Forum Honda NTV

Problemy techniczne - kontrolka biegu jalowego

fafson - Pią Paź 19, 2012 20:57
: Temat postu: kontrolka biegu jalowego
Witam wszystkich uzytkownikow, chciałem zapytac czy ktos z Was mial podobny problem w swojej NTV. Moja to rocznik 92. Mianowicie, po dluzszej jezdzie ( 250km + ) zauwazylem, ze kontrolka luzu nie zawsze dziala. Wiem, ze wrzucilem luz bo skrzynia pracuje bardzo precyzyjnie, mimo tego kontrolka N nie swieci. Zaczyna lekko mrugac, a jak dodam lekko gazu aby sie upewnic ze jestem " na luzie " momentalnie nabiera koloru. Tak jakby, bylo malo pradu na wolnych obrotach. Przy codziennych dojazdach do pracy ( 10 km ) problem nie istnieje. Czy dni regulatora napiecia sa policzone?? moj brat, tyle ze w innej Hondzie ( CBR XX ) miewal podobne przygody, az regulator padl calkowicie.
Z gory dzieki za odpowiedz
Killu - Sob Paź 20, 2012 09:18
:
Nie przejmuj się regulatorem. To będzie czujnik biegu jałowego.

- Sprawdź kable idące od czujnika,
- przechyl motocykl na prawą stronę (żeby nie wylać oleju) i wykręć czujnik, żeby zobaczyć, jak wygląda jego końcówka. Pewnie jest wytarta i warto pomyśleć o innym czujniku.

http://www.larsson.pl/ind...Nw==&bid=104336

W zakładce "PASUJE DO" masz listę motocykli od ktorych możesz przeszczepić czujnik (choćby na próbę).
Ente - Sob Paź 20, 2012 18:55
:
Przy wiosennym przegladzie postanowilem wymienic czujnik poniewaz czesto "haczyl" lub kontrolka sie czasami zapalala a czasami nie przy szukaniu "luzu.
Z tutejszego forum dowiedzalem sie ze w Hondzie mozna kupic czujnik ze sztyftem ze stali nierdzewnej(normalnie sztyft jest mosiezny i zuzywa sie szybciej)
przy wymianie okazalo sie ze w moim starym czujniku mosiezny sztyft ma jeszcze 2mm, a haczyl dlatego ze koncowka wytarla sie na plasko, normalnie powinna byc polokragla.
Warto wiec sprawdzic czujnik luzu przed kupnem nowego Uploaded with ImageShack.us]czujnik(objawy wskazywaly na zuzyty)[/URL]
Borys - Pią Paź 26, 2012 10:17
:
Tak jak piszecie, końcówka powinna być półokrągła. U mnie też się skończył czujnik luzu i prawie wcale nie łapał. Zeszłej zimy, kiedy miałem rozbebeszone moto, wykręciłem czujnik, dolutowałem brakującą końcówkę, opiłowałem pilniczkiem i zmontowałem spowrotem. Działa. Cały sezon działa, bezawaryjnie.
Zapewne miękka cyna szybciej się zużyje niż twardszy mosiądz, ale jak na tak małe przebiegi jakie mój ojciec NTV-ką robi (góra 1,5 tkm rocznie) to nie mam powodów do zmartwień. Z ciekawości zimą wykręcę i zobaczę ile toto się starło...
fafson - Wto Paź 30, 2012 11:58
:
dzieki panowie za szybka odp, a wyjasni ktos w 3 slowach gdzie jest ten czujni zeby go wykrecic ? on jest pod ta gumowa fajka w okolicy dzwigni zmiany biegow/filtra oleju?
Killu - Wto Paź 30, 2012 14:31
:
Tak, właśnie tam.

...i nawet w regulaminowych 3 słowach się udało ;)