Forum Honda NTV

Ogólne - ntv 700 czy zmienic?????

michu83 - Sro Gru 26, 2018 21:39
: Temat postu: ntv 700 czy zmienic?????
Jeżdżę ntv 700 ale chciało by się coś mocniejszego i o lepszej kulturze pracy ( 4 gary), na myśl odrazu przychodzi kup st 1300 ale funduszy brak. Chodzi mi po głowi zmianę na st 1100 lub xj 900 bo po sprzedaży swojego to spokojnie kupię i jeszcze coś zostanie tylko czy cofać się rocznikowo?
Jak by nie patrzeć to ntv 700 jest trochę nowocześniejsza ma abs, wtrysk? I mam dylemat, co o tym sądzicie?
Ciok - Sro Gru 26, 2018 22:31
:
Wtrysk to podobnież oszczędność, ale nie we wszystkich sprzętach się sprawdza.
Koleś na XJ 600 na gaźnikach ma mniejsze równe spalanie jak ja na wtrysku. Tylko serwis gaźników kosztuje.
Różne są poglądy i podejścia do tematu. Nie zawsze nowe oznacza lepsze.
Tylko czy ty znajdziesz coś dobrego i starego?
Kobrzak - Czw Gru 27, 2018 00:19
:
Co do XJ900 to do kolegi Polk uderz bo od niedawna ma. Ale on devi 700 nie jeździł to porównania Ci nie zrobi. A devi 650 do 700 ma całkiem sporo w jeździe i użytkowaniu różnic.

Zmień na to co Ci się podoba. Wiek to nie problem jak znajdziesz bardzo zadbany egzemplarz, a można trafić tylko wiadomo - czas.

Rozpatrz motocykle z łańcuchem. Nie jest straszny a dzięki temu otworzy Ci się masa możliwości. Choćby i CBF1000 na przykład, który Twoje oczekiwania powinien z nawiązką spełnić.

[ Dodano: Czw Gru 27, 2018 00:22 ]
Na OLX stoi niebieski CBF1000 za 14900 od w sumie "naszego forumowego" mechanika Modzka. Widziałem to na żywo i jest naprawdę bardzo ładny, do tego przygotował go fajnie do sezonu.
Radziu77 - Czw Gru 27, 2018 17:33
:
Jeździłem trochę CBF1000 i mnie bardzo pasuje. Na chwilę obecną uważam, że gdybym miał zmienić to właśnie na to (od rocznika 2006).
stator - Czw Gru 27, 2018 18:02
:
Kiedyś pisałem , że nie jestem estetą.....kłamałem.
Od niechcenia przeglądałem maszyny, które "ogólnie" mi się podobają.
Przyjrzałem się BMW K1600 i Pan European..
Mam świra na punkcie zegarów i światełek. Zegary są o tyle ważne, że patrzymy na nie częściej niż na sylwetkę motocykla. Niestety w obu modelach,. tablica wskaźników jest jakby z przed poprzedniej epoki.
BMW z tym obłym nosem i pojedynczym reflektorem i Paneuropean ze spalaniem 6 - 7 litrów......
Dovilko moja ! przepraszam, że w ciebie zwątpiłem....
michu83 - Czw Gru 27, 2018 22:57
:
nie chodzi mi o spalanie tylko czy jest sens zmiany na starszy model. kolega też ma xj 600 i ma takie samo spalanie jak moje.
motor z łańcuchem odpada nie chce się babrać z łańcuchem
Radziu77 - Czw Gru 27, 2018 23:10
:
michu83, montujesz scottoiler i się nie babrasz
Kobrzak - Pią Gru 28, 2018 01:44
:
Jak nie chcesz łańcucha to masz do wyboru (z w miare nowszych) krowy 330kg + lub Beemki o różnej reputacji. No i jeszcze flagowe turystyki +1000cc.

Nie liczyłbym w st1100 na jakieś specjalne mocowe różnice bo sprzęt rekompensuje moc wagą i dużego przeskoku mieć nie będziesz, niby 100 koni ale od devilki masz 70kg większą masę.


Spalanie w motocyklu 6-7 nie jest wcale duże. Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak ktoś jedzie 6000km na wyprawie to litr na 100 robi robote. Ale jak ktoś wyjeżdża, żeby popałować 100km raz na 2 tygodnie, albo śmignąć na tor to nawet jak mu 14 spali to różnicy mu nie zrobi.
Mojemu znajomemu szlifiera pali najmniej 12 a i tak się cieszy, że mało.

Łańcuch obrasta już do rangi miejskiej legendy. Nie każdy miał, ale każdy wie, że jest do bani.
stator - Pią Gru 28, 2018 08:06
:
Napisałem o spalaniu, bo robiąc rocznie 25 - 27 tys.km, ma to znaczenie, zwłaszcza, gdy Polska zrobiła się za ciasna, człek szlaja się po obcych lądach, płacąc w Euro, a zarabiając w złotówkach, jak najniższe ogniwo w łańcuchu pokarmowym ( patrz finansowym )
Skorpionwr - Pią Gru 28, 2018 11:22
:
stator napisał/a:

BMW z tym obłym nosem i pojedynczym reflektorem i Paneuropean ze spalaniem 6 - 7 litrów......
Dovilko moja ! przepraszam, że w ciebie zwątpiłem....


St1300 żeby spaliła 7l to trzeba pomykać z plecakiem i pełnymi kuframi ok 150. Motocykl + woźnica + plecak i bagaże to już dobrze ponad 500kg to nie jest mało, prawa fizyki działają zawsze.
Przy normalnej jeździe ok 100 powinna zmieścić się w 5 litrach.
Jeżeli celujesz w coś co ma pojemność powyżej litra to i spalanie będzie nieco wyższe niż w NTV. Jeżdżąc 700 z prędkościami ok 150 to spalanie wcale nie będzie dużo niższe niż w ST-ku.
manius - Pią Gru 28, 2018 18:12
:
Potwierdzam.W ST1300 w trasie z plecaczkiem i bagażami spokojnie się można kręcić w około 5-5,5 litra zużycia paliwa.Nie miałem okazji jeżdzić na ST 1100,ale na Devilkach 650 i 700 już tak i przypuszczam że nawet starszy ST 1100 to jest inna klasa inny świat a że wygląd,zegary wyglądają staro -kwestia gustu.No i cena.
michu83 - Sob Gru 29, 2018 09:30
:
poprzednio jeździłem trampkiem i po przesiadce na moto z kardanem dla mnie super, nie czyścisz , nie smarujesz , nie naciągasz i nie wymieniasz w razie potrzeby. Przy zmianie moto dla mnie kardan jest priorytetem. Jak pisałem wcześniej o spalanie mi nie chodzi, liczę się z tym że kupując moto powyżej 1000 to będzie większe spalanie.
Kobrzak - Sob Gru 29, 2018 10:59
:
A jeździłeś st1100? Musisz się przejechać to już będziess wiedział czy to to.
W jej cenie to chyba nic lepiej wyposażonego turystycznie nie znajdziesz
oldmotory - Sob Gru 29, 2018 12:11
:
Kobrzak napisał/a:
A jeździłeś st1100?


Szukałem dość długo ST1100, jechałem i bardzo mi się podobało, ale kupiłem ... Devi i nie żałuję.
michu83 - Czw Sty 03, 2019 22:37
:
tak jeździłem st 1100, na moje jest lepiej niż na deauvillu, lepiej się drogi trzyma, lepsza kultura pracy i moc. Będę się rozglądał jak coś zadbanego trafię to kupię jak nie to dalej pojeżdżę deauvillem.
konrad1f - Pią Sty 04, 2019 00:02
:
nie proponuję swojej (mam 800fi) ale może ogólnie zainteresujesz się VFR-ką
modele V-tec (od 2002r) są dostępne z ABS-em i do 10kzł można "wyhaczyć" coś ciekawego
motocykl sporo mocniejszy od Twojej 700tki ale również sporo poręczniejszy niż st1100 (przez kilka sezonów latałem taką solo a teraz sajdkiem), chociaż w sumie na europę złego słowa powiedzieć nie mogę
Emhyrion - Pią Sty 04, 2019 07:36
:
A ja dla mnie ST1100, że nie wspomnę o ST1300 to straszne krowy są. Jak już się ruszą z miejsca to ok, o ile nie będziemy się przez korki przeciskać tylko sunąć po drodze (a najlepiej autostradzie) to spoko, fajnie jest. Manewrowanie po parkingu czy ogródku to jednak droga przez mękę. Co kto lubi i do czego mu to potrzebne, ale ja coraz bardziej skłaniam się ku konstrukcji szybszej, zrywniejszej, ale z z pewnością nie cięższej, a najlepiej lżejszej niż Deauville.
Ciok - Pią Sty 04, 2019 10:08
:
Emhyrion napisał/a:
A ja dla mnie ST1100, że nie wspomnę o ST1300 to straszne krowy są. Jak już się ruszą z miejsca to ok, o ile nie będziemy się przez korki przeciskać tylko sunąć po drodze (a najlepiej autostradzie) to spoko, fajnie jest. Manewrowanie po parkingu czy ogródku to jednak droga przez mękę. Co kto lubi i do czego mu to potrzebne, ale ja coraz bardziej skłaniam się ku konstrukcji szybszej, zrywniejszej, ale z z pewnością nie cięższej, a najlepiej lżejszej niż Deauville.


Podoba mi się Tygrys. :mrgreen:
EREB - Pią Sty 04, 2019 11:03
:
Dla mnie też za "duże" są i 1100 i 1300. Ale to raczej tylko przez jakąś blokadę w głowie,że sobie nie poradzę w miejskiej dżungli. Znajomy stary motórzysta 1300 poruszał się po Poznaniu jak skuterkiem. A że można to fajny filmik poniżej, że nie waga tylko umiejętności są najważniejsze 😀

https://youtu.be/pVoXGGXRl5k
Emhyrion - Pią Sty 04, 2019 11:59
:
EREB napisał/a:
https://youtu.be/pVoXGGXRl5k


Mnie też. 800. Coraz bardziej. Nawet nie wiesz, jak bardzo.
Tylko jego cena mi się nie podoba :(

[ Dodano: Pią Sty 04, 2019 12:15 ]
EREB napisał/a:
Dla mnie też za "duże" są i 1100 i 1300. Ale to raczej tylko przez jakąś blokadę w głowie,że sobie nie poradzę w miejskiej dżungli. Znajomy stary motórzysta 1300 poruszał się po Poznaniu jak skuterkiem. A że można to fajny filmik poniżej, że nie waga tylko umiejętności są najważniejsze 😀

https://youtu.be/pVoXGGXRl5k


Wszystko można. Nooo, prawie wszystko. Tylko po cholerę się męczyć?

Jeśli 800 będzie lżejsze i zwinniejsze niż 650, a do tego mniej palić niż 1100 czy 1300, to dla mnie wybór jest oczywisty. Bo pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Nie neguję, że na trasie ST110 jest super. Ale tę fajność okupisz dużo większym spalaniem, a jak pojadę na działkę, to na nierównym trawniku będę się męczył z przetaczaniem motocykla podczas parkowania czy wykręcania. I po co?

[ Dodano: Pią Sty 04, 2019 12:16 ]
EREB napisał/a:
Dla mnie też za "duże" są i 1100 i 1300. Ale to raczej tylko przez jakąś blokadę w głowie,że sobie nie poradzę w miejskiej dżungli. Znajomy stary motórzysta 1300 poruszał się po Poznaniu jak skuterkiem. A że można to fajny filmik poniżej, że nie waga tylko umiejętności są najważniejsze 😀

https://youtu.be/pVoXGGXRl5k


Wszystko można. Nooo, prawie wszystko. Tylko po cholerę się męczyć?

Jeśli 800 będzie lżejsze i zwinniejsze niż 650, a do tego mniej palić niż 1100 czy 1300, to dla mnie wybór jest oczywisty. Bo pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Nie neguję, że na trasie ST1x00 jest super. Ale tę fajność okupisz dużo większym spalaniem, a jak pojadę na działkę, to na nierównym trawniku będę się męczył z przetaczaniem motocykla podczas parkowania czy wykręcania. I po co?
EREB - Pią Sty 04, 2019 12:58
:
Co racja to racja. Z devi przed garażem mam jak na poligonie i za lekko nie jest 😉
Kobrzak - Pią Sty 04, 2019 15:59
:
Ja to jeszcze nie spotkałem się, żeby ktoś swojego motocykla noe zachwalał :P

A bardzo działa też powiedzonko "wszystkie fajne, które nie nasze".

Nie ważne co się ma. Zawsze znajdzie się coś co ma coś lepsze.
konrad1f - Sob Sty 05, 2019 01:14
:
Emhyrion napisał/a:
EREB napisał/a:
https://youtu.be/pVoXGGXRl5k


Mnie też. 800. Coraz bardziej. Nawet nie wiesz, jak bardzo.
Tylko jego cena mi się nie podoba :(

[ Dodano: Pią Sty 04, 2019 12:15 ]
EREB napisał/a:
Dla mnie też za "duże" są i 1100 i 1300. Ale to raczej tylko przez jakąś blokadę w głowie,że sobie nie poradzę w miejskiej dżungli. Znajomy stary motórzysta 1300 poruszał się po Poznaniu jak skuterkiem. A że można to fajny filmik poniżej, że nie waga tylko umiejętności są najważniejsze 😀

https://youtu.be/pVoXGGXRl5k



Wszystko można. Nooo, prawie wszystko. Tylko po cholerę się męczyć?

Jeśli 800 będzie lżejsze i zwinniejsze niż 650, a do tego mniej palić niż 1100 czy 1300, to dla mnie wybór jest oczywisty. Bo pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Nie neguję, że na trasie ST1x00 jest super. Ale tę fajność okupisz dużo większym spalaniem, a jak pojadę na działkę, to na nierównym trawniku będę się męczył z przetaczaniem motocykla podczas parkowania czy wykręcania. I po co?



subiektywnie vfr800fi jest dla mnie równie poręczna jak ntv650 (nie porównuję do deauville - takowej nie miałem)
natomiast st1100 niewiele bardziej nieporęczna niż ww :)
spalanie vfr800 i st1100 bardzo podobne - przy zamulaniu obiema da się zejść do wartości poniżej 6l/100km natomiast przy dynamicznej jeździe i tak koszty są na dalszym planie
co do "podobania ceny" swoją 800Fi '99r chcę pchnąć za 4400zł (99r) ale wizualnie daleko jej do ideału :P
EREB - Sob Sty 05, 2019 12:18
:
Przymierzałem się po sprzedaży biga do fvr -ki kumpla. Jednak preferuję pozycję bardziej wyprostowaną. Przy szukaniu następnego moto to będzie podstawowe kryterium a potem cała reszta 😀Stary już jestem i trzeba oszczędzać kręgosłup 😂
konrad1f - Sob Sty 05, 2019 22:35
:
i właściwie - ja mam zamontowaną "normalną" kierownicę (od MZ) i jest bajka
patent przetestowany już wcześniej w poprzedniej VFR, w CBR600F3 i do XX też sobie takową zamontuję ;)