Lip 09, 2013 11:53
:
No właśnie przez otwór w filtrze , tam reguluj tak by wartości na obu zegarach były równe . Dysze z boku ustaw równo na 2,5 obrotu ( liczone od zakręcenia )
Dodam , jeśli to nie zagra , sprawdź prawidłowość osadzenia i szczelność gaźników , bo jeśli łapie fałszywe powietrze to synchro o du... rozbić .
lukaszn - Wto Lip 09, 2013 12:00
:
oki. ale myślę ze nie będzie jak trzeba, więc czeka mnie rozebranie od nowa i szukanie nieszczelności.. bo wcześniej miałem ustawione na 2 obroty. , po czym zsynchronizowane gaźniki na wolnych obrotach, motocykl nie chodził równo no i ten cylinder odstawał od drugiego.. plakiem może pryskać pod filtrem powietrza w stronę gaźników i króćców, jak będzie jakaś reakcja to jest nie szczelność.. Powiedz mi jeszcze o tym ciśnieniu czy mocno jest źle że na jednym cylinderku jest 8 a na drugim 11 ??
ARTURO - Wto Lip 09, 2013 13:44
:
8 to nie jest źle , chociaż lepiej , żeby obydwa miały równo .
Mówimy teraz o ciśnieniu sprężania rozumiem ?
Nawet nie wiem ile moja teraz ma .
lukaszn - Wto Lip 09, 2013 13:50
:
Tak ciśnienie sprężania.. tylko najlepsze jest to że ten co ma 8 reaguje lepiej na manetkę. więc możliwe że ten 11 ma nieszczelność w dolocie, chyba że coś w gaźniku siedzi. ale czyściłem go .. Filtr powietrza nowy..
sladek - Wto Lip 09, 2013 16:56
:
Wg mnie 8 to juz strasznie zle.
Roznica 11 - 8 to juz w ogole lipa.

Z Twojego opisu szukal bym chyba lewego powietrza.
Na poczatek zrobil bym probe olejowa zeby wiedziec skad takie slabe cisnienie.
tomeczek151 - Wto Lip 09, 2013 19:15
:
Te 8 i 11 odczytałeś z wakuometrów podpiętych do króćców ssących?
lukaszn - Wto Lip 09, 2013 19:43
:
Dzisiaj zrobiłem test ciśnienia sprężania i jednak na jednym jest 10.5 a na drugim 11,3
Pomiar robiony wcześniej był wykonany starym zegarem kolegi a teraz mam własny nowy..
a sprawdzenie kompresji powtarzałem trzy razy aby wyszedł wiarygodny wynik. więc chyba sprężanie w miarę ok.

Postanowiłem zajrzeć jeszcze do gaźników bo podczas czyszczenia nie zwracałem na to uwagi i okazuje się że w jednym gaźniku dysze od wolnych obrotów są 42 to chyba ok, ale w jednym gaźniku główna jest 128 a w drugim 132. Ponadto zainteresował mnie dziwny wygląd króćców a mianowicie są jak by wycinane nożem w środku. pewnie był zdławiony a ktoś chciał powiększyć mu przelot. i to pewnie jest główna przyczyna. A z tego co zaobserwowałem to przelot w króćcach nie jest jednakowy, zresztą kto ręką i nożem wytnie idealne otwory..
tomeczek151 - Wto Lip 09, 2013 19:53
:
Dyszę są ok. Mają być różne. Jak dobrze pamiętam to większa jest na tyle. Ciśnienie jest ok. Gaźniki jeszcze raz na stół wyczyść dokładnie wszystkie dysze kanały. Sprawdź króćce czy nie popękane, luzy na ośkach przepustnic. Potem ustaw na nastawy fabryczne i wykonaj poprawne synchro.


To że jedna wskazówka na wakuometrach idzie szybciej niż druga to normalne. po prostu jeden wężyk dłuższy drugi krótszy, dławiki nie równo skręcone i tyle. Synchro robi się dla wolnych obrotów w NTV.
lukaszn - Wto Lip 09, 2013 19:58
:
Tak więc zapewne kupno króćców i dysz, albo jednej dyszy. i teraz pytanko czy te króćce będą pasowały?? Mam NTV 650 REVERE z 1991r.

http://allegro.pl/honda-n...3353596067.html

I Jakiej wielkości dysze zamontować?? no i nie wiem czy magik który to robił nie przestawił komory pływakowej.. a jak tak to jak poprawnie ustawić ?

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 20:11 ]
U mnie 128 jest na tylnum cylindrze a 132 jest na przednim.

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 20:18 ]
A oto moje obecne króćce :









[ Dodano: Sro Lip 10, 2013 21:36 ]
Dzisiaj powycinałem środkowe zwężki z króćców Ustawiłem gaźniki. oraz zsynchronzowalem je i powiem ze pracuje ładnie i równo. nie wiem jak będzie na zimnym ale teraz jest ok. i reakcja podciśnienia na wakuometrach pracuje tak samo . równo się podnoszą i równo opadają wskazówki. tylko jedno moje zdziwienie polega na tym że najlepsze ustawienia uzyskałem po wykręceniu na przednim tłoku który ma ciśnienie sprężania 10,5 aż 4 obroty a na cylindrze tylni ustawiłem 2,5 obrotu gdzie ciśnienie sprężania ma 11,3 Nie za duża rozbieżność ustawień ??
tomeczek151 - Sro Lip 10, 2013 23:11
:
Powinny pasować, ale nie uważasz że to przegięcie kupować używane króćce? gdzie nowe chyba są po 30 zł sztuka? Prezerwatywy też kupujesz używane? Twoje króćce są z wersji kastrowanej, także powinien lepiej śmigać jak założysz inne

Co do dysz to kojarzy mi się że większa była w tylnym garze, ale jak coś to sprawdź w serwisówce.

Mogą gaźniki być tak ustawione, któryś może być jeszcze trochę brudny i naturalne zużycie. Po śmigaj tak trochę i zajrzyj potem do świec. Jak kolory będą ok to szalej i się nie przejmuj.
lukaszn - Czw Lip 11, 2013 08:41
:
ok. dzisiaj sprawdzę jeszcze na zimnym silniku jak odpala i czy bedzie równa praca. ale wydaje mi się że to jest to co chciałem osiągnąć. króćców nie kupowałem tylko swoje powiększyłem .

[ Dodano: Pią Lip 12, 2013 10:22 ]
Panowie mam pytanko, orientuje się może ktoś która dysza powinna być w przednim gaźniku a która na tyle ?? bo u mnie jest 128 na tylnym a 132 na przednim.. i nie wiem czy dobrze, a szukam po serwisówkach i nigdzie nie mogę znaleźć..
RedGuy - Wto Sie 20, 2013 15:44
:
Ja podejrzewam że jeśli ustawianie i synchro nie pomogło to może gaźniki mają luzy. W mojej też falują obroty. Wymieniłem świece, filtr i pojechałem na regulację i synchronizację gaźników. Poczyszczeniu wydaje mi się że obroty falują jeszcze bardziej. Nie podobały mi się efekty i samemu zrobiłem sobie wakuometr i zabrałem się za synchronizację, a przy okazji zubożyłem sobie mieszankę bo mechanik chcąc ją zubożyć wykręcał dyszę od obrotów (z tego co doczytałem powinno być na odwrót). Wydaje mi się że gaźniki mają luzy na przepustnicach, wystarczy pchnąć lekko w dół oś przepustnic (śrubę od synchro) i płyn w rurkach wakuometra ustawia się inaczej. Oczywiście mogę się mylić.