Forum Honda NTV
Problemy techniczne - Podnoszenie motocykla i za wysokie obroty
maciekmateusz - Wto Maj 13, 2008 14:12
: Temat postu: Podnoszenie motocykla i za wysokie obroty
Hej,
2 tematy w jednym żeby miejsce na forum oszczędzić :
1. Czy zauważyliście - tu do posiadaczy szyb turystycznych w Deauville - tych z dziurami lub bez - że motor po jej zamontowaniu jest jakby przy większych prędkościach lżejszy z przodu i ma ten przód mniej przewidywalny i mniej wyczuwalny ??? Ja mam takie wrażenie - odkąd mam szybę jeżdżę mniej pewnie - mam dzikie wrażenie że przód ledwo dotyka asfaltu i przy 120-130 podnosi mi koło do góry...
2. Motor mam odebrany po przeglądzie - powiedzieli mi że mi zrobili synchronizacje cylindrów... i mam mooocno poważne wrażenie że wzrosły mi obroty silnika. Teraz przy 120 mam ich nakręcone 5 tysi, kiedys miałem ich mniej przy tej prędkości...
Wy też macie takie zakresy obrotowe przy tej prędkości ???
Moto to Deauv
Dzięki za wypowiedzi
kermadec - Wto Maj 13, 2008 15:09
:
A obroty jałowe jakie masz?
Ja w REVERE przy 5000obr/min mam 130km/h.
bolo28 - Wto Maj 13, 2008 15:34
:
Może "ślizga Ci się sprzęgło" i stąd mniejsza prędkość przy tych samych obrotach.
maciekmateusz - Wto Maj 13, 2008 17:27
:
na jałowym mam jakieś tysiąc z kawałkiem...
czy mi się ślizga sprzęgło ? czyli ?
koleś mi kiedyś mówił że przy granicznych wartościach obrotowych na każdym biegu po jego zapięciu coś tam właśnie takiego się dzieje i coś ględził o wymianie sprzęgła...
Marshall - Sro Maj 14, 2008 00:18
:
Witam. Co do szyby... Kupiłem deauville z wysoką szybą z dziurami, tą akcesoryjną od Hondy. Może jest wygodna, bo muchy na kurtce nie lądują i w zimne dni jest lepiej ale według mnie szyba ta to pomyłka. Po pierwsze wygląda z nią motocykl jak milicyjna MZ, po drugie owiewka nieprzyjemnie wibruje i mogą nawet od tego plastiki popękać (mi zaczyna pękać obok mocowania górnej prawej śruby szyby oraz przy atrapie głośnika - czarne plastiki) po trzecie motocykl ma gorsze osiągi, gorszy Cx i jest bardzo czuły na wiatr od czoła, stąd właśnie wyższe obroty u Ciebie - silnik bardziej się męczy przez tą klapę od kibla nad lampą. Zamówiłem oryginalną standardową szybę. Jutro, pojutrze ma być. Na pewno będzie lepiej..... A co do ochrony przed wiatrem, to nie ma co przesadzać. Aż takich cudów ta turystyczna szyba nie robi.
P.S. Moja hondziunia jest w galerii. Jak ktoś reflektuje na oryginalną turystyczną szybę hondy to oddam za 150 zł.
vasiliy - Sro Maj 14, 2008 10:18
:
Hehehe, po takiej reklamie nie spodziewaj się tłumów
Moja Revere przy 100 km/h ma circe about 4100 obr./min
Na jałowym pyka sobie 1100 obr./min. V-max 180 ale może dało by rade minimalnie więcej (?).
Pozdrawiam
Cambell77 - Sro Maj 14, 2008 10:41
:
Nie wiem czy moje obroty są dobre bo, u mojej ntv są one w granicy 1500 obrotów. Jakie powinny być obroty na jałowym? Gdzieś wyczytałem że w granicach 1200-1300. To prawda.
maciekmateusz - Sro Maj 14, 2008 11:16
:
Czyli z tą szybą jest tak jak myślałem
Ja mam w domu orginalna hondowską - niską i jest zdecydowana różnica w jeździe.
No cóż - pośmigam ten sezon i się zobaczy co dalej, dzięki
Marshall - Czw Maj 15, 2008 00:28
:
Mimo wszystko jednak ktoś te szyby kupuje. Ceny około 550-570 zł w necie to norma. Ja swoja szybę demontuję i uczciwie przed ew. zakupem ostrzegam Nie spełnia ona moich oczekiwań ale są i tacy użytkownicy, którym się ona podoba. Moto wygląda z nią poważniej - taki mały pan european Jak za rok, dwa będę zmieniał deauville na większego turystę (ST1300) to dodatkowa szyba na motoallegro może być postrzegana jako atut, więc jej sprzedaż teraz nie stanowi priorytetu.
V bieg, 5000rpm, 120 km/h.
ab_gutek - Czw Maj 15, 2008 21:58
: Temat postu: Re: Podnoszenie motocykla i za wysokie obroty
Musieliby Ci zmienić coś w skrzyni - IMO nie możliwe - chyba że sprzęgło Ci się ślizga, ale 5 krpm przy 120 - chyba norma , ja chyba mam tak u siebie w NTV.
Cambell77 - Czw Maj 15, 2008 23:50
:
Ja mam tak samo, 5 tyś a na prędkościomierzu 120, sprawdzałem dzisiaj z ciekawość.
maciekmateusz - Pią Maj 16, 2008 10:30
:
no to wszystko dobrze
w sprzęgle mi nic nie zmieniali napewno wiem to
a to ślizgające sie sprzęgło - jak to zdiagnozować ?
zibi74 - Pią Maj 16, 2008 15:37
:
wrzuć 6 odpal zablokuj hamulcem tylnie kolo daj sporo gazu i puść sprzeglo, powinno szarpnac i zdechnąć, jesli tłoki bedą chodzić i stopniowo staną to sprzegło sie ślizga
Cambell77 - Pią Maj 16, 2008 18:36
:
Najprostsza metoda to wrzucić bieg i trzymać sprzęgło, jeśli motor się wyrywa, próbuje jechać to znaczy że się ślizga sprzęgło.
TOM67 - Pią Maj 16, 2008 18:54
:
tylne
zibi74 - Pią Maj 16, 2008 21:05
:
Co do obrotów i szybkości to 120 mam przy 4200obr/min
kermadec - Sob Maj 17, 2008 00:19
:
Na bank? Bo u mnie jest wtedy 100km/h....
bolo28 - Sob Maj 17, 2008 13:36
:
Możliwe, że w zależności od daty produkcji różne są przełożenia skrzyni biegów. W ntv zmniejszano przecież moc silnika a wraz z tym także i przełożenia.
kermadec - Sob Maj 17, 2008 14:28
:
Możliwe. Moja ma 57KM i jest z 1992r....
kus - Pią Maj 30, 2008 01:17
:
Dokładnie, w raz z biegiem lat produkcji NTV, zmieniano stopniowanie skrzyń biegów. ?lizgające się sprzęgło można sprawdzić na dwa sposoby.
1. Odpalasz Moto, włączasz ostatni bieg rozkręcasz silnik do ok 5...6 tys. obr/min, następnie puszczasz gwałtownie sprzęgło jednocześnie dodając gazu na full.(warto trzymać tylny hamulec) motocykl powinien się zadusić i zgasnąć.
2. Energicznie rozpędzasz maszynę, zmieniając biegi na pełnym ogniu powyżej 7 tyś. obr/min, jeśli przy zmianie z np. 3 na 4 po puszczeniu sprzęgła usłyszysz że obroty przez chwile utrzymały sie na poziomie z 3, to sprzęgło już nie daje rady.