Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Problem z jazdą prsto

BAMBER1 - Sro Kwi 24, 2019 20:22
: Temat postu: Problem z jazdą prsto
Szanowni koledzy , wiem iż temat trochę podchwytliwy, ale jak najbardziej poważny i nie chodzi o jazdę po nadmiernym spożyciu pewnych płynów .
Haneczka zaczęła sobie latać po drodze i to po zastosowaniu kilku operacji, jak najbardziej potrzebnych, to jest wymiana przedniej gumy , wymiany łożyska główki ramy i podniesienie kierownicy , jeżeli znacie jakieś pomocne rozwiązanie to proszę o podpowiedz .
PeterP - Sro Kwi 24, 2019 21:02
:
Od razu zaznaczę że się nie znam, ale jeżeli opona została prawidłowo założona i wyważona to coś nie halo pewnie jest z tym łożyskiem główki ramy... ale zaznaczam ponownie że się nie znam ;)
oldmotory - Czw Kwi 25, 2019 06:29
:
Również stawiam na łożyska główki. krzywo osadzone bieżnie, lub za słabo skręcone.

Choć mając pewne doświadczenie z kołami :mrgreen: Opony też czasem sprawiają problemy.
kudlaty - Czw Kwi 25, 2019 07:42
:
oldmotory napisał/a:
krzywo osadzone bieżnie, lub za słabo skręcone.


Może też tak być że zostało za mocno skręcone.
BAMBER1, postaw moto na centralce, odciąż przednie koło i sprawdź czy kierownica nie obraca się zbyt ciężko.
PSzydlowski - Czw Kwi 25, 2019 07:43
:
Też mi się tak wydaje. Oprzyj sie przednim kołem o ścianę, wsadź palec w okolice półki (miejscu styku ramy z nakrętką łożyska główki ramy) i delikatnie próbuj ruszać. W taki sposób najłatwiej sprawdzić czy występuje luz na łożysku.
Czasami bywa tak, że serwisy nie do końca wciskają dolne łożysko i po paru kilometrach wszystko osiada i wymaga dodatkowej regulacji.
Tak czy siak stawiam na luz na łożysku, chyba że założyłeś jakiegoś używanego starego kapcia na przód ;)

Pozdrawiam,
Andrzej1986 - Czw Kwi 25, 2019 18:16
:
Sprawdz czy opona jest na pewno na oś przednia . Bo mogli założyć ci napedowa o twoim rozmiarze na przód . wtedy będzie trzepać kierownica .
BAMBER1 - Czw Kwi 25, 2019 19:33
:
Witajcie! dzisiaj po sugestiach zabrałem się łożysko które notabene sam wymieniałem a ostatnio po prostu, zgodnie z zasadą po 100 km weź i dociągnij i tu zapewne ze względu na zasadę "Jak nie urwiesz to dokręcisz" przesadziłem z dociągiem , więc minimalnie popuściłem ale tak ze dalej jest ledwo wyczuwalny opór na kierownicy i jest zdecydowanie lepiej :mrgreen: teraz wróciła kontrola nie biega już tak po całym pasie ...
oponę tez sprawdziłem moze nie jest to M Pilot 4(5) tylko BATLAX ale na pewno przedni
Za pomoc serdeczne Dzięki !!!
kudlaty - Pią Kwi 26, 2019 09:34
:
BAMBER1 napisał/a:
"Jak nie urwiesz to dokręcisz" przesadziłem z dociągiem , więc minimalnie popuściłem ale tak ze dalej jest ledwo wyczuwalny opór na kierownicy i jest zdecydowanie lepiej


Czyli udało mi się mieć rację :-D Kierownica ma się obracać lekko, ale nie może być luzu na łożysku. Jak nadal jest zyt opornie to jeszcze je popuść.