Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Stuki w silniku Honda NTV 650 Revere

Conrad - Sro Lis 14, 2012 14:56
: Temat postu: Stuki w silniku Honda NTV 650 Revere
Witam
Od razu przejdę do sedna sprawy, a więc, w mojej NTV'ce z silnika wydobywają się dziwne stuki, posiadam ją od niedawna, przejechałem tylko 50km! dodam że przy kupnie też stukało, ale sporo ciszej, po kilku dniach zabrałem się za wymianę oleju, było go poniżej minimum,
o czym dowiedziałem się dopiero przy wymianie, płynu chłodniczego też było niezbyt wiele.
Po wszystkich wymianach silnik stuka jeszcze głośniej, stuki wyraźnie słychać na filmiku, jakimś cudem słychać je na nim o wiele bardziej niż w rzeczywistości, normalnie jest znacznie ciszej, ale dźwięk jest podobny, to pewnie wina kiepskiej jakości nagrania, silnik chodzi po prostu jak diesel. Jak myślicie co to??? silnik na śmietnik? boje się.... i chyba słusznie, że to panewki tak walą :cry:

A oto stuki puki :cry:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

PS. Nagrywane zaraz po odpaleniu zimnego silnika, na ciepłym stuki cichną, ale nie całkowicie.
tomeczek151 - Sro Lis 14, 2012 23:37
:
Spuść olej i sprawdź czy nie ma w nim złota. Brzmi co najmniej ciekawie.
smorawski_m - Czw Lis 15, 2012 08:32
:
A czy po wciśnięciu sprzęgła dźwięk znika albo znacznie cichnie? Może to kosz sprzęgłowy?
ARTURO - Czw Lis 15, 2012 09:24
:
Też kiedyś przechodziłem tzw. stuki . Jednak wydaje mi się , że u mnie były inne , ale może to w rzeczywistości słychać inaczej. U ciebie faktycznie słychać jakby było coś luźne , najszybciej i najprościej sprawdź to sprzęgło jak kolega wyżej pisze. Potem skombinuj stetoskop (słuchawki) lekarski , zdejmij końcówkę tak by był sam wężyk i nasłuchuj , czy puka wyraźniej na górze cylindrów , czy dole silnika . Wiadomo obojętnie co będzie wiąże się z rozbieraniem silnika. Ja mogę jedynie porównać do mojego problemu który już wcześniej opisywałem , wiec stuki były wyraźne w cylindrach poniżej głowicy i były to luzy na sworzniach , czyli główki korbowodów zrobiły się jajowate . Powód - utrata gładzi na sworzniach . Też miałem dylemat czy kupić inny silnik czy rozbierać i remontować . Jako , że uwielbiam majstrować w garażu padło na remont w własnym zakresie , oczywiście do pewnego momentu . Wyjąłem wał z korbowodami i dałem do regeneracji . W główki wstawili tulejki , dali nowe sworznie i finito . Silnik poskładałem i chodzi na razie OK.
Jednak mówię nie każdy przypadek może być taki sam jak u mnie . Dodam , że za regenerację z nowymi sworzniami zapłaciłem 150 zł w Poznaniu , wydaje mi się , że to tanio . Do tego uszczelki , olej ,filtr itd (sam rozbierałem ) i nie przekroczyło 500 zł Nowy (używany) silnik by mnie wyniósł 1000 - 1500 od Devi a za 500 od Revere mógłby też stukać .
Jeszcze raz powiem dobrze trzeba zdiagnozować stuki bo może to faktycznie kosz i wtedy nie trzeba rozbierać całego silnika.
Dodam u mnie na ciepłym silniku stuki były głośniejsze
Conrad - Czw Lis 15, 2012 09:56
:
Ze sprzęgłem już sprawdzałem, zapomniałem nadmienić to w temacie, no niestety po wciśnięciu nic się nie zmienia, załatwię ten stetoskop i sprawdzę czy stuka na górze silnika czy na dole, no na moje "niewprawione" ucho stuki są tak bardziej u góry silnika, ale mogę się mylić, być może pierścień pękł??? ale wtedy pewnie kopcił by na niebiesko, nie wiem, w sobotę może podrzucę ją do jakiegoś mechanika. Na filmiku dźwięk trochę jakby zniekształcony, wina pewnie kiepskiej jakości, no bo normalnie no to słychać że coś tam puka ale cicho, może zagłusza to dźwięk silnika, chodzi jak diesel praktycznie.... a może napinacz rozrządu??? Jeszcze spuszczę ten olej i zobaczę czy się nie mieni na złoto. W niedziele jak ją odpaliłem to chodziła na jeden gar, wykręciłem świece i okazało się, że w przerwie na świecy był taki mały czarny kawałek, jakby nagar... czego to może być przyczyną??
ARTURO - Czw Lis 15, 2012 12:40
:
Nagar w czterosuwie nie wróży nic dobrego , ale dziwi mnie że druga świeca nie dawała rady , bo przyciesz NTV ma dwie świece na cylinder . Powiem krótko silnik trzeba dokładnie cały zbadać począwszy od świec przez zawory , kompresję ,napinacz rozrządu itd i trafnie zidentyfikować źródło stuków . My tutaj możemy tylko obstawiać , oby skończyło sie na jak najmniejszych wydatkach .
Killu - Pią Lis 16, 2012 14:00
:
Ja bym zaczął od drobnicy, żeby nie pakować się w koszta.

Postaraj się namierzyć z którego gara (o ile w ogóle z cylindra) dobiega dźwięk. To może uciąć koszty o połowę.

- Sprawdź, czy nie ma przedmuchów na kolektorach, lub na łączeniu kolektorów z wydechem. Czasami brzmi to podobnie, a warto to wykluczyć zanim zacznie się rozbierać.

- Jak już zaczniesz rozbierać, to zobacz, czy łańcuchy rozrządu nie są aby luźne, oraz skontroluj/ustaw luzy zaworowe.

- Później głowica w górę, sprawdzisz wałki oraz koniecznie gniazda i sprzężyny zaworowe.

Jeżeli nie to, to albo jakaś totalna pierdoła, albo coś z wałem :(
Conrad - Pią Lis 16, 2012 19:03
:
No ja się za to nie będę zabierał, moto oddam do mechanika, przedmuchów na kolektorach nie ma. Nie chce niczego spierniczyć, więc się jak na razie tego nie będę tykał, o jakiejkolwiek zmianie sytuacji będę informował w temacie. Dzięki Wszystkim za udzielanie się w nim.
Killu - Pią Lis 16, 2012 19:24
:
Tylko daj do kogoś zaufanego i pytaj o koszta, bo jeżeli to panewki, to w warsztacie mogą naprawdę sporo policzyć, jeżeli faktycznie masz to mieć zrobione jak należy. Możliwe, że będzie nawet w tysiącach.
radzieckii - Pią Lis 16, 2012 20:03
:
Dobrze Killu prawi. Musi być dobry, sprawdzony warsztat.
sladek - Sob Lis 17, 2012 01:08
:
Ja bym zaczynał od sprawdzenia zaworów - może coś tam jest nie tak.
Dźwięk "diesla" to przeważnie własnie zawory.

Raczej nie są to panewki - one stukają raczej obciążeniu a nie na wolnych obrotach.

Kiedyś podobne stukanie słyszałem i okazało się że to jakiś dziwny luz na sworzniu był.

W każdym razie zaczynamy od pomiaru kompresji a potem zaglądamy do zaworów.
Killu - Sob Lis 17, 2012 08:21
:
http://www.youtube.com/watch?v=HAdvCfMlO4g

Tak słychać panewki w sc33.
ARTURO - Sob Lis 17, 2012 08:40
:
Killu Ty jednak wszystko sprowadzasz do winkli :wink: :mrgreen:
Wracając do tematu , też miałem inne te stuki w moim przypadku takie bardziej równe pukanie . Tutaj jest takie klekotanie jakby coś było luźne . Górę bym zobaczył na początek zawory , napinacz i czy jest właściwie ustawiony rozrząd . Przecież może mieć luz na wałku rozrządu , tym bardziej , ze było za mało oleju .
Conrad - Sob Lis 17, 2012 17:52
:
Dzisiaj postanowiłem się przewieść, żeby jeszcze raz posłuchać tego stukania, w czasie jazdy jak go zdławiłem na obrotach tak do o.k. tysiąca może nawet mniej, to tak głośno wtedy stukał, jakby ktoś go młotem po silniku walił, na wyższych obrotach dźwięki cichną, może coś tam słychać, ale w znacznie mniejszym stopniu niż na tych niskich.
sitars - Sob Lis 17, 2012 18:04
:
Conrad, moto do mechaniora, bo takie jeżdżenie skończy się źle.
zajac - Nie Lis 18, 2012 14:09
:
Stawiam na rozrząd .
ARTURO - Nie Lis 18, 2012 16:07
:
Conrad

Znaczy jak ? Hamowałeś silnikiem , czy jechałeś na tak niskich obrotach .
Pamiętam jak u mnie hamowałem silnikiem to pukało mocno . Oby nie to co ja miałem bo w NTV żeby wyciągnąć korbowody trzeba rozpołowić cały silnik , skrzynia jedynie zostaje w jednej połówce . W innych silnikach kiedy mają miskę olejową przykręcaną można dołem wyciągnąć korbowody a tu lipa.
Sprawdzaj po kolei od góry najpierw rozrząd , jak będzie ok to niżej , głowica precz i cylindry do góry i wtedy u mnie pojawiło się :shock: Tłoki a szczególnie jeden latał i pukał na korbowodzie i wtedy dopiero decyzja ; silnik w drobny mak .
Jak byś potrzebował fachowca do szlifu czy tego co mi robił to służę pomocą z tym ,że jest to w Poznaniu. Szczerze mówiąc to bliżej Jarocina nikt tego nie chciał się podjąć , a tamci zrobili za nie duże pieniądze i jestem zadowolony. Jak by co to daj znać .
Conrad - Nie Lis 18, 2012 18:37
:
Pukanie pojawia się głośno ogólnie na niskich obrotach o.k. tysiąca, jak dodam gazu to wali masakrycznie, nie muszę hamować silnikiem itp. po prostu bardzo niskie obroty. Z tym rozrządem, to chyba nie, bo kolega mi doradził taki sposób, żeby wrzucić 5 przy niskiej prędkości i dużo gazu, mówił ze jak będzie wzbierał na obrotach a prędkości nie będzie rosła, to może być to rozrząd, albo sprzęgło, ale nic się takiego nie dzieje, obroty wzrastają równomiernie do prędkości.
sitars - Nie Lis 18, 2012 20:08
:
Stary, zdejmij chociaż pokrywy zaworów, ocenisz stan łańcuszków rozrządu.
W tym wątku jest napisane, jak to zrobić:
http://hondantv.pl/forum/...rz%B1d&start=15
Chłopaki Ci piszą co Masz robić, a Ty ciągle robisz jakieś testy na słuch itp.
Pozdrawiam serdecznie, będzie dobrze.
sladek - Pon Lis 19, 2012 00:44
:
Conrad napisał/a:
mówił ze jak będzie wzbierał na obrotach a prędkości nie będzie rosła, to może być to rozrząd


Nie słuchaj więcej tego kolegi. :!:
ARTURO - Pon Lis 19, 2012 13:53
:
Conrad napisał/a:
mówił ze jak będzie wzbierał na obrotach a prędkości nie będzie rosła, to może być to rozrząd, albo sprzęgło


Nie słucha , nie słuchaj bo to tylko sprzęgło :wink:
Conrad - Czw Cze 06, 2013 17:57
:
Sorry za odkopywanie starych tematów, problem początkowo został rozwiązany, przyczyną stuków okazał się kosz sprzęgłowy, moze się to komuś przyda, w między czasie zostało nabite troche km, no i znowu się pojawiłby jakieś stuki, jeszcze nie rozgrzebywane, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, chodzi czysto, po jakiś 10s zaczyna stukać, jest jeszcze takie coś, że jak jade na półsprzęgle to silnik chodzi cicho i bez niepokojących dzwięków, ale na postoju gdy mam sprzęgło w opór to znowu stuka no i pod czas jazdy na niskich obrotach, na wysokich nie słychać, może silnika zagłusza, ale sie nie nasilają. Może ktoś miał podobny problem, co to może być? może łańcuszek rozrządu się kończy czy jak? (przebieg 46k km, w który raczej nie wierze)