Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Silnik od hondy ntv Deauville do revere ???

Maciek650 - Wto Lis 15, 2011 21:31
: Temat postu: Silnik od hondy ntv Deauville do revere ???
witam czy silnik od ntv deauville 650 pasuje do ntv revere bez dodatkowych modyfikacji?? czy ktos moze jezdzi takim motocyklem? pozdrawiam
Killu - Sro Lis 16, 2011 00:16
:
Wszystko powinno pasować... Widywaliśmy już silniki z Deauville w NTV (bo to w niektórych przypadkach można zauważyć), zatem odwrotnie powinno być tak samo.

Trzeba oczywiście podłubać trochę w elektryce, bo takie zabawki, jak szybkozłączki (na przykład regulatora napięcia) nie pasują... Ale wszystko jest do zrobienia.

Pamiętaj jednak, że NT ma nieco inną skrzynię biegów i jeździ się z tym troszeczkę inaczej. NTV jest nieco bardziej "szorstka" i jakby bardziej zdecydowana. Deauville natomiast dużo bardziej stonowana i liniowa. Ale to tylko wrażenia z jazdy, bo jak stoją dwa sprzęty obok siebie, to idą praktycznie tak samo ;)

To znaczy, jak obydwa jadą, to jadą tak samo :P Ale o dziwo, stoją też z taką samą prędkością :lol: No chyba, że Chuck Norris na którejś siedzi, to wówczas ta właśnie stoi znacznie szybciej :P
grzegrzol - Sro Lis 16, 2011 01:06
:
Da się zrobić podmianki w obie strony tylko trza podmienić ignition timing wheel (nie wiem jak to po polskiemu :mrgreen: ) z lewej strony silnika tam gdzie sprzęgło. Trzeba to podmienić w wypadku jeśli zostawiasz starą elektrykę (różnią się fazy rozrządu i mapy zapłonu), jeżeli masz zamiar przełożyć silnik od devi wraz z całą elktryką i immobilajzerem to nie trza nic podmieniać (ale trzeba to wszystko gdzieś upchnąć).

Killu , jak się podmienia sam silnik to chyba regulator zostaje nie ruszony tylko kostka od alternatora może być inna kształtem (już teraz nie pamiętam). Czy na pewno skrzynie się różnią? czy to tylko różna charakterystyka obu silników (NTV ma więcej koni niż devi) i może różne dyferencjały? Zawsze myślałem, że skrzynie są takie same .
Killu - Sro Lis 16, 2011 03:17
:
Wydaje mi się, że skrzynie są inne. Możliwe, że wrażenie robi inna mapa zapłonu... Ale silnik Deauville pracuje na wyraźnie innych obrotach - stąd też moje wnioski. Z drugiej jednak strony kompletnie nie wziąłem pod uwagę kwestii przeniesienia napędu na koło.

Obadałem fiszki i wszystko (na oko) wygląda identycznie, niestety nie mam od ręki numerów części do deauville, żeby potwierdzić. Porównywałem roczniki 95 i 00.

Tak, czy inaczej w kwestii tego typu manewrów, w odniesieniu do NTV, nie ma dla mnie większego autorytetu, niż Grzegrzol.
mateo - Sro Lis 16, 2011 13:49
:
grzegrzol napisał/a:
Da się zrobić podmianki w obie strony tylko trza podmienić ignition timing wheel (nie wiem jak to po polskiemu )


Po polsku impulsator :wink:

Grzybol nie dawno robił taka przekładkę więc myślę, że zabierze głos w temacie.

P.S Maciek chyba nie chcesz robić przekładki całego pieca z powodu problemów ze ssaniem ?
Maciek650 - Sro Lis 16, 2011 14:02
:
mateo napisał/a:
grzegrzol napisał/a:
Da się zrobić podmianki w obie strony tylko trza podmienić ignition timing wheel (nie wiem jak to po polskiemu )


Po polsku impulsator :wink:

Grzybol nie dawno robił taka przekładkę więc myślę, że zabierze głos w temacie.

P.S Maciek chyba nie chcesz robić przekładki całego pieca z powodu problemów ze ssaniem ?


...
Killu - Sro Lis 16, 2011 17:03
:
Zanim się zabierzesz za wymianę pieca, wyreguluj sobie sprzęgło w myśl zasady 1cm-1,5cm wolnego skoku klamki.
grzybol - Sro Lis 16, 2011 20:06
:
mateo napisał/a:
Grzybol nie dawno robił taka przekładkę więc myślę, że zabierze głos w temacie.

Prosisz i masz Przyjacielu ;)

Maciek650, sprawa ma sie tak, ze roznice sa zasadniczo dwie.
Pierwsza to odkrecenie prawej kapy silnika i podmianka impulsatorow. W silniku NTV sa dwa a kostka ma 4 piny, w silniku Deauville jest jeden a kostka ma dwa piny. Kombinowanie nic nie da, bo sam to przerabialem. Silnik od devi ma nawiercone i nagwintowane otwory pod zalozenie impulsatorow z NTV, wiec cudowanie ma sie z glowy. Dodatkowo nie ma tam uszczelki, a wszystko seryjnie jest zlozone na czarny silikon wiec to tez upraszcza sprawe. (z czystym sumieniem polecam silikon DIRKO).

Sprawa numer dwa, to za krotka wiazka przewodow idacych od magneta. Kostka jest taka sama, jednak przewody sa za krotkie. W devi spina sie je na lewej czesci ramy, a w NTV te same przewody wedruja az kolo modulu zaplonowego. Ja elegancko wypialem kostke, zarobilem do niej nowe przewody z konektorami i obeszlo sie bez ciecia, tak zeby nie bylo rzezniczej roboty ;)

Kolejna nieistotna przerobka jest zmiana przewodow bodaj od podcisnienia przy gaziorkach. Ale to pierdolka. Sciagasz z gaznikow od NTV i zakladasz na gaznikach w silniku od devi (No chyba, ze adaptuje sie cale gaziorki z NTV do nowego serducha, to nie trzeba kombinowac).

Ktos kiedys usilnie staral sie ze mna klocic, ze nie bedzie pasowal kardan, tzn. frezy krzyzaka. Jest to wierutną bzdura.

grzegrzol napisał/a:
trza podmienić ignition timing wheel (nie wiem jak to po polskiemu :mrgreen: ) z lewej strony silnika

drobna poprawka, na pewno z prawej strony (zakladam, ze siedzimy na moto gotowym do jazdy).

grzegrzol napisał/a:
jeżeli masz zamiar przełożyć silnik od devi wraz z całą elktryką i immobilajzerem to nie trza nic podmieniać (ale trzeba to wszystko gdzieś upchnąć).

Myslę, ze to by bylo glupim posunieciem. Wystarczy podmienic impulsatory i wszystko hula- gwarancja 100% ;)

Maciek650, jakbys mial jeszcze jakies pytania, to sluze pomoca :razz:
radzieckii - Sro Lis 16, 2011 22:50
:
Grzebanie w biegach na postoju jest psuciem skrzyni biegów! Skoro jest niezsynchronizowana, to potrzebuje ruchu do prawidłowej pracy. Zacząłbym jednak od tego, co napisał Killu, czyli regulacji sprzęgła.
kresek - Sro Lis 16, 2011 23:15
:
hmmm, jak już stwierdzisz że jednak będziesz wymieniał to możne zastanowiłbyś sie ile byś chciał za "zwłoki" z działającym 2-gim biegiem :) ???
A tak na poważnie zacznij od regulacji sprzęgła...
grzegrzol - Czw Lis 17, 2011 10:22
:
Grzybol jak najbardziej z prawej , mała pomyłka.
Jak ktoś chce mieć HISS to trza podmienić całą elektrykę ale moim zdaniem gra nie warta zachodu. Potwierdzam,krzyżak pasuje bez żadnych problemów i nawet chłodnice od devi da się upchnąć do ntv, choć trzeba się ciut pomęczyć z mocowaniem. A może to była chłodnica od ntv do devi już nie pamiętam.
grzybol - Czw Lis 17, 2011 15:40
:
grzegrzol, ;)
Nie pomyslalem, ze o hissa Ci chodzi. Ogolnie na allegro hissy kompletne zaczynaja sie od 7 stowek w gore + jakies 150 zł za wiazke pewnie. Mysle, ze szkoda na to ciezko zarobionej kaski. No chyba, ze ktos wygral w totka a z natury jest grzebalskim :P

Co do chlodnic, to ja w tej od NTV zamontowalem wentylator od Deauville 650. Tez jest troche roboty, bo poza koniecznoscia dorobienia mocowan, trzeba zmienic sterowanie wentylatora, albo czujnik go zalaczajacy (w devi na jeden pin, w NTV na dwa- o ile mnie krotka pamiec nie oszukuje. Poprawcie, jezeli sie myle :] )
Maciek650 - Czw Lis 17, 2011 17:10
:
kresek napisał/a:
hmmm, jak już stwierdzisz że jednak będziesz wymieniał to możne zastanowiłbyś sie ile byś chciał za "zwłoki" z działającym 2-gim biegiem :) ???
A tak na poważnie zacznij od regulacji sprzęgła...



Faktycznie sprzegło nie bylo zbyt dobrze wyregulowane . W dodatku po zuzupelnieu oleju silnikowego do max skrzynia chodzi lepiej :)
I jeszcze zeby bylo ciekawie -po dluzszej jezdzie np autostradowej skrzynia działa o wiele lepiej luz ładnie wchodzi , biegi wogóle wchodzą bardziej "miękko"
Pozdrawiam
Dziękuje wszystkim za pomoc i rady :D
Grzechu - Pią Lis 18, 2011 00:21
:
Jesteś pewien, że to skrzynia, a nie coś z mechanizmem zmiany biegów lub wodzikami? Podobną przypadłość miały stare silniki Yamahy z drugim biegiem (XS1100/FJ1100).

Skoro motocykl ma nakulane faktycznie tylko 38 tys. km to nie lepiej silnik wyjąć, rozebrać i kupić używaną skrzynie (oczywiście w dobrym stanie)?

Kolega w swojej NTV też wymienił silnik ze względu na wyskakujący 2 bieg, efekt tego taki, że pojeździł na "nowym" silniku trochę i okazał się on totalnym bublem. Olej wciąga litrami. Teraz przekłada skrzynie do poprzedniego silnika.

Pomyśl dobrze, bo wymiana silnika nie zawsze jest rozwiązaniem problemu, szczególnie, że nigdy nie wiesz na jaki silnik trafisz i możesz zaliczyć wtopę.

http://moto.allegro.pl/li...ng=ntv+skrzynia

Największy koszt to chyba komplet uszczelek...

Pozdro ;)
Killu - Pią Lis 18, 2011 01:28
:
Kupno trefnej skrzyni jest przecież tak samo prawdopodobne, jak kupno trefnego silnika. Tak to już jest z używkami. Raz się uda a innym razem niestety nie :/

Z jednej strony sama skrzynia, to teoretycznie mniejsza kasa. Ale rozebranie i złożenie pieca też kosztuje. A ile rzeczy jeszcze przy okazji się robi, bo głupio nie zrobić, jak już jest na wierzchu... A nowy, lewy piec można jeszcze pogonić na części w razie czego. Ewentualnie, jak zajedzie potrzeba, z dwóch złożyć jeden. Życie jednak uczy, że i to czasami się nie udaje. Sam miałem takiego pecha z moim CBRem :(

Jak już miałbym dawać 350zł za używaną skrzynię a byłbym pewien swojego silnika i tego, że jego jedyna bolączka to pierwszy bieg, to zastanawiałbym się raczej nad kupnem nowej zębatki w cenie używanej skrzyni. Nie będąc pewnym, co do reszty silnika, wolałbym kupić cały piec, bo te i tak nie mają kosmicznych cen.

Sprawa mocno indywidualna. Były już na forum przypadki, że minimalistycznymi środkami ratowane były panewki i wały a wszystko działa. Sam jednak wtopiłem kasę zarówno w remont czegoś nienaprawialnego, jak i kupno lewego silnika... Wniosek jest jeden. Do używek trzeba mieć szczęście, bo przecież wszystkie są igły i wszystko jeździło super i nic złego się nie działo. Zarówno silniki, jak i skrzynie i wszystko inne.

A tak w ogóle, to skąd pewność co do owych 38 tysięcy? Wydaje mi się, że niezwykle rzadko można trafić taki sprzęt. Sam tylko w ubiegłym sezonie, swoimi motocyklami natłukłem około 30 tysięcy :roll: Takie 38 tysi, to max 5 sezonów prawie nie dotykając motocykla. No i zabicie skrzyni z takim przebiegiem, także wydaje się wątpliwe, przynajmniej mi.
ARTURO - Pią Lis 18, 2011 08:13
:
Z tego co opisujesz to wynika ,że masz tą jedynkę tylko nie w pełni ci wskakuje a jak już wskoczy to jest ok . To powiem ci warto zajrzeć na początek do prawej strony (gdzie jest sprzęgło) , tam pod sprzęgłem jest takie kółko z nacięciami , ono właśnie blokuje i zakleszcza biegi . Obok kółka jest mechanizm powodujący , że nie przeskoczy ci bieg o dwie pozycje za jednym razem . Prosty mechanizm , ale skuteczny jeśli jest sprawny . Moim zdaniem powinieneś tam zajrzeć i obejrzeć , czy coś się nie poluzował albo wyrobiło . Będziesz widział dokładnie co się dzieje po obróceniu np kołem . To dużo nie kosztuje , tylko kapa od sprzęgła . Jeśli tam będzie ok. no cóż dalsze rozbieranie to wyższa szkoła jazdy (cały silnik trzeba rozpołowić ) Ja to przerabiałem , ale nie jest to łatwe. Jeśli masz smykałkę do mechaniki to warto , zima idzie , czasu sporo do wiosny a inny silnik zawsze możesz kupić .
Grzechu - Nie Lis 20, 2011 01:26
:
Killu napisał/a:
Kupno trefnej skrzyni jest przecież tak samo prawdopodobne, jak kupno trefnego silnika. Tak to już jest z używkami. Raz się uda a innym razem niestety nie :/

Dokładnie, dlatego trzeba sobie odpowiedzieć co jest bardziej opłacalne, wymiana skrzyni czy pakowanie się w silnik niewiadomego pochodzenia ;)
kresek - Nie Lis 20, 2011 23:56
:
No tak grzechu ale z dwóch zawsze jeden złożysz - czy działąjacy ? to już inne pytanie... sa się biję z myślami (i portfelem) co zrobić póki co motong rozłożony a silnik czeka na decyzję ...
Grzechu - Pon Lis 21, 2011 00:05
:
kresek napisał/a:
No tak grzechu ale z dwóch zawsze jeden złożysz - czy działąjacy ? to już inne pytanie...
Dobrze, że zauważyłeś jedno - czy działający... ;)

Kolejne pytanie czy trafisz na silnik z dobrą skrzynią...?

Temat rzeka...
Killu - Pon Lis 21, 2011 13:38
:
No same niewiadome, ale trzeba zauważyć, że skoro mamy w gaciach nabiał, to czasami trzeba podjąć także męską decyzję i liczyć się z jej następstwami. W przeciwnym razie nic nie szło by do przodu, tylko tkwiło w jednym punkcie...