Forum Honda NTV

Problemy techniczne - moc i moment obrotowy

maurycy - Nie Kwi 19, 2009 16:00
: Temat postu: moc i moment obrotowy
byłem dzis na "motocyklowej niedzieli" w poznaniu, pojechałem na hamownie sprawdzic swoją ntv 94r, 65 tyskm



wyniki mnie bardz miło zaskoczyły,

moment obrotowy biegnie liniowo od 2 tys do 4500obr na poziomie 70nm

pózniej jest delikatny skok w góre od 4500-6000 do 80.7 nm, pozniej sobie spokojnie spada w dół



moc została okreslona na 57.2KM przy od 5500.



Jestem dumny,
Skorpionwr - Nie Kwi 19, 2009 18:27
:
No i Widzisz NTV to NTV mimo upływu lat, wręcz staje się coraz żwawsza.
aftys6 - Nie Kwi 19, 2009 19:59
:
czyli że NTVki mają aż 80 Nm momentu ??

Jestem mile zaskoczony ;]
Killu - Nie Kwi 19, 2009 23:58
:
Sprawdziłem dane, i coś mi tu śmierdzi...

Mówisz, że Twoja NTV ma 80Nm, oraz moc 57 koni.

Natomiast popularna rzędówka Hondy -> CBR 600 f3 osiąga moc 98-110 koni, oraz 63Nm! A to przecierz plastik!

Powiem więcej... Dopiero Suzuki GSX-R 750 K3 osiągający ponad 140 koni mechanicznych ma 86Nm - czyżby tylko 6 więcej niż turystyczna ntv!?

I żeby nie było, że tylko rzędówkami się zasłaniam... Honda VFR 750 z '94, której jednostka wyciąga 103 konie mechaniczne ma jedyne 76Nm - czyli o 100ccm większe V4 ma o 4Nm momentu obrotowego mniej od Twojej NTV...



Przepraszam, ale ta hamownia to jakaś szmira!!! Z danych jednoznacznie wynika, że moc Hondy NTV z 94 roku rzeczywiście wynosi 57 koni... Tylko, że na silniku a nie na kole... Chociaż być może można to w jakiś przybliżony sposób obliczyć - tego nie wiem. Natomiast moment obrotowy wynosi 55,9Nm...

Żeby wyciągnąć 80Nm z seryjnej Hondy NTV650 trzeba było by ją zalać chyba czystym eterem...

Wydaje mi się, że nie ma opcji, żeby NTV miała 80Nm :/ Chyba zostałeś oszukany ;(
vasiliy - Pon Kwi 20, 2009 09:50
:
Też coś mi tu śmierdzi. Różnice rzędu 5 Nm w stosunku do fabrycznych danych były by jeszcze do przyjęcia ale nie 24 Nm :o
maurycy - Pon Kwi 20, 2009 20:50
:
Przyjaciel zasłania sie moca i momentem z innych motocykli, MOC (KM) jest wypadkową momentu obrotowego i obrotów silnika.



"PLASTIK"- nie widzę róznicy czym motor motocykla jest obudowany.



Pomiar był robiony "na kole", diagnosta powiedział widząc moje zaskoczenie "to v-ka", odchyłka 40% na plus jest miła i wydaje mi sie prawdziwa, mój kolega wjechał na tą samą hamownie(kawasaki zr7s) i miał wyniki zbliżone do danych technicznych.



Proponuje aby ktoś z braci pojechał na motocyklową niedzielą BP i sprawdził swoją ntv.



Przerysowałem wykres z oryginału, ten wydrukowany ma bardzy mały kontarst i słabo widać. Po lewej są jednostki momentu obr, po prawej mocy w KM.

czarna kreska to przybliżony przebieg 5 biegu



http://img218.imageshack....17/s5000743.jpg



oryginał

http://img218.imageshack....44/s5000740.jpg
Killu - Wto Kwi 21, 2009 00:05
:
80 Nm, to naprawdę potęga!!! Nie ma takiej opcji, żeby z niewysilonego V2 wyciągnąć taki wynik... Przykro mi, ale nie jestem w stanie w to uwierzyć! Wychodzi na to, że Twoja NTV z wiekiem robi się co raz bardziej zrywna!!! Myślcie, co chcecie - ja wiem, że taki wynik jest kompletnie nierealny!



Mówiąc plastik miałem na myśli nie owiewki a zwyczajową nazwę motocykli służących do sportu, lub do szybkiej turystyki - czepiasz się, chociaż wiesz o co chodzi.



BTW - a co miał Ci powiedzieć koleś z hamowni... Że ma ciulaty sprzęt, albo, że popełnił jakiś błąd!? Hamownia, która zawyża wyniki pomiarów będzie moim zdaniem częściej odwiedzana przez maniaków mocy!



Do przyszłych czytelników tego tematu: Przy rozważaniu zakupu Hondy NTV proszę się nie kierować wynikami z hamowni... Lepiej zajrzeć na http://www.bikez.com i wyszukać konkretny motocykl, a następnie uciąć mu trochę z osiągów z racji wieku - będzie to nieco bardziej wiarygodne źródło. Jeden incydent nie powinien mieć wpływu na fakty.



Dla sprostowania - nie mówię, że kłamiesz... Mam raczej na myśli, że kolo na hamowni coś spieprzył i nie przyznał się do tego. Nie odbieraj tego jako atak.
mirekk - Wto Kwi 21, 2009 22:22
:
A orientuje się ktoś jak wygląda przebieg momentu i mocy w hondzie ntv 600 ?

Nie bardzo mogę mogole znaleźć jaką moc maje te silniki
Killu - Sro Kwi 22, 2009 00:44
:
Nie mam pojęcia... Ale istnieje pewne prawdopodobieństwo, że mają podobne dane do shadowa 600...
mirekk - Sro Kwi 22, 2009 21:34
:




Podejrzewam ze silnik z ntv 600 bardziej przypomina charakterystyką silnik hondy transalp ale dzęki za odpowiedź:wink:
Killu - Sro Kwi 22, 2009 23:33
:
Albo :wink:
motorist7 - Nie Kwi 26, 2009 21:36
:
Również byłem na hamowni na BP dzisiaj w Warszawie na Bemowie. Czekałem ok. 1,5h ale w końcu się doczekałem :)

W mojej Hondzi wyszło tak:

max moc- 54,9KM przy 7997 rpm

moment obrotowy: 53,5 Nm przy 6540 rl

Przebieg: 89tys. km rok: 1995

Moim zdaniem nie jest źle :P i mój wynik jest chyba bardziej prawdopodobny niż kolegi wyżej.
Killu - Pon Kwi 27, 2009 00:45
:
http://www.bikez.com/moto...tv_650_1995.php

Te dane zdają się potwierdzać wiarygodność wyniku 8)

Pozdrawiam!
vasiliy - Pon Kwi 27, 2009 12:03
:
Btw, droga impreza ta hamownia?
Killu - Pon Kwi 27, 2009 12:29
:
Motocyklowe niedziele na stacjach BP są! Za hamownie pewnie także płaci organizator... A już na pewno wiazd jest darmowy :wink: Jeżeli chciałbyś pojechać na hamownie do jakiejś firmy, to prawdopodobnie cena będzie oscylowała w okolicach 100zł - moim zdaniem nie warto tyle płacić za pomiary dla seryjnego motocykla turystycznego!
motorist7 - Pon Kwi 27, 2009 15:53
:
Hamownia była bezpłatna a co za tym idzie była spora kolejka aby się dostać. Pytałem w jednej firmie to chcieli 50zł. :/
sladek - Wto Kwi 28, 2009 00:08
:




Potwierdzam ten wynik.

Będąc na tej samej stacji BP zobaczyłem że ktoś ( jeśli motorist7 ty masz białe kierunki i szybkę givi to Ty :) ) stoi w kolejce do hamowni i jest już 4 w kolejce.



Czytając ten temat byłem ciekaw ile NTV 650 ma w końcu tych Nm. Podszedłem zatem po dokonanym pomiarze do właściciela który zaprezentował wyniki takie same lub prawie takie same jak wyżej wymienione :)



A tak w ogóle pozdrawiam kolegę ze stacji.
motorist7 - Wto Kwi 28, 2009 09:17
:
Tak, to byłem ja :P :D również pozdrawiam
maurycy - Wto Kwi 28, 2009 17:12
:
Postaram sie dowiedzieć jakie czynniki wpływaą na błedy pomiarowe na hamowni, może coś źle ustawił/przestawił, nie ten rozmiar opony albo co.



Jestem prawie pewny ze to jest ta sama firma(od hamowni) z mikołowa, więc koleś "wiarygodny", ale raz kiedys błąd może popełnić.



Chyba że moja ntv miała coś"grzebane" ,ale wątpie.
motorist7 - Wto Kwi 28, 2009 17:56
:
Maurycy, ale coś nie tak jest z tym wykresem. Czemu na poziomej osi gdzie są obroty na minutę max obroty to niecałe 6500?? u mnie na wykresie jest do 9tys z kawałkiem..
maurycy - Wto Kwi 28, 2009 18:08
:






Tu chyba lezy ppies pogrzebany. Coś zapewne jest nie tak z stosunkiem obrotów(czyli koła) i tego wałka, który jest napedzany.

Moje koło generuje "niby" większy moment obrotowy tak jakby nie miało 17cali, dużo mniej.

Jakoś tak własnie to rozumiem,



A dlaczego wykres kończy sie na 6500tys obrotów, dlatego bo już dalej nie bedzie "lepiej" nie ma sensu tworzyć wykresu do całkowitego kresu wyrymałości silnika, kiedy moc zaczyna spadać kończą sie "zawody" razem z wykresem.
Killu - Wto Kwi 28, 2009 18:16
:
Koleś na hamowni na pewno coś namotał. Każdy człowiek ma prawo się pomylić, jednak powinien się do tego przyznać :wink: Wybierz się raz jeszcze na hamownie jak będziesz miał okazję.



Maksymalna moc NTV powinna być osiągalna w okolicach 7400 obrotów...

Gdyby nie kardan, to o taki stan rzeczy podejrzewałbym większe koło zębate z tyłu! Ale osiągnięcie 80Nm i tak było by abstrakcją! Wówczas Twoja maszyna ściągała by Cię z siebie na każdej prostej, kiedy chciałbyś odkręcić nieco agresywniej gaz :wink:
motorist7 - Wto Kwi 28, 2009 19:57
:
jeszcze raz :



W mojej Hondzi wyszło tak:

max moc- 54,9KM przy 7997 rpm

moment obrotowy: 53,5 Nm przy 6540 rl



u mnie jak widac na wykresie mocy max wartość wynosi 54,9KM przy prawie 8 tys obrotów, więc jak może być tak, że na Twoim wykresie max moc jest przy dużo niższej prędkości obrotowej silnika? i na Twoim wykresie linie powyżej tam 6tys spadają gdzie u mnie rosną :P
przemek13 - Pon Maj 18, 2009 10:43
:
wczoraj właśnie w KRAKOWIE na tej samej imprezie motocyklowej o której mówicie MOTOCYKLOWA NIEDZIELA NA STACJACH BP , ustawiłem sie w kolejce i sie doczekałem :wink:

Strasznie sie denerwowałem bo nie wiedziałem czy moje moto podoła temu badaniu :? ale wszystko było ok :lol:



Sam regulowałem moto i własnie dlatego sie stresowałem , ale widaćdobrze mi poszło .

- gażniki ustawione na 3 obroty (śrubka powietrza)

- samodzielna synchronizacja gażników (własne wakuometry )

- ustawione pływaki chyba na 9mm tak że w każdym gażniku jest po 24 ml benzyny

- no i regulacja zaworów według serwisówki i przerw na świecach 0,8 mm



NTV-ka z roku 1993 , przebieg 58900 km , sprowadzona z francji a u mnie jest jużpół roku .

MOC : 53,4 KM @ 7066 rpm

MOMENT OBROTOWY : 57,6 @ 6105 rpm ( chyba ok 54 NM @ 3500 RPM )



Jestem zadowolony :) 8)