Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Gdzie ten subfiltr

matirati666 - Pią Paź 25, 2013 16:28
: Temat postu: Gdzie ten subfiltr
Witam

Może zadam glupie pytanie. Ale czy w tej kratce powinien byc subfiltr z gabki?


Czy komus z trojmiasta udalo sie gdzies dostac taki filter bez wysylki?


Killu - Pią Paź 25, 2013 17:08
:
Dokladnie tam. Dostaniesz w kazym motocyklowym, tylko bedziesz musial poczekac pewnie bo nikt normaln nie trzyma takich rzeczy na mielscu.
matirati666 - Pią Paź 25, 2013 17:11
:
A słuchaj Killu z braku laku mogę go nasączyć olejem do mostów 85W90? Czy lepiej mimo wszystko dedykowanym sprayem do suba?
buu-84 - Pią Paź 25, 2013 17:33
:
W sprawie tego subfiltra możesz udać się do salonu Hondy o ile dobrze pamiętam to oryginał kosztuje coś koło 10 zł. Pewnie nie będą mieli na miejscu, ale bez problemu zamówisz. Salon w Gdańsku Pomirski ul. Słowackiego 153, 80-281 Gdańsk.

matirati666 napisał/a:
A słuchaj Killu z braku laku mogę go nasączyć olejem do mostów 85W90? Czy lepiej mimo wszystko dedykowanym sprayem do suba?
ten subfilter to zwykła gąbka, więc nie wiem czy nasączając nie pogorszysz sprawy, to nie filtr k&n który trzeba nasączać.
matirati666 - Pią Paź 25, 2013 18:03
:
No nie wiem wszedzie gdzie patrzylem to suby sie przepiera i nasacza sprayami. A do K&N to maja jakas swoja serie do czyszczenia i nasaczania
luke1111 - Pią Paź 25, 2013 20:15
:
Serwisówka zakłada przekładniowy (nie pamiętam parametrów) ale taki do mostów, to przekładniowy i gęsty, więc obleci jak złoto :)
Rozchodzi, się żeby nie była sucha ta gąbka, bo parcieje

Szczerze, to u mnie przed wymianą (stary rozleciał się w rękach) i po nie było zauważalnej różnicy w pracy motocykla.
matirati666 - Pią Paź 25, 2013 20:18
:
No wlasnie dzis rozebralem maszyne zeby wymienic plyny itp i patrze a tam sladu nie ma po gabce. A motor szedl jak burza. Koszt maly jak cos wiec zaryzykuje moze doda mini kopa hehe
Killu - Sob Paź 26, 2013 11:03
:
Panowie, subfiltr jest od ssania I wolnych obrotow. Ni doda mini kopa :-) Nowy filtr powinien byc juz nasaczony I pewnie zanim ktokolwiek pomysli o jego nasaczeniu trzeba bedzie juz kupic nowy bo stary sie rozpadnie. Ceny tych filterkow oscyluja w przedziale 10-40 zl w zaleznosci od motocykla. Do ntv byl po okolo 7-8 a do devi jakos pomiedzy 20 a 30.

PozdRR
matirati666 - Sob Paź 26, 2013 11:10
:
Killu napisał/a:
Panowie, subfiltr jest od ssania I wolnych obrotow. Ni doda mini kopa :-) Nowy filtr powinien byc juz nasaczony I pewnie zanim ktokolwiek pomysli o jego nasaczeniu trzeba bedzie juz kupic nowy bo stary sie rozpadnie. Ceny tych filterkow oscyluja w przedziale 10-40 zl w zaleznosci od motocykla. Do ntv byl po okolo 7-8 a do devi jakos pomiedzy 20 a 30.

PozdRR


Nie no z tym kopem to beka. A sadzisz ze fabrycznie nasaczony nie zdazy sie wysuszyc podczas eksploatacji? Wiem ze to mikro gabeczka, ale myslalem zeby kupic spray do filtrow i nie wiem czy kupowac skoro gabka ma sie rozpasc szybciej niz bedzie wymagane moczenie
Killu - Sob Paź 26, 2013 14:04
:
matirati666, chodzilo mi o to ze element jest tak tani ze mozna go po prostu wymienic razem z filtrem raz na dwa sezony :-) ale masz racje, jak chcesz dbac to olej przekladniowy powinien byc najlepszym substytutem dla ewentualnej wymiany. Olei do nasaczania filtrow powietrza nie polecam z tego powodu, ze sa lepkie I nasaczenie tym subfiltra zabije go albo od razu, albo w bardzo szybkim czasie.
matirati666 - Sob Paź 26, 2013 16:23
:
No to gut. Wsio wyjasnione. To bede uzywal do nasaczania przekladniowki bo i tak mam cala butle do wału. Dziex za pomoc
RedGuy - Pon Paź 28, 2013 21:21
:
To ja jeszcze się upewnię. W Devi też musi być czymś nasiąknięty, bo mój jest suchy jak pieprz?
matirati666 - Wto Paź 29, 2013 07:54
:
RedGuy napisał/a:
To ja jeszcze się upewnię. W Devi też musi być czymś nasiąknięty, bo mój jest suchy jak pieprz?


Wiesz z tego co czytałem na różnych forahc szukając fotek gdzie w NTV jest subfiltr trafiałem na różne fora a to KTM-ów a to CBR i każdy nasącza filtr z gąbki. Wyjątek stanowią filtry K&N bo ich się np nie wymienia tylko czyści ichnimi preparatami a potem nasącza olejkiem K&N i wsio. tylko są o wiele droższe od "zwykłych". Powiem CI tak że ja pójdę za poradą kolegów z forum jak i innych opinni ludzi co nasączali już filterki i użyję oleju przekładniowego bo go akurat mam. Może kiedyś zakupię spray do filtrów chociaż trochę drogi jest bo ok 65zł za 750ml a przekładniowy ok 50zł za 1litr, to i sie od razu po smarowanku nada do kardana;)
izywec - Czw Paź 31, 2013 17:13
:
Mój filterek rozleciał się gdy do niego zajrzałem.Do serwisu mam prawie 60 km więc nie wiele namyślając się wziąłem zwykłą gąbkę /gęstą/ uciąłem plaster /ca 3-5 mm/ nożycami. który dopasowałem do miejsca następnie zmoczyłem go olejem silnikowym i wygniotłem palcami aby nie ciekły krople oleju. Założyłem i jeżdżę jak dotychczas bez najmniejszych kłopotów z obrotami biegu jałowego. On ma chronić układ w gaźniku od kurzu i nic więcej.
Co ile go sprawdzać nie mam pojęcia ale będę zaglądał na wszelki wypadek w każdej zimie /z nudów! :lol: /.
RedGuy - Sob Lis 16, 2013 23:50
:
izywec napisał/a:
...wziąłem zwykłą gąbkę /gęstą/ uciąłem plaster /ca 3-5 mm/ nożycami. który dopasowałem do miejsca następnie zmoczyłem go olejem silnikowym i wygniotłem palcami aby nie ciekły krople oleju. Założyłem i jeżdżę jak dotychczas bez najmniejszych kłopotów z obrotami biegu jałowego.

Zrobiłem to samo. Jakoś nie mogłem nigdzie dostać tej gąbki, a nie będę kilkadziesiąt kilometrów za nią jeździł. :grin:
matirati666 - Nie Lis 17, 2013 07:53
:
Szczerze to teraz tez bede chyba sobie wycinal. Bylem odebrac osobiscie filter. Czekalem az 3 dni i zaplacilem az 7zł ale bracki ma identyko gąbkę w skrzynce narzędziowej jako wykonczenie pod wieczkiem. Wymiar ok 30x40cm wiec trochę filterków naciacham
Killu - Nie Lis 17, 2013 14:47
:
Najpierw poprubujcie, czy moto nie będzie świrować na filterkach marki "garaż hendmejd". Bo się zrobi ciepło za oknem, będzie się chciało wyjechać a motocykla nie da rady nawet zagrzać... A jeździć się chce przecież.
izywec - Nie Lis 17, 2013 17:56
:
Killu napisał/a:
Najpierw poprubujcie, czy moto nie będzie świrować na filterkach marki "garaż hendmejd". ........ a motocykla nie da rady nawet zagrzać... A jeździć się chce przecież.


A czemuż to miałby się nie zagrzać? Nie mogę znaleźć żadnych teoretycznych przesłanek /praktycznych też!/ na to zjawisko. Mój filterek "hendmejd" przez prawie 2 miesiące próbowania i jakieś 2kkm z okładem nie był złośliwy.
Killu - Nie Lis 17, 2013 19:07
:
Życie już wielokrotnie pokazywało różnym użytkownikom, że czasami motocykl zwyczajnie się gusi. Ma na to wpływ zapewne przepustowość filterka. Na ssaniu motocykl ciągnie większą ilość powietrza, jeżeli wsadzić tam byle co może się okazać, że nie dostanie tej dawki powietrza, którą będzie potrzebował. Silnik będzie się dusił i przerywał i gasł. Wielu użytkowników już to przerobiło z gąbkami do mycia naczyń, gąbkami tapicerskimi, gąbkami do mycia ciała. Raczej kończyło się wydatkiem 7zł i zakupem oryginalnego subfilterka :)

Nie twierdzę, że nie ma prawa się udać. Uważam jedynie, że szkoda i tak krótkiego sezonu na takie kombinacje.

PozdRR
izywec - Pon Lis 18, 2013 00:33
:
Killu napisał/a:
........ Na ssaniu motocykl ciągnie większą ilość powietrza, jeżeli wsadzić tam byle co może się okazać, że nie dostanie tej dawki powietrza, którą będzie potrzebował. Silnik będzie się dusił i przerywał i gasł. Wielu użytkowników już to przerobiło z gąbkami do mycia naczyń, gąbkami tapicerskimi, gąbkami do mycia ciała. Raczej kończyło się wydatkiem 7zł i zakupem oryginalnego subfilterka :)
Nie twierdzę, że nie ma prawa się udać. Uważam jedynie, że szkoda i tak krótkiego sezonu na takie kombinacje. PozdRR


Gwoli ścisłości!!!! Jestem absolutnym zwolennikiem stosowania elementów oryginalnych ale nie daję się zwariować, że śruba i nakrętka o tym samym gwincie musi być od producenta motoru itd. itp.
Jak będę przelatywał koło serwisu Hondy to wstąpię po oryginał za te niecałe 10 PLN ale porządnie ucięta odpowiednia gąbka grubości 3 - 4 mm o podobnej wielkości "ziarna" na pewno nie spowoduje kłopotów.
Tak na marginesie to o gaźnikach uczyłem się jakieś 55 lat temu i zawsze na ssaniu gaźnik pobierał minimalną ilość powietrza - wtedy tak było!
Może teraz są inne gaźniki w NTV /jeszcze nie rozbierałem ale jeśli jest iglica regulacyjna składu mieszanki i śruba ustalająca "zerowe" położenie przepustnicy to i układ rozruchowy chyba podobny/. Zresztą na to wskazuje to, że za cholerę nie odpalę mojej NTV jeśli dotknę manetki przyśpieszenia mimo włączonego ssania - oczywiście dla wychłodzonego po nocy silnika. Dlaczego? To już chyba nie wymaga wyjaśnień!
matirati666 - Pon Lis 18, 2013 14:36
:
izywec napisał/a:
Jestem absolutnym zwolennikiem stosowania elementów oryginalnych ale nie daję się zwariować, że śruba i nakrętka o tym samym gwincie musi być od producenta motoru itd. itp.


Prawdę powiada człek ten. Adaptery M5 do wakuometrów kosztują 77zł w Gdańsku w sklepie motocyklowym. Ja po długich i ciężkich bojach trafiłem na takie adaptery z wysyłki wprawdzie ale zawsze to coś za magiczne 1,6zł /szt. Sklepy z akcesoriami do instalacji LPG mają takie coś na pęczki. Także nie ulegajmy magicznym znaczkom Made in Japan:) Jak coś ma skok gwintu jak ten twór Made in Japan to musi trybić
Killu - Pon Lis 18, 2013 15:06
:
izywec, po co w takim układzie ten filterek ma być osobny dla ssania? Może i się mylę i potrzebne są minimalne ilości powietrza... Niemniej odcięcie powietrza zawsze doprowadzi do gaśnięcia. Jeżeli trafimy z gramaturą, to git. Chodzi o to, żeby odfiltrować powietrze z syfu i tyle :)

Co do znaczków "made in japan" to jest paranoja, bo co raz częściej na oryginalnych opakowaniach z oryginalnych gratów mamy napis "made in china". I zgadzam się, że ceny oryginałów często są z kosmosu (a przynajmniej w naszych, polskich realiach). Niemniej przypadek filterka jest wyjątkiem od reguły.

PozdRR
KORNIK - Pią Lip 11, 2014 07:17
: Temat postu: Gdzie ten subfiltr
W tzw. subfiltrze jest gąbka jednostronnie przepuszczalna (tzn. powietrze przechodzi w jedną stronę) zwykłą gąbka przepuszcza w dwie strony. Więc zastosowanie zwykłej gąbki nie jest wskazane. Doskonałym zamiennikiem jest filtr powietrza od dowolnej kosiarki lub pilarki spalinowej dowolnego producenta Stihl, Makita etc., w każdym sklepie z piłami i kosiarkami taki filtr kosztuje ok 3-5 zł i jest fabrycznie nasączony olejem, wybrać tylko możliwie największy aby można było dociąć do naszego rozmiaru.
Killu - Pią Lip 11, 2014 14:58
:
KORNIK napisał/a:
gąbka jednostronnie przepuszczalna


:shock: Jak to ma działać?
izywec - Pią Lip 11, 2014 15:18
: Temat postu: Re: Gdzie ten subfiltr
KORNIK napisał/a:
W tzw. subfiltrze jest gąbka jednostronnie przepuszczalna (tzn. powietrze przechodzi w jedną stronę)........


A to ciekawe! Jak jest zbudowana? Dotychczas znałem przegrody jednokierunkowe w formie ściany "kaczych dziobów" stosowane w silnikach okrętowych wykorzystujących dolną część tłoka jako pompę przepłukującą przestrzeń spalania.
Mam i piłę i kosiarkę spalinową i u mnie producent zamontował normalne gąbki w filtrach. Jedynie muszą być one zwilżane olejem silnikowyn po ich ewentualnym "praniu".
bujak01 - Sob Lip 12, 2014 15:45
:
Kupiłem taką gąbkę w salonie Hondy zapłaciłem 30zł.
Stwierdzam, że lepiej sobie wyciąć z gęstej gąbki.
Podaje wymiary oryginalnej gąbki: grubość 5mm, 54mm x 35mm
Grzechu - Sob Lip 12, 2014 22:12
:
Dwa lata temu płaciłem w salonie Hondy za subfilter 5,60 PLN :mrgreen:

Zresztą na http://czescihonda.motorista.pl/ ten element kosztuje 7,38 PLN.
bujak01 - Nie Lip 13, 2014 08:26
:
17258MAH610
Oto numer seryjny tego filtra, po wygenerowaniu pokazało mi 30,75 zł
Bob - Nie Lip 13, 2014 10:27
:
NTV i Devi mają inne filterki, stąd różne ceny, tylko nie wiem skąd aż taka duża różnica.
Grzechu - Nie Lip 13, 2014 16:27
:
To wiele wyjaśnia. Sorry za zamieszanie ;)
Mac - Pon Lip 14, 2014 21:31
:
Właśnie nabyłem i założyłem to ustrojswtwo :) Cena po rabacie 27 zł. (do devila).
Jest odczuwalna mała różnica na wolnych obrotach - do tej pory miałem dociętą zwykłą i trochę grubszą gąbkę. W kolejnych dniach sprawdzę jaka różnica będzie na ssaniu.