Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Podnoszenie motocykla i za wysokie obroty

maciekmateusz - Wto Maj 13, 2008 15:12
: Temat postu: Podnoszenie motocykla i za wysokie obroty
Hej,

2 tematy w jednym żeby miejsce na forum oszczędzić :) :



1. Czy zauważyliście - tu do posiadaczy szyb turystycznych w Deauville - tych z dziurami lub bez - że motor po jej zamontowaniu jest jakby przy większych prędkościach lżejszy z przodu i ma ten przód mniej przewidywalny i mniej wyczuwalny ??? Ja mam takie wrażenie - odkąd mam szybę jeżdżę mniej pewnie - mam dzikie wrażenie że przód ledwo dotyka asfaltu i przy 120-130 podnosi mi koło do góry...



2. Motor mam odebrany po przeglądzie - powiedzieli mi że mi zrobili synchronizacje cylindrów... i mam mooocno poważne wrażenie że wzrosły mi obroty silnika. Teraz przy 120 mam ich nakręcone 5 tysi, kiedys miałem ich mniej przy tej prędkości...



Wy też macie takie zakresy obrotowe przy tej prędkości ???

Moto to Deauv



Dzięki za wypowiedzi
kermadec - Wto Maj 13, 2008 16:09
:
A obroty jałowe jakie masz?



Ja w REVERE przy 5000obr/min mam 130km/h.
bolo28 - Wto Maj 13, 2008 16:34
:
Może "ślizga Ci się sprzęgło" i stąd mniejsza prędkość przy tych samych obrotach.
maciekmateusz - Wto Maj 13, 2008 18:27
:
na jałowym mam jakieś tysiąc z kawałkiem...



czy mi się ślizga sprzęgło ? czyli ?

koleś mi kiedyś mówił że przy granicznych wartościach obrotowych na każdym biegu po jego zapięciu coś tam właśnie takiego się dzieje i coś ględził o wymianie sprzęgła...
Marshall - Sro Maj 14, 2008 01:18
:
Witam. Co do szyby... Kupiłem deauville z wysoką szybą z dziurami, tą akcesoryjną od Hondy. Może jest wygodna, bo muchy na kurtce nie lądują i w zimne dni jest lepiej ale według mnie szyba ta to pomyłka. Po pierwsze wygląda z nią motocykl jak milicyjna MZ, po drugie owiewka nieprzyjemnie wibruje i mogą nawet od tego plastiki popękać (mi zaczyna pękać obok mocowania górnej prawej śruby szyby oraz przy atrapie głośnika - czarne plastiki) po trzecie motocykl ma gorsze osiągi, gorszy Cx i jest bardzo czuły na wiatr od czoła, stąd właśnie wyższe obroty u Ciebie - silnik bardziej się męczy przez tą klapę od kibla nad lampą. Zamówiłem oryginalną standardową szybę. Jutro, pojutrze ma być. Na pewno będzie lepiej..... A co do ochrony przed wiatrem, to nie ma co przesadzać. Aż takich cudów ta turystyczna szyba nie robi.



P.S. Moja hondziunia jest w galerii. Jak ktoś reflektuje na oryginalną turystyczną szybę hondy to oddam za 150 zł.
vasiliy - Sro Maj 14, 2008 11:18
:
Hehehe, po takiej reklamie nie spodziewaj się tłumów :wink:



Moja Revere przy 100 km/h ma circe about 4100 obr./min

Na jałowym pyka sobie 1100 obr./min. V-max 180 ale może dało by rade minimalnie więcej (?).



Pozdrawiam
Cambell77 - Sro Maj 14, 2008 11:41
:
Nie wiem czy moje obroty są dobre bo, u mojej ntv są one w granicy 1500 obrotów. Jakie powinny być obroty na jałowym? Gdzieś wyczytałem że w granicach 1200-1300. To prawda.
maciekmateusz - Sro Maj 14, 2008 12:16
:
Czyli z tą szybą jest tak jak myślałem

Ja mam w domu orginalna hondowską - niską i jest zdecydowana różnica w jeździe.

No cóż - pośmigam ten sezon i się zobaczy co dalej, dzięki
Marshall - Czw Maj 15, 2008 01:28
:




Mimo wszystko jednak ktoś te szyby kupuje. Ceny około 550-570 zł w necie to norma. Ja swoja szybę demontuję i uczciwie przed ew. zakupem ostrzegam :wink: Nie spełnia ona moich oczekiwań ale są i tacy użytkownicy, którym się ona podoba. Moto wygląda z nią poważniej - taki mały pan european :D Jak za rok, dwa będę zmieniał deauville na większego turystę (ST1300) to dodatkowa szyba na motoallegro może być postrzegana jako atut, więc jej sprzedaż teraz nie stanowi priorytetu.



V bieg, 5000rpm, 120 km/h.
ab_gutek - Czw Maj 15, 2008 22:58
: Temat postu: Re: Podnoszenie motocykla i za wysokie obroty


Musieliby Ci zmienić coś w skrzyni - IMO nie możliwe - chyba że sprzęgło Ci się ślizga, ale 5 krpm przy 120 - chyba norma , ja chyba mam tak u siebie w NTV.
Cambell77 - Pią Maj 16, 2008 00:50
:
Ja mam tak samo, 5 tyś a na prędkościomierzu 120, sprawdzałem dzisiaj z ciekawość.
maciekmateusz - Pią Maj 16, 2008 11:30
:
no to wszystko dobrze :)

w sprzęgle mi nic nie zmieniali napewno wiem to :)



a to ślizgające sie sprzęgło - jak to zdiagnozować ?
zibi74 - Pią Maj 16, 2008 16:37
:
wrzuć 6 odpal zablokuj hamulcem tylnie kolo daj sporo gazu i puść sprzeglo, powinno szarpnac i zdechnąć, jesli tłoki bedą chodzić i stopniowo staną to sprzegło sie ślizga
Cambell77 - Pią Maj 16, 2008 19:36
:
Najprostsza metoda to wrzucić bieg i trzymać sprzęgło, jeśli motor się wyrywa, próbuje jechać to znaczy że się ślizga sprzęgło.
TOM67 - Pią Maj 16, 2008 19:54
:




tylne
zibi74 - Pią Maj 16, 2008 22:05
:
Co do obrotów i szybkości to 120 mam przy 4200obr/min
kermadec - Sob Maj 17, 2008 01:19
:




Na bank? Bo u mnie jest wtedy 100km/h....
bolo28 - Sob Maj 17, 2008 14:36
:
Możliwe, że w zależności od daty produkcji różne są przełożenia skrzyni biegów. W ntv zmniejszano przecież moc silnika a wraz z tym także i przełożenia.
kermadec - Sob Maj 17, 2008 15:28
:
Możliwe. Moja ma 57KM i jest z 1992r....
kus - Pią Maj 30, 2008 02:17
:
Dokładnie, w raz z biegiem lat produkcji NTV, zmieniano stopniowanie skrzyń biegów. ?lizgające się sprzęgło można sprawdzić na dwa sposoby.

1. Odpalasz Moto, włączasz ostatni bieg rozkręcasz silnik do ok 5...6 tys. obr/min, następnie puszczasz gwałtownie sprzęgło jednocześnie dodając gazu na full.(warto trzymać tylny hamulec) motocykl powinien się zadusić i zgasnąć.

2. Energicznie rozpędzasz maszynę, zmieniając biegi na pełnym ogniu powyżej 7 tyś. obr/min, jeśli przy zmianie z np. 3 na 4 po puszczeniu sprzęgła usłyszysz że obroty przez chwile utrzymały sie na poziomie z 3, to sprzęgło już nie daje rady.