Forum Honda NTV

Problemy techniczne - honda NTV problem ze ssaniem

Maciek650 - Pon Lis 14, 2011 16:38
: Temat postu: honda NTV problem ze ssaniem
witam, mam problem ze ssaniem w mojej hondzie ntv 650 revere 96' . Ssanie wg.mnie działało normalnie (tj. zapalalem zimny motocyckl obroty na ssaniu przez kilka sekund byly na poziomie 2tys potem ok 2800-3000 ) poniewaz motocykl strzelal z wydechu i nierowno pracowal postanowilem przesmarowac linkę sprzęgła i od tej pory jest problem. To co wykonalem : zdjałem bak, zdjąłem Airbox (odkręciłem krocce od gazników) odkrecilem linki od ssania od gaznikow ,przesmarowalem w miejscu gdzie schodza sie w jedną linkę ) zmierzylem zakres wysuniecia obu iglic (był równy ). Nie odkrecalem linki od kierownicy(manetki) -tylko proste smarowanie . Niestety po złozeniu ( nie dotykałem niczego więcej) motocykl na ssaniu nie odpalil - ssanie przestalo działac . Motocykl odpalil gdy odkrecilem trochę gazu i włączylem zapłon . Samo ssanie gasiło pracujący silnik .
Pojechalem do zaprzyjaznionego warsztatu - od nowa zsynchronizowano gazniki , ustawiono skład mieszanki , przeczysznono i przedmuchano górną czesc gazników (odkrecono dekle na gaznikach pod ktorymi byly takie duze sprezyny 0nie wiem jak to sie fachowo nazywa)
Niestety na problem ssania mechanicy rozkładaja ręce . Obecnie ssanie dziala po czesci -na zimnym moto i ssaniu obroty dochodzą do max 1700-1800 /minutę ssanie dziala ok 10-15 sekund po czym silnik gasnie ( ssanie najlepiej dziala w polowie zakresu ruchu dzwigni , na maksymalnym wyciagniecu dzwigni motocykl praktycznie zaraz gasnie ) Sprawdzono ze w/w problem nie zalezy od skladu mieszanki - na 1 obrocie i na 4 ssanie zachowuje sie praktycznie tak samo . A TERAZ WISIENKA NA TORCIE : ssanie jak sie okazalo dziala idealnie jesli wolne obroty ustawione są powyzej 1500-1600 obrotów na minutę tj. wlączam silnik jest 2000 tys po chwili 2700-3000 . Odpalenie motocykla z lekko odkeconym gazem powoduje ze ssanie dziala . Na gorącym silnku włączenie ssania powoduje jego zdławienie Świece mają 1800 km , byl usatwiany luz zaworowy . Proszę serdecznie o pomoc /wskazówki gdyz znajomi mechanicy na problem ze ssaniem rozkładają ręce - wg. nich problem lezy po stronie pozimów w komorze pływakowej . Gazniki byly wczesniej ustawiane ok 1800 km temu moto bardzo mało palil , moc rozwijal równo , nie gasł . Pozdrawiam
Killu - Pon Lis 14, 2011 17:14
:
Witam!

Po pierwsze zapraszam do powitalni :)


1.

Mówisz, że zdjąłeś bak i zdjąłeś airbox... Patrzyłeś, jak wygląda sub filtr powietrza w airboxie? To taka mała gąbeczka. Mogła się ze starości całkowicie rozlecieć. Albo może masz tam wsadzone coś zupełnie innego. Trochę oleju wywaliło Ci do airboxu, przychyliłeś go, materiał nasiąknął i nie przepuszcza powietrza.

Jeżeli to to, to (ale dużo "to") koszt naprawy wyniesie Cię około 7zł-8zł.

2.

Czym przesmarowałeś linkę? Nie będzie tak, że olej razem z syfami różnej maści po otwarciu ssania wycieka z linki i zatyka kanaliki?

Silnik gaśnie nagle, czy zaczyna słabnąć, mulić etc?
Maciek650 - Pon Lis 14, 2011 18:06
:
Killu napisał/a:
Witam!

Po pierwsze zapraszam do powitalni :)


1.

Mówisz, że zdjąłeś bak i zdjąłeś airbox... Patrzyłeś, jak wygląda sub filtr powietrza w airboxie? To taka mała gąbeczka. Mogła się ze starości całkowicie rozlecieć. Albo może masz tam wsadzone coś zupełnie innego. Trochę oleju wywaliło Ci do airboxu, przychyliłeś go, materiał nasiąknął i nie przepuszcza powietrza.

Jeżeli to to, to (ale dużo "to") koszt naprawy wyniesie Cię około 7zł-8zł.

2.

Czym przesmarowałeś linkę? Nie będzie tak, że olej razem z syfami różnej maści po otwarciu ssania wycieka z linki i zatyka kanaliki?

Silnik gaśnie nagle, czy zaczyna słabnąć, mulić etc?




Tej gąbeczki były tylko jakies resztki, starsznie sparciałe, Silnik na ssaniu zaczyna mulić , obroty na ssaniu spadają , co ciekawe gdy w memencie ich spadania wyłącze ssanie to silnik gasnie od razu ,chyba ze wczesniej dodam trochę gazu . Jeszcze , obecnie na ssaniu obroty znacznie falują , gdy dodam minimalnie gazu tak aby obroty na ssaniu byly powyzej 2000 silnik pracuje równo i obroty nie falują . Linkę przesmarowałem smarem (nie olejem) tyle ze nie smarowalem czesci dochodzącej do siilnika tylko w miejscu przechodzenia 1 linki w dwie . Linki przesuwają sie gładko i w pełnym zakresie .
bedur - Pon Lis 14, 2011 19:23
:
Kolego, tak jak zapodał Killu, wymień ten "filterek". Ja miałem go w strzępach i obroty na ssaniu falowały, potem zrobiłem z gąbki do mycia naczyń i odpalał ale po chwili gasł - musiałem odkręcać manetkę żeby się zagrzał. Potem zrobiłem inwestycję życia - kupiłem orginalny filterek za 8,50 zł, wyminiłem i jest ok.

Piszesz, że Na gorącym silnku włączenie ssania powoduje jego zdławienie - to chyba normalne :?:

Pozdro.
Maciek650 - Pon Lis 14, 2011 19:27
:
bedur napisał/a:
Kolego, tak jak zapodał Killu, wymień ten "filterek". Ja miałem go w strzępach i obroty na ssaniu falowały, potem zrobiłem z gąbki do mycia naczyń i odpalał ale po chwili gasł - musiałem odkręcać manetkę żeby się zagrzał. Potem zrobiłem inwestycję życia - kupiłem orginalny filterek za 8,50 zł, wyminiłem i jest ok.

Piszesz, że Na gorącym silnku włączenie ssania powoduje jego zdławienie - to chyba normalne :?:

Pozdro.


Tak normalne ;) ok zakupię to cudo i napisze co i jak . bardzo Dziekuje za podpowiedzi .
PS . Przy okazji czy silnik od ntv 650 deauville pasuje do revere bez zadnych przeróbek??
modzek - Pon Lis 14, 2011 19:33
:
Weź chłopie tą gąbkę zastąp np filtrem od odkurzacza. On też jest wykonany z takiej fibry. Kupujesz w sklepie AGD, wycinasz i masz. Moim zdaniem to powinno pomóc.
tomeczek151 - Pon Lis 14, 2011 20:18
:
Sprawdź czy aby na pewno obie linki od ssania działają poprawnie, czy się nie blokują, oraz czy ci nie wyskoczyła któraś przy tym rozgałęzieniu.

Co wsadziłeś zamiast tego filterka?
Johny - Wto Lis 15, 2011 12:02
:
Hej, przepraszam za ignorancję, ale już legendy chodzą o tym subfilterku ja nie mogę go zlokalizować żeby nawet spojrzeć czy coś z nim nie tak.
Ma może jakieś zdjęcie ze strzałką albo coś takiego.
Sory za indolencję ale w sumie ciekawi mnie to strasznie.
może kolega Maciek650 akurat jest "w trakcie" t pstryknie coś
pzdr
kudlaty - Wto Lis 15, 2011 12:07
:
Johny, Wszystko masz w manualu do wymiany filtra powietrza:
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=251

Zdjecie subfilterka masz po tekscie: 'wkładamy gąbkę na swoje miejsce, '

Pozdro,
Johny - Wto Lis 15, 2011 12:10
:
Dzięki Kudłaty.
Killu - Wto Lis 15, 2011 13:50
:
W NTV wygląda to trochę inaczej:

https://picasaweb.google.com/103801724371344579779/NTV6501993Hiszpania?authkey=Gv1sRgCKqu54Dmnfys3wE#5556484008094247234

Numer 9 ;)
cinek - Wto Lis 15, 2011 19:24
:
Też muszę zajrzeć w ten filterek, bo ostatnio coś gorzej silnik odpalał na ssaniu.
mateo - Sro Lis 16, 2011 13:36
:
Maciek, a czy dzwignia ssania nie przesuwa się z większym oporem niż wcześniej przed smarowaniem ? Miałem podobny przypadek w swojej ntv, przyczyna leżała po stronie zacinającego się ssania w korpusie gaźnika, pomogło wykręcenie linek i przesmarowanie końcówek wkręcanych w gaźnik oraz miejsc w środku gaźnika, gdzie są one wkręcane.
pikonrad - Sob Gru 03, 2011 16:23
:
modzek, po co kombinować z filtrem od odkurzacza, jeśli oryginał jest tak tani?