Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Szarpanie!

Slomazbi - Czw Lis 22, 2012 00:30
: Temat postu: Szarpanie!
Witam,

Panowie jestem tu nowy i zarazerm zielony:) w kwesti prawidowej pracy mojego nowego nabytku.
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy NT 650 z 2000r i już się w niej "zakochałem"
ale mam pewną obawe (nie wiem czy uzasadnioną)
chodzi o to, że kiedy jadę swoim motocyklem to po raptownym dodaniu gazu jest wyczuwalne szarpnięcie to samo się dziej prz raptownym zdjęciu ręki z gazu bardziej jest to wyczuwalne na niższych biegach na wyższych ten efekt jest minimalny. Silnik pracuje bardzo ładnie a biegi wchodzą idealnie. Podejżewam, że to może coś z napędem ( może luz na krzyżaku lub coś innego z wałem kardana) a moży przy napędzie kardana ma tak być? Proszę o pomoc, co o tym sądzicie, jaka może być przyczyna takiego zjawiska

Z góry dziękuje za pomoc,
keriM - Czw Lis 22, 2012 01:00
:
Jeżeli nie jeździłeś nigdy na wale to odczucia mogą być na początku dziwne. Pamiętaj, że silnik Hondy jest bardzo elastyczny i chce jechać od najniższych obrotów. Trzeba jednak go trochę kręcić, żeby wał nie chodził (obracał się) zbyt wolno. Czyli dodawać raptownie gazu nie można od najmniejszych obrotów jadąc np. na tujce 20km/h. Ciągnij na biegach troche wyżej przed zmiana na kolejny i wtedy sprawdź czy są jakieś niepokojące odgłosy. Jeżeli jednak nie jest to problem techniki jazdy to może gumy zabieraka się wyrobiły. Miałem luzy na gumach w poprzednim moto Shadow VT 800, ale on miał 24lata (choć wyglądał jak nówka :mrgreen: ) Nigdy nie słyszałem i nie obiło mi się o uszy, żeby Hoda (ogólnie) na wale kardana miała jakiś problem z przegubem. No prędzej chyba że się już dyfer rozleci jak kto bez oleju śmiga :lol: . Tak że pojeździj trochę i poeksperymentuj z dodawaniem i odejmowaniem gazu pamiętając, że to nie CBR-a :mrgreen:
kudlaty - Czw Lis 22, 2012 07:59
:
Slomazbi, a przy jakich to obrotach najbardziej odczuwasz to szarpanie??
pikonrad - Czw Lis 22, 2012 09:11
:
Kerim, co mają obroty silnika do prędkości obrotowej wału? Skrzynia jest między silnikiem a wałem, więc wał obraca się z prędkością odpowiednią dla prędkości jazdy, a nie prędkości obrotowej silnika.
Slomazbi, każde moto ma swoją specyfikę, najlepiej umów się z jakimś riderem NTVki w okolicy, niech bujnie się kawałek na Twojej i powie, czy jest tak jak ten model ma, czy też istotnie odstaje od standardu.
keriM - Czw Lis 22, 2012 09:58
:
pikonrad napisał/a:
Kerim, co mają obroty silnika do prędkości obrotowej wału? Skrzynia jest między silnikiem a wałem, więc wał obraca się z prędkością odpowiednią dla prędkości jazdy, a nie prędkości obrotowej silnika.


Jadąc zbyt małą prędkością na zbyt wysokim biegu wał będzie szarpał. O TO MI CHODZIŁO :lol: . Może źle to opisałem wcześniej.
kudlaty - Czw Lis 22, 2012 11:24
:
Cytat:
Jadąc zbyt małą prędkością na zbyt wysokim biegu wał będzie szarpa


Moim zdaniem w tym przypadku powodem szarpania będą zbyt małe obroty silnika i to one będą wywoływały owe szarpanie. Praca wału nie ma tu nic do powiedzenia. Dla spokoju sprawdź sobie jeszcze jaki masz luz na wale (gdzieś na forum o tym było). Jak dobrze pamiętam trzeba postawić moto na centralce, zapiąć bieg i jak będziesz kręcił tylnym kołem to nie powinno być na obwodzie koła większej różnicy niż kilka cm. Nie pamiętam tylko tej wartości). Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę co do metody.
sladek - Czw Lis 22, 2012 11:52
:
kudlaty, mówisz prawdę.
Slomazbi, postaw moto na centralkę lub poproś kogoś aby Ci pomógł.
Wrzuć jedynkę i zobacz ile obrotu jesteś w stanie wykonać kołem, od -do . Wynik podaj na forum się zobaczy.
Oczywiście posłuchaj przy okazji czy nic tam nie łomocze.
Slomazbi - Czw Lis 22, 2012 12:19
:
Panowie dziek za odpowiedzi! Sytuacja jest taka motocyklem nie jeżdziłem 15 lat. Kiedy miałem 17 lat miałem MZ 251 i trochę nią pojeżdziłem około 3 lata. Więc jakieś doświadczenie mam, ale oczywiście i tak jestem na początku drogi. To tak tytułem wstępu. Zdaję sobie spraawę że jazda np na 3 biegu przy prędkości 20-30 km/h może powodować szarpanie tzw, "kutanie" ale to szarpanie jest najbardziej wyczuwalne na niższych biegach np. jadąc na 1 biegu czy 2 dodając delikatnie gazu motocyklowi wyczuwalne jest szarpnięcie to samo jak jadoc na 3 70 km odpuszczając gaz jest to samo. Oczywiście kiedy mu podkręce tego efektu nie ma . Objawy są podobne jak np w samochodzie kiedy silnik ma zerwaną poduszkę jadąc na 5 zdejmując nogę z gazu i raptownie dodając jest to szarpnięcie. To o czym piszecie tj postawić na stopkach wbić 1 i sprawdzić jaki luz ma tylne koło przód i tył już zrobiłem i ten luz ma około 6 lub 7 cm patrząc po dolnej części opony a nie felgi.
ARTURO - Czw Lis 22, 2012 14:49
:
Fiu Fiu , temat powrócił . Od razu powiem , w mojej Revere 89 mam 1 cm max 1,5 .
Oczywiście mierzony na 1 biegu i na szczycie opony . W sumie to jestem dumny z mojej starej Revki :wink:
Temat luzu musisz dokładnie osłuchać , gdzie puka , czy przy samym łączeniu z kołem , czy przy łączeniu z silnikiem. Nie wiem jak jest w Devi ,tak dokładnie , ale chyba w kole jest coś w rodzaju łącznika gumowego na pewno inaczej jak w Revere .Może te gumy masz wytrzepane Tak dla zrozumienia chodzi mi o te gumy
http://moto.allegro.pl/gu...2796783194.html
keriM - Czw Lis 22, 2012 17:49
:
U mnie też jest luz tak z 5 cm po krawędzi opony ale żadnych stuków ani uderzeń nie ma. Wszystko perfekt. W Shadow-ce miałem rąbanie przy zbyt nagłym ruszaniu. A jak mi się lekko stoczył i chciałem szybko ruszyć to czasami dość mocno. Oddałem do mechaniora i wszystko było potem ok. Mówił, że wymieniał, jak dobrze pamiętam "gumy zabieraka". Zapłaciłem coś ok 300-350zł z robocizną. Stawiałbym na gumy. Jednakże Twój przypadek może być inny.
walus - Nie Lis 25, 2012 17:21
:
Witam moja czarnula posiada luz ok 1 cm rocznik 93 . :grin:
Killu - Wto Lis 27, 2012 10:57
:
Panowie... NTVki i Debilki będą miały inną tolerancję, gdyż jak już napisaliście, Deauville posiada gumy zabieraka a w NTV wszystko chodzi na sztywno. Deauville ma dużo większą tolerancję. Jeżeli jednak luzy zdają się być abstrakcyjne, warto zerknąć, jak owe gumy się prezentują.
ARTURO - Sro Lis 28, 2012 19:44
:
No tak , ale wydaje mi się , że jeżeli w Devi te gumy będą nowe to luz powinien być zbliżony do naszych poczciwych Reverek :wink:
Killu - Nie Gru 02, 2012 07:37
:
Religion sobie uciac nie dam. Ale wydaje mi sie, ze wlasnie nie koniecznie. U nas ten sam uklad chodzi niemal zupelnie sztywno. W Deauville po to sa te gumy zeby AZ tak radykalnie nie bylo. Roznica natomiast na pewno nie powinna byc jakas z kosmosu.
keriM - Wto Gru 18, 2012 19:23
:
Slomazbi,
Daj znać czy ogarnąłeś już temat dyfra i ewentualnie jaka diagnoza.
Slomazbi - Sro Gru 19, 2012 22:07
:
Hejka,

Zaprowadziłem moje cacko do warsztatu w celu zrobienia pełnego serwisu. Gość z warsztatu powiedział że motorek w super stanie. Wspomniałem żeby sprawdził ten problem , o którym powyżej pisałem. Odpowiedział mi że na wale kardana zawsze jest luz przejechał się nią i sprawdził na postoju powiedział ,że niema niepokojących objawów nie rozbbierał tego wymienił w dyfsze olej i powiedział że wszystko jest OK.
Jednak mam mieszane uczucia ponieważ obejżałem dwie inne devillki postawiłem je na centralce i w nich luz był na poziomie 5cm a u mnie około 6,5cm -7cm. Gość z warsztatu jak sprawdzal u mnie to stwierdził że jak obraca kołem to nie słychać z dyfra żadnyk niepokojżcych odgłosów (zębatki i wał pracują cicho). Sam już nie wiem, ale fakt jest taki że jak sprawdzałem luz na kole przy wbitym biegu to jednak w 2 inych był na poziomie 5cm a u mnie około 6,5cm-7cm. Co Wy na to?
tomeczek151 - Sro Gru 19, 2012 23:22
:
Jaki masz przebieg motocykla? Znasz jego historię? Luz zwiększa się wraz z przebiegiem bo luz na kole oddaje obraz wszystkich luzów od wału silnika aż do koła.

Postaw moto na centralke i zakręć mocno kołem i słuchaj czy nic nie szura z okolic łączenia silnika z wałem. Jak nic to olej temat.

Jak wyglądał olej zlany z przekładni?
radzieckii - Sro Gru 19, 2012 23:34
:
Szarpie, bo to fałka :wink: Jak mechanik mówi, że ok, to bardziej denerwowałbym się temperaturą za oknem :razz:
Slomazbi - Czw Gru 20, 2012 00:23
:
Zrobiłem jak mówisz tzn obruciłem kołem i cisza. Co do oleju jaki miał kolor to niewiem ponieważ wymieniał go mechanik w warsztacie. Jeśli chodzi o przebieg to na liczniku ma 38000tys. Moto sprowadzony w tym roku z Szwajcarii. Mechanik stwierdził, że silnik pracuje idealnie ponadto sprawdzał ciśnienie na ccylindrach i jest bardzo dobre. Ja zrobiłem nim około 1000km i grama oleju nie wzioł więc może ma więcej niż 38tys ale silnik chodzi jak nówka więc chyba nia ma tak duż przejechane żeby z tego powodu dyfer padał.
tomeczek151 - Czw Gru 20, 2012 12:58
:
Jeżeli nic nie szumi to olej temat. I jeździj :D

Swoją droga to uwielbiam jak mechanik mówi: " ciśnienie bardzo dobre" co to kufa znaczy? Chłop ma w głowie katalog z danymi dla wszystkich moto czy jak, jakby konkretów nie mógł podać...

Wychodząc z założenia że benzyniak 13bar a diesel 40bar to 3/4 sprzętów nie ma prawa jeździć, nie mówiąc o moim wieprzu który fabrycznie ma 7bar... A na 4 dalej jeździ:D

Poza tym Honda to nie BMW żeby olej brała :P
Borys - Pią Gru 21, 2012 22:44
:
Hola hola, Tomeczku, jaki olej, jakie brała? :)
Nie słyszałeś o Afrykach czy Trampkach co to olej na przełęczach górskich chlipią? A to przecież te same silniki.
W swojej Balbince-Motokurze wlałem ostatnio syntetyk 5W50 i na zrobionych 3tys km nie zanotowałem żadnego zużycia, co nie oznacza że nie występuje :) .
Poza tym Twój wieprz to produkt radzieckiej myśli technicznej, a w tamtych czasach chodziły one nawet na starych szmatach nasączonych olejem, więc nic mnie nie zdziwi :P .