Forum Honda NTV
Problemy techniczne - Owiewki, wymiana p³ynu ch³odniczego ; PILNE
motonita1 - Wto Lis 23, 2021 20:47
: Temat postu: Owiewki, wymiana p³ynu ch³odniczego ; PILNE
Koledzy o pomoc proszê. Jak zdemontowaæ boczn± (du¿±) owiewkê z prawej strony NT 700V?
Wymontowa³em schowek prawy, a owiewka trzyma siê tylko czachy i czê¶ciowo pulpitu rozdzielczego. Nie chcê ci±gn±æ i szarpaæ, aby czego¶ nie zdeformowaæ, albo urwaæ. Chcê siê dostaæ do korka ch³odnicy, bez tego zabiegu nie ma szans wymieniæ p³ynu.
Jest film na You Tube nt. pe³nego serwisu NT 700V jednak nie ma prezentacji demonta¿u owiewek
Ciok - Wto Lis 23, 2021 21:04
:
Nie pamiêtam dok³adnie, jak demontowa³em owiewki, ale nie mia³em jakiego¶ problemu. Wykrêci³em ¶ruby i delikatnie zesz³o.Pewnie nie pomog³em...
C_D - Sro Lis 24, 2021 08:08
:
Sam jeszcze nie rozbiera³em. Mo¿e ta rycina z manuala pomo¿e...
Edit 24.11
Niestety nie umiem wstawiæ w pe³nej rozdzielczo¶ci
Tutaj link: https://www.fotosik.pl/zdjecie/fba5e0aba4709f2f
motonita1 - Sro Lis 24, 2021 08:41
:
C_D, mo¿e by to pomog³o, ale jest nieczytelne nawet na fotosiku.pl Mo¿e masz to w innej formie, byle rozdzielczo¶æ by³a du¿a, to podes³a³by¶ na maila henrykje@gmail.com ?
Ciok, w³a¶nie chodzi o te ¶ruby w okolicy czachy, których wyczaiæ nie mogê, my¶lê ¿e ¶ruby trzymaj± a nie jakie¶ zaczepy, bo mocno to siedzi.
C_D - Sro Lis 24, 2021 09:32
:
No niestety, w tym skanie instrukcji, który mam wiele wiêcej nie widaæ. Wrzuci³em ci na maila t± stronê w powiêkszeniu - mo¿e co¶ wypatrzysz.
motonita1 - Sro Lis 24, 2021 10:11
:
To co da³e¶ na maila to zupe³nie co innego, po prostu czytelne Dziêki
Ciok - Sro Lis 24, 2021 19:45
:
Jak ju¿ zw±tpisz, to napisz. Wiem gdzie stoi 700 tka, to podejdê i sprawdzê jak odkrêciæ.
motonita1 - Sro Lis 24, 2021 20:14
:
Dziêki Ciok. A¿ tak kolegów nie bêdê wykorzystywa³ Szkic od Piotra pomóg³ tylko ciut, ciut, ale zawsze to co¶ Co prawda nie uda³o mi siê zdemontowaæ owiewki g³ównej, ale po kilku godzinach walki znalaz³em sposób i poluzowa³em os³onê wewnêtrzn±, tê która nakrywa nakrêtkê termostatu. I tym sposobem jest dostêp do korka/termostatu ch³odnicy. Teraz p³yn mo¿na wypu¶ciæ, ale pod warunkiem, ¿e znajdê ¶rubê spustow± w pompie Znowu problem z tym, bo rozwi±zanie jest inne ni¿ w 650tce. ¯adnej takiej, podobnej ¶ruby tam nie widzê. Mo¿e Piotr pode¶le rycinê tego szczegó³u. Nie mam zamiaru tego robiæ po kowalsku (z ca³ym szacunkiem dla zawodu kowalstwa) jak poradzi³ mi mój kumpel, ¿eby zdj±æ przewód gumowy z króæca pompy.
Jak poczyta³em na forum jakie problemy kto¶ tu mia³ z uszczelnieniem, to wolê nie ryzykowaæ.
C_D - Sro Lis 24, 2021 20:46
:
Hej,
Znalaz³em dla ciebie ¶ci±gê:
https://www.youtube.com/watch?v=0AAXXDlIHr0
Kole¶ trochê sepleni ale szczegó³owo pokazuje co i jak. Warto przejrzeæ inne jego filmy o ntv700.
Pozdrawiam
Piotrek
motonita1 - Sro Lis 24, 2021 20:54
:
O kurcze, to ¶wietne, dziêki ¿e to wyszuka³e¶. S±dzê ¿e nie tylko mnie siê przyda, ale te¿ innym kolegom na tym forum. Wprawdzie nie w³adam tym jêzykiem, ale i tak ³atwo siê domy¶liæ istoty rzeczy
C_D - Sro Lis 24, 2021 21:01
:
Koniecznie ¶ci±gnij sobie instrukcje od innego Piotra
http://hondantv.pl/forum/...?t=8310&start=0
póki jeszcze link aktywny
motonita1 - Czw Lis 25, 2021 19:04
:
Instrukcja od Piotra Szyd³owskiego siê nie ³aduje. Trzeba bezpo¶rednio do Piotra siê zwróciæ by to uaktywni³, reaktywowa³?
Porad¼cie jeszcze koledzy: Dzisiaj opró¿ni³em uk³ad ch³odzenia, wyp³ynê³o dok³adnie 2,1 litra p³ynu niezbyt czystego. Nastêpnie chcia³em ponownie nape³niæ uk³ad wod± destylowan± (celem przep³ukania) i wesz³o zaledwie 1,5 litra pod korek ch³odnicy. Nie pomóg³ zabieg ¶ciskania grubego wê¿a, tylko bulgota³o i wylewa³a siê woda. Dwukrotna próba i nadal to samo Czy istnieje jaki¶ trick aby dok³adnie wype³niæ uk³ad ch³odzenia, bez takich niespodzianek?
Na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=vb-0n7qYtMw facet normalnie wlewa ca³± ilo¶æ p³ynu przez lejek i nic takiego jak w moim przypadku siê nie dzieje. Dobrze ¿e wpad³em na pomys³ tej p³ukanki, bo gdybym u¿y³ p³ynu, to mnóstwo rozla³bym na posadzkê.
[ Dodano: Czw Lis 25, 2021 20:06 ]
Natomiast na tym filmie od Piotra https://www.youtube.com/watch?v=Fo5Y6BKeSXk go¶æ stosuje trochê skomplikowane urz±dzenie, trudno aby amatorsko takie ustrojstwo posiadaæ.
C_D - Czw Lis 25, 2021 20:40
:
U siebie jeszcze nie wymienia³em ale uzupe³ni³bym zbiornik wyrównawczy do max i ch³odnicê do oporu i odpali³ silnik. jak otworzy siê termostat to siê odpowietrzy. Przygazowaæ lekko dwa trzy razy i zgasiæ silnik. Uzupe³niæ do w³a¶ciwego poziomu.
motonita1 - Czw Lis 25, 2021 21:51
:
Ok. ale zanim uzupe³niê p³yn, trzeba poczekaæ a¿ ostygnie, bo w uk³adzie bêdzie ci¶nienie? Termostat siê otworzy po uzyskaniu odpowiedniej temperatury? Dobrze rozumiem?
C_D - Czw Lis 25, 2021 22:21
:
Amerykanin mówi³, ¿e odpalasz przy otwartym korku ch³odnicy.
Termostat powinien zacz±æ siê otwieraæ przy 80 stopniach i puszczaæ na du¿y obieg.
motonita1 - Sob Lis 27, 2021 21:31
:
Wydawa³o siê, ¿e to prosta czynno¶æ.
Wype³ni³em uk³ad p³ynem pod korek, wesz³o 1,7 litra. Robi³em to etapami, bez po¶piechu od czasu do czasu wacha³em motocyklem dok±d wychodzi³y b±ble powietrza. Nastêpnie odpali³em moto , a gdy po kilkunastu sekundach zauwa¿y³em, ¿e poziom p³ynu siê podnosi, zamkn±³em wlew korkiem i poczeka³em, a¿ uk³ad siê mocno nagrzeje (wska¼nik temperatury w po³owie skali) po czym wy³±czy³em zap³on. Po oko³o 4 godzinach s±dzi³em, ¿e tylko dope³niê p³yn, ale niestety wesz³o zaledwie 10ml. Powtórzy³em wiêc start, przy otwartej ch³odnicy i znowu j± zamkn±³em gdy poziom zacz±³ siê podnosiæ. Tym razem poczeka³em, a¿ wska¼nik temp. przekroczy³ 1/2 skali, w³±czy³ siê wentylator wiêc po chwili zgasi³em. Po oko³o 1,5 godz. otwieram wlew, próbujê uzupe³niæ p³yn a tam znowu wchodzi zalewie 1ml. Nie rozumiem co jest nie tak. Wygl±da, ¿e uk³ad nadal jest zapowietrzony, bo powinno wej¶æ jeszcze 0,4 litra, czyli w sumie tyle samo ile wysz³o p³ynu podczas opró¿niania uk³adu 2,1 litra. Czy¿by termostat pad³???
Nadmieniê, ¿e silnik nagrzewa³ siê w normalnym tempie, w normalnym czasie osi±ga³ temperaturê.
markali - Sob Lis 27, 2021 22:47
:
W którym miejscu spuszcza³e¶ p³yn? A zbiorniczek wyrównawczy? ¦ci±gn±³e¶ z niego wszystko? Czasami co¶ tam zostaje. Zalaæ ch³odnicê i zbiorniczek wyrównawczy. Zakrêciæ korki i uruchomiæ. Tam jest chyba uk³ad ci¶nieniowy. Po zalaniu nie trzeba ruszaæ motocyklem tylko siê ¶ciska rêk± wê¿e co pomaga w odpowietrzeniu
motonita1 - Nie Lis 28, 2021 09:08
:
Markali wszystko o czym piszesz oczywi¶cie robi³em. Ze zbiorniczka wyrównawczego nawet strzykawk± resztki wyci±ga³em. Nawet spec od naprawy motongów potwierdzi³, ze odpalaæ z otwart± ch³odnic± i dolaæ gdy poziom siê obni¿y, ale zaraz zamkn±æ gdy poziom zacznie siê podnosiæ i grzaæ do 80stopni, a¿ termostat siê otworzy. Mo¿e za nisko grza³em, ale skoro wentylator ruszy³ to chyba by³o blisko 100stopni?
markali - Nie Lis 28, 2021 10:14
:
Termostat otwiera siê po osi±gniêciu normalnej temperatury pracy p³ynu. Moim zdaniem wiêcej ni¿ 80 stopni ale napisa³e¶ ¿e w³±czy³ siê wentylator a powinien siê w³±czyæ przy wy¿szej temp.
motonita1 - Pon Lis 29, 2021 21:28
:
My¶lê, ¿e temat opanowa³em. Dla pewno¶ci ponownie opró¿ni³em uk³ad ch³odzenia (zapewne niepotrzebnie) ponownie nape³ni³em, wesz³o 1900ml pod korek i ani grama wiêcej. Odpali³em moto, na wolnych obrotach chodzi³ a¿ do w³±czenia siê wentylatora, wiêc gdy siê po chwili sam wy³±czy³, zgasi³em moto. Nic niepokoj±cego siê nie dzia³o, ¿adnych wycieków, dymienia, przegrzewania itp. wiêc po wych³odzeniu siê silnika dola³em jeszcze 30ml p³ynu. I na tym proces zakoñczony, my¶lê ¿e wszystko ok. chyba, ¿e kto¶ z Was co¶ zasugeruje czy zausterkuje
Pozdrawiam wszystkich chêtnych do pomocy.
rzempi - Wto Gru 21, 2021 20:07
:
Najprostszy sposób na zrzucenie p³ynu ch³odniczego to odkrêcenie ¶rubki przy pompie wody, a jak nie to odkrêciæ w±¿ przy pompie wody, ten grubszy, jest najni¿ej po³o¿onym punktem uk³adu ch³odzenia.
Co do zdejmowania owiewek:
1. szyba
2. lusterko, chocia¿ mo¿e nie koniecznie, nie pamiêtam
3. schowki, ¶rubki przy kierownicy, ampol, wkrêty, wredny rzep przy zbiorniku paliwa do "wyrwania"
4 siedzenie/kanapa
5. os³ona gmola (klucz ampol)
6. os³ona na zakoñczeniu owiewki przy podnó¿ku
7. obudowa licznika od strony kierowcy 2 ¶rubki nad licznikiem, ale od spodu, prawie nie widoczne
8. plastik pod lamp±
9. ¶rubki od przedniej obudowy licznika
10. du¿e ¶ruby M8x4 szt. z sze¶ciok±tnym ³bem
Powodzenia!
Za pierwszym razem zajê³o mi ze 4 godz. Teraz 45 minut obie strony.
pocz±tek jak do wymiany filtra powietrza:
https://www.youtube.com/watch?v=0Eo6RSzscus
motonita1 - Wto Gru 21, 2021 21:14
:
Dziêki rzempi, jestem pod wra¿eniem wypunktowania kolejnych czynno¶ci. Zrobi³em to w³a¶nie tak jak piszesz ale zajê³o mi pewnie wiêcej ni¿ 6 godzin ³±cznie z dok³adnym opisem gdzie jaka ¶rubka by³a. Teraz wszystko rozbebeszone, czeka na dostawê czê¶ci. Nowa lampa ju¿ jest i jeszcze owiewki przyjd± pewnie po ¶wiêtach i kierownica to bêdê powoli sk³ada³. Wymiana p³ynu rozpoczê³a ca³y ci±g zdarzeñ i dobrze bo ukaza³ siê ca³y stan techniczny, gdyby nie to by³bym w nie¶wiadomo¶ci
rzempi - Wto Gru 28, 2021 18:57
:
W sumie by³o PILNE, a odpisa³em blisko po miesi±cu, ale mo¿e komu¶ siê przyda.