Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Dwa pytania - o pompe paliwa i oponę/felgę

DJ_Cybant - Nie Lis 24, 2024 19:00
: Temat postu: Dwa pytania - o pompe paliwa i oponę/felgę
Witam Was Szanowni Motocykliści! Tym razem dwa szybkie pytanka: Jak działa pompa paliwa w Hondzie NTV 650 RC33, bo nie do końca mogę znaleźć jakieś konkretne wyjaśnienia. W swoim motocyklu zauważyłem tylko że po odpaleniu widać jak paliwo sie "gotuje" w filtrze paliwa, a pompe zarówno słychać jak i czuć takie pulsowanie jak się jej dotknie. A pytanie drugie to: Z jakiego powodu ucieka mi powietrze w tylnej oponie przy samym rancie felgi a wręcz spod tego rantu - psikałem wodą z mydłem po całej oponie żeby sprawdzić gdzie jest dziura a tu taka kaszana, że ucieka akurat spod rantu (pokazały się tu bańki powietrza). Dodam tylko że opony napewno wymienie praktycznie zaraz, bo te są stare i spękane, a chciałem tylko wypróbować tzw. "tire plug" no ale niestety w takim miejscu nie da rady i pozostaje tylko wymiana na nową oponę. Mam nadzieje że to nie felga jest uszkodzona, mogłaby w ogóle być na tyle uszkodzona żeby puszczało powietrze rantem?
tAboon - Pon Lis 25, 2024 06:52
:
DJ_Cybant napisał/a:
Jak działa pompa paliwa w Hondzie NTV 650 RC33, bo nie do końca mogę znaleźć jakieś konkretne wyjaśnienia.
Pompa jak to pompa, pompuje paliwo, ale generuje pulsacyjnie, aż osiągnie zadane ciśnienie, a kiedy je osiągnie przestaje cykać, jak ciśnienie spadnie to ponownie je uzupełnia. Paliwo w filtrze będzie "buzowało" bo ciągle pracuje.

DJ_Cybant napisał/a:
A pytanie drugie to: Z jakiego powodu ucieka mi powietrze w tylnej oponie przy samym rancie felgi a wręcz spod tego rantu - psikałem wodą z mydłem po całej oponie żeby sprawdzić gdzie jest dziura a tu taka kaszana, że ucieka akurat spod rantu (pokazały się tu bańki powietrza). Dodam tylko że opony napewno wymienie praktycznie zaraz, bo te są stare i spękane, a chciałem tylko wypróbować tzw. "tire plug" no ale niestety w takim miejscu nie da rady i pozostaje tylko wymiana na nową oponę. Mam nadzieje że to nie felga jest uszkodzona, mogłaby w ogóle być na tyle uszkodzona żeby puszczało powietrze rantem?
Może niewłaściwy montaż? Uszkodzona opona przy montażu lub fabryczna wada. Podjedź do wulkanizatora i niech ją zdejmie i ponownie założy. Ostatecznie może być uszkodzona felga (zgięta, pęknięta)
oldmotory - Pon Lis 25, 2024 11:22
:
Myślę, że przy wymianie opony sprawa się wyjaśni.
Spotykałem się, z głębokimi rysami po łyżkach, paprochami starej gumy pod stopką opony, które powodowały puszczanie powietrza.
Warto przed zdjęciem kapcia zaznaczać to nieszczelne miejsce, i na oponie i na feldze. Przy okazji wymień też wentyl na nowy. :smile:
DJ_Cybant - Pon Lis 25, 2024 13:19
:
No i super, dzięki za podpowiedzi. Udało mi sie lekko podważyć oponę bez powietrza i na rancie widać było coś co przypominało zaschniętą żywicę. Opony i tak zamawiam lada moment, to tylko zaznacze na feldze gdzie popuszcza i będzie dobrze. Jeszcze raz dzięki.
sgtcop13 - Pon Lis 25, 2024 17:02
:
Z oponami się nie śpiesz. Na wiosnę może kupisz "świeższe" :wink:
DJ_Cybant - Wczoraj 13:59
:
Może od razu wykorzystam ten post żeby nie robić nowego i zapytam jeszcze o to, jak dział ssanie w tym gaźniku? Troszke sie mu przyjrzałem jak wymieniłem króciec ssący bo stary był pęknięty no i wg moich ustaleń to linki ssania ciągną za takie 2 małe jakby przepustniczki z iglicą przez co dostaje dodatkowe paliwo i dlatego lepiej pali na zimno. Nie wiem czy tak ma byc, ze jak włączę ssanie to owszem pali doslownie z pół obrotu i to w temperaturze bliskiej 0 stopni co mnie bardzo cieszy, natomiast obroty są cały czas jakby jałowe ok. 1500RPM i dopiero jak dodam gazu manetką to wzrastają - jak puszcze znów spadają a czasem nawet tak nisko że prawie gaśnie. Za przykład tego jak moim zdaniem powinno działać ssanie, podam Bandita 600 brata, gdzie jak sie włączy ssanie to bez gazu sam odpala i obroty wynoszą ok. 4000RPM a potem sie powoli zdejmune dźwignie ssania aż do osiagniecia jakichs 2000 aż sie troche zagrzeje. Dodam że w moim gazniku w NTV jest pewien problem, mianowicie ta przepustniczka z lewej strony czyli chyba od tylnego cylindra jest zapieczona i linka ssania sie wyjęła, toteż nie mam ssania na jednym cylindrze. Będę to próbował chyba jakoś wyciągnąć ale nie mam pojecia jak do tego podejść.
Brt - Wczoraj 21:41
:
DJ_Cybant napisał/a:
Może od razu wykorzystam ten post żeby nie robić nowego i zapytam jeszcze o to, jak dział ssanie w tym gaźniku?

Nie rób tak!
Jeden temat jedna sprawa...
Potem nikt nic nie może znaleźć!

Poszukaj czy temat był na forum i tam się dopisz!
DJ_Cybant - Wczoraj 23:46
:
Jasne!