Forum Honda NTV

Problemy techniczne - strzały

robert1973 - Pią Lip 05, 2013 16:08
: Temat postu: strzały
Witam mam pytanie czy strzały w tłumik przy hamowaniu silnikiem to norma w V-kach? chodzi mi o przedział obrotów 5 bieg 4k>3k ze 100 do 80 km/h i w tym momencie strzał ( coś jak kbks) podobnie jest 4 bieg 4k>3k przy ok 3k sobie strzeli , przy mniejszych predkościach 1-2 bieg 3k>2k i mniej też potrafi strzelić ale to raczej taki bulgot miły dla ucha :) . Moto po czyszczeniu gaźników, regulacji, synchro-> to robił fachowiec, zawory sam robiłem. Pytam bo moto mam krótko przebiegu na nim mam mało to mnie wszystko dziwi/ciekawi. Pozdrawiam
Alan - Pią Lip 05, 2013 23:51
:
Z tego co mi wiadomo to nie powinno tak być. Powodem strzałów jest to, że paliwo spala się w wydechu, a nie powinno go tam być ;)
robert1973 - Sob Lip 06, 2013 01:51
:
czyli za bogato? jutro z rana sprawdzę świece i będę o coś mądrzejszy....za bogato to by spalanie było duże a dzisiaj jak wracałem z roboty to przy przejechanych 340km przełączyłem na rezerwę....ok zacznę od świec

[ Dodano: Sob Lip 06, 2013 22:00 ]
sprawdziłem rano świece 1-n gar ceglasto-czerwone, a drugi podobnie tylko troszkę jaśniejszy jakby ktoś mleka dolał :D , odkręciłem z pierwszego o 1/4 obrotu śrubę do regulacji. Jutro śmigam 600km zobaczymy jak wyjdzie spalanie i kolor świec.
smorawski_m - Pon Lip 08, 2013 16:50
:
U mnie strzelało jak miałem nieszczelny (skorodowany) tłumik, wymieniłem i już nie strzela.
robert1973 - Wto Lip 09, 2013 08:20
:
Więc po malutkich operacjach z śrubą nie ma zmian dalej lubi sobie "strzelić" tak przy okazji spalanie w trasie (300 km) w 2 os 5,1 l/100km przy prędkościach 110-130 czasami i szybciej, z powrotem 120-140 momentami były "próby prędkości" solo i spalanie 4.3 l/100km , tankowane pod korek, więc regulacja/czyszczenie gaźnika to raczej sprawa drugoplanowa. Smorawski m sprawdzę tłumik dam znać i mam pytanie czy miałeś 1 strzał czy "serie" bo mnie tylko raz strzeli. Pozdrawiam
smorawski_m - Pią Lip 12, 2013 16:24
:
U mnie było tak że jak jechałem i zamykałem przepustnicę i moto schodziło z obrotów na zapiętym biegu to zwykle raz walneło ale bardzo głośno
robert1973 - Sob Lip 20, 2013 22:23
:
Witam trochę odświeżę problem jak kolega smorawski wskazał u Niego źródłem strzelania był skorodowany wydech. Ja mam szczelny, żadnych "przedmuchów" ,regulacja "pilot screw" nie daje pożądanych efektów (jak narazie). Dodam moto odpala bez problemu przyspiesza.... raczej ok, prędkość max 170 km/h w 2 os, spalanie ok 5 l / 100 km. Jakieś pomysły sugestie? czy syncho może mieć wpływ na tą dolegliwość? tu chodzi konkretnie o 1-n strzał powyżej ok 5 sek hamowania silnikiem( zakres obrotów ok 5-3k obr/min) pie...e i spokój czy może.."ten typ tak ma" . Dodam moto było germańskie, gumy przerobione(króćce ssące) ,dysze wymienione przy kupnie przez poprzedniego właściciela, przed oddaniem do "mechanika" lubiało pyknąć do filtra przy bardzo szybkim i mocnym otwarciu przepustnicy, nic nie było robione przez ok 40k km. Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:33 ]
Dzisiaj polatałem trochę i co następuje : strzeli tylko na 5-4 biegu jak się dobrze przyłożę do zadania to już opanowałem technikę strzelania :mrgreen: ( troszkę otworzyć i zamknąć.... i jebut) ok 3-5k obr/min na niższych biegach trudniej zauważyć dolegliwość.... zjechałem z góry Żar i ani nie "pyknoł" hamowałem głównie silnikiem dodam że silnik był "zimny". pozdrawiam
DarekII - Wto Sie 13, 2013 15:12
:
Kolega tak miał po wymianie filtra powietrza zmienił się skład mieszanki zasysanej do cylindrów po regulacji śrubami składu jak ręką odjął może masz w okolicy osobę obeznaną w temacie z forum to by pomogła.
robert1973 - Nie Sie 18, 2013 20:14
:
Witam troszkę czasu znalazłem dla swojej devi i pogrzebałem:) na chwilę obecną moto strzeli naprawdę sporadycznie( trzeba się "postarać") a najprawdopodobniej głównym powodem było to zaniedbanie mechanika po 2-ej już wizycie u niego, po pierwszej moto jechało max 140 z górki. Pozdrawiam
krasus - Pon Sie 19, 2013 15:05
:
U mnie to samo było. walił jak z armaty. czyszczenie i synchronizacja załatwiły sprawę. Żadne tam gadanie że fałka tak ma, trzeba zrobić gaźniki i cisza. Ale miny ludzi na drodze były rewelacyjne :D
aftys6 - Pon Wrz 02, 2013 23:02
:
U mnie tez czasem walnie ;p Ale mi to nie przeszkladza, szczegolnie jak walnie pod wiaduktem, mostem itd. Widok panikujacych ludzi szukajacych schronienia przed ostrzalem - bezcenny ;p
kapitanrzbik - Sro Wrz 18, 2013 13:58
:
mi czasmi strzela jak jest za słaby prąd w akumatorze
pires - Sro Wrz 18, 2013 18:53
:
To jest niemożliwe, raczej zbieg okoliczności. Przecież alternator ma dosyć mocy, aby zasilić wszelkie obwody jak i nawet zajechany akumulator.
robert1973 - Pon Wrz 30, 2013 19:30
:
Panie i Panowie ogłaszam sukcess:D po wielu bojach z regulacjami/synchro dochodzeniem co jest przyczyną strzałów przy hamowaniu silnikiem na Vbiegu w okolicach 3-4k obr/min doszedłem do.... i tu uwaga!!! następna pozycja na liście możliwości(werbelki proszę :D ) źle założony i (przez to) uszkodzony króciec gumowy między gaźnikiem a cylindrem. Uszkodzenie niewielkie guma pękła na 2-3mm i troszkę była "podwinięta" , usterkę naprawiono tymczasowo taśmą typu "scotch-samowulkanizującą+izolacyjną" , a że są "poniemieckie"( czytaj z "kryzą") będą wymienione w najbliższym czasie na nówki sztuki. Reasumując stereotypem jest to że v-ka lubi pierdnąć w tłumik moja już nie strzela.... w sumie trochę szkoda bo w górach na "agrafkach" płoszyłem zwierzynę :D :D. Pozdrawiam ps temat można uważać za zamknięty