Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Prędkościomierz ... padł

youcan92 - Nie Cze 24, 2012 21:01
: Temat postu: Prędkościomierz ... padł
Siema!

Ostatnio stałem się posiadaczem deauvilli, wszystko pięknie ładnie dopóki nie wyjechałem w trasę. Na początku już było coś nie tak z prędkościomierzem ... prędkość odczuwalna raczej mijała się z tą którą pokazywał licznik . Przy stałej prędkości wskazówka latała 50km/h - 65km/h tak jak by byłą za luźna .... pierwsza myśl : zacina się linka pewnie nie nasmarowana i siętrze co powoduje takie ruchy. Zdjęta i przesmarowana. Niestety problem pozostał, dzisiaj na trasie juz chodziła tak 10km/h do 20km/h aż w końcu stanęła bez ruchu. Biorę pod uwagę raczej ślimaka bo wiem że są wykonane z plastiku i lubią się wycierać ... moje pytanie to gdzie mogę dostać tą plastikową zębatkę? I czy wogóle dostanę samą zębatkę czy muszę wymienić cały aparat ?

Pozdrawiam !


Jest! Właśnie rozebrałem koło okazuje się że 4 ząbki są powyłamywane a reszta starta do zera... nie mogę nigdzie znaleźć tej zębatki w sieci ma ktoś namiary?
smorawski_m - Pon Cze 25, 2012 01:00
:
Spróbuj przez http://czescihonda.motorista.pl , tam są oryginalne części więc może boleć cenowo...
youcan92 - Pon Cze 25, 2012 10:15
:
dzięki bardzo,
drogo ale przynajmniej są ... 97 zł :] poczekam chwilkę może ktoś jeszcze zapoda jakiś link z tańszym zamiennikiem
haidi - Pon Cze 25, 2012 10:48
:
Używek poszukaj, na allegro stoi kilka dewili na części.
youcan92 - Pon Cze 25, 2012 11:42
:
niby można poszukać ale jest ryzyko że będzie np zjechany w połowie ... i wtedy za 20 - 30 zł wytrzyma mi sezon a za 90zł 5 lat ... nie wiem jak często się zuzywają te zębatki
BartekOpole - Pon Cze 25, 2012 11:49
:
W zeszłym sezonie padł mi prędkościomierz albo linka - nie wiem. Na granicy w Zgorzelcu ją wywaliłem do kosza i tak zrobiłem 8000 km bez naliczenia ich na licznik. Sprawę zleciłem mechanikowi po powrocie i po sezonie. Tak oto w niezamierzony sposób odmłodziłem moją Devi :razz:
youcan92 - Pon Cze 25, 2012 12:11
:
to ładnie licznik przekręciłeś .... :p wszystko było by ok ale mam Deavillke z 2000r i jedyna orientacja ile zostało paliwa w baku to pod licznik... który nie działa
BartekOpole - Pon Cze 25, 2012 13:08
:
youcan92 napisał/a:
to ładnie licznik przekręciłeś .... :p wszystko było by ok ale mam Deavillke z 2000r i jedyna orientacja ile zostało paliwa w baku to pod licznik... który nie działa

no to faktycznie lipa ja te 8 klocków robiłem dzięki nawigacji i ona mi uświadamiała ile do stacji jeszcze mam. Zrób tak jak ja, na następny sezon kup Devi 700 i po kłopocie :grin:
youcan92 - Pon Cze 25, 2012 22:44
:
Jak na razie kupiłem tą i zobaczymy jak się bedzie sprawować ... czy będzie zmiana na inny (transalp) czy wymiana na nowszy model to sie okaze :]

[ Dodano: Sob Lip 07, 2012 23:06 ]
Z radością informuję że operacje przebiegła pomyślnie :] , część zakupiona w sklepie poleconym przez smorawski_m (dzieki ;])
RedGuy - Pią Cze 21, 2013 21:16
:
Ja właśnie dzisiaj odkryłem dlaczego w Devi z 1998r jest nabite 33000km. Prawdopodobnie ktoś władował tam swoje paluszki i coś poknocił. Według licznika przejechałem 51km. Coś mi się wydawało nie tak więc sprawdziłem daną trasę w internecie i okazało się że przejechałem równo 80km. Teraz wiem dlaczego mam przepały.
Małża - Wto Cze 25, 2013 10:30
:
Mi też licznik padł linka była ok a ślimak znalazlem na allegro za 30 zł wymiana ok 10 min
wiec usterka do usuniecia nawet na trasie

[ Dodano: Wto Cze 25, 2013 13:34 ]
Acha mój prędkościomierz tez przekłamuje tak o 15 km do przodu
lizaczek78 - Sro Cze 26, 2013 08:52
:
Czytałem jakie objawy miałeś z tym licznikiem i nasuwa mi się jedna myśl. Kiedyś trochę robiłem przy linkach napędowych i licznikach, sprawdź czy kwadrat w mocowaniu pancerza linki w liczniku nie wyrobił się i nie przypomina sześcio lub ośmiokąta. Może ktoś już zmieniał linkę, dorobił (bo da się ) sam środek nie koniecznie dokładnie, do tego żle zamocował linkę w liczniku i przez to po jakimś czasie jarzmo w główce licznika mogło się wyrobić. Chyba że jest metalowe w co wątpię wtedy to ślimak. A uszkodzenie ślimaka łatwo sprawdzić odkręć linkę z licznika i kręć kołem, na wolnych obrotach koła jeżeli linka będzie pracować płynnie to ślimak jest ok, możesz jeszcze przytrzymać linkę palcami lub w rękawicach tak aby dać jej obciążenie i wtedy zbadaj.

[ Dodano: Sro Cze 26, 2013 08:59 ]
A i jeszcze jedno smarowanie linki to nie jest najlepszy pomysł, linka napędowa licznika to w pewnym sensie gwint, skręcony drut jeżeli miedzy linka a pancerzem będzie olej morze się zdarzyć że linka przeniesie ten olej do licznika, a wtedy to już mogiła często nie każdy licznik da się wyczyścić. Dobra linka i pancerz mają teflonowe powłoki co ułatwia obracanie, no chyba że linka zamokła i zardzewiała to wtedy czyszczenia i smarowanie tez nie wile da lepiej założyć lub dorobić nową.
keriM - Sro Cze 04, 2014 23:02
:
Podłączę się pod temat.
Padł mi ślimak i przy okazji załatwił końcówkę linki. Mogę w dobrej cenie dostać komplet od NTV 650. Czy będzie pasował do Devi ?. Proszę o info.

[ Dodano: Sob Cze 21, 2014 11:56 ]
Okazało się, że nie było sensu bawić się w używki. Kupiłem na allegro nową linkę i plastikowy wkład ślimaka, który się przytopił i skleił. Całość nówki, koszt ok. 80zł + przesyłka. I wszystko gra. Jedyne to męka przy wymianie linki przy liczniku. Musiałem zdjąć lewe wypełnienie czachy.
Sebek MAX - Sob Lut 03, 2018 13:34
:
Mam pytanie czy Honda NT700v też ma linkę do prędkościomierza czy jest to inaczej rozwiązane.
GhoustDragon - Sob Lut 03, 2018 14:14
:
Sebek MAX napisał/a:
Mam pytanie czy Honda NT700v też ma linkę do prędkościomierza czy jest to inaczej rozwiązane.

Przeglądając schematy nigdzie nie mogę namierzyć linki, więc pewnikiem prąd "płynie łudeczką po kabelku" do licznika.
Sebek MAX - Sob Lut 03, 2018 14:53
:
Dzięki

[ Dodano: Sob Lut 03, 2018 15:05 ]
Pytam dla tego bo miałem dziwna sytuacja wczoraj. Prędkościomierza w trakcie jazdy przestał działać i włączyła się kontrolka FI , ale po przejechaniu kolejnych w tym samym czasie km. licznik zaczął pokazywać prędkość i kontrolka zgasła.Tak się zastanawiam co się mogło stać.
rzempi - Nie Lut 04, 2018 19:59
:
Też miałem coś podobnego. Na wyłączonym zapłonie przełączyłem kilka razy czerwony włącznik bezpieczeństwa. I od tamtej pory spokój, w sumie to dużo od tamtego czasu km nie przybyło. Podejrzewam, że może coś nieświadomie się oparłem o ten prztyczek, czy coś mu zaśniedziało czy coś podobnego. Co do licznika to jego podłączenie możesz sprawdzić wtykając palce pod zegary. Jest to szeroka złączka, spróbuj ją docisnąć, jak "pyknie" to znaczy, że nie była wpięta na zabezpieczenia.
Sim - Pon Lut 05, 2018 12:24
:
Można jeszcze sprawdzić, czy klemy są dobrze przykręcone i/lub nie mają słabego styku (zarówno 12V, jaki masa).
Sebek MAX - Pon Lut 05, 2018 18:46
:
Dziękuję bardzo koledzy.
Mam jeszcze pytanie jak można wkleić komuś punkty za to że pomógł?
GhoustDragon - Pon Lut 05, 2018 21:14
:
Sebek MAX napisał/a:
Dziękuję bardzo koledzy.
Mam jeszcze pytanie jak można wkleić komuś punkty za to że pomógł?

Punkty "Pomógł" może dać tylko autor tematu.
Sebek MAX - Pią Kwi 20, 2018 17:07
:
Drodzy koledzy niestety problem wrócił nie działa prędkościomierz, a wszystko po za tym działa. Co mogło się stać? Kontrolka FI wskazuje mi na błąd 11 czyli czujnik prędkości lub kable. Czy ktoś wie jak wygląda czujnik prędkościomierza i gdzie się znajduje? Bardzo proszę o pomoc.
markali - Nie Kwi 22, 2018 11:26
:
Zobacz czy masz taki czujnik - speedometer drive sensor 1116EP102.
Hroza - Pon Mar 18, 2019 15:35
:
Witajcie
Nie działa mi prędkościomierz w Revere. Nie pokazuje ani predkości, ani nie naliczaja się kilometry przebiegu.
Myślałem, że linka, kupiłem w ciemno, założyłem i zonk, bo okazało się że nadal nie działa.
Co mogło paść? Czy w zegarach mam szukać, czy może te coś przy kole? Jeśli ten ślimak przy kole, to czy jest dostępny do kupienia łatwo? A może jakiś zamiennik?
Reverka 1995 rok.
Michał0775 - Pon Mar 18, 2019 22:39
:
Trzeba sprawdzać metodycznie:
1) czy linka (wkład linki - fachowa nazwa wałek giętki) wyjęta z licznika kręci się po zakręceniu kołem (potrzebna podstawka centralna albo podnośnik, żeby unieść przód do zakręcenia kołem)?
2) Jeśli tak- czy nowa linka (wkład) na pewno sięga do licznika?
3) jeśli nie - czy sam wkład włożony w otwór napędu przy kole kręci się?

Itd.
Krzysztof_nowy - Wto Mar 19, 2019 15:27
:
Najpierw sprawdź ślimak.

Odkreć linkę. Wrzuć moto na centralkę, wsadź klocek pod silnik, aby przód wisiał w powietrzu.
Kręć kołem i obserwuj obroty blaszki. Nawet jak się kręci, to przytrzymaj ją lekko palcami i zobacz, czy pod obciążeniem też się obraca.

Najlepsze efekty kontroli pierścienia będziesz miał przy demontażu, wtedy dokładnie obejrzysz zabki, przy okazji wyczyścisz i nasmarujesz.

Jeśli ślimak jest zjechany to zamiennik dostaniesz albo łatwo (ASO), albo tanio :)
Polecam najpierw rozejrzeć się na allegro itp.
Tutaj masz listę motocykli, z których pasuje: nr OEM 44806ML7691
https://www.bike-parts-ho...rts/44806ML7691
Przy okazji sprawdź stan podkładek nr 11 ze schmatu: https://www.bike-parts-ho.../F__1000/2/6823

Z dopasowywaniem byłbym ostrożny. Nie tylko ząbki pierścienia muszą pasować, ale też obudowa, bo stanowi istotny element dystansujący układu oś-dystans-łożysko-tuleja-łożysko-ślimak-goleń lagi.

Kolejny punkt to sprawdzenie, czy linka nie jest dupna.
Przykręć ją już do ślimaka, odkręć od zegarów, kręć kołem i sprawdzaj końcówkę drutu w sposób opisany wyżej, analogicznie jak blaszkę.

Jak z tym wszystko dobrze, to sprawdź zegary. Możesz spróbować obracać jakimś srubokrętem w gnieździe. Delikatnie. Jak wskazówka drgnie, to linka jest jakaś niepasująca, za krótka lub nie przykręcona odpowiednio.
W przeciwnym razie to raczej bad news, bo zegary. Patrząc na koszta używanych (o nowych nawet nie mówię) trzeba próbować naprawy. Szukaj wśród zakładów zegarmistrzowskich, niektórzy robią takie rzeczy.


EDIT jeszcze sprawdź, czy masz tam blaszkę nr 7 ze schematu i jest to dobrze złożone. Ta blaszka ma skrzydełka, które pasują w skrzydełka plastikowego pierścienia ślimaka. Tutaj niechlujny montaż mógł poskutkować pokruszeniem plastiku, wygięciem blaszki i teraz to się nie zazębia. Podkładki też są ważne, aby slimak nie odjeżdżał za daleko i nie rozsprzęgał się z blaszką. Do tego musisz zdjąć koło.
Hroza - Pią Mar 22, 2019 08:41
:
Bardzo dziękuję za rady, na pewno skorzystam. Szczególnie Krzysztofowi za szczegółowy opis.
W międzyczasie byłem w znanym lokalnym sklepie z częściami moto (zwykle mają wszystko) gdzie zareagowali na pytanie o ślimaka: "nie ma opcji, tylko serwis Honda" :O
Linka na pewno jest OK, bo jak mówię, jedna jest nowa a druga używana, ale obie się kręcą poprawnie.
W takim razie, czas zdjąć koło, eh.