Forum Honda NTV

Ogólne - Wyświetlacz zmiany biegów.

Satok - Sob Lut 15, 2020 18:09
: Temat postu: Wyświetlacz zmiany biegów.
Hej.
Zachciało mi się gadzetu. Kupiłem wyświetlacz GPT z wtyczką... i właśnie. Nie wiem gdzie mogę ją wpiąć. Wolne są dwie kostki zółta i pomarańczowa ale mają inne kształt. Może pomożecie ?..
Moto NTV 700 2008 r.
Majchas - Nie Lut 16, 2020 20:11
:
Nie masz instrukcji? U kogoś na Facebooku widziałem że ma wyświetlacz biegów.
stator - Nie Lut 16, 2020 22:00
:
PO doświadczeniach z "mechanicznym" wyświetlaczem, zamówiłem elektroniczny.
Czekam na dostawę i śledzę temat.
izywec - Pon Lut 17, 2020 23:59
:
Satok,
Jest taki duży temat na naszym portalu poszukaj !
Uwagi na temat przydatności tego urządzonka tutaj :
https://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=8355&highlight=wyswietlacz+biegu
Wynika z nich, ze to urządzenie mało przydatne. :mrgreen:
To też moje zdanie, bo rzut oka na obroty i prędkość jednoznacznie podaje bieg.
Np. : 3000 obr. i 50 km/h to trójka a 4000 obr i 100 km/h to piątka. Dla bardziej wprawnych to kąt między wskazówkami obrotomierza i szybkościomierza określa bieg.
Dla piątki wskazówki chodzą równolegle.
Emhyrion - Wto Lut 18, 2020 10:15
:
Tak, tak w teorii podczas jazdy to wszystko jest łatwe do ogarnięcia, ale mniej wprawni kierywcy mają problem z liczeniem do 5, a jak jeszcze robi się nerwowo na drodze to lepiej mieć niż nie mieć.

Ja w Deauvile zastanawiałem się nad kupnem, w końcu odpuściłem, bo jak piszesz - w sumie to proste do ogarnięcia. W RT mam i chwalę to sobie, bo niby też tylko 5 biegów, ale przy tym silniku, który ciągnie jak wściekły od 2500 obrotów czasem nie wiadomo, co za bieg jest wrzucony :)
aroxe - Sro Lut 19, 2020 08:21
:
Sam taki kupiłem, przypłynął prosto z Chin. Jeszcze nie montowałem, ale z tego co rozeznawałem temat to podłączasz go pod wtyczkę diagnostyczną, która w NT700V znajduje się pod lewą osłoną poniżej siedzenia. Tam jest wolna wtyczka, bodajże czerwona.
motonita1 - Czw Maj 27, 2021 15:58
: Temat postu: wskaźnik biegów
To jeszcze ja dołączam do tych, którzy lubią wskaźnik biegów. W Triumphie st miałem i był nieodzowny, a teraz zainstalowałem w NT700V i też jest pomocny. Może to gadżet jak niektórzy uważają, ale w gorących momentach ułatwia życie :)
S . L. - Sro Paź 08, 2025 23:06
:
Witam wszystkich. Mam problem z zakodowaniem wolnych obrotów na chińskim wyświetlaczu biegów .moto nt 700 2006 r . Cały czas mogą literka l i nie chce iść dalej .

[ Dodano: Sro Paź 08, 2025 23:09 ]
Literka L oczywiście . Proszę o jakieś podpowiedzi . Robiłem wszystko zgodnie z instrukcją .
C_D - Czw Paź 09, 2025 08:41
:
Opisz trochę szerzej co masz na myśli z kodowaniem wolnych obrotów... Chodzi ci o programowanie wyświetlacza biegów? Bo o tym jest ten temat. A jeśli tak to napisz w paru zdaniach, co robisz i kiedy efekt jest inny nisz opisany w instrukcji.
Montowałem wyświetlacz biegów w dwóch motocyklach i poszło bez problemu.
motonita1 - Czw Paź 09, 2025 09:14
:
Ja dodam poniżej fragment instrukcji GIPRO (taki instalowałem i też nie było żadnych problemów)
Myślę, że do chińskiego odpowiednika ma identyczne zastosowanie, przy założeniu, że wskaźnik został prawidłowo podłączony.
5.3. Rozpoczęcie automatycznego uczenia
Jeżeli urządzenie wyświetla wybrany bieg nieprawidłowo, rozpocznij automatyczne uczenie:
1. Jeżeli posiadasz stojak, postaw motocykl na stojaku. W innym przypadku usiądź na motocyklu.
2. Aktywuj wyświetlacz (patrz punkt 5.1). Upewnij się, że nóżka boczna jest złożona silnik jest wyłączony,
stacyjka w pozycji RUN. Nie uruchamiaj silnika.
3. Wybierz pozycję dźwigni biegów na neutralny.
4. Wciśnij przełącznik i trzymaj tak długo aż na wyświetlaczu pojawi sie: “L” (uczenie).
5. Puść przycisk. Jeżeli skrzynia biegów jest w pozycji neutralnej , “L” rozpoczynie się mruganie i
automatyczne uczenie urządzenia.
6. Po upływie kilku sekund, następuje wyświetlenie i mruganie wyświetlacza (1, 2, 3, 4, 5 do 6). Wybierz bieg, który jest wskazany na wyświetlaczu. Po to żeby łatwo zmienić bieg na wyłączonym silniku, można kręcić tylnym kołem do przodu lub do tyłu. “L” miga podczas uczenia danego biegu.
Powtarzaj ten punkt dopóki wszystkie biegi zostaną nauczone.
Jeżeli jest potrzeba wykonania procesu jeszcze raz, wciśnij raz przycisk i przejdź do kroku 3.
7. Jeżeli wszystkie sześć biegów zostało nauczone, na wyświetlaczu pojawi się: “U” (zaktualizowane) migając
kilka sekund. Jeżeli Wasz motocykl posiada mniej niż 6 biegów, wciśnij i puść przycisk.
Urządzenie zapisze nowe ustawienia na pamięci Flash, potem wyświetlacz wraca do normalnego działania.
S . L. - Czw Paź 09, 2025 16:56
:
Robię tak . Podłączyłem do kostki po lewej stronie moto poniżej siedzenia . Pięć razy włączam i wyłączam gdy na wyświetlaczu pojawiają się cyferki 543 . Następnie jak pojawi się L odpalam moto , L miga i wtedy uczy się wolnych obrotów . Potem powinno pojawić się 1 i tak po kolei do 5ki. Tylko że L nie przestaje migać .

[ Dodano: Czw Paź 09, 2025 16:58 ]
Włączam i wyłączam zapłon.

[ Dodano: Czw Paź 09, 2025 16:59 ]
Tak chodzi mi o programowanie wyświetlacza
C_D - Czw Paź 09, 2025 17:48
:
Wydaje mi się, że ty go za każdym razem resetujesz... Procedura programowania biegów zwykle wygląda tak (zakłądając, że wskażnik jest podpięty pod złącze diagniostyczne):
- ustawiasz motocykl na stopce centralnej i dociążasz z przodu tak by tylne koło było w powietrzu. Zachowaj dużą ostrożność w trakcie testu by obracające się tylne koło nie złapało gruntu bo moto wyrwie do przodu i narobi bigosu. Jak czujesz się niepewnie to można zrobić na trasie, gdzie jest mały ruch
- włączasz zapłon, wskaźnik sobie odlicza od 6 do 0 a następnie wyświetla wolno migające L
- bez ruszania kluczyka odpalasz motocykl, L miga szybciej a po chwili wyświetli 1
- jak wyświetlacz pokaże jedynkę to wrzucasz pierwszy bieg, puszczasz sprzęgło i pozwalasz mu "jechać" na jedynce na wolnych obrotach aż wyświetlacz pokaże 2
- wtedy wrzucasz dwójkę, puszczasz sprzęgło itd.
- na piątce "jedziesz" tak długo aż pokaże U czyli, że programowanie zakończone
- redukujesz do neutrala i gasisz motocykl.

Spróbuj i daj znać jak poszło.
S . L. - Czw Paź 09, 2025 18:20
:
Spróbowałam i nic . Literka L nie przestaje migać
motonita1 - Czw Paź 09, 2025 18:54
:
Ma być dokładnie tak jak C_D (Piotr) opisał. Musi działać - może faktycznie resetujesz, zamiast programować. Chyba, że wskaźnik jest felerny, w co raczej wątpię.
Nawiasem mówiąc, miałem przypadek, że zresetowałem. Wówczas ponowne "uczenie biegów" robiłem w czasie jazdy, na szosie.
S . L. - Czw Paź 09, 2025 19:19
:
Zrobiłem dokładnie to co radził C_D i nic , cały czas moga L . Nic dalej się nie dzieje . Czekałem chyba że 4 min. I nic

[ Dodano: Czw Paź 09, 2025 19:20 ]
Miga

[ Dodano: Czw Paź 09, 2025 19:43 ]
Zrobiłem dokładnie to co radził C_D i nic , cały czas moga L . Nic dalej się nie dzieje . Czekałem chyba że 4 min. I nic
motonita1 - Czw Paź 09, 2025 20:23
:
Zatem ten dziwny przypadek wykracza poza moją wiedzę. Może inni koledzy specjaliści naszego forum wypowiedzą się w temacie.
C_D - Czw Paź 09, 2025 20:57
:
A po odpaleniu zaczął migać szybciej czy ciągle tak samo? Jak moźesz to zwróć i zakup z innego źródła. A jak się nie spieszy to zabierz w przyszłym roku do Radawy - po paru piwkach na pewno go uruchomimy :)
Ciok - Czw Paź 09, 2025 21:30
:
C_D napisał/a:
A po odpaleniu zaczął migać szybciej czy ciągle tak samo? Jak moźesz to zwróć i zakup z innego źródła. A jak się nie spieszy to zabierz w przyszłym roku do Radawy - po paru piwkach na pewno go uruchomimy :)


Bardzo dobry pomysł.
motonita1 - Pią Paź 10, 2025 09:18
:
O tak, po paru piwkach zadziała :grin:
oldmotory - Sob Paź 11, 2025 21:50
:
Ja trochę inaczej.
Kiedy kupiłem "hądę" kusiło mnie , żeby założyć wyświetlacz biegów,
szukałem też pomysłu na wskaźnik paliwa.
Na początku faktycznie trzeba było się przyzwyczaić, trochę potestować.
Bardzo szybko okazało się, że wskaźnik biegów jest niepotrzebny, bo już sam dźwięk silnika,
nawet bez spoglądania na obrotomierz "mówi mi" w którą stronę machnąć wajchą. :mrgreen:
Ciok - Sob Paź 11, 2025 22:10
:
oldmotory napisał/a:
Ja trochę inaczej.
Kiedy kupiłem "hądę" kusiło mnie , żeby założyć wyświetlacz biegów,
szukałem też pomysłu na wskaźnik paliwa.
Na początku faktycznie trzeba było się przyzwyczaić, trochę potestować.
Bardzo szybko okazało się, że wskaźnik biegów jest niepotrzebny, bo już sam dźwięk silnika,
nawet bez spoglądania na obrotomierz "mówi mi" w którą stronę machnąć wajchą. :mrgreen:

Dokładnie.
Trzeba tylko trochę pojeździć i samemu człowiek zauważy że numerek biegu niepotrzebny co najwyżej zielona kontrolka "N" o wskaźniku paliwa wolę nie dyskutować, bo paliwka mi dwa razy już zabrakło a mam wyświetlacz stanu..
S . L. - Nie Paź 12, 2025 10:34
:
Cześć wszystkim . Nic się nie zmieniło . Wskaźnik nie działa . C _D po przekręceniu stacyjki miga wolniej po odpaleniu przyspiesza i nic dalej . Na browarka zawsze możemy się umówić :smile:
oldmotory - Nie Paź 12, 2025 11:59
:
Dokładnie.
Trzeba tylko trochę pojeździć i samemu człowiek zauważy że numerek biegu niepotrzebny co najwyżej zielona kontrolka "N" o wskaźniku paliwa wolę nie dyskutować, bo paliwka mi dwa razy już zabrakło a mam wyświetlacz stanu.. Obrazek[/quote]

Powiem Ci, że mam teraz motorek z wyświetlaczem biegów i w ogóle na ten zegar nie patrzę. A wskaźnik paliwa w deauvilce; przed wyjazdem w dłuższą trasę tankuję do pełna, a potem tak co 300km. Tylko raz zdarzyło mi się użyć rezerwy :) . W BMW mam za to wskaźnik paliwa, który pokazuje wirtualne stany i raz już przez niego stałem :) . Ale tak jak napisałeś, trochę pojeździsz i po jakimś czasie czynności na które zwracałeś uwagę, stają się intuicyjnie/automatyczne :mrgreen:
izywec - Wczoraj 1:34
:
Nie wiem jak w Deauvile ale w mojej NTV z 1993 roku strzałki obrotomierza i prędkościomierza na biegu 5-tym "chodzą" równolegle w całym zakresie pracy silnika. Zatem czy jest piątka to dokładnie widać. Dla czwórki strzałka prędkości motocykla trochę się spóźnia w stosunku do obrotomierza. Dla trójki spóźnia się więcej i tak dalej. Zerkając na te kąty rozwarcia strzałek zawsze wiedziałem na jakim biegu "siedzę". :lol:
tAboon - Wczoraj 8:53
:
S . L. napisał/a:
Nic się nie zmieniło . Wskaźnik nie działa . C _D po przekręceniu stacyjki miga wolniej po odpaleniu przyspiesza i nic dalej .

Może po prostu jest uszkodzony/wadliwy/niesprawny/zepsuty wyswietlacz?
Czy masz go podłączonego zgodnie z instrukcją od dostawcy?

Kumpel do VFR próbował założyć "dedykowany" od "majfrendów" wyświetlacz biegów. Podłączył się zgodnie z instrukcją, próba konfiguracji zgodnie z instrukcją i po dłuższym czasie się poddał i odpuścił ten gadżet. nie udało mu się go skonfigurował, cały czas na wyświetlaczu miał L.
Niedługo po tym sprzedał motocykl :wink: P.S. nic nie sugeruje z tą sprzedażą motocykla :razz:
motonita1 - Wczoraj 10:00
:
[cytat="S . L."]Robię tak . Podłączyłem do kostki po lewej stronie moto poniżej siedzenia ...]

Jeśli przyjąć, że podłączenie jest wykonane dedykowanym wtykiem do gniazda serwisowego, to nie ma błędu w podłączeniu. W tej sytuacji można założyć, że wyświetlacz jest felerny.
S . L. - Wczoraj 21:41
:
Po malutku zaczynam się poddawać .