Kamil20d napisał/a: |
A co pokazuje Ci wskaźnik temp. |
andrut78 napisał/a: |
W samochodach jest jeszcze jeden fajny knyff, ponieważ samochody używa się również zimą i ktoś mógł mieć zalaną wodę do chłodnicy to aby zamarzająca woda nie rozwaliła bloku silnika w silniku są takie specjalne dziury zatkane plastikiem aby w razie czego to w tym miejscu ciśnienie je wywaliło i silnik pozostał cały. A jak się płyn zaczyna gotować to ciśnienie też wzrasta i też może te zatyczki powywalać, wtedy to z układu cały płyn wyleci na ulicę i może być już tylko gorzej. |
RedGuy napisał/a: |
Niestety przy zagotowaniu silnika marna z nich pociecha. Prędzej wypluje ci ciecz spod głowicy niż wypchnie brok. Wiem z własnego doświadczenia zagotowałem starą renówkę jak padł mi termostat. |
smorawski_m napisał/a: |
Jeśli oddaje mocz na postoju to też sprawdziłbym korek wlewu płynu. Jak jest nieszczelny to nie ma ciśnienia w układzie i zgodnie z fizyką płyn wrze w niższej temperaturze. Czasami wystarczy podgiąć trochę "skrzydełka" w korku. |
smorawski_m napisał/a: |
No ale jeśli przez "skrzydełka" układ jest nieszczelny to wspomniany zaworek nigdy nie zadziała... |
buu-84 napisał/a: |
Ja dla pewności wymienił był jeszcze płyn chłodniczy, bo tak naprawdę to nie wiadomo czym teraz zalany jest układ. |
zybi napisał/a: |
tylko zastanawia mnie wskaznik temperatury,mnie sie wydaje ,ze to wskaznik diodowy temperatury oleju |
zybi napisał/a: |
Witaj- ////powinny byc elastyczne cisnienie reguluje korek z zaworkami a temperaturą termostat/,za twarde weze to cisnienie w ukladzie chlodzenia ///uszczelka pod glowica/to tak na przyszlosc , jest dobrze ,gdyz to był brak plynu spowodawany nieszczelnoscia i nalezy tylko sie cieszyc ///od szczelnosci uklady zawsze sie zaczyna ,gdy wystepuje grzanie sie silnika///pozdro
Jeszce nie bylo zle a juz jest dobrze hej/////////////// |
izywec napisał/a: |
Moi Panowie!
Nie twórzcie jakichś nowych hipotez! Jeśli chłodnica jest w całości wypełniona płynem chłodzącym a wentylator chłodnicy ma normalnie pracujące sterowanie to nie ma znaczenia czy jedziecie czy przesuwacie się po 10 m do przodu w korku. Silnik będzie wystarczająco chłodzony. O to zadbał konstruktor i sprawdzono to w jazdach doświadczalnych przed wyprodukowaniem danego modelu. 1. Ubywa płynu a później brak właściwego chłodzenia to nieszczelności układu bo chłodnica tylko częściowo jest wypełniona płynem /brak właściwej powierzchni wymiany ciepła/. 2. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek kompensacyjny /przybywanie płynu w nim/ to przedmuch spalin przez uszczelnienie pary: cylinder - głowica w efekcie spaliny w części chłodnicy a zatem chłodzenie niedostateczne bo nie pracuje chłodnica właściwą powierzchnią. 3. W czasie normalnej jazdy wentylator chłodnicy właściwie nie pracuje - możecie zrobić sobie kontrolkę podłączając oprawkę z żarówką pod styki zasilające wentylatora /podłączenie równoległe/ to się przekonacie. To tyle i zarazem wszystko!!!!! |
zybi napisał/a: |
Witaj- ////powinny byc elastyczne cisnienie reguluje korek z zaworkami a temperaturą termostat/,za twarde weze to cisnienie w ukladzie chlodzenia ///uszczelka pod glowica/to tak na przyszlosc , jest dobrze ,gdyz to był brak plynu spowodawany nieszczelnoscia i nalezy tylko sie cieszyc ///od szczelnosci uklady zawsze sie zaczyna ,gdy wystepuje grzanie sie silnika///pozdro
Jeszce nie bylo zle a juz jest dobrze hej/////////////// |
izywec napisał/a: |
Moi Panowie!
Nie twórzcie jakichś nowych hipotez! Jeśli chłodnica jest w całości wypełniona płynem chłodzącym a wentylator chłodnicy ma normalnie pracujące sterowanie to nie ma znaczenia czy jedziecie czy przesuwacie się po 10 m do przodu w korku. Silnik będzie wystarczająco chłodzony. O to zadbał konstruktor i sprawdzono to w jazdach doświadczalnych przed wyprodukowaniem danego modelu. 1. Ubywa płynu a później brak właściwego chłodzenia to nieszczelności układu bo chłodnica tylko częściowo jest wypełniona płynem /brak właściwej powierzchni wymiany ciepła/. 2. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek kompensacyjny /przybywanie płynu w nim/ to przedmuch spalin przez uszczelnienie pary: cylinder - głowica w efekcie spaliny w części chłodnicy a zatem chłodzenie niedostateczne bo nie pracuje chłodnica właściwą powierzchnią. 3. W czasie normalnej jazdy wentylator chłodnicy właściwie nie pracuje - możecie zrobić sobie kontrolkę podłączając oprawkę z żarówką pod styki zasilające wentylatora /podłączenie równoległe/ to się przekonacie. To tyle i zarazem wszystko!!!!! |