Forum Honda NTV

Problemy techniczne - paliwo w oleju

kapitanrzbik - Wto Kwi 23, 2013 18:03
: Temat postu: paliwo w oleju
wydaje mi się paliwo dostało się do oleju, ponieważ ojeju mam ponad miarę i jest rzadki

motor nie kopci jeździ się normalnie
Dodam że przez ostani rok jeździłem z niesprawnym kranikiem tzn na zamknietym kraniku lał paliwo ciurkiem jak na otwartym
Pytanie:
czy przez nieszczelny kranik paliwo moglo dostać się do cylindrów ? wydaje mi się że gdzieś czytałem że pompa nie puści paliwa jesli nie ma prądu

[ Dodano: Wto Kwi 23, 2013 18:08 ]
sory zmieniam pytanie bo własnie mi się przypomniało że jesienią paliwo mi ciekło z gaźników przez ten nieszczelny kranik, znaczy że pompa przepuszczała
Moje pytanie brzmi czy z gaźników paliwo mogło się przelać do cylindrów ?
tomeczek151 - Wto Kwi 23, 2013 19:10
:
tak. zaworki iglicowe się kłaniają albo za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej.
Tomek7120 - Wto Kwi 23, 2013 20:08
:
Mi jak sie zaworki zacieły to paliwo z komory pływakowej wylewało sie przelewem miedzy gary czyli na zewnątrz nie do garów.to raczej nie z tego powodu paliwo jest w oleju .
sebatorun - Sob Kwi 27, 2013 09:18
:
Nie rozbierałem gaźnika od deauvill-ki , ale ogólnie jest taka możliwość aby paliwo dostawało się do skrzyni korbowej , nie tylko przez nieszczelny zaworek w komorze pływakowej lub za wysoki poziom paliwa w komorze. Naprawiałem 4t i okazało się ze paliwo było "zasysane " przez nie szczelną mębrane podciśnieniową i dostawało się do skrzyni korbowej.
kapitanrzbik - Czw Maj 09, 2013 12:30
:
zmienię teraz olej, i będę monitorował co się dzieje
tera kranik mam szczelny - może już będzie dobrze

ale jakby nie pomogło to dam gaźnik do regulacji
Killu - Pon Maj 13, 2013 15:15
:
Paliwo w oleju nie ma nic wspólnego z kranikiem - tyle mogę Ci podpowiedzieć. Pewnie zaworki, membrany, gniazda zaworków albo jakieś o-ringi czy inna drobnica. Rozpracuj temat, bo wylejesz kolejne litry oleju.
RedGuy - Sob Cze 01, 2013 12:35
:
Mam też dziwne wrażenie że przybyło mi oleju tyle że nie wiem co się do niego dostało. Gdyby to było paliwo to olej z paliwem powinien się palić - a się nie pali. Czyli płyn, ale jeśli płyn to powinien budyń się zrobić, a w oleju śladów płynu nie widzę. Upuściłem trochę by nie było na MAX, olej gdzieś szybko brudny się zrobił, ale ani benzyny nie czuć ani zważonych gródek nie widać. Normalnie głupi już jestem. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy przybędzie bo jak na razie to nawet nie wiem za co się łapać.
mrok31337 - Sob Cze 01, 2013 12:50
:
Może ssanie Ci się nie domyka? I paliwo leci do oleju?
RedGuy - Nie Cze 02, 2013 00:34
:
Rozumiem ze chodzi ci o to że nie spala paliwa w cylindrach i wywala pod tłoki, ale czy nie powinna przy tym kopcić jeśli pierścienie nieszczelne? Dymu u mnie nie widać, nawet jak jest zimna. Chyba że jest jakaś inna możliwość przelania się paliwa do oleju niż przez cylinder, nie wiem bo mam Deauville zaledwie kilka miesięcy. Obawiam się że to może być płyn bo trochę go ubyło ale ten z kolei lubi trochę odparować (przynajmniej tym się łudzę), poza tym jak pisałem niema śladów budyniu w oleju.
mrok31337 - Nie Cze 02, 2013 13:02
:
A jak spuścisz troszkę oleju to nie czuć go paliwem?
RedGuy - Pon Cze 03, 2013 02:50
:
Właśnie nie, czuć trochę przepalonym olejem ale wachy nie czuję. Myślałem że może niewielka ilość płynu ale dzisiaj zauważyłem że mam prawdopodobnie niesprawny czujnik od wentylatora w chłodnicy i ubytek płynu powstał na skutek przegrzania. Część płynu została wywalona z chłodnicy pod motocykl. Coś mi to chłodzenie nie pasowało, miałem moto już kilka miesięcy i ani razu nie widziałem by chodził wentylator Dzisiaj postaram się przebadać czy to na pewno czujnik i go wymienić ( jak go zdobędę). Co do oleju to na wszelki wypadek zakręcam za każdym razem kranik paliwa, zobaczymy czy coś to pomoże.
Alan - Pon Cze 03, 2013 09:08
:
RedGuy napisał/a:
Coś mi to chłodzenie nie pasowało, miałem moto już kilka miesięcy i ani razu nie widziałem by chodził wentylator

Ja u siebie jeszcze chyba nie doszedłem do połowy skali na wskaźniku temperatury, więc wentylatora tym bardziej nie słyszałem. Nie wiem czy to nie jest normalne. W poprzednim moto miałem tak samo.
wagi - Pon Cze 03, 2013 09:58
:
Alan
Mi się wentylator właczył ze 2 raz w życiu - jak jechałem polną drogą na 1/2 biegu w upał 25 stopni oraz jak w podobnych warunkach atmosferycznych próbowałem jeździć po lesie(dużo kopnego piasku itd )
Wiec wg mnie wszystko jest ok
RedGuy - Pon Cze 03, 2013 12:14
:
Okazuje się że czujnik który mam zamontowany wcale nie jest od Devi, poza tym jest zepsuty. Podgrzewałem go i nie załączył wentylatora. No to kicha, nie wiem w jakiej temperaturze powinien załączać oryginał bo może coś bym dopasował i nie musiałbym przerabiać kabli po jakimś domorosłym elektryku.
mrok31337 - Pon Cze 03, 2013 12:37
:
Nie wiem jak w devi, mi się załącza w połowie skali wentylator.
RedGuy - Wto Cze 04, 2013 17:32
:
W devi nie ma żadnej skali tylko kontrolka ( podejrzewam że świeci jak zaczyna gwizdać z przegrzania). Wymontowałem czujnik i zauważyłem że jak go podgrzeję nad gazem to się załączy ale gdy zanurzę we wrzątku to już nie. Więc chyba załącza się w nieodpowiedniej temperaturze. Dokupię jakiś zamiennik bo i tak jakiś medyk przerobił kable od czujnika.