Forum Honda NTV

Ogólne - Honda NT1100 2022

Ciok - Pią Paź 15, 2021 18:14
: Temat postu: Honda NT1100 2022
Honda już od dłuższego czasu zwodzi za nos wszystkich miłośników turystyki motocyklowej, którzy czekają na nowy model japońskiego producenta. Ten z kolei właśnie opublikował w Internecie film prezentujący najnowszy motocykl oraz poinformował w nim o oficjalnej dacie premiery.

Miłośnicy turystyki motocyklowej od dawna marzą o pojawieniu się modelu NT1100, który były konkurencją dla modelu BMW R 1250 RT czy Kawasaki Ninja 1000SX. Honda potwierdziła, że już niebawem oficjalnie zaprezentuje ten model, dlatego można by rzec, że sen globtroterów na dwóch kołach się ziścił.

https://youtu.be/jml_HFfWlcY

https://motovoyager.net/newsy/nowa-era-turystyki-juz-niebawem-oficjalnie-poznamy-honde-nt1100-2022/
rzempi - Pią Paź 15, 2021 23:20
:
Czyli silnik z CRF 1100 Africa Twin, co oznacza brak kardana.
Maruda ze mnie, nie?
Napęd DCT z wałkiem to byłoby coś
Pożyjemy, zobaczymy i takk mnie nie stać :cry: ... może kiedyś...
jak na łańcuchu to i tak wolałbym Africa Twin :mrgreen:
https://motogen.pl/honda-nt1100-czy-turystyk-z-silnikiem-africa-twin-juz-wkrotce-w-sprzedazy/
Grzech - Sob Paź 16, 2021 06:52
:
Transalp 700 był napędzany łańcuchem, a NTV 700 wałkiem mimo, że silnik był ten sam. Może i tutaj Honda nas zaskoczy.
Toma311 - Sob Paź 16, 2021 17:39
:
Ciok napisał/a:
Miłośnicy turystyki motocyklowej od dawna marzą o pojawieniu się modelu NT1100, który były konkurencją dla modelu BMW R 1250 RT czy Kawasaki Ninja 1000SX. Honda potwierdziła, że już niebawem oficjalnie zaprezentuje ten model, dlatego można by rzec, że sen globtroterów na dwóch kołach się ziścił.

https://youtu.be/jml_HFfWlcY


I hooya wynika z tej reklamówki. Wygląda to, jak gdyby producent wstydził się dzieła, bo "nikagda" go nie widać; ludzie, ulica, skrzypeczki, landszafty... To reklama jakiegoś biura turystycznego lub pracy w globalnym korpo :twisted:
Oby "komarek" okazał się znacząco lepszy i konkretniejszy od klipu. Lecz na "wała" niechaj nikt nie liczy - gdzieś tam w internetach widziałem, że idzie na łańcuchu, od piły do drzew :mrgreen:
rzempi - Nie Paź 17, 2021 09:02
:
Dokładnie tak, wałka nie będzie "i co nam Pan teraz zrobi?" odpowiadając... Kupię Afrę. A Honda nic sobie z tego nie zrobi, bo i tak wszystko zostaje w rodzinie.

To był koncept NT1000:

i wałek był

w NT1100, chociaż tutaj oznaczony jako CB1100X
widać łańcuch...


Jeszcze kilka dni do premiery, zobaczymy.
mrok31337 - Pon Paź 18, 2021 08:21
:
Kupując nowy motocykl z salonu hondy, producent zastrzega sobie prawo do zmiany ceny w trakcie oczekiwania na motocykl i nie daje żadnej gwarancji terminu dostarczenia motocykla... Takie czasy...
Scotty_ - Pon Paź 18, 2021 17:28
:
A mnie ciekawi kto i kiedy jako pierwszy przyjedzie nt1100 na Łoje. Kogo obstawiacie? :mrgreen:
Ciok - Pon Paź 18, 2021 18:55
:
Mają pokazać w Listopadzie. To już nie długo. Moim zdaniem będzie na łańcuchu. Honda nie będzie się bawić w przeróbki. Jakoś ostatnio nie czytają, co do nich klienci piszą.
powalla - Pon Paź 18, 2021 21:15
:
Ja tam nie czekam na tę premierę z niecierpliwością ... i tak mnie będzie na nią stać tak mniej więcej za 15 lat :mrgreen:
izywec - Wto Paź 19, 2021 15:27
:
Scotty_ napisał/a:
A mnie ciekawi kto i kiedy jako pierwszy przyjedzie nt1100 na Łoje. Kogo obstawiacie? :mrgreen:

"Malutcy" Blizniacy z Wlkp jeśli lubują się w nowościach! :lol:
Ciok - Wto Paź 19, 2021 20:29
:
powalla napisał/a:
Ja tam nie czekam na tę premierę z niecierpliwością ... i tak mnie będzie na nią stać tak mniej więcej za 15 lat :mrgreen:

w mordę to ja już na dłuższej emeryturze... :sad:
Mobile - Sro Paź 20, 2021 10:03
:
Jeśli ktoś kupi i przyjedzie na zlot to tylko jedna z możliwości aby motocykl pojawił się na zlocie.
Najwygodniej będzie zaprosić kogoś z Hondy, niech podjedzie i zrobi prezentację nowego modelu :) Gdzie oni znajdą tylu napaleńców w jednym miejscu?
Kolejną opcją może być wypożyczenie sprzętu na weekend, ale tu nikłe szanse że do tego czasu będzie to możliwe.
mrok31337 - Czw Paź 21, 2021 14:42
:
https://hondanews.eu/pl/pl/motorcycles/media/pressreleases/349803/honda-nt1100-model-2022
Ceny:
https://www.honda.pl/moto...ifications.html
powalla - Czw Paź 21, 2021 17:52
:
Wygląda jak bardziej kanciasta wersja CBF1000 ... no i ten łańcuch :sad:
Ciok - Czw Paź 21, 2021 21:22
:
Cytat:
Lider projektu NT1100

Koji Kiyono, lider projektu, NT1100 powiedział o nowym modelu – W Hondzie mamy duże doświadczenie w spełnianiu oczekiwań klientów, którzy poszukują tradycyjnych motocykli turystycznych. Nasze starsze modele Pan European ST1100, ST1300 oraz NT650V i 700V Deauville przez wiele lat cieszyły się bardzo dobrą opinią i zdobyły sobie lojalnych nabywców. Dlatego, gdy przyszedł czas na zaprojektowanie nowego modelu turystycznego, chcieliśmy stworzyć coś, co odbije się szerokim echem w motocyklowym środowisku i spodoba się zwolennikom tradycyjnych motocykli turystycznych. Chcieliśmy również podnieść tętno kierowcom w każdym wieku i o różnych upodobaniach, którzy szukają prawdziwie nowego i wszechstronnego motocykla jako źródła relaksujących wrażeń. Dlatego właśnie stworzyliśmy nowy model NT1100 tak, by oferował całkowicie współczesne osiągi silnika, miał podwozie zapewniające przyjemność prowadzenia, pakiet nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz całkowicie świeżą, wyróżniającą się stylistykę. – zakończył Kiyono.


https://www.youtube.com/w...torcyclesEurope
Scotty_ - Pią Paź 22, 2021 00:51
:
Ciok napisał/a:
Cytat:
Lider projektu NT1100

[...]Nasze starsze modele Pan European ST1100, ST1300 oraz NT650V i 700V Deauville przez wiele lat cieszyły się bardzo dobrą opinią i zdobyły sobie lojalnych nabywców.



I dlatego daliśmy łańcuch, bo lojalni nabywcy Pan Europy i NTV lubili kardana... :neutral:
izywec - Pią Paź 22, 2021 09:43
:
Scotty_,
Masz całkowitą rację. Nigdy nie lubiłem łańcucha mimo, ze w Junaku /25 lat/ miałem obudowany i nie musiałem cięgiem o niego dbać a AWO było moim niespełnionym marzeniem.
Ciok - Pią Paź 22, 2021 21:45
:
W ogóle to jakieś ????/ Może warto porównać z Honda Crosstourer lub Honda VFR800X Crossrunner
Toma311 - Sob Paź 23, 2021 01:06
:
Scotty_ napisał/a:
I dlatego daliśmy łańcuch, bo lojalni nabywcy Pan Europy i NTV lubili kardana...

izywec napisał/a:
Masz całkowitą rację. Nigdy nie lubiłem łańcucha(...)


Koleżkowie skrzydlaci (od Hondy :mrgreen: ), ja także jestem (byłem?) wyznawcą wału (teraz także mam motorka "na wale"), lecz... No właśnie. Rozprawiałem w tym sezonie o tej kwestii z 5-ma użytkownikami sprzętów napędzanych łańcuchami. 4-ch z nich jeździ 80% asfalt i 20% lżejszy off i zeznali niezależnie, iż aktualne łańcuchy x-ring (czy jakoś tak), nieistotne, czy smarowane, czy też nie, po ok 25t km są do wymiany. Przecież są one szczelnie zamknięte. A to całe nadgorliwe olejenie, podobnież powoduje ino straszny syf na tej zębatce przy skrzyni. Z ich praktyki wynika, że niezależnie czy smarujesz czy nie, wymieniasz napęd przy podobnym przebiegu. Koszt ok. 500-600 zł.
I tak se myślę, może teraz ten wał to tylko jakiś fetysz jest? :twisted: A jeżeli tak, to w d.. mieć ten wał w nowym sprzęcie :?:
grad74 - Sob Paź 23, 2021 07:44
:
Smarowanie smarowaniu też nie jest równe. Jak miałem sprawna olejarkę w Trampku i łańcuch (X-ring) był ciągle smarowany olejem, to był czyściutki a po jeździe w deszczu wręcz błyszczący, i żaden syf ani pich się nie kleił. Fak że tylna felga była zawsze upaprana, ale do przebiegu około 30 tys nie wymagał za wiele naciągania. Po nawaleniu olejarki i zaczęciu smarowania sprajami (co nie jest tanie - 30 zeta za kilka psiknięć co 300-400 kilometrów) ale jednak nie było regulernego smarowania, łańcuch był ciągle upaprany klejącym glutem i pastą ścierna z drobin piachu. I wtedy łańcuch dosłownie poleciał mi w 10 tys kilometrów. Także jak się ktoś zastanawia nad sensem olejarki za 500zl to odpowiadam ze warto. Ale żeby się trzymać tematu, to i tak nic nie przebije wału. No może pas, ale ten nie do wszystkiego się nadaje.... A co do informacji o nowej NTVce to nie wiem jaki jest sens skoro faktycznie w mniejszych segmentach jest NC, a w większych Crosstouer?
Toma311 - Sob Paź 23, 2021 20:35
:
grad74 napisał/a:
Po nawaleniu olejarki i zaczęciu smarowania sprajami (co nie jest tanie - 30 zeta za kilka psiknięć co 300-400 kilometrów) ale jednak nie było regulernego smarowania, łańcuch był ciągle upaprany klejącym glutem i pastą ścierna z drobin piachu.

Z tej przyczyny (po podobnych przejściach), goście zaprzestali smarowania w ogóle - podobno czysto, sucho i przyjemnie. I taniej.

grad74 napisał/a:
A co do informacji o nowej NTVce to nie wiem jaki jest sens skoro faktycznie w mniejszych segmentach jest NC, a w większych Crosstouer?

Ostatni crostourer z taśmy montażowej zjechał chyba 2 lata wstecz - w Europie sprzedaż na granicy mierna/żadna i nasza kochana euronorma 5 zakończyły żywot tego mastodonta. Więc tego.
rzempi - Nie Paź 24, 2021 09:27
:
Powiem tylko tyle... Po co mi kupować Afrę w szosowej skórze i być ograniczanym, że gdzieś nie wjadę??? (I tak nie mam kasy, więc będą dywagacje czysto hipotetyczne) Gdyby Honda założyła wałek to byłaby mocna konkurencja dla BMW RT, Tiger'a i innych wałkowych motocykli, dołożyć dobrą cenę i hicior gotowy, a tak... słabo to widzę... ale jak to Honda... klienci się znajdą.
Ja tam leniwy jestem i dbać o łańcuch zupełnie po prostu mi się nie chce, wolę iść i zamówić kawę, szkoda życia na obsługę. Wybierając motocykl miałem 3 założenia: wał kardan, wtryski zamiast gaźnika, pojemność poniżej 1000. Z nowych motocykli obecnie kojarzę jedynie Moto Guzzi V85TT co spełniają te 3 proste kryteria, jak coś pominąłem do uzupełnijcie. Za dawnych czasów dało radę pogodzić bliźniacze konstrukcje NT700V i XL700V wszyscy byli zadowoleni, a teraz to ja nie rozumiem... Może przekładnia DCT "zjada" kardany??? Ale znowu w Goldwingu 1800 dało radę. Nie kumam tej polityki.
Masa netto Hondy NT700V Deauville to 236 kg, a XL700V Transalp to 218 kg, czyli różnica 18 kg. Myślę, że te dodatkowe 18 kg użytkownicy mogli przyjąć ze spokojem.

Masa NT1100 z DCT= 238 kg + 18 kg na wałek daje 256 kg + płyny + paliwo wyjdzie około 280 kg, BMW R1250RT waży na gotowo 279 jesteśmy prawie identyczni, a mamy świetną skrzynię i minimalną obsługę motocykla na zasadzie odpal i zapomnij. Różnica mocy jest dość duża, bo 34 KM, a teraz najlepsze... różnica w cenie... BMW 103,5 tys zł, Honda z DCT 67,5 tys. na łańcuchu, jakby wyszło z 75 tys. na wałku z DCT, to i tak zostaje w ch... kasy na jazdę i podróże. Na szczęście mamy jeszcze rynek wtórny z jego wszystkimi patologiami... ale można kupić starego Trampka 600, NTV, NT i jeździć gdzie się da i ile się, a nie ciągle marzyć o motocyklu wyprawowym i siedzieć na d... w domu, bo bez tych wodotrysków sobie nie dam rady.

Nie mam nic przeciwko stosowaniu tej samej jednostki z CRF1100, wszyscy w koło chwalą, ja jedynie znam wersję 1000, miałem na krótką jazdę testową... robi robotę :grin: Dokąd Honda zmierza z polityką modeli... nie mam pojęcia... Coś czuję, że moja NT700 zostanie ze mną na dłuuuuuuuuuugie lata.
Toma311 - Pon Paź 25, 2021 23:00
:
rzempi napisał/a:
Moto Guzzi V85TT co spełniają te 3 proste kryteria

No. Tomek celnie - to jest ciekawy i podobujacy się mje sprzęcik.
rzempi - Wto Lis 02, 2021 18:26
:
A jest wersja Travel z powiększonym zbiornikiem paliwa - 23 litry:
https://www.motoguzzi.com...v-twin-4s-2021/
5 litrów rezerwy, czyli 18 litrów na samą jazdę, spalanie 4,9 l/100km, wychodzi teoretycznie 367 km zasięgu do rezerwy, zacnie, a do suchego zbiornika w teorii 469 km, cena 58 900 zł.
Dla porównania BMW R1250GS ma zbiornik 30 litrów + 4 litry rezerwy, spalanie 4,75 l/100 km = 632 km zasięgu bez rezerwy, z rezerwą 715 km, cena około 110 000 zł :mrgreen:
Powiem jak Janusz... to sobie dokupię kanister na benzynę i będę miał to samo za połowę ceny nowego GSa
https://przezswiat.eu/produkt/kanistry/zbiorniki-long-houl/kanister-long-haul-z-mocowaniem/
https://przezswiat.eu/produkt/kanistry/zbiorniki-rotopax/rotopax-dlx-pack-mount/

[ Dodano: Wto Lis 02, 2021 18:47 ]
Dodam jeszcze, że Guzzi ma to co lubię najbardziej, nisko położony moment obrotowy:

jeżdżę momentem, a nie mocą. :cool:
grad74 - Czw Lis 04, 2021 16:08
:
Jak tak patrzę na ten wykres , to strasznie śmieszy mnie określenie momentu "obrotkowego" z tego pogańskiego kraju , co to nawet po złej stronie drogi jeżdżo, otóż w .... funtostopach :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . A co do BMW , to nie wiem jak te nowe, ale te stare też miały bardzo nisko moment.
izywec - Czw Lis 04, 2021 23:58
:
Jak się nie czyta swego postu po napisaniu to właśnie wychodzi "obrotkowy" zamiast obrotowego ale to nie problem.
Mnie prawie 70 lat temu uczono, że im bardziej płaski jest przebieg na wykresie momentu obrotowego tym większa jest elastyczność pracy silnika.
Nasza NTV-ka ma jak niżej, wiec "Guzzi" nie bardzo może się pochwalić elastycznością silnika.

[ Dodano: Pią Lis 05, 2021 00:22 ]
P.S. Poczytajcie sobie ten artykuł - link niżej - wprawdzie to o momencie i mocy w samochodach ale to samo dotyczy i naszych jednośladów.
Tak na marginesie na upartego na trasie na NTV ( sprawdziłem!) jadąc delikatnie nie trzeba zmieniać biegów jadąc "piątką" od 50 km/godz. czyli przez wsie a potem NTV przyśpiesza całkiem poprawnie.

https://www.oponeo.pl/art...-obrotowy-a-moc

[ Dodano: Pią Lis 05, 2021 00:36 ]
Bo ma płaski przebieg momentu obrotowego prawie w całym zakresie obrotów.
Ciok - Sob Lis 13, 2021 19:11
:
https://fb.watch/9fKhZK87OW/
Jak się otworzy, to warto zobaczyć. Gość nudzi, ale zawsze coś nowego
Toma311 - Wto Lis 23, 2021 00:28
:
Chyba pierwsza polska relacja z prezentacji "nowej, innej devilki": https://www.youtube.com/watch?v=Mf3HLOXtiXI

I jak?
Ciok - Wto Lis 23, 2021 11:37
:
Toma311 napisał/a:
Chyba pierwsza polska relacja z prezentacji "nowej, innej devilki": https://www.youtube.com/watch?v=Mf3HLOXtiXI

I jak?

Wymieniałem wiadomości z autorem. Chujowo, mile, zaskoczony, przez co trochę sztucznie ta opinia, ale nowa Honda NT jest. Nawet nie jest tak strasznie droga w relacji do innych sprzętów. Szkoda jedynie wałka, ale ja bym się nie upierał. Serwis łańcucha jest tańszy. Oczywiście zależy jaki wałek....
markali - Sob Lis 27, 2021 08:18
:
Ładna i fajna ta nowa Honda.
Ale wolę przegub cardana więc jako (aktualnie) miłośnik marki MG wybierał bym pomiędzy hondą a również nowością czyli MotoGuzzi V100.
Ciok - Nie Mar 27, 2022 21:53
:
Wczoraj rozmawiałem z kolegą motocyklistą który już w tym roku ujeżdżał nową NT. Miał słabą opinię o tym koniu.
Wiadomo, że wszystko ukryte w szczegółach a patoytuberzy napiszą co im będzie korzystniej.
Krótko:
- Honda jak zawsze z czymś dała dupy i pod ciężkimi plastikami jest parę niedoróbek wkurwiających"
Konkurencja oprócz DCT, ma więcej i w tej samej cenie.
Toma311 - Pon Mar 28, 2022 00:28
:
Widziałem to-to cacko jakoś w lutym na żywo. Oblazłem, oblukałem, a nie jeździłem; po prawdzie nikt wtenczas nie jeździł.
Uwagi "minusowe" z tego zdarzenia (choć doprawdy, pato-coś-tam nie jestem), od przodu poczynając:
- nieregulowana szyba w czasie rzeczywistym;
- brak jakiegokolwiek schowka dostępnego dla kierownika;
- chude, tandetne podnóżki dla załogi (stanąć na nich podczas jazdy na wybojach będzie mógł człek bezwzględnie wierzący lub ten od pejczyków w alkowie);
- nieregulowana wysokość kanapy, dla nikogo z załogantów;
- spieprzona pojemność walizek - można je powiększyć w stronę koła, do osi motka o ca. 5 cm każdy. Wtenczas, bez poszerzania zestawu, można by schować po kasku;
- no i święta-nad-świętościami-świętość --> brak wała...
Tak se paczyłem na te obrazki, czytałem te opisy i nawet przez czas jakiś dopuszczałem możliwość nabycia tego modelu, lecz powyższe przekreśla takie działanie.
To są moje spostrzeżenia z punku widzenia turysty, nie zaś "ściganta" lub "kominiarza" - oni mogą mieć inne. Inni turyści, także mogą je mieć.
markali
I ja lubię napęd wałem. I ja lubię MG. Jednakowoż wyczekam na pojawienie się V100TT (wszak koncepcja V85TT już sprawdzona i jeździ, a silnik właśnie pojawił się w V100). Grzechem wielkim zaniedbania byłoby tego "nie pożenić" ze sobą. A tradycja w postaci MG Stelvio przeca już jest. Poczekam, obaczę...
Ciok - Pon Mar 28, 2022 21:55
:
Toma311 napisał/a:
Widziałem to-to cacko jakoś w lutym na żywo. Oblazłem, oblukałem, a nie jeździłem; po prawdzie nikt wtenczas nie jeździł.
Uwagi "minusowe" z tego zdarzenia (choć doprawdy, pato-coś-tam nie jestem), od przodu poczynając:
- nieregulowana szyba w czasie rzeczywistym;
- brak jakiegokolwiek schowka dostępnego dla kierownika;
- chude, tandetne podnóżki dla załogi (stanąć na nich podczas jazdy na wybojach będzie mógł człek bezwzględnie wierzący lub ten od pejczyków w alkowie);
- nieregulowana wysokość kanapy, dla nikogo z załogantów;
- spieprzona pojemność walizek - można je powiększyć w stronę koła, do osi motka o ca. 5 cm każdy. Wtenczas, bez poszerzania zestawu, można by schować po kasku;
- no i święta-nad-świętościami-świętość --> brak wała...
Tak se paczyłem na te obrazki, czytałem te opisy i nawet przez czas jakiś dopuszczałem możliwość nabycia tego modelu, lecz powyższe przekreśla takie działanie.
To są moje spostrzeżenia z punku widzenia turysty, nie zaś "ściganta" lub "kominiarza" - oni mogą mieć inne. Inni turyści, także mogą je mieć.
markali
I ja lubię napęd wałem. I ja lubię MG. Jednakowoż wyczekam na pojawienie się V100TT (wszak koncepcja V85TT już sprawdzona i jeździ, a silnik właśnie pojawił się w V100). Grzechem wielkim zaniedbania byłoby tego "nie pożenić" ze sobą. A tradycja w postaci MG Stelvio przeca już jest. Poczekam, obaczę...


to jednak dodam
- za nisko stopki ( grzeją o asfalt aż miło)
- brak elektroniki hamulców, zawieszenia i trakcji + sterowanie silnika
- coś tam jeszcze, ale już nie wspomne...