Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Honda NTV 650 RC 33 tłumik LASER -czy mam sie czego bać?

Maciek650 - Czw Gru 06, 2012 20:46
: Temat postu: Honda NTV 650 RC 33 tłumik LASER -czy mam sie czego bać?
witam , mam strasznie porysowany oryginalny tłumik w mojej RC 33 z 96 roku. Zdobylem praktycznie jak nowy tłumik LASER dedykowany do tego modelu (poniekąd sciągniety z rozbitka z anglii) zamierzam go zamontować ale naczytałem sie na internecie roznych opinii na temat tłumików przelotowych ( bo ten chyba tak nalezy nazwać -mozna przez niego popatrzec na wylot) Czy ktos z was koledzy ma moze taki tlumik w swojej NTV - patrząc po ogloszeniach moto wiele z nich zwlaszcza sprowadoznych z Anglii ma te tlumiki -
czy przypadkiem nie rozreguluje zaworów etc ??? na forach piszą cos o wypalaniu gniazd zaworowych .Prosze o rozwianie wątpliwości.
pozdrawiam
radzieckii - Czw Gru 06, 2012 21:25
:
Dawaj foty tego tłumika. Znam gościa, który chętnie zamieni się za ładny oryginał. Ja miałem w swojej Lasera i był bardzo fajny. Nie był głośny, ale brzmiał ciekawie. Na pewno trzeba wyregulować gaźniki pod nowy tłumik.
fragles - Pią Gru 07, 2012 14:10
:
na fotkach wygląda ekstra tylko kolektory do poprawki. Na pewno będzie fajnie grał ;) No i oczywiście regulacja gaźnika by się przydała, bo może Ci marchewami strzelać :D
Kumpel w SV zmienił piec, ale zostawił tłumik. Miał przelotowy. Przy redukcjach strasznie pluł ogniem a hałasu robił przy tym tyle, że strach było zanim jechać.
Maciek650 - Pią Gru 07, 2012 21:52
:
buu-84 napisał/a:
Jeżeli kupiłeś ten tłumik ostatnio na allegro za 120 zł, to mnie podkupiłeś (wcześniej nie miał wystawionego tłumika tylko ntv na części i napisałem czy nie sprzeda samego), koleś miał wystawić aukcję dla mnie ale to chyba jakiś amator i wyszło jak wyszło
a prezentował się świetnie, zdjęcia poniżej

http://imageshack.us/phot...8/dsc02452j.jpg


??? tak to ten tłumik ale przecież on był wystawiony na aukcji i wisiał na allegro ponad godzinę więc trudno mówić o podkupieniu . Pozdr
Maciek650 - Nie Gru 09, 2012 09:48
:
radzieckii napisał/a:
Dawaj foty tego tłumika. Znam gościa, który chętnie zamieni się za ładny oryginał. Ja miałem w swojej Lasera i był bardzo fajny. Nie był głośny, ale brzmiał ciekawie. Na pewno trzeba wyregulować gaźniki pod nowy tłumik.


z którego roku ten tłumik gdyz ja potrzebuje tzw. długi montowany chyba po 94 roku .
fotki są w linku od kolegi w dalszej częsci tematu.
pozdrawiam
Maciek
fragles - Wto Gru 11, 2012 16:54
:
Potrzebujesz taki który bardziej Ci się podoba. Wiadomo, że wypadałoby mieć taki jaki był oryginał, ale mnie bardziej podoba się krótka puszka.
Alan - Wto Gru 11, 2012 18:57
:
Dokładnie- silniki są takie same przed i po lifcie, więc możesz założyć którykolwiek ori tłumik, kwestia gustu. Chociaż nie rozumiem po co szukasz oryginalnego skoro masz taki fajny akcesoryjny :P
buu-84 - Wto Gru 11, 2012 21:10
:
Kwestia wyglądu to kwestia indywidualna, ale Killu zwrócił mi uwagę na pewną kwestię w przypadku tłumika akcesoryjnego.
Cytat:
Pamiętaj jednak, że w kwestiach estetyki i funkcjonalności nie będziesz miał "odbojnika" na stopkę centralną, bo nie ma żadnej puszki rozprężającej spaliny na której takowy odbojnik jest zamontowany... No i przez brak tegoż urządzenia (puszki rozprężeniowej) może być bardzo, bardzo głośno.
cytat z wiadomości od Killa (mam nadzieje że się nie obrazi :mrgreen: ).
radzieckii - Sro Gru 12, 2012 09:56
:
Ja nie miałem żadnych tego typu problemów ze stopką centralną. Maciek650, wysyłam Ci PW.
grzegrzol - Sro Gru 12, 2012 21:03
:
Miałem taki tłumik i dla mnie był trochę za cichy :twisted: :twisted: :twisted: Nie pamiętam żebym miał jakiś problem ze stopką. Jego wada to pomimo że jest przelotowy to nie jest bardzo głośny i ciężko jest go wybebeszyć bo stalowa siatka w środku jest cholernie mocna a i dostęp tam nie zaciekawy bo tłumik jest nierozbieralny
radzieckii - Czw Gru 13, 2012 11:11
:
Dla mnie było to zaletą, zwłaszcza jak pan policjant z suszarą zorientował się, że jadę w momencie, kiedy wyjeżdżając z tunelu miałem go za plecami, a było 100/50 :razz:
Killu - Pią Gru 14, 2012 08:15
:
panowie. jak w takim ukladzie radziliscie sobie z kwestia stopli bocznej? dyndala sobie swobodnie na luznych sprezynach, czy moze jest do tego jakis patent?
radzieckii - Pią Gru 14, 2012 09:29
:
U mnie działało wszystko normalnie i nie zauważyłem żadnego związku stopki centralnej i bocznej z tłumikiem. Tyle, że ja kupiłem motocykl już tak wyposażony i nigdy się nad tym nie zastanawiałem :wink:
grzegrzol - Sob Gru 15, 2012 17:43
:
Nie ma stresu. Boczna stopka nie ma nic wspólnego z wydechem. Centralna chowa się ciut wyżej ale też ni ma problema. Zamienniki Motada też nie mają puchy rozprężeniowej.
Killu - Nie Gru 16, 2012 12:30
:
Tfu, chodziło właśnie o centralną. Znaczy odpowiedź jest prosta. Brak "odbojnika" do stopki centralnej nie robi żadnej różnicy. Szczerze mówiąc, to sam trochę bał bym się, że gdzieś na wybojach sprężyny się odczepią i jakoś bym to zabezpieczył dla świętego spokoju... Albo wywalił centralkę w ogóle.
grzegrzol - Nie Gru 16, 2012 12:48
:
EEEEEEE centralka potrzebna jak przyjdzie zdjąć koło. Nie ma strachu sprężyny się nie wypną .
Maciek650 - Nie Gru 16, 2012 15:29
:
grzegrzol napisał/a:
EEEEEEE centralka potrzebna jak przyjdzie zdjąć koło. Nie ma strachu sprężyny się nie wypną .


?? no własnie czy ten tlumik nie wyklucza centralki ??? bo na oryginalnym tlumku jest odbojnik gumowy ktory ogranicza zakres jej ruchu . Pozdrawiam
radzieckii - Pon Gru 17, 2012 23:36
:
Wszystko działa normalnie z tym tłumikiem. Gdyby Killu o tym nie napisał, to bym się nie domyślił, że coś może być nie tak. Nie pitol, tylko zakładaj, albo sprzedawaj. Wszystko działa normalnie z tym tłumikiem. :razz:
Maciek650 - Sro Gru 19, 2012 21:59
:
radzieckii napisał/a:
Wszystko działa normalnie z tym tłumikiem. Gdyby Killu o tym nie napisał, to bym się nie domyślił, że coś może być nie tak. Nie pitol, tylko zakładaj, albo sprzedawaj. Wszystko działa normalnie z tym tłumikiem. :razz:


ok dzięki :) zamierzam go założyć w tym tygodniu !
radzieckii - Sro Gru 19, 2012 23:27
:
A już miałem nadzieję, że załatwię kumplowi fajny wydech do Hawka. Mogłem napisać, że tragedia z nim jest, tłoki się przez niego wylewają, kanapa odpada, a kierownica wręcz parzy. Teraz już za późno :wink:
Maciek650 - Nie Gru 30, 2012 12:25
:
radzieckii napisał/a:
A już miałem nadzieję, że załatwię kumplowi fajny wydech do Hawka. Mogłem napisać, że tragedia z nim jest, tłoki się przez niego wylewają, kanapa odpada, a kierownica wręcz parzy. Teraz już za późno :wink:



Tłumik zamontowany :) dzwięk jest fenomenalny , póki co nie regulowałem jeszcze gaźników .Subiketywnie moto jest słabsze do 3,5-4 tys natmiast powyzej tej wartosci chyba zyskało trochę mocy .... Problem z centralką jest taki ze obija własnie o tłumik i juz zrobila małą wgniotkę ale mam juz patent na ogranicznik ,ktory rozwiąże ten problem . Pozdrawiam
andrut78 - Nie Gru 30, 2012 13:14
:
Tłumiczek pierwsza klasa - sam mam taki i powiem, że aż się nie chce z obrotów schodzić - taki dźwięk jest ;)
Maciek650 - Nie Gru 30, 2012 16:23
:
andrut78 napisał/a:
Tłumiczek pierwsza klasa - sam mam taki i powiem, że aż się nie chce z obrotów schodzić - taki dźwięk jest ;)


Masz moze podobne wrazenie odnosnie mocy ? zdemontowales centralkę?pozdr.
andrut78 - Nie Gru 30, 2012 20:51
:
W sumie mocy to mi zawsze brakuje ;)

A najbardziej to w dolnym zakresie obrotów, szczególnie jest to odczuwalne przy jeździe z kuframi i pasażerem, powyżej 4,5 moto budzi się do życia :) Ale wszystkie NTV'ki tak mają.

Jeżeli chodzi o centralkę to mam i jak najbardziej polecam zostawienie jej. Trzeba tylko ogranicznik zrobić. Ja w tym celu w prawym mocowaniu centralki zastosowałem długą śrubę na którą nakręciłem kilka nakrętek i założyłem dużą podkładkę na której opiera się centralka. To jest najprostsze rozwiązanie i chyba najlepsze :)

PS. Twoje wrażenia odnośnie braku mocy w dolnym zakresie obrotów, jest jak najbardziej poprawne ponieważ silnik NTV'ki potrzebuje aby wydech miał lekki opór na wylocie, tłumik przelotowy nie zapewnia tego na niższych obrotach. Zresztą na tym tłumiku masz nawet nabite RACE USE ONLY co oznacza, że tłumik skonstruowany jest do pracy silnika na wysokich obrotach.

PS. 2. Swoją drogą to zastanawiałem się czy u naszych zachodnich sąsiadów za taki tłumik przewiduje się jakieś sankcje?
Alan - Nie Gru 30, 2012 22:01
:
No to mnie zaciekawiliście co do tego spadku mocy w dolnym zakresie. U siebie też mam zmieniony wydech, ale na taki dorabiany na zamówienie. Ciekawe czy na seryjnym silnik inaczej by ciągnął :roll:
Bob - Nie Gru 30, 2012 22:48
:
Zasada jest taka, że gdy opory przepływu spalin spadną poniżej jakiejś wartości, czyli czysty przelot, układ wydechowy o większej średnicy, itp. to na niedłubanym silniku, zakres maksymalnego momentu obrotowego, przenosi się na wyższe obroty, a przy mocno przesadzonym układzie wydechowym, może osiągać maksymalny moment w zakresie obrotów które wychodzą poza zakres obrotów osiąganych przez silnik.
Maciek650 - Wto Sty 01, 2013 13:45
:
Mogę Cię prosić o foto tego ogranicznika centralki . :D
andrut78 - Wto Sty 01, 2013 14:30
:
Spoko, wrzucę w najbliższym czasie :)

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 18:09 ]
Oto i obiecane zdjęcia:

Maciek650 - Sob Sty 12, 2013 10:15
:
andrut78 napisał/a:
Spoko, wrzucę w najbliższym czasie :)

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 18:09 ]
Oto i obiecane zdjęcia:
Obrazek Obrazek



Dzięki za zdjęcia :) zrobię coś w podobnym stylu .pozdrawiam
M.