Forum Honda NTV

Problemy techniczne - R1100R zostało singlem

tomeczek151 - Pią Sty 28, 2011 16:03
: Temat postu: R1100R zostało singlem
Witam

Mam taki problem otóż po tym jak złożyłem motocykl po malowaniu zaczęły się problemy. Motocykl przestaje pod obciążeniem pracować na lewy gar. Odpala normalnie jak nigdy nic, jak mu się doda gwałtownie gazu to dostaje takie lekkiego muła i dopiero po chwili obroty wzrastają.

Gdy się jedzie ze stalą prędkością ok 60 km/h to jest mniej więcej dobrze, ale gdy chce sie przyspieszyć to czasem idzie normalnie, a czasem czuć że silnik raz pracuje na oba bo zaczyna ciągnać mocno i przestaje i tak kilka razy. Jego prędkość maksymalna to 120 km/h

Przepustnice są zsynchronizowane.
Wymieniłem świece. Efekt żaden.
Świece miały ładny rudawy kolor czyli wynika z tego że nie dostaje paliwa.

Gdy składałem motocykl po malowaniu to podłączyłem odwrotnie węże od pompy, nie skręciłem ich i sprawdziłem czy działa. Dwa razy przekręciłem stacyjkę żeby pompa napompowała, po drugim razie wąż wystrzelił. Później podpiąłem poprawnie i wszystko działało już normalnie.

Przeczytałem już wszystkie tematy, ale żaden nie jest powiązany z odwrotnym podłączeniem pompy. Dwie rzeczy które mogą być nie tak wg przeczytanych tematów to zapchany filtr paliwa, albo uszkodzona cewka zapłonowa.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł bardzo proszę o radę.
Killu - Pią Sty 28, 2011 16:41
:
A jak tam u Ciebie zawory śpiewają? Może tam tkwi problem, może coś przeoczyłeś. Poszukaj, czy nie masz jakichś wycieków paliwa, albo, czy nie podłączyłeś filtra paliwa osobno... Masz pewność, że o lewy gar chodzi?
tomeczek151 - Pią Sty 28, 2011 17:06
:
Zawory raczej ok. Mi to wygląda bardziej na brak paliwa i teraz zastanawiam się który element nawalił.
Killu - Pią Sty 28, 2011 17:17
:
Części mam już wpisane na listę do zamówienia. Ale ja i tak myślę, że to będzie jakiś pierdół.
sgtcop13 - Pią Sty 28, 2011 21:18
:
Dawno, dawno temu.. jak jeździłem "kaszlakiem" /czytaj Fiat 126p/ to miałem przypadek, że zaczynał przerywać i szarpać przy większym obciążeniu. Mechanicy rwali włosy / ci co je jeszcze mieli/ , sprawdzono zawory, zapłon, gaźnik, instalację, pompę paliwa, filtry i co się dało,a tu dalej dupa :sad:
Okazało się że w zbiorniku paliwa było kupę syfu, który czasami zalepiał sitko /smoka/ w zbiorniku.

Morał; zonk może siedzieć wszędzie.
Życzę Ci, abyś go szybko znalazł i pogonił... :smile:
Fidel - Pią Sty 28, 2011 22:21
:
Ja podobnie miałem w NTV jak mi jakiś paproch jakimś cudem dostał się do gaźnika. Przytykał dyszę i moto się muliło. Po wyczyszczeniu wszystko w porządku.
tomeczek151 - Pią Sty 28, 2011 23:07
:
Hmm no kurka, sam nie wiem, sprawdzę jutro ciśnienie na pompie paliwa, powinno biec 3 bary. W sumie to jakieś 3 tygodnie temu jak jechałem to maks miał 160. Czyli wygląda na to że problem się pogłębia co by wskazywało na tezę- sqtcop13. Jutro może z nim trochę powalczę, wleje mu denaturatu co by mieć pewność że to nie woda. Mój bak od środka był pomalowany jakąś farbą, aczkolwiek jak go zakładałem i przepłukałem go paliwem to całe płaty tej farby odpadały. Może szczelnie owineły smok i dlatego taka kaszana.
kudlaty - Pią Sty 28, 2011 23:20
:
tomeczek151, moze to straszna prowizorka,ale sprobuj ominac zbiornik podlaczajac jakas butelke z paliwem za filtrem paliwa i zobaczysz czy przy mocniejszym przygazowaniu nadal opoernie wchodzi na obroty. A jak dobrze butelke zamocujesz to mozesz tez sprawdzic to przy obciazeniu podczas jazdy.

Powodzenia
ARTURO - Sob Sty 29, 2011 08:35
:
Też bym obstawiał na syf w paliwie , tym bardziej , że sam zauważyłeś płaty w zbiorniku . Oby ten brud nie dostał się dalej.
tomeczek151 - Sob Sty 29, 2011 14:39
:
Patent z butelką nie ma racji bytu u mnie :) Pompa paliwa znajduje się wewnątrz baku, i pompa daje stałe ciśnienie 3 bar. Tak czy inaczej będę musiał zdjąć bak i zobaczyć co w nim siedzi. Jak przyjdzie nowy filtr paliwa to wszystko rozbiorę.

Mam już pewną hipotezę, otóż jak go składałem to zauważyłem łuszczącą się farbę wewnątrz baku, to co było luźne to wyjąłem, myślę że reszta farby mogła się odlepić i teraz zatyka smok pompy paliwa w baku.
Borys - Sob Sty 29, 2011 21:56
:
Tomek, bo nie słuchałeś mądrych ludzi, którzy Ci zakup BMW odradzali :) . Każdy przecież wie że awaryjne toto, odpadają kardany, cyce i abs-y a tak w ogóle to Będziesz Miał Wydatki :) . Nie słuchałeś to teraz masz. Nawet jeśli to zapchany zbiornik, to jest to syf bardziej zaawansowany, awaryjny i droższy bo w końcu bawarski :P .

Ech, cholera nadal Ci tego sprzęta zazdroszczę... :)
Powodzenia!
tomeczek151 - Sob Sty 29, 2011 22:16
:
Ja tam nadal liczę że tylko wyczyszczę bak wymienię filtr i będzie ok.

Borys wiesz może gdzie we Wrocławiu jest salon motocykli bmw?
grzegrzol - Nie Sty 30, 2011 01:00
:
Zerknij w linki gazu, kiedyś mi się linka w Adventure zablokowała w jednym miejscu i jeden cylinder wariował. Stało się tak przy zakładaniu zbiornika.
luke1111 - Nie Sty 30, 2011 12:10
:
inchape motors, przy karkonoskiej, wylot w kierunku bielan.
nie wiem jak z serwisem moto u nich. zadzwon najlepiej.

http://www.bmw-inchcape.pl/

mapka
tomeczek151 - Nie Sty 30, 2011 12:17
:
Ja nie chce serwisu :) Serwis mam u siebie w garażu :D

Ja potrzebuje załatwić sprawy formalne że tak powiem, znaczy się wtórnik tabliczki znamionowej bo mojej się trochę wykruszyło. :) A to taka tylko nalepka była.
luke1111 - Nie Sty 30, 2011 15:06
:
no to w takim razie to chyba jedyny salon bmw we wrocu :)
tomeczek151 - Nie Sty 30, 2011 17:10
:
Grezgrzol, to nie to, bo na luzie chodzi całkiem normalnie jakby nigdy nic. Jedynie pod obciążeniem jest taki psikus.

Dzięki luk za informacje, jak śniegi zejdą i moto będzie sprawne to odwiedzę wrocław :)
czwarty - Nie Sty 30, 2011 18:42
:
jeśli masz tą beemkę na wtryskach to najprawdopodobniej będzie to syf na dnie zbiornika.w momencie jak dodajesz gazu brud się podnosi i przytyka smog.
Ewentualnie to wina przewodów wysokiego napięcia, jest wilgotno i zimno , przez co może przebierać pod obciążeniem. odpal ją po ciemku i zobacz czy się iskrzy z przewodów.
druga wersja jest wątpliwa, bo po rozgrzaniu problem powinien ustać.
tomeczek151 - Nie Sty 30, 2011 18:56
:
Widzę że wszyscy zdają się potwierdzać moją opinię że łuszcząca się farba we wnętrzu baku zatyka smok i przez to jest ten problem. Mam nadzieję że tak jest, teraz jedyne co to czekam aż przyjdzie zamówiony filtr paliwa i wtedy to rozbiorę.

Czwarty, tak ta beemka jest na wtryskach :)
grzegrzol - Pon Sty 31, 2011 00:08
:
A skąd u Ciebie farba wewnątrz zbiornika? :shock:
tomeczek151 - Pon Sty 31, 2011 12:00
:
Hmm no tak była chyba zabezpieczane przed korozją, chociaż kto tam to wie. :) W sumie ma kolor mini :)
Borys - Pon Sty 31, 2011 12:55
:
Tomek, to chyba jedyny salon BMW we wrocku o którym Łukasz napisał. Zadzwoń tam wcześniej, żebyś na darmo nie jechał..
tomeczek151 - Pon Sty 31, 2011 13:20
:
Oczywiście że zadzwonię, ale najpierw się musi się ocieplić i muszę naprawić moto.

Może zrobimy wtedy małe spotkanie opolsko- wrocławiskie? Podejrzewam że Killu też się chętnie przejedzie a może i ktoś więcej :)
Borys - Pon Sty 31, 2011 15:34
:
Tomek pod koniec lutego będzie motobajzel we Wrocku, więc okazja siłą rzeczy sama się generuje :) . Drugi termin to początek kwietnia, kiedy to odbędzie się wystawa motocyklowa we Wrocku.
tomeczek151 - Pon Sty 31, 2011 15:42
:
Początek kwietnia to dobry termin, powinno być już ciepło, także wszyscy swe rumaki odpalą :) No ale to jeszcze dużo czasu także jeszcze się zgadamy, mam nadzieję że te formalności nie zajmą za dużo czasu w tym salonie. Ale tak swoją drogą to też mieli ci synowie Hitlera głupi pomysł żeby tabliczki znamionowe były naklejkami.
Borys - Pon Sty 31, 2011 16:19
:
Tomek, ja w swoim wschodniohitlerowskim Awo mam prawdziwą uczciwą nitowaną tabliczkę :) Może w Bawarii inżynierowie mocno przejęli się tematem redukcji masy pojazdu :P ?
tomeczek151 - Sob Lut 05, 2011 15:23
:
Dzisiaj rozebrałem i wymieniłem filtr, wyczyściłem zbiornik, zszyłem rozerwany smok pompy przez który zapewne wciągnęła kupę farby. Samą pompę przepompowałem w kanistrze z benzyną wydawało się ok. Złożyłem, i jazda, pierwsze 200m było ok potem dupa. Jak dorwę manometr to zobaczę czy daje odpowiednie ciśnienie. Jak nie to będe montował samochodowy zamiennik :)

[ Dodano: Nie Lut 06, 2011 12:12 ]
Ale jestem kurka na to zły, na dworze tak fajnie a tu dupa, moto stoi nie sprawne. Wyczytałem że zabrudzoną pompę w BMW można przeczyścić poprzez podłączenie kabli odwrotnie w tedy będzie pompować w druga stronę, co ma ewentualnie wypłukać jakies syfy które się tam dostały.