Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Problemy z pompka paliwa REVERE 90r

uzyt - Pią Lip 22, 2011 00:26
: Temat postu: Problemy z pompka paliwa REVERE 90r
Witam mam problem od pewnego czasu z moja ntv;/
mianowicie jechalem dodaje gazu a tu sie dlawi, stanolem i zgasla
stwierdzilem braklo paliwa przelonczylem na rezerwe i nie chce odpalic;/

po malej konsultacji tel. z mechanikiem doszedlem ze to pompka paliwa
(rozgrzała sie bardzo) wiec ja odłaczylem z kabla dopchalem na stacje zatankowalem i dotarlem bez pompki.
potem ja podpiołem sprawdzilem w momencie dodaania gazu trystka paliwem (przy pelnym baku)

po zrobieniu 302km ten sam numer ja gazu ze skrzyzowania a ten nie ciagnie i gasnie odrazu pompka znow goraca;/ (normalnie na rezerwe przełaczałem przy 350 370)

podobno tym modelem bez pompki mozna zrobic wlasnie 200 do 300km na baku

normalnie tankowalem 17 18l do baku teraz wlalem 14;/

czy jest mozliwe ze cos z pompka czy jak to sprawdzic poradzcie cos.
Killu - Pią Lip 22, 2011 09:22
:
Czekaj, czekaj, bo czegoś nie rozumiem... Ostatecznie jeździsz z podłączoną pompą, czy bez pompy w układzie? Odpiąłeś tylko kabel, czy w ogóle pominąłeś ją w układzie i wężyk z baku idzie prosto do gaźników?

I ostatnie pytanie... Jak dokonujesz tego, że przy 370km przełączasz się dopiero na rezerwę? Chyba, że znowu coś źle zrozumiałem...
ARTURO - Pią Lip 22, 2011 12:25
:
Jest możliwe , że pompa , ale nie koniecznie w twoim opisie .
Prosta sprawa , jeśli ci gaśnie i zaglądasz do tej pompy to jest paliwo w filtrze paliwa ? Jeśli jest przeźroczysty to będzie widać , a jeśli nie jest to kup nowy , taki uniwersalny za 2zł i wtedy będzie wiadomo . Paliwa nie ma w filtrze , pompa może być dobra . Jeśli będzie to coś z pompą .
Obieramy wersję , że w filtrze nie ma paliwa ; motor zgasł , ty przełączasz na rezerwę i kręcisz rozrusznikiem , nie odpala bo pompa musi w tym czasie nabić a akumulator słabnie , i teraz zależy w jakim go masz stanie jeśli jest cienki to może być powód nie odpalenia .
Ja zawsze trochę prędzej przełączam na rezerwę , żeby go potem nie męczyć :wink:
A może po prostu na rezerwie ci nie chce lecieć przez zatkany kranik w tej pozycji .
Powodów może być wiele . Opisz po tej małej poradzie co się dzieje będziemy myśleć dalej.
uzyt - Sob Lip 23, 2011 19:53
:
Killu napisał/a:
Ostatecznie jeździsz z podłączoną pompą, czy bez pompy w układzie?


W tym momencie jezdze z pompka normalnie podłaczona

Killu napisał/a:
Odpiąłeś tylko kabel, czy w ogóle pominąłeś ją w układzie i wężyk z baku idzie prosto do gaźników


tylko z apierwszym razem odpiołem kable i pominołem pompke

Killu napisał/a:
I ostatnie pytanie... Jak dokonujesz tego, że przy 370km przełączasz się dopiero na rezerwę? Chyba, że znowu coś źle zrozumiałem...


Dokonuje tego w prosty sposub jezdze spokojnie do pracy nie przekracam 90 gora 100
w sumie na baku przejezdzam 400km 410km a tankuje 18.1l do 18.7l

[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 20:02 ]
ARTURO napisał/a:

Obieramy wersję , że w filtrze nie ma paliwa ; motor zgasł , ty przełączasz na rezerwę i kręcisz rozrusznikiem , nie odpala bo pompa musi w tym czasie nabić a akumulator słabnie , i teraz zależy w jakim go masz stanie jeśli jest cienki to może być powód nie odpalenia .
Ja zawsze trochę prędzej przełączam na rezerwę , żeby go potem nie męczyć :wink:
A może po prostu na rezerwie ci nie chce lecieć przez zatkany kranik w tej pozycji .
Powodów może być wiele . Opisz po tej małej poradzie co się dzieje będziemy myśleć dalej.


Wydaje mi sie ze nie ma paliwa w tedy
ale sprawdze jak znowu by sie to stało
wczesniej gdy zgasł przełaczylem na rezerwe i odrazu odpalał
a teraz nie chce a pompka paliwa jest b.goraca
przy pełnym baku jest chładna

a akumulator jest nowy wiec rozrusznik kreci z tym problemu nie ma


a jezeli to problem kraniku to jak go wyczyscic?
bo rozebrac problemu nie ma.
Pirania - Nie Lip 24, 2011 20:45
:
z ciekawością przyglądam się tej dyskusji, tylko jedna OGROMNA prośba do autora tematu. Koleg, bez urazy, ja wiem, że " polska język, trudna język " ale miej litość dla naszych oczu i zanim napiszesz coś na Forum, wklej tekst do WORD, on poprawi Ci wszystkie błędy.

Jak kupiłem swoję NTV, wracając do domu również miałem podobny przypadek. Brak doświadczenia spowodował, że nie zdążyłem przełączyć na rezewrę. Silnik zgasł, pompa sie zapowietrzyła, a aku był tak słaby, że po 2 próbach uruchomienia silnika normalnie zbuntował sie i amba fatima. Po włączeniu zapłony pompa chodzi cały czas, jest jej bez różnicy, czy ma paliwo, czy też nie. Tyle, że jeśli nie zaciągnie paliwa, czyli pracuje na sucho, to grzeje się niemiłosiernie i często poprostu zaciera. W moim przypadku dolałem paliwa, moto na popych i zaskoczył. Następnego dnia rano do sklepu, kupiłem nowe aku i po bólu. A i jeszcze jedno, jeśli ktoś Wam powie, aby doładować aku, bo mu to pomoże, to możecie to między bajki włożyc. Alternator jest tak wydajny, że jeśli aku nie ma siły ukręcić rozrusznikiem, to nadaje się jedynie na złom.

Pozdrówka i LWG :)
cinek - Nie Lip 24, 2011 22:00
:
Cytat:
Po włączeniu zapłony pompa chodzi cały czas

Pompa chodzi tylko wtedy, kiedy chodzi silnik, czyli w przypadku, kiedy zabraknie nam paliwa, jedynym sposobem na napełnienie gaźników jest kręcenie rozrusznikiem lub założenie dodatkowego włącznika pompy.
ARTURO - Nie Lip 24, 2011 22:04
:
uzyt napisał/a:
a jezeli to problem kraniku to jak go wyczyscic?
bo rozebrac problemu nie ma.

Chodzi o to by po przekręceniu na rezerwę paliwo leciało swobodnie np do butelki (na próbę) Jeśli nie to możesz po prostu przedmuchać kranik , ale raczej to wykluczam .
uzyt - Wto Wrz 13, 2011 21:40
:
Pewien czas temu sprawdziłem Paliwo leci jak zwariowane po odkręceniu na ON i na rezerwę wiec jest ok.

Następnie podpoiłem pompę 2 wężyki do butelki z paliwem i pompuje w dużych ilościach a gdy przytkam wylot zaczyna zwalniać.
Przez pewien czas było dobrze lecz gdy temp. jest ok 25st na polu coś się dzieje nadal

Na pewno nie jest to problem ilości paliwa ponieważ ok 2 tyg temu po zatankowaniu przejechałem 34km i motor zgasł. Od razu zciągnołem dekiel boczny, patrze jest paliwo w filtrze. po ok 15min normalnie pojechałem dalej, a gdy w nocy wracałem zero problemow.
Dziś mam ponad polowe baku i przejechałem ok 20km i to samo moto znów zgasło z tej samej przyczyny, lecz nie chciał zaskoczyć jak wcześniej wiec już pompkę całkiem odpiołem by jechać.
Ponieważ gdy miałem pompkę odpaliłem wszystko dobrze ale dodaje gazu a tu traci moc i gaśnie albo dziwnie pracuje jak by na 2 garach, a po usunięciu pompki wszystko jest normalnie.

Ma ktos pomysł dlaczego może się tak grzać?


I jeszcze jedna sprawa może z tym związana.
Kilka tyg temu odpaliłem maszynę przejechcalem na szczęście kilka km i nagle się wyłąnczyl i po wciśnięciu przycisku START w ogóle nie kręcił rozrusznik, mechanik przez tel by sprawdzić kazał zrobić zwarcie miedzy dwiema śrubami przy cewce zapłonowej i kręcił rozrusznik. Po doholowaniu do domu i sprawdzeniu okazało się ze wywalił mi bezpiecznik 2 od zapłonu po wymianie zaczęło działać. lecz w tym tyg to samo.
Zastanawiam się czy jest możliwe ze to jest od tej pompy paliwa może jest uszkodzona czy coś;/

Gdzieś czytałem o wymianie bebechów czy coś ale nie wiem w jakim to celu i jakie obiawy są gdy trzeba ja zregenerować.
Pirania - Wto Wrz 13, 2011 21:50
:
Miałem dokladnie to samo, u mnie winne były przewody paliwowe. Jakiś magik założył zwykłe przewodu igielitowe. Jak było w miarę chłodno to było OK, jak się jednak nagrzały od silnika to poprostu robiły się miękkie i zaginały się podwodując zanik przepływu paliwa. ( w filterku paliwo było widać ) Wymieniłem przewody na gumowe z oplotem i problem zniknął jak ręką odjął.
uzyt - Wto Wrz 13, 2011 22:13
:
u mnie sa gumowe

Pompa sie strasznie w tedy grzeje i zawiesze.
gdy ja wyciagalem dzis to nie bylem w stanie jej dotknac tylko za wezyk i flitr trzymalem i za kabel

mam ja teraz tu czytam o wymianie plytki czy podgieciu stykow
moze ot to
bo po rozkreceniu czarnej obudowy sa tam takie dwie czarne kostki jenda jest bardzo przypalona

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 22:15 ]
Wyglada to tak ze motor jedzie normalnie i dodajac gazu motor zaczyna slabnac po czym wciskam sprzegło silnik pracuje spadaja obroty glawi sie i gasnie
ale paliwo w filtrze jest

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 22:18 ]
co jeszcze przedtem przejezdzalem ok 350 370km udalo sei kilka razy ponad 400 i dopieor na rezerwe
teraz gasnie przy 270 290
tankowałe 16 17l do baku teraz mi wchodzi 12 14l;/ i musze przelanczac jezeli sie da.

obecnie jezdze bez pompy
Fidel - Wto Wrz 13, 2011 22:25
:
Jak możesz to daj fotkę w jakim stanie są styki.
Ja obstawiam, że są tak mocno wypalone, że powodują zawieszanie pompy - przez to pompa nie pompuje i mocno się grzeje. Jeśli tak jest to pomoże wymiana styków na nowe: http://allegro.pl/zestaw-...1816037708.html
Przekaźnik czy płytkę warto wtedy założyć żeby styki się już nie wypalały.
uzyt - Wto Wrz 13, 2011 22:59
:
Zdjecie zaraz zrobie i dodam
ale Jaki przekaznik cyz płytke i w ktorym miejscu?

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 23:16 ]






U sumie od kupna zrobilem 5.5tkm juz:)
z pompa zaczely sie problemy po ok 4tkm
ARTURO - Sro Wrz 14, 2011 09:52
:
Styki źle nie wyglądają , ale blaszka ta cienka jest zdeformowana i przegrzana . Styki są do wymiany na nowe i powinien problem zniknąć . Przy nowych stykach warto dolutować płytkę (mikro przekaźnik ) znacznie przedłuży żywotność styków .
Proponuję zestaw naprawczy , który wkleił Fidel
uzyt - Sro Wrz 14, 2011 11:34
:
Kupie zobaczymy:)
a gdzie taka płytkę dostać mozna?

I pytanie co to tego
uzyt napisał/a:
I jeszcze jedna sprawa może z tym związana.
Kilka tyg temu odpaliłem maszynę przejechcalem na szczęście kilka km i nagle się wyłąnczyl i po wciśnięciu przycisku START w ogóle nie kręcił rozrusznik, mechanik przez tel by sprawdzić kazał zrobić zwarcie miedzy dwiema śrubami przy cewce zapłonowej i kręcił rozrusznik. Po doholowaniu do domu i sprawdzeniu okazało się ze wywalił mi bezpiecznik 2 od zapłonu po wymianie zaczęło działać. lecz w tym tyg to samo.
Zastanawiam się czy jest możliwe ze to jest od tej pompy paliwa może jest uszkodzona czy coś;/

kresek - Sro Wrz 14, 2011 21:15
:
oto jeszcze trza zerknąć a włącznik zapłonu (te w manetce)może jakaś zworka tam się robi
ARTURO - Czw Wrz 15, 2011 08:50
:
Tam jest wszystko opisane i jest adres na płytkę http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2206
uzyt - Czw Wrz 15, 2011 21:08
:
kresek napisał/a:
oto jeszcze trza zerknąć a włącznik zapłonu (te w manetce)może jakaś zworka tam się robi

zobacze ale takie cos dzieje mi sie podczas normalnej jazdy
nagle sie wyłancza i okazuje sie ze przepalony bezpiecznik


ARTURO napisał/a:
Tam jest wszystko opisane i jest adres na płytkę http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2206

Juz znalazłem i zamowiłem:) zobaczymy kiedy przyjdzie bo styki juz mam nowe.
Pirania - Czw Wrz 15, 2011 22:34
:
uzyt napisał/a:
wyłancza


bez urazy, ale...Worda nie masz ? w Open office też działa :razz: sprawdzaj pisownię jeśli masz problemu z ortografią.
ronin - Pią Wrz 16, 2011 20:22
:
Pirania napisał/a:

problemu z ortografią.


Ty też sprawdzaj Pirania...

:mrgreen:
Pirania - Pią Wrz 16, 2011 20:49
:
Spoko, nie czepiam się o stylistykę, każdemu ogonki uciekają :razz:
uzyt - Sob Wrz 17, 2011 00:01
:
A może mi ktoś wytłumaczyć jak podpiąć ten mikroprzekaznik lub gdzie go się podpina;p
Bo mam już płytkę ze stykami nowymi
ale nie wiem czy już ja wkładać do pompki i skręcać i to gdzieś miedzy kostkę wejdzie

czy może zaczekać aż dojdzie i ja się wpina gdzieś do pompki pod ta plastikowa osłonę.
ARTURO - Sob Wrz 17, 2011 08:27
:
Jeśli chcesz zamontować płytkę (przekaźnik) to musisz poczekać , albo drugi raz potem rozbierać . Płytkę się montuje a właściwie wlutowuje wewnątrz obok styków . Instrukcje dostaniesz , a jeśli nie to ci wyślę . Jest potrzebne trochę przewodu , klej , lakier i lutownica .
uzyt - Sro Wrz 21, 2011 18:29
:
a powiedzcie mi ile wm szly te przekazniki?
bo ja juz prawie tydzienc zekam;p jutro najwyzej napisze do nich
ARTURO - Czw Wrz 22, 2011 11:48
:
Na to nie ma recepty . Jednemu idzie 4 dni a innemu 3 tygodnie . Jest możliwość , że może zaginąć :razz: - taka nasza poczta .
uzyt - Czw Wrz 22, 2011 18:12
:
w pon wysłali dziś doszła:)
tylko jednak nie wsadzili instrukcji jak by ktoś podesłał był bym wdzięczny:)
Bob - Czw Wrz 22, 2011 18:35
:
uzyt napisał/a:
tylko jednak nie wsadzili instrukcji

Instrukcję powinieneś dostać na maila w PDFie. Najwyżej upomnij się jeszcze o nią.
uzyt - Czw Wrz 22, 2011 21:22
:
to jutro nie pojezdze;p
Le-chu - Czw Kwi 18, 2013 19:45
:
Podepnę się pod temat,
kupiłem ten zestaw naprawczy standardowy,powiedzcie jak patrzycie z góry na ten zestaw(styki są na góże,a po prawej i lewej są te oczka do przykręcenia) to ten kabelek bez kołnierza przykręcacie do lewego oczka? a ten od kabelków od moto do prawego?
bo ja podłączyłem i nie działa jak na krótko do aku to tak stukała i ponosił się ten bolec trzpień na środku to znaczy że chyba działa?
podeślijcie zdj. jak macie podłączone kabelki przy pompie.
SławekK - Pią Kwi 19, 2013 10:48
:


Może Ci to pomoże ;)
Le-chu - Pią Kwi 19, 2013 13:26
:
Dzięki za foto mam tak samo połączone i dalej nic,przewody sprawdzone i nic.Tak sobie oglądam ten zestaw i widzę że ta blaszka co jest ruchoma wypadła z tego trzpienia,na trzpienu jest taki rowek w ten rowek musi wejść ta blaszka.Te zestawy napewcze są bardzo delikatne blaszki z papieru,porarzka.Podpiołem bez tej osłonki i teraz widziałem jak odpaliłem że iskrzą te styki i paliwo w filterku,udało się!!.Można śmigać dalej!!!
SławekK - Pią Kwi 19, 2013 13:43
:
Skoro już to opanowałeś może pomyśl nad założeniem płytki przeciw temu iskrzeniu lub diody, która też daje radę ;) a ew problemy z wypalonymi stykami znikną :)
Szokoloko1979 - Sro Lip 10, 2013 22:29
:
Witam. Panowie i Panie :) Mam prawdopodobnie problem z pompą paliwa. Pierwsze objawy były takie, że prawie nie wróciłem z przeglądu. Motocykl nie chciał się wkręcać powyżej 4 tys. Obecnie jest tak, że po odpaleniu pompka bardzo intensywnie tyka/pyrka (nie wiem jak to nazwać). Po około 1 min. pompka zaczyna tykać/pyrkać tak około co 3 sekundy (bardzo nieregularnie) i paliwo też jakby wolniej płynęło we filtrze. Wcześniej rozebrałem pompkę celem sprawdzenia styków. Nie wyglądały na specjalnie nadpalone, poza tym przeczyściłem je papierem ściernym.
Najważniejsze pytanie to jest takie czy pompa cały czas intensywnie powinna tykać? Jest to dosyć wyczuwalne ręką więc nie trudno u mnie określić, czy jest to intensywne czy słabe.
andrut78 - Sro Lip 10, 2013 23:18
:
Pompa nie powinna cały czas pracować.

Przede wszystkim styków nie powinno się czyścić papierem ściernym tylko pilnikami iglakami - jak Ci się kawałki piasku dostaną między styki to pompa nie będzie działać.

Sprawdź filtr paliwa (tzn. wymień go) i sprawdź kranik paliwa.

Pomyśl też o wymianie pompy na akcesoryjną QAP - wszystkie problemy znikną jak ręką odjąć :)