Forum Honda NTV
Ogólne - Potrzebuje opinii nt. NTV 650 Deauville
majkelpl - Pią Sty 11, 2008 19:24
: Temat postu: Potrzebuje opinii nt. NTV 650 Deauville
Witam wszystkich uzytkownikow tego motocykla.
Potrzebuje Waszych opinii nt. tego motocykla.
Glownie jego wady i na co zwracac uwage, bo ze ma zalety to wiem
Jestem potencjalnym kupcem i chce wiedziec co kupuje
NTV 650 V-4 Deauville 2003 przebieg 19000 mil
Z gory dzieki za opinie
SzrotRider - Pią Sty 11, 2008 22:17
: Temat postu: Re: Potrzebuje opinii nt. NTV 650 Deauville
19000 mil x 1,609 = po ludzkiemu 30571 km
Ja swoją pokochałem od pierwszego wejrzenia w styczniu 1999r. na rozkładówce w ?wiecie Motocykli , i tak to we mnie dojrzewało przez lata. Mam Devillkę z 2000r., ten sam kolor co wtedy widziałem na zdjęciach (czerwony) i sobie chwalę ją przede wszystkim za:
- zgrabną linię (robi wrażenie)
- długie przebiegi między serwisami
- silnik V (ładnie pracuje)
- jako taką ładowność i pakowność (kufer centralny robi ogromną różnicę, te małe boczne to lipa)
- ograniczoną konsumpcję paliwa
- wygodną kanapę (nawet plecak ma komfort jazdy),
- dobrą ochronę przed wiatrem i deszczem (szczególnie z wyższą szybą)
- wał kardana - wiadomo za co
- dobre heble (nawet bez oplotów)
- jest > lub = z dachami puszek (czuję wyższość )
- regulacja zawieszenia pokrętłem
a trochę mnie denerwuje:
- mała moc (szczególnie jej brak jadąc z plecakiem)
- długi pierwszy bieg
- zdejmowanie i zakładanie plastików to jakiś horror (klnę na skośnookich przy każdej okazji)
- stacyjka z patentem hondy z transponderem w kluczyku
- brak wskaźnika paliwa mimo 19l baku (to mnie nie denerwuje, to mnie wku...a)
- ciężko się manewruje na parkingu (konieczne długie nogi - mam 180 cm wzrostu i wiem, że jakbym miał mniej to by mi nogi fruwały w powietrzu - gleby parkingowe nieuniknione)
Na mojej widnieją właśnie ślady niemieckich parkingów. Jak ma się przewrócić, to się na pewno przewróci - ćwierć tony w końcu).
Radzę popatrzeć na inne objawy przebiegu, niż drobne rysy i wgniecenia - tarcze, stan tłumika, jak chodzi silnik, jak wygląda chłodnica, wycieki oleju, czy nie ma "patentów" itp.
Polecam w każdym razie do spokojnego rozkoszowania się jazdą. W końcu jest to kategoria motocykli szosowo-turystycznych.
Tyle póki co. Pozdrawiam
majkelpl - Sob Sty 12, 2008 12:58
:
OK, dzieki bardzo
W koncu jakas odpowiedz.
A co wlasnie powiesz nt, ze podobno dlugonodzy jak my maja problem z nogami bo sa troche podgiete i przy dluzszej jezdzi troche bola ???
Ja przesiadam sie z armatury, ale tylko na jakis czas bo potrzebuje motocykla na KAZDA pogode !!!
Podalbym linka gdzie mozna ten motocykl zobaczyc, ale ........... regulamin nie pozwala bo za krotyko jestem na forum
Dzieki i czekam na inne opinie
ps. Aha .. a co oznacz V-4 ??? Bo wiem ze jest V-2
sinlik V ale cztery gary ???
SzrotRider - Sob Sty 12, 2008 16:18
:
Otóż jest to nazwa modelu w konkretnym roku jego produkcji:
NT650V-W - 1998
NT650V-X - 1999
NT650V-Y - 2000
NT650V-1 - 2001
NT650V-2 - 2002
NT650V-3 - 2003
NT650V-4 - 2004
NT650V-5 - 2005
Ja nie miałem problemów z bolącymi nogami podczas dłuższej jazdy. Bolał mnie prawy nadgarstek tylko.
majkelpl - Nie Sty 13, 2008 14:17
:
OK, dzieki bardzo.
To juz pomalu wszystko wiem.
A ze ma 30 tysiecy, to jest malo bo wiadomo ze w UK sezon trwa caly rok i nie ma przerwy na zimowanie motocykla.
Mam juz jako taka pomrocznosc jasna i wiem ze ten motocykl chyba nie posiada wad.
SzrotRider - Nie Sty 13, 2008 20:45
:
Każdy ma inne oczekiwania co do motocykla. Dla jednego coś może być wadą, a dla drugiego to samo zaletą.
Życzę udanego zakupu i zadowolenia z użytkowania.
Pozdrowienia
majkelpl - Wto Sty 15, 2008 20:18
:
OK dzieki bardzo.
A teraz jeszcze jedno pytanko .......... czy sa jakies roznice w NTV z 2000 a 2003 roku ???
Poza, oczywiscie, rocznikiem ???
Moze te mlodsze maja 6 bieg ???
Sorry za te pytanie, ale ..... zielony w tym temacie jestem
Czy jakies zmiany silnikowe, bo optycznie to tak samo wygladaja
kermadec - Wto Sty 15, 2008 20:43
:
Honda w 2000r już nie produkowała NTV. Była NT .
Marshall - Wto Sty 15, 2008 21:45
:
Kolega rzeczywiście nie sprecyzował pytania, ale patrząc na tytuł tematu na pewno chodzi o Deauville.
Zmiany od roku 2002 - źródło "?wiat motocykli" nr 5 (151) / 2005:
- bardziej wydajny reflektor
- integralny układ hamulcowy
- katalizator
- układ dopalania spalin
- głębsze pokrywy kufrów bocznych, nie pasujące do modelu z przed 2002.
- emisja spalin zgodna z normą EURO 2
Skrzynia nadal 5 biegowa, moc wersji otwartej 41 kW.
SzrotRider - Wto Sty 15, 2008 23:28
:
W wersjach 2000, 2001 i 2002 były również różnice w kolorach modeli.
W wersji 2002 należy dodać, że nastąpiły:
- modyfikacje rozmiaru i wagi w tłoku i wale korbowym (zmniejszenie szkodliwych drgań)
- drugi filtr powietrza.
Marshall - Sro Sty 16, 2008 01:20
:
Można gdzieś odnaleźć w necie stronę, gdzie podane są kolory występujące w danym roku Z góry dzięki za info
SzrotRider - Sro Sty 16, 2008 20:15
:
O jakiejś konkretnej stronie nic mi nie wiadomo.
Kolory jakie występują w modelach:
NT650V-W - 1998 - malinowy metalik, beżowy metalik, brązowy metalik
NT650V-X - 1999 - czerwony metalik, beżowy metalik
NT650V-Y - 2000 - czerwony metalik, beżowy metalik, niebieski metalik
NT650V-1 - 2001 - czerwony metalik, beżowy metalik, zielony metalik
NT650V-2 - 2002 - czerwony metalik, zielony metalik, srebrny metalik, biały metalic
NT650V-3 - 2003 - niebieski metalik, czerwony metalik, srebrny metalik
NT650V-4 - 2004 - niebieski metalik, czerwony metalik, srebrny metalik
NT650V-5 - 2005 - niebieski metalik, srebrny metalik.
majkelpl - Sro Sty 16, 2008 21:02
:
Byc moze, ale ludzie w ogloszeniu pisza NTV
W sumie to nie o takie szczegoly mi chodzilo
majkelpl - Sro Sty 16, 2008 21:04
:
Czyli jak mam wybor to nawet sie nie zastanawiac nad ta z 2003 ?
Bo kwestje kolorow to .............. sorki bardzo, ale nie na kolorze sie jezdzi
majkelpl - Sro Sty 16, 2008 21:05
:
Oczywiscie ze Deauville
A ile koni to jest to 41 kW ?
SzrotRider - Sro Sty 16, 2008 21:53
:
41000W x 0,0013 = 53,3hp
Marshall - Czw Sty 17, 2008 01:31
:
Bardzo dokładnie to przeliczone. Według ogólnych źródeł jak katalogi, gazety itp. 1 kW = 1,36 KM, czyli wychodz 41x1,36= 55,76.
Są to tak małe różnice, że nie ma sobie co głowy zawracać bo moc to tylko matematyczne wyliczenie, a nad dynamiką naszych maszyn czuwa MOMENT Obr. Ale to już inna bajka. Np. Honda Valkyrie ma 103 KM, a Suzuki Hayabusa 170 lub 180 KM, a przyspieszają obie do setki poniżej 3 s.
Co do mocy Deaeville, to dzisiaj jeździłem po raz pierwszy i tej mocy za dużo nie ma........ zawalidrogą nie jest, ale poniżej 5 tys obr słabo ciągnie. Deklarowane przez producenta 184 na pewno pójdzie, bo ja dziś po niepewnej styczniowej nawierzchni 140 bez problemu mogłem utrzymać bez żyłowania silnika. Po przesiadce z ponad 100 konnego szybkoobrotowca ciężko było mi sie na Hondzi odnaleźć, szczególnie wyprzedzanie to pokazuje Ale wygląd, wygoda, pochyły w zakrętach i ogólna lekkość prowadzenia oraz ochrona przed zimnem i wiatrem to plusy tej maszyny i z tego się cieszę. Ja jako kierowca nie potrafię jeszcze wykorzystać potencjału V2, co przyjdzie z kilometrami - biegi dłuuuugie, inny odgłos pracy. Mój kolega zamienił CBR1100XX (R4-1100ccm) na MT01 (V2-1700ccm) i tez miał problemy ze zaznajomieniem się z charakterystyka silnika. Wszystko będzie OK, bo motocykl jest naprawdę fajny i przyjazny kierowcy. A nawyki cóż, dawniej paliłem, teraz nie palę - człowiek sie dostosuje
majkelpl - Czw Sty 17, 2008 12:58
:
No wlasnie ....
Moc nie powala na kolana bo 55 konikow to nie jest za duzo.
Dobrze ze powiedziales ze Ona chodzi dopiero od 5 tysiecy obrotow.
Ja w swoim Dragu mialem V ale chlodzony powietrzem i zupelnie inne parametry silnika.
Cruiser to nie motocykl szosowo-turystyczny a niby tez 650 cc.
Ja kupuje Hondzie dla wygody, aby poruszac sie nia w KAZDA pogode, glownie do pracy i po miescie a czasami ( raz w miesiacu ) smignac z chlopakami jakos traske 300-400 kilometrow.
To jest plastik gdzie deszcz mu nie straszny a nie chopper pelen chromow ktore trzeba za kazda jazda czyscic i polerowac
Marshall - Czw Sty 17, 2008 16:10
:
To, że ona ciągnie powyżej 5000 to moje subiektywne odczucie po przesiadce ze ścigacza. Po prostu powyżej tej wartości czuć kopa i po mieście używałem biegów 1 i 2 na wysokich obrotach. Na dwójce ponad setka. Jak pisałem nie wjeździłem się jeszcze w ten silnik i nie wykorzystuje jeszcze jego wszystkich możliwości. W opisach tego motocykla zawsze jest chwalona jego elastyczność, więc to że ja jej nie czuję to inna bajka. Można wrzucić V przy 60 i nie będzie szarpało silnikiem ale wtedy przyśpiesza jak ślimak. Skoro kupujesz Hondę dla wygody to będzie to odpowiedni zakup. Na motocyklu nie wygląda się jak na psie, siedzisz wysoko i bardzo wygodnie. Myślałem o ST1100 ale mimo, że wygodny to niestety z kuframi po mieście nie polatasz, lusterka też są szerokie. Poza tym jego ciężar utrudnia mykanie między autami w korku i manewry na parkingu. Deauville tych wad nie ma. A co do wyprzedzania to nie jest źle, każdego katamarana wyprzedzisz i nie będziesz miał pod tym względem kompleksów. Co prawda już nie będę wyprzedzał po 5 samochodów na raz co robiłem na poprzedniej maszynie notorycznie. Ale może to i lepiej - żona tak uważa
majkelpl - Czw Sty 17, 2008 17:38
:
To ze silnik jest bardzo elastyczny to mi najbardziej odpowiada.
Tak Jak w Dragu zapinasz 5 przy 60 i sobie lansowo jedziesz.
Tu gdzie ja mieszkam i tak wszyscy jezdza bardzo wolno, wszedzie ograniczenia i KAMERY !!!.
A nie ma zmiluj jak Cie zlapia.
Co z tego ze dasz ognia i wyprzedzisz 3 samochody jak kamera Ci zrobi zdjecie i 70 funtow + 3 punkty w plecy. A mozna miec 9 na rok
Tak jak napisalem wczesnie: kupuje Hondke aby nia jezdzic w kazda pogode a w trasie trzymac rowno z kumplami, bo dla Draga 140 km/h to bylo juz lekko za duzo i strasznie wtedy duzo spalil.
Spokojnie poszedl wiecej, ale to juz nie jest przyjemnosc z jazdy.
Za dwa dni sie konczy aukcja i wtedy zobaczymy czy ja wygralem
majkelpl - Czw Sty 24, 2008 12:10
:
No i panowie niestety nie stalem sie posiadaczem Deauvilki ....
Moze tak mialo byc ????
Na razie koncze swoj pobyt na tym forum ....... moze z czasem
Dzieki wswzystkim za uwagi i porady
Dino1313 - Wto Lut 03, 2009 22:05
:
no jakoś z tymi kolorami nie pasuje wszystko do końca!!!!
ja mam 2000 i mam zielony metalik!!!!!
Killu - Sro Lut 04, 2009 00:27
:
Sprawdź dokładnie co masz napisane w dowodzie... Czasami jest tak, że motocykl pod koniec roku można zamówić z opcjami charakteryzującymi rocznik następny... Zdarzają się takie akcje.
SzrotRider - Sro Lut 04, 2009 11:14
:
Może tak być jak napisał Killu.
Kolory spisałem z serwisówki Haynes 'a, którą to uważam za rzetelne źródło informacji, jednak nie opisuje ona akcji wyprzedaży rocznika, promocji, itp. tylko traktuje ogólnie o temacie.
aftys6 - Sro Lut 04, 2009 12:52
:
Serwisówki Haynesa z tego co się orientuję tyczyły sie głownie modeli na rynek niemiecki.
A więc np na francuski mogły być np inne odcienie lakierowania
SzrotRider - Sro Lut 04, 2009 18:39
:
Całkiem możliwe. Chociaż byłem przekonany, że to niemieckie instrukcje traktują o rynku niemieckim, np. wydawnictwa Bucheli, a Haynes właśnie jest bardziej obiektywny, ale ekspertem od serwisówek nie jestem i mogę się mylić.
Dino1313 - Czw Lut 05, 2009 01:19
:
katalogi katalogami a i tak w Niemczech mozna było zamawiać za dodatkową opłatą kolory z innych roczników . W końcu produkowali je w Hiszpanii i nie jest to taki problem. w moim kolorze (zielony) są i w roczniku 1999, 2000, 2001, 2002 a nawet w 2004 więc nie ma reguły!!!!
Killu - Czw Lut 05, 2009 02:00
:
Nie mniej jednak w polsce kolor z poza "puli" jest raczej wybrykiem... Ja mam na przykład NTV z przełomu 96 i 97 i mam krótki seryjny tłumik! Jeden z mechaników, których poznałem twierdzi, że moja sztuka NTV to jakiś limit i w porównaniu z innymi NTV to jakaś rakieta jest... Nie wiem ile w tym prawdy... Szukałem info o limitowanych seriach, ale nic nie znalazłem... Cała wypowiedź sprowadza się do tego, że owszem - można znaleźć sztuki w innym malowaniu, niż charakterystycznym dla danego roku, jednak większość będzie "seryjna" i sprawdzanie motocykla również pod kątem mlowania odnosząc je do rocznika i tak uważam za wskazane