Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Układ paliwowy i elektryka nawala...

myszobrody - Czw Cze 07, 2012 11:31
: Temat postu: Układ paliwowy i elektryka nawala...
Witam,
niedawno tu dołączyłem i już pojawił się problem. Jadąc po mieście moja Devilka zaczela tracic obroty, zupełnie jakby zabrakło paliwa. Naczytałem się już na forum o felernej pompie paliwa i wiedziałem, że trzeba połączyć wężyk od baku bezpośrednio do gaźnika. W ten sposób dojechałem do garażu. Zaglądając do styków pompy zauważyłem, że spiekły się one ze sobą i jeden się urwał od miedzianej blaszki. Zakupiłem na allegro zestaw naprawczy i go zamontowałem. Uruchamiam motocykl, a tu ta sama sytuacja paliwo nie dochodzi do gaźnika. Po kilku próbach odpalenia chyba akumulator odmówił posłuszenstwa bo rozrusznik przestał kręcic a jedynie słyszałem takie strzelanie jak z karabinu (taka kostka po prawej stronie - urządzenie sterujące pompą). Pierwszą rzeczą, którą zrobię po weekendzie to bedzie naładowanie akumulatora. Martwi mnie tylko, że pompa nie działa mimo, że zestaw naprawczy podłaczyłem identycznie do tego, jak był wcześniej. Jak uda mi się odpalić motor chociaż bez pompy to podjadę do jakiegoś mechanika, a jak nie to nie wiem. Dodam, że jeszcze jedną rzeczą, która mnie zastanawia są dwa kabelki (luzem) które chyba powinny być podłączone do akumulatora (w poniedziałek wrzucę jakieś zdjęcia).
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
sladek - Czw Cze 07, 2012 12:37
: Temat postu: Re: Układ paliwowy i elektryka nawala...
myszobrody napisał/a:
niedawno tu dołączyłem i już pojawił się problem


Ja bym tego ze sobą raczej niełączył :P

A tak poważnie.
Devilka bardzo opornie odpala po wypaleniu calego paliwa.
Niestety pompa pracuje jedynie gdy silnik się kręci.
Gdy np. Moto zgaśnie, bo zapomnimy przełączyć kranik na rezerwę, odpalenie silnika to prawdziwe wyzwanie.
Trzeba cierpliwie, co kilka minut zakrecic chwilke i znow poczekac aby pomogla grawitacja.
Po 15 minutach w koncu sie uda.
Krecenie nonstop moze rozladowac akku i może właśnie tak jest u Ciebie.
Na spojnie naladuj akku i sprawdz czy pompa podaje paliwo.
Jeśli podaje odpal jak wyżej.
fragles - Czw Cze 07, 2012 13:34
:
myszobrody zapraszam Cię do powitalni, zanim zrobi to pan moderator ;)
Dodam od siebie, że u mnie objawy strzelania jak z karabinu miałem wtedy gdy akumulator nadawał się już na złom i wcale nie była to wina pompy. Spróbuj odpalić z klem z innego akumulatora!

Edit:
Faktycznie jest wpis powitalny, mój błąd!
myszobrody - Czw Cze 07, 2012 14:58
:
@fragles
Temat w powitalni zamieściłem tydzień temu, sprawdź, po prostu pierwszy post z niewiadomego powodu nie jest uwzględniany.

@sladek
za pierwszym razem jak odpaliłem z nowym zestawem naprawczym, silnik przez jakiś czas działał, przez ten czas pompa powinna pompować paliwo... Jednak wyszło jak wyszło i gdy paliwo w gaźniku się wypaliło, silnik zgasł i wówczas miałem opisywane problemy z odpaleniem. Naładuję akumulator i podłączę go na jakiś czas bezpośrednio do pompy, aby zobaczyć czy ona w ogóle działa.
tomeczek151 - Czw Cze 07, 2012 15:47
:
Źle założyłeś zestaw naprawczy i tyle. Sprawdź jeszcze raz. Znam przypadki że zestaw naprawczy nowy, a źle założony i nie działa :)
pitervx - Pią Cze 08, 2012 13:56
:
Ja po zimie jak paliwo wyparuję to zdejmuje osłonę z pompy tu gdzie są styki i np. szczypcami chwytam za tłoczek i ręcznie pompuje paliwo do gaźnika, Praktycznie parę razy wystarczy i gaźniki pełne i akumulator nie nadwyrężony :wink:
To jest bardzo szybki sposób, oczywiście jeśli się nie ma przewodów do podłączenia samej pompki na krótko :razz:
luke1111 - Pią Cze 08, 2012 23:09
:
Potwierdzam słowa Sladka - co prawda mam NTV - ale czasami jak zabraknie zupy to na skrzyżowaniu można chwile postać zanim zaskoczy.
Układ paliwowy mógł sie zapowietrzyć, stąd na chwilę zaskoczył, a potem zgasł.
Jest też opcja źle podłączonej pompy.

Sprawż to raz jeszcze, naładuj akku i postępuj za rada Sladka - będzie dobrze!
andrut78 - Sob Cze 09, 2012 21:36
:
Zamontuj akesoryjną pompę tak jak ja i będzie po kłopocie :)
myszobrody - Wto Cze 19, 2012 14:41
:
Witam po przerwie. Zastosowałem się do Waszych rad jednak nie udało się. Ostatecznie dałem motor do serwisu. Okazało się, że przekaźnik pompy paliwa jest spalony. Oryginalny kosztuje 700zł czyli masakra. Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś zamiennik. Może ma ktoś używkę na zbyciu?
Pozdrawiam
smorawski_m - Wto Cze 19, 2012 20:38
:
Na http://czescihonda.motorista.pl znalazłem przekaźnik pompy paliwa za 332,10 (FUEL CUT (SHINDENGEN)). W zasadzie to zwykły przekaźnik. Wedle schematu zasilany z bezpiecznika "C" i sterowany z modułu zapłonowego (Ignition control unit). Rozumiem że jest wstrząso i wodoodporny ale cena jest z kosmosu. Dodam że moduł zapłonowy kosztuje na tej stronie 2570,70 zł. Szok
makedmar - Wto Cze 19, 2012 22:38
:
Kłaniam się.

Nie polecałbym stronki z częściami motorista... nic do nich nie mam, ale jak pooglądałem ceny, to ręce i nogi się uginają... Tak jak napisał smorawski jest to prawdziwy SZOK !!! Oczywiście jak ktoś musi to kupi...:) Myślę, że prawie wszystko można dostać na allegro... A może ktoś podpowie jeszcze jakąś dobrą stronkę z częściami do Deauvillki, Pozdrawiam. Marek.
Killu - Sro Cze 20, 2012 12:58
:
Makedmar, to są ceny za oryginalne części. W całej europie są dokładnie takie same. Jak nie ma zamiennika a nie chcesz używki, to i tak musisz zapłacić tyle samo w każdym punkcie europy.
myszobrody - Sro Cze 20, 2012 15:56
:
Kupiłem na Allegro uzywany za 50zł. Facet dał gwarancję rozruchową więc powinno być ok.
Pozdrawiam Was i dziekuję za cenne wskazówki :)
kris.kaminski - Sob Cze 30, 2012 19:50
:
Koledzy jestem nówka sztuka. Pierwsze dwa koła, devilka pierwsza klasa. Ale mam problem nieszczęsna pompa paliwa. Dokładnie zakupiłem bez Proszę o pomoc czy są zamienniki, lub jakie pompy z innych moto pasują. Lub po prostu gdzie można zakupić, tylko nie w Hondzie bo za drogo? Pomocy. Ja na grawitacji mogę przejechać około 150 km.
Killu - Sob Cze 30, 2012 20:59
:
Używka z allegro. Nic innego. To, czy będzie pasowało, zależy od kabli i zamocowania samej pompy... Ale po kilku patentach każda będzie działać. Grupa opolska z Andrutem na czele będzie ładowała zaraz pompy samochodowe.

PozdRR
kris.kaminski - Nie Lip 01, 2012 16:53
:
Ok dzięki. Jeszcze jedno, na allegro była pompka ale z Revere i kolo sprzedający nie umiał odpowiedzieć czy będzie pasić.
rado - Wto Lip 03, 2012 21:12
: Temat postu: Re: Układ paliwowy i elektryka nawala...
Ja mam podobny problem, ale przy odpalaniu. Wlaczam ssanie, odpalam maszyne. Chodzi. Wkreca sie na wysokie obroty, chodzi, chodzi, po czym obroty spadaja i po jakims czasie motorek gasnie i ciezko go powtornie odpalic. Gdy wkrecam go manetka na obroty, to nie ma tego problemu. Czasami sie nie da wkrecac, bo wtedy jakby sie dusil i tez chce gasnac. Takie dziwne przypadlosci.

Najnowszy problem, to brak krecenia rozrusznika. Slychac, ze cos tam chce sie zakrecic, ale jakby nie moglo. Trwalo to dluzszy czas. Myslalem, ze cos ze skrzynia, ze zablokowalo rozrusznik i zmienialem troche bigi, ale nic. Dopiero, gd zdjalem motocykl ze stopek i porsuzalem nim troche na 1szym biego, to rozursznik odpali. Nie wiem o co chodzi. Powtorzylo sie to na razie raz. Raz tez odpalil normalnie.

Taki motorek po prostu.
tomeczek151 - Wto Lip 03, 2012 23:24
:
Rado ty masz gaźniki do roboty i za późno ssanie wyłączasz, masz chyba za bogata mieszanke przez co go zalewa. A co do rozrusznika to sprawdź może jakiś lużny kabel tam masz.
rado - Czw Lip 05, 2012 13:34
:
Moze i jest jak mowisz, moze i go zalewa. W takim razie trzeba bedzie cos zrobic z gaznikami.
Jezeli chodzi o ten rozrusznik, to byla taka sytuacja, ze slychac, iz on dostaje prad i cos tam sie odzywa po wcisnieciu wlacznika, ale nie moze zakrecic, jakby go cos blokowalo.
Stalo sie tak, gdy stal dzien, noc i dzien na parkingu w pelnym sloncu pod pokrowcem. Nie wiem, czy to ma jakies znaczenie. Moze cos sie przygrzalo.

[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 21:30 ]
Dzisiaj rozbierałem gaźniki i okazuje się, że jest problem z tłoczkiem z membraną. Jedna membrana po prostu się nie unosi, nie rusza się gdy dodaje gazu, w przeciwieństwie do drugiej. Wyjałem ją i dokładnie obejrzałem. Nie ma widocznych gołym okiem zniszczeń, dziur, szczelin. Czy jest możliwe, że ma jakieś mikropęknięcie i dlatego nie działa?
Jeżeli tak, to jak ją wymienić np. na taką http://allegro.pl/membran...2472285496.html ?