Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Wibracje

jjanusz - Pon Sie 12, 2019 13:27
: Temat postu: Wibracje
Witam
Mam problem z swoją nt 650 ( zaznaczam że przejrzałem całemu całe forum, oraz internet) w poszukiwaniu przyczyn
Hondę posiadam od ubiegłego roku ( wcześniej Virago 535 przez.7 lat)
Problemęm są wibracje ( drżenie) odczuwalne na kanapie i na manetkach , problem odczułem od razu po kupnie , myślałem że ten typ tak ma ,ale po ostatnim zlocie i dyskusji z spotkam kolegom z Radomia nie powinno tak być. Przejechanie 50 km to katorga , ból dupy i rąk nie do znieśnia, czóć wibracje o dużej częstotliwości nie zależnie od prędkości , wprawdzie przy dodawaniu gazu, szybą ( długa) drży z małą częstotliwością ,ale jazda to katorga. Proszę o jakieś wskazówki ( w zimę zawory sprawdzone ,lagi zrobione, silnik pracuje równo, przy odejmowaniu gazu strzela delikatnie w tłumik, po wciśnięciu sprzęgła jadąc z góry, tak jakby nie było różnicy) opony nowe wyważone ( ale wcześniej ten sam objaw) na razie tyle
Ciok - Pon Sie 12, 2019 14:54
:
Ale wibracje są od silnika? Czy są w czasie jazdy, ale nie od silnika.
Jak na postoju masz wibracje to ewidentnie od silnika. Przy jakich obrotach?
Tak trochę, napisałeś nieczytelnie :mrgreen:
Jeżeli w czasie jazdy to może być także przeniesienie napędu. Lecisz na górkę i sprawdzisz.
jjanusz - Pon Sie 12, 2019 15:32
:
U mnie z pisaniem troszkę na bakier .
Na postoju nie ma drgań, w trakcie ruszania i przy przyśpieszaniu od niższych obrotów ,mało co szybą nie odleci, na piątce prawie w całym zakresie obrotów szyba nie drży, a na siedzeniu i manetkach jest takie mrowienie ( można powiedzieć, że na początku nie odczuwalne dopiero po kilku kilometrach daje się we znaki) próbowałem go wczoraj puszczać na luz ,ale dupa tak bolała że nie widziałem większej różnicy. Dziś jestem po małym piwie , ale jutro pojadę na górkę i wrzucę go na luz, oraz zgaszę, możę coś się wyjaśni.
Przepraszam za pismo , ale jakoś chrzanową mam przeglądarkę w telefonie i widzę tylko linijkę tekstu który piszę, a z pisownią u mnie nie po drodze
Pozdrawiam
sgtcop13 - Pon Sie 12, 2019 16:21
:
Najczęstszym źródłem drgań jest coś niedokręcone przy silniku lub układzie wydechowym. Ewentualnie cos w samym napędzie lub łożyskach kół, o wyważeniu kół nie wspomnę.
W moim przypadku często drętwieje mi prawa dłoń. Tak było w NTV, w jednocylindrowym BMW i teraz w rzędowej czwórce. Więc powody mrowienia mogą być całkiem gdzie indziej, bo ja też mam wiekowo już "piątkę" z przodu :wink: :mrgreen:
Ciok - Pon Sie 12, 2019 17:31
:
Mi także "mrowieje" prawica, dlatego staram się co jakiś czas ją oderwać od kierownicy i "pogimnastykować".j=
Ja nie mam takich drgań jak Kolega pisze. Opony wyważał to raczej nie od kół bo chyba by mu powiedzieli.
Łożyska, zawieszenie i mocowanie silnika. Chociaż silnik i na postoju by dawał "rezonans i drgania"
EREB - Pon Sie 12, 2019 19:17
:
Mrowienie mam na obydwu dłoniach. Przesiadlem się z jednego gara na dwa i może ciut jest lepiej ale nadal jednak jest.

[ Dodano: Pon Sie 12, 2019 20:18 ]
Mam założony tempomat - samoróbka. Naprawdę pomaga przy jeździe na trasie.
jjanusz - Pon Sie 12, 2019 19:38
:
Ręce jeszcze da się przeżyć, ale pośladków nie, pasażer też to odczuwa
wustenfuchs - Pon Sie 12, 2019 20:13
:
moze masz scentrowane koło
Leszek692 - Pon Sie 12, 2019 21:38
:
Sorry za Off Top jjanusz
Panowie też mi mrowieje łapa/y ostatnio wypłakiwałem się bracholowi kierownikowi Drag Stara 1100 hmm , skwitował ty to masz kurtyzana problem wszyscy to mają czym się przejmujesz :mrgreen:
Jednak bedąc u Konowała pierwszego kontaktu po niezbędną garść leków by normalnie funkcjonować :mrgreen: wyjawiłem mu swój sekret .
Na mój płacz doktor odparł masz co chciałeś , a następnie spytał dwusuw czy czterosuw czym zaskarbił sobie moją sympatię :mrgreen:
Coś tam gadał o osłonkach i przepisał Neurovit i milgamma 100 pobierz przez miesiąc i się zobaczy .
Na moje mamrotanie o Cieśni nadgarstka parsknął jak leki nie pomogą to będzie że masz cieśnię Ty lepiej wiesz co ci jest niż doktor , doktorowi do słowa dojść nie pozwalasz :mrgreen: .
I biere to to pożywiom uwidim .
mrok31337 - Wto Sie 13, 2019 06:29
:
U mnie koło też było wyważone a wyszło i tak, że felga krzywa. A wibracje na kierownicy miałem takie, że czułem się jak werbel po przejechaniu 100km, Po prostowaniu felgi mechanik nie musiał nawet ciężarka zakładać do koła i wibracje przeszły
Emhyrion - Wto Sie 13, 2019 08:00
:
Obstawiam w kolejności

1. gwóźdź w oponie (pewnie nie, skoro na starych też to było, ale do sprawdzenia)
2. krzywa felga
3. źle wyważone koło
4. pęknięcie felgi

Jeśli temat się nasila z prędkością to tylko koła. Jakby to był silnik, to jeszcze bardziej by wariowało na niskich obrotach na postoju.
Ciok - Wto Sie 13, 2019 09:02
:
Przeniesienia napędu bym nie wykluczał.
daryjusz - Wto Sie 13, 2019 10:19
:
Pewnie krzywa felga albo luzy w koszu sprzęgłowym. Hałas sprzęgła nie wzrasta po wciśnięciu manetki?

Mrowienie rąk występuje z powodu nienaturalnej pozycji nadgarstków i wibracji motocykla ale najważniejsze jest za mocne ściskanie manetek przez kierowcę. To częsty problem zwłaszcza początkujących motocyklistów, którzy za mocno cisną manetkę gazu i ogólnie kurczowo trzymają kierownicę. Słowo kurczowo jest tu kluczowe, bo dłonie od ciągłego wysiłku dostają skurczy i to potęguje mrowienie. Niestety, manetkę gazu trzeba choćby lekko przytrzymać, aby się nie nie odkręcała na lince, choć zazwyczaj wystarczy sam nacisk ręki leżącej na wierzchu bez zaciskania palców. Polecam zwrócić na to uwagę podczas jazdy i starać się nie napinać rąk i nie zaciskać dłoni niepotrzebnie.

Ja bym najpierw sprawdził koła, najlepiej na wyważarce "grawitacyjnej", nie mechanicznej. Na szybko można sprawdzić starym sposobem z kredą lub trytką, tzn. przyłożyć kredę do lagi wahacza tak, że niemal dotyka opony i pokręcić kołem aby zobaczyć, czy czy felga nie łapie wychyłów na boki. Z trytką jest łatwiej, bo można zacisnąć i ją obracać. Przynajmniej ja tak kiedyś robiłem w dobie WSK i Rometów po durnych zabawach ;]
mrok31337 - Wto Sie 13, 2019 10:26
:
Poza felgą, bo ta może być prosta sprawdziłbym jeszcze ośkę
jjanusz - Wto Sie 13, 2019 11:52
:
Witam
Troszkę kolegów wprowadziłem w błąd.
Dziś sprawdziłem luz na kardanie ,po włączeniu pierwszego biegu , luz obwodowy wynosi około 6 centymetrów, luz ten występuje na przekładni kątowej przy silniku.(ale to nie to) Ale po waszych podpowiedziach , siadłem na motocykl i zwiększałem obroty , odczuwalne wibracje zaczynają się od 2000 obrotów i częstotliwość ich wzrasta wraz z wzrostem obrotów ( tak jak bym siedział na wibratorze) wniosek jeden , silnik generuje te wibracje.
Teraz pytanie od czego zacząć, podejrzewam że diagnoza będzie trudna
PSzydlowski - Wto Sie 13, 2019 12:33
:
Cześć.
Mam co prawda NT-700 ale i u mnie występują wibracje i to w sposób całkiem przypadkowy.
Raz jest idealnie a raz jest do d.... Ponieważ w samym silniku nic nie może się w sposób losowy wyrównoważać więc problem jest w okolicy sprzęgło - skrzynia biegów. Sprzęgło wymieniałem więc zostaje skrzynia biegów. W moim wypadku nie mam chęci ani nastroju na jej rozbieranie.
Nie wspomniałem jeszcze, że pierwsze podejrzenie padło na przesunięty o ząb rozrząd ale to też wykluczyłem. Co do wibracji w Twoim moto sprawdził bym jeszcze synchronizację gaźników. Przy złej synchronizacji pojawią się również wibracje. No i oczywiście popatrz czy wibracje są cały czas czy również potrafią się wytłumić podczas jazdy.

Pozdrawiam,
mrok31337 - Wto Sie 13, 2019 12:38
:
Ja bym sprawdził wszystkie śruby, nakrętki itp.
jjanusz - Wto Sie 13, 2019 13:28
:
Biorę się za śruby, a synchro to dopiero jak dorobię króćce , do podłączenia wakometra
mrok31337 - Wto Sie 13, 2019 13:31
:
Bo rozumiem, że wibracje są mocno odczuwalne podczas siedzenia na moto kiedy jest np na centralnej stopce a skrzynia ma wbity luz? Wtedy obroty w górę i pojawiają się wibracje? Tak eliminujesz kardana, koła itp
jjanusz - Wto Sie 13, 2019 14:50
:
Tak właśnie jest, ale jakoś do tej pory nie wpadłem na ten pomysł, żeby go postawić na centralnej i przegazować.
Śruby silnika okazały się dokręcone. teraz pytanie co dalej. W zimę sprawdzałem zawory, membrany w gaźnikach, kolor świec, ciśnienie na cylindrach , było wszystko okej. Spalanie jest na poziomie 4.5 do 5.5 litra oleju nie bierze.
mrok31337 - Sro Sie 14, 2019 07:02
:
No to nie wiem, trzeba ściągać plastiki, szukać co może wpadać w rezonans i powodować wibracje. Co do śrub sprawdź może jeszcze czy podkładek nie brakuje. Ja bym rozebrał moto, postawił na centralce, odpalił, zablokował manetkę i sprawdzał organoleptycznie bez kanapy itp. Może mocowanie akumulatora poszło i on szaleje pod kanapą?
jjanusz - Sro Sie 14, 2019 17:54
:
Witam ponownie
Rozkręciłem plastiki, posprawdzałem śruby oraz zrobiłem synchronizację, wprawdzie synchro na wolnych obrotach dało się ustawić, zaś przy wzroście się rozjeżdża. Nic to nie pomogło. Podejżewam że coś jest z silnikiem, może Magneto rozwalone albo kosz sprzęgłowy, zostawię to chyba na zimę ( jak nic innego nie wymyślimy) a teraz trzeba jeździć
daryjusz - Czw Sie 15, 2019 02:05
:
Zapłon/świece/przewody na pewno w porządku?
jjanusz - Czw Sie 15, 2019 04:51
:
Tego to nie sprawdzałem , silnik chodzi równo. Na niskich obrotach wibracje są mało odczuwalne, wraz ze wzrostem obrotów nasilają się. Myślę że przy awarii układu zapłonowego to by były inne objawy. Tu wibracje są raczej od jakiegoś nie wyważonego elementu. Wczoraj przy synchronizacji gaźników podłączyłem paliwo z butelki, to na wolnych obrotach paliwo w butelce jest stabilne, zaś z wzrostem obrotów tak jak by się gotowało, aż bombelkuje od tych wibracji. Ale kolor świec sprawdzę po dłuższej przejażdżce, bo teraz to chodził sporo na postoju przy synchronizacji.
daryjusz - Czw Sie 15, 2019 14:09
:
Zapłon wypada właśnie przy większych obrotach. jeśli brakuje iskry lub paliwa na którymś cylindrze powstają wibracje. Tutaj oczywiście powodów może być wiele.
Qadrat - Wto Wrz 03, 2019 20:22
:
Nie wiem czy się z tym uporałeś czy nie ale sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na krzyżaku wału napędowego. Uszkodzony powoduje dość duże wibracje podczas jazdy.
jjanusz - Sro Wrz 04, 2019 05:34
:
Jeszcze się nie uporałem, odłożyłem na zimę. A wibracje są na też na postoju, więc wał odpada. Wygląda na to że te wibracje generuje silnik, podejrzenie padło na niewyważone Magneto, albo kosz. Teraz jeszcze pogoda to trzeba korzystać, mam nadzieję że nic gorszego się nie stanie.