Forum Honda NTV

Problemy techniczne - LPG w motocyklu.

aftys6 - Nie Sty 13, 2013 18:52
: Temat postu: LPG w motocyklu.
Witam.
Patrząc na ceny benzyny coraz mocniej zaczynam zastanawiać się nad instalacją LPG w motocyklu.
Dzisiaj gadałem z kolegą Romasem odnośnie instalacji w naszych silnikach gazu.

Jakie były by z tym problemy ??
-Oczywiście prawny, a więc ryzyko zabrania dowodu itd.

Lokalizacja butli
-Pozostaje tylko tylni kufer i butla 10-12 litrowa

Rozpylanie gazu
-Czy zasilać jednopunktowo poprzez np dolot od strony filtra pawia
-Czy każda gardziel z osobna

Serwis
-Jak wiadomo, częstsze regulacje zaworów
-Częstsze wymiany oleju i świec
-Możliwość szybszego zużycia silnika

Co sądzicie o tym pomyśle, czy dwukrotka oszczędność na spalaniu jest warta zachodu i kombinacji ??
wagi - Nie Sty 13, 2013 19:11
:
Cześć , dawno cię tu nie czytałem

Ja jako zwolennik LPG myślę że warto i jakbym jeździł więcej to może bym pomyślał

Już zresztą przy okazji jakiegoś BMW pisałem o tym tu na forum

Co do rozwiązań to pamiętam że gdzieś w internecie widziałem artykuł z schematami , filmami jak ktoś transalpa ( a to ten sam piec różnią się detale przecież) zagazował poprzez wiertki przed gaźnikiem

To ten koleś tylko gdzieś zamieszczał więcej szczegółów http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=185144
buu-84 - Nie Sty 13, 2013 19:15
:
Technicznie jest to wykonalne, pozostaje kwestia prawna i ewentualne przeglądy.
Tutaj trochę informacji http://gazeo.pl/lpg/od-a-...tykul,1326.html
Właścicielowi tego Urala po walce udało się wbić legalnie gaz w dowód http://www.motocykl-onlin..._instalacja_LPG

Ta firma http://www.marol-gaz.pl/index.php/pl/motocykl-lpg instaluje lpg w motocyklach można by było podpytać jak z homologacją i wbiciem w dowód. Instalacja do motocykla (motocykl 4 suwowy) została wyceniona na 2 tyś zł.
sladek - Nie Sty 13, 2013 20:03
:
aftys6 napisał/a:
Co sądzicie o tym pomyśle, czy dwukrotka oszczędność na spalaniu jest warta zachodu i kombinacji ??


Pytasz to odpowiadam.
LPG w motocyklu to totalna głupota.
Nie stać się na paliwo ?
Kup sobie Suzuki Address - pali 2L na 100 - oszszędność duuuużo większa niż LPG w devilu.

LPG jest do zapaliczek.
Diesel do ciężarówek.
Benzyna do motocykli i samochodów :twisted:

Nie wierzę że jakakolwiek instalacja LPG będzie bezpieczna i neutralna dla motocykla.
Takie kombinacje aby zaoszczędzić kilka złotych są w mojej ocenie bezsensowne.

Byle kolizja wyrwie kufer razem z butą i pozbawi "mądrego" kierownika życia.

Zawsze byłem zdania że zamiast gazowania pojazdów na które nas nie stać trzeba kupić mniejsze na które nas stać.

Nie ma to jak widok fajnej fury z dużym silnikiem i kapselkiem od gazu gdzieś w chytrze ukrytym miejscu :twisted:
Chociaż w przypadku gdy taka duża fura, dajmy na to V8 pali 25 L/100 to jakiś tam głębszy sens ekonomiczny mogę zrozumieć. Nie pojmę tego jednak przy motocyklu palącym 4-5 L/100.

No nie i koniec. Nie ogarnę takiej potrzeby.
ARTURO - Nie Sty 13, 2013 20:19
:
Zgadza się gaz w tak oszczędnym motocyklu nie jest wart zachodu .
Jedynie mieć jako coś innego dla podziwu , że też można itd. Motocyklem nie robi się też tak wielkich kilometrów rocznie , a jadąc np w daleka trasę zagranicę nie wiadomo czy się wszędzie zatankuje LPG Ja bym nie zakładał , takie jest moje zdanie
wagi - Nie Sty 13, 2013 20:38
:
Cytat:
Zawsze byłem zdania że zamiast gazowania pojazdów na które nas nie stać trzeba kupić mniejsze na które nas stać.


Nie zgodzę się w przypadku samochodów zalety użycia LPG są bezsprzeczne
-taniej jak w diesel'u
-dźwięk i charakterystyka benzyny

Nowoczesne instalację wtrysku w fazie ciekłej pozwalają nawet na dalej(niż w przypadku benzyny) idący tuning z uwagi na odporność LPG na spalanie sutkowe

Dlaczego powinno się jeździć autem B z małym silnikiem jak można mieć C/D z silnikiem zapewniającym większa dynamikę co wpływa na wzrost bezpieczeństwa na drodze (pomijając już same walory większych aut )
buu-84 - Nie Sty 13, 2013 20:46
:
Dyskusja na temat wyższości benzyny nad gazem czy dieslem nie ma sensu, każde z tych paliw ma tyle samo zwolenników co przeciwników.
Zanim przesiadłem się na obecnego diesla, wszystkie poprzednie auta miałem zagazowane i jakoś nie czuję ujmy z tego tytułu. Nawet w Fiacie UNO 1.0 jazda na gazie przynosiła wymierne oszczędności. Moim zdanie to że ktoś ma instalację LPG w aucie o niczym nie świadczy.
wagi - Nie Sty 13, 2013 20:51
:
Ależ oczywiście ze powinniśmy się skupić na temacie czyli pytaniu kolegi Tomka o gaz w devi
Ale że pojawiła się wypowiedź o autach to się odniosłem
haidi - Nie Sty 13, 2013 21:17
:
wagi, rozwiń temat spalania sutkowego, zaciekawiło mnie to :P
wagi - Nie Sty 13, 2013 21:32
:
Na początku kariery LPG wiązało się z stosowaniem przeszkód w dolocie (mieszalniki , wwiertki ) wtrysk lpg to wyeliminował ale zostawał problem słabszego napełniania
LPI czyli wtrysk w fazie ciekłej (dokładnie na zawory ssące) albo wtryskiwany tymi samymi wtryskiwaczami (najnowsze instalację dla aut z wtryskiem bezpośrednim) ogranicza to zjawisko.

Przy okazji LPG ma odporność na spalanie sutkowe w przeliczeniu na liczbę oktanową(bo go gazów stosuję się liczbę metanową gdzie meta to 100 a wodór to 0 ) daje jakieś 100-110
A wiec można by zwiększyć kompresję bez obawy o spalanie stukowe
sladek - Nie Sty 13, 2013 21:42
:
Jak by jeszcze rozwiązali problem mizernych zasięgów na LPG i walającego się koła zapasowego.......

W motocyklu to w ogóle byś zrobił 100km i tankowanie.


PS w ogóle temat do przeniesienia :)

EDIT:
Jeszcze dodam że zanim zaczniesz kombinować zapakuj 20-30KG na tył i spróbuj pojeździć.
Devii będzie szła na koła cały czas i bez przerwy.
Rama też tego nie wytrzyma.
Bagażniki są przewidziane na 15 KG a nie 30KG .
Wiadomo że kilka Km wytrzyma, nie po to jednak montuje się gaz by jeździć mało.
tomeczek151 - Nie Sty 13, 2013 22:15
:
Tuningiem trudno to nazwać, raczej wyrównanie strat mocy z niższej kaloryczności gazu od benzyny. Po prostu LPG ma wyższą liczbę oktanową czyli można zwiększyć stopień sprężania znaczy się mocno głowicę splanować, wyższy tłok czy kto co sobie wymyśli i przez to podniesie się moc, tyle że to nie będzie podniesienie mocy względem tej na benzynie tylko względem tej po spadku mocy po założeniu instalacji czyli suma sumarum wyjdzie na zero.
wagi - Nie Sty 13, 2013 22:59
:
V-power też ma mniejsza kalorycznosc jak 95 a część silników osiąga wyższa moc

Niska kalorycznosc gazu odpowiada za wzrost spalania za spadek mocy odpowiadały utrudnienia w dolocie i gorsze napełnianie . Możliwość uzyskania mocy przewyższa straty z kalorycznosci - tak przynajmjiej wynika z wydruków pomiarów jakie widziałem
mczmok - Nie Sty 13, 2013 23:40
:
Dla mnie problemem w moto (przy LPG) jest zbiornik paliwa - a dokładnie gdzie go schować aby nie przeszkadzał i był odpowiednio wielki...W samochodzie nie ma z tym problemu bagażnik, tylne siedzienie w 126p, itp, itd !
Trochę na 2wóch kołach zjeździłem po świecie i wiem ze benzyna jest prawie wszędzie - ale LPG, olej do 2T - już nie zawsze :!:
Gdy się jeździ wokół komina to problemu nie ma z niczym!
radzieckii - Pon Sty 14, 2013 08:03
:
mczmok napisał/a:
Trochę na 2wóch kołach zjeździłem po świecie i wiem ze benzyna jest prawie wszędzie - ale LPG, olej do 2T - już nie zawsze :!:
Gdy się jeździ wokół komina to problemu nie ma z niczym!
I pewnie dlatego wśród jednośladów instalacje LPG najbardziej rozpowszechnione są w skuterach.
Sladek, co do wybuchających butli LPG to jest mit jakich mało. Ile widziałeś takich sytuacji? Ja widziałem dwa doszczętnie spalone samochody z pełnymi butlami LPG. Jeden z popsutym przez gazowników układem zasilania w benzynę, w drugim przyczyną było zwarcie. Widziałem też kiedyś w telewizorni próbę wykonaną przez wojsko. Przestrzelili z karabinu butlę LPG i zbiornik z benzyną. BUUM było tylko raz, wiesz kiedy? :razz:
W dupowozie miałem, mam i będę miał alternatywne źródło zasilania. W motocyklu tylko benzyna, bo zależy mi na jak najniższej masie :wink:
pikonrad - Pon Sty 14, 2013 10:41
:
Żonka jeździe vectrą B 1.8 na gaz sekwencyjny i jest to idealne rozwiązanie. Samochód w tym roku będzie pełnoletni, gaz ma od 2006, a chodzi jak pszczółka. Kiedy jest zimny jeździ na benzynie, kiedy w trasę 8l gazu/100. Ale moto to inna bajka. Inne masy, inne silniki, inny przelicznik mocy na pojemność. W trasie każdy cm3 przestrzeni bagażowej jest wykorzystany, Pakowanie butli jest bez sensu. Podobnie, jak nie stosuje się napędu hybrydowego do moto, bo w porównaniu z masą pojazdu masa akumulatorów jest zbyt duża.
Z drugiej strony, można by się pokusić o przeróbkę hondy NC, i zamiast bagażnika w atrapie baku wstawić alternatywne zasilanie. Można też wstawić tam alternatywny zbiornik i mieć zasięg, o którym inni tylko pomażą.
sladek - Pon Sty 14, 2013 14:51
:
radzieckii napisał/a:

Sladek, co do wybuchających butli LPG to jest mit jakich mało. Ile widziałeś takich sytuacji?

Radku, nic takiego nie pisałem ;)
radzieckii - Pon Sty 14, 2013 15:13
:
OK, moja nadinterpretacja, ale dalej nie przekonuje mnie wersja o zabijaniu kierowcy przez zbiornik lpg. Nie wyobrażam sobie zamontowania legalnie 30 kg z tyłu motocykla. Wiozłem kiedyś 10kg butlę z tlenem i lekko nie było :wink:
sladek - Pon Sty 14, 2013 19:09
:
Dzieją się różne rzeczy na świecie.
Mój znajomy zginął bo wielgachna butla z gazem ( chyba ze 100L) wyrwała kawał podłogi z bagażnika, przeleciała przez siedzenia jak przez masło i przygniotła go podczas kolizji. Niby jakieś wzmocnienia do podłużnic były - nic to nie dało.
:cry:
Jak tylko wyobraziłem sobie taką instalację w motocyklu od razu przypomniał mi się ten wypadek. Po prostu nie widzę jak to można zrobić bezpiecznie.

DL, gdy wracałem z treningu z 6x1.5L mineralki w kufrze centralnym, rwał na koło przy byle dodaniu gazu a to raptem połowa masy jaką musi mieć taka butla.

Zrobienie tego dobrze i bezpiecznie jest raczej nie realne.
Kombinować można zawsze - pytanie tylko ile warte jest bezpieczeństwo ......
pikonrad - Pon Sty 14, 2013 21:38
:
Robienie gazu w motocyklu, to po prostu udziwnianie i jak każde udziwnianie jest interesujące na etapie tworzenia i nie praktyczne w działaniu. Nasze motcykle to esencja UJM czyli Universal Japan Moto, praktyczne do bulu, że aż czasami nazywane nudnymi. Nie da się ich przerobić na bardziej praktyczne, można tylko popsuć. Instalacja gazowa nie jest tuningiem, nie jet też ekstrawaganckim customowaniem. LPG zakłada się tylko z pewnych względów praktycznych, co miesiąc przy wypłacie nam przypominanych.
Z różnych sposobów na zrobienie krzywdy motocyklowi ten wydaje mi się najmniej sensowny.
radzieckii - Wto Sty 15, 2013 11:03
:
Przypomniało mi się, że kiedyś widziałem jakiś zaprzeg, chyba Dniepra ze zbiornikiem LPG w wózku bocznym, ale fotki poszły się czesać z telefonem. aftys6 mieszkając w takim miejscu, poszukałbym tańszej benzyny :wink:
ARTURO - Wto Sty 15, 2013 14:11
:
O Dniepr z wózkiem owszem , ma miejsce na butle i pewnie sporo pali , tu widzę sens .
Devi by musiała być z koszem bocznym :mrgreen: o ile pamiętam mamy taką na forum.
Jeżeli chodzi o dziwne wynalazki to wolałbym mieć trajkę dizla :wink:
pikonrad - Wto Sty 15, 2013 14:36
:
Diesel by się sprawdził w cruiserach. Nie rwał by tak gumy na starcie. Zapewniłby przyjemną ekonomiczną jazdę w trasie. http://www.youtube.com/watch?v=fVISzfb8Q3c
ARTURO - Wto Sty 15, 2013 20:01
:
Mnie się nawinął GS Diesel - rozwiązanie dla Borysa :grin:
http://www.youtube.com/watch?v=1-odhIGP4ys
aftys6 - Pią Sty 18, 2013 22:12
:
Póki co moje kombinacje z LPG to gdybania.
Co do obciążenia 30 kg na kufer to pzresada.
Butla z osprzętem 12,5 l waży ok 11 kg więc po zatankowaniu będzie maks 22-23 kg.
co do takich ciężarów to śmigając z pasażerką często miałem niewiele mniej ;)

Póki co skupię się na wypolerowaniu devki i ewentualną spzredażąbo mnie kusi na duże ciężkie enduro ;)
wagi - Sob Sty 19, 2013 13:55
:
Enduro ?
Ty to jednak zmienny jesteś VFR FZX CB a teraz enduro ;)
Alan - Sob Sty 19, 2013 15:19
:
IMO do motocykla który pali max 5l/100 to nie ma sensu. W samochodzie to co innego, jak ktoś dużo jeździ to warto oszczędzić, ale w NTV to do końca życia się nie zwróci taka instalacja.
mrok31337 - Sob Sty 19, 2013 20:22
:
wagi napisał/a:
Enduro ?
Ty to jednak zmienny jesteś VFR FZX CB a teraz enduro ;)

Co w tym dziwnego? Ja chcę VFRkę, chcę FZXa i chcę Afrikę Twin ;]
aftys6 - Sob Sty 19, 2013 20:33
:
mrok31337 napisał/a:
wagi napisał/a:
Enduro ?
Ty to jednak zmienny jesteś VFR FZX CB a teraz enduro ;)

Co w tym dziwnego? Ja chcę VFRkę, chcę FZXa i chcę Afrikę Twin ;]


No ja też ;p
No ale trzeba wybrać ;)
Pójść na jakiś kompromis, bo póki co nie mogę sobie pozwolić na więcej jak 1 maszynę ;)
wagi - Sob Sty 19, 2013 21:54
:
A czy ja mowie że złego ;p
Też bym chciał mieć kilka
Tak samo samochodów
Bo bo nie ma jednego idealnego , wiele ma w sobie coś pięknego
NTV pokochałem jak tylko zobaczyłem ale 1 moto było inne i też miało coś w sobie
W tej chwili nie pogardziłbym jeszcze afryką czy triumph'em scramblerem
krasus - Wto Kwi 08, 2014 09:21
:
miałem założyć nowy temat, ale spojrzałem w wyszukiwarkę.

Wpadło mi w oczy, co panowie na taką konstrukcję:

http://allegro.pl/yamaha-...4119039172.html
Puzon - Wto Kwi 08, 2014 21:10
:
yyyyy, strasznie zeszpecona tym bakiem :mrgreen: a gaz?? no nie wiem, nie wiem.... ja bym nie kupił :razz:
mrok31337 - Wto Kwi 08, 2014 21:34
:
XZeszpecona bo zbiornik gazu w baku. Ciekawe czy ma homologację
krasus - Wto Kwi 08, 2014 23:01
:
zgadzam się, pacjentka cierpi na wodogłowie, to widać od razu. nie mniej jednak główny przewijający się argument z problemem rozkładu mas i butlą w kufrze został rozwiązany.
konrad1f - Czw Lut 05, 2015 00:36
:
odświeżę temat :)
FJR z linka to sprzęt kumpla, instalacja sekwencyjna, działa nieźle, zrobił na tym już sporo km m.in. wycieczka do turcji
drugi kumpel miał lpg w GL1800 - motocykl w sumie budowany od zera
u mnie w st1100 z wózkiem też mam lpg ;)