Forum Honda NTV

Ogólne - Pływanie

adrianoo88 - Pon Cze 11, 2018 19:49
: Temat postu: Pływanie
Witam szanowną brać Hondy właśnie wróciłem z podróży ponad 900 km i albo jestem przemeczony albo mam uczucie jakby Hania delikatnie zaczęła pływałac odczuwam to zwłaszcza przy zakrętach. Moje pytanie jak potwierdzić albo wykluczyć poczatek jakis luzow. Faktycznie zrobiłem nia dość dużo kilometrów w pierwsza strone nie miałem takich odczuć, ciśnienie w kolach przod 2.5 tyl 2.9, wymienione uszczelniacze i olej w przednim zawieszeniu w trakcie tego mechanik sprawdzal łożysko glowki ramy i nie stwierdził luzow. Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.
rzempi - Pon Cze 11, 2018 20:34
:
Tak się tylko zapytam:
-Koleiny?
-Mocno wiało z boków?
adrianoo88 - Pon Cze 11, 2018 21:33
:
Zgoda, w trasie wiatr był koleiny też i dużo sie nawalczylem ok 200 km takiej jazdy ale teraz jechałem juz spokojnie droga do domu, ktora zawsze jeżdżę i mam takie wrażenie
oldmotory - Wto Cze 12, 2018 07:27
:
adrianoo88 napisał/a:
jakby Hania delikatnie zaczęła pływałac

Nie wiem od czego to zależy, ale też miewam takie sytuacje. :roll:
Najczęściej jeżdżę tymi samymi drogami w podobnych warunkach i czasem mam wrażenie, że motor buja/pływa
Takie bujnięcia nie związane z drogą czy wiatrem .
Ogarnia mnie wtedy lekki niepokój i jadę taki wystraszony. :shock:
....potem jadę tą samo drogą tego samego dnia 4 razy i jest ok.
i tak od 4 lat :shock:
Może po prostu tak to jest na dwóch kołach?
Albo jak się wyrżnę to będę żałował ,że nie sprawdziłem motocykla bardziej :shock:
Na pewno warto to monitorować, bo każdy przypadek jest trochę inny
Polk - Wto Cze 12, 2018 07:34
:
Dziś jadąc do pracy miałem na myśli ten post i zwróciłem uwagę na te bujanie. W lesie przy około 100 km/h też odczułem jakby bujanie zaczynające się od tyłu motoru. Wymijał mnie ciężarowy, zwaliłem to na podmuch. Może tak to działa?
Ciok - Wto Cze 12, 2018 08:27
:
Na jeździe testowej przy kupnie, też moja pływała. Skręciliśmy tylne zawieszenie/utwardziliśmy i zaczęła jeździć prosto.
Ale przyczyn może być wiele.
Sim - Wto Cze 12, 2018 15:41
:
2.5 tył, 2.9 przód - a na co to tyle?
Zawieszenie dostaje ostro i skacze jak piłeczka.
Moja jeździ już od ładnych kilometrów na 1.8 tył, 2.2 przód i jest całkiem fajnie, klei jak wściekła i oszczędza kręgosłup.
Emhyrion - Wto Cze 12, 2018 16:56
:
Kurcze... a na tabliczce znamionowej jest 2.9 przód i tył
adrianoo88 - Wto Cze 12, 2018 18:45
:
Sam nie wiem od czego to zależy, odstawilem moto na 2 dni zeby zobaczyć czy nie byłem juz przeczulony i jutro sie przejade. W kwestii ciśnienia w kolach 1.8 tyl i 2.2 przód?? Cos mi sie wydaje ze sporo za mało bo producent pisze o 2.5 przod tyl 2.9 przy jezdzie z pasazerem.
Radziu77 - Wto Cze 12, 2018 18:54
:
adrianoo88, skręć tylny zawias na jazdę solo i posmakuj. może masz ustawione na jazdę małżeńską (Pokrętło pod Twoim prawym pośladkiem)
rzempi - Wto Cze 12, 2018 21:06
:
Sim napisał/a:
Moja jeździ już od ładnych kilometrów na 1.8 tył, 2.2 przód i jest całkiem fajnie

adrianoo88, Sim zapewne przetestował to na torze i przede wszystkim w życiu. Jak chłopakowi pasuje to kto bogatemu zabroni...
Honda utrudnia wszystkim życie... i w devi 650 i 700 jest tak samo 2.5 przód i tył 2.9.
Ja mam w pamięci jak się jedzie na ciśnieniu 0,5... i powiem wam, że chu....owo, jakby ktoś zabetonował kierownicę, oby do kompresora...
adrianoo88 - Wto Cze 12, 2018 23:03
:
No ja jak mialem 2.1 na orzodzie to ciezko szlo ale każdy ma swoje upodobania. To co czyli pokretlem w którą strone krecic jak wskazowki zegara?
Scotty_ - Sro Cze 13, 2018 06:19
:
Ja jak po zimie wyjechałem z garażu (bez pomiaru ciśnienia) to bardzo źle mi się prowadziło motocykl i tak głupi jeździłem kilka dni. W końcu przy wizycie na stacji sprawdziłem ciśnienie i pokazało 1,5 bara. Po dopompowaniu koła motocykl zaczął normalnie trzymać się asfaltu, bez wrażenia uślizgu tylnej osi przy pochylaniu.
Krzysztof_nowy - Sro Cze 13, 2018 09:21
:
adrianoo88, w prawo skręcasz (będzie "twardziej")
w lewo rozkręcasz (będzie "miękcej") :wink:
mrok31337 - Sro Cze 13, 2018 10:10
:
To jest baaaardzo duże uproszczenie. Jest jeszcze regulacja tłumienia. Był wątek na forum jak ustawić tylne zawieszenie. A i informacja powinna być w seriwsówce.
Sim - Czw Cze 14, 2018 16:08
:
[quote="rzempi"]
Sim napisał/a:
Sim zapewne przetestował to na torze i przede wszystkim w życiu. Jak chłopakowi pasuje to kto bogatemu zabroni...

Bogatemu mówisz... :D

Przede wszystkim jest o wiele bezpieczniej.
Nie ma porównania z książkowymi wartościami, przy których opona w zakręcie styka się z asfaltem paskiem 1x2cm.
Przy upałach ciśnienie powinno być jeszcze niższe.
Ustawialiśmy w okolicach 2.1 przy temperaturach 0-5 stopni.
każde +10 stopni to przynajmniej +0.2bar.
W pełni lata i nasłonecznienia, przy aktywniejszej jeździe opona ma nawet powyżej 60 stopni.
Czyli ile wtedy z katalogu? 2.9+0.8=3.7BAR?
rzempi - Czw Cze 14, 2018 20:30
:
Sim, Miałem na myśli, że Twoje czyny na pewno są poparte wiedzą, co udowodniłeś w powyższym poście. Nie jest to odpowiednie miejsce, ale może wpadniesz w sobotę 7.07.2018 na Łoje. Nie musisz zostawać, miejsce przy ognisku i coś na ognisko na pewno będzie... co to takiego dla tak wytrawnego podróżnika.
adrianoo88 - Czw Cze 14, 2018 21:29
:
Skorzystam z Waszej uprzejmosci i nie zakładając nowego postu zapytam jak powinno prawidlowo sie regulować sprzęgło. U mnie na centralnej po wbiciu 1 mimo że trzymam klamke do wcisnieta kolo zaczyna jechać i to dosc szybko. Próbowałem regulować przy klamce ale na niewiele sie zdalo, teraz wiem ze przy silniku jest tez regulacja ale ciemny jestem nie wiem jak to wyregulowac.
Sim - Pią Cze 15, 2018 13:37
:
Warto wziąć pod uwagę ten punkt na trasie wycieczki ;)

Regulacja i przy klamce i przy wysprzęgliku służy temu samemu.
Koło podniesione do góry zawsze będzie się kręcić do góry, bo tarcie mimo wszystko występuje.
Jeśli jesteś w stanie zatrzymać je ręką to jest dobrze, jeśli nie - nie wysprzęgla i linkę należy podciągnąć, czyli:
- odkręcić dystans i kontrę aby odsunęła się od klamki w stronę osi kierownicy
lub
- poluzować kontrę i naciągnąć tulejkę przy wysprzęgliku w stronę przodu motocykla.
adrianoo88 - Pią Cze 15, 2018 14:49
:
Kolego Sim to nie ma znaczenia gdzie będę regulowal czy przy klamce czy przy silniku efekt taki sam? U mnie nie jestem w stanie zatrzymać koła ręką czyli nie wysprzegala dobrze? Przyjrzałem sie części liniki blizej silnika i nie zostało za wiele by wykręcić to oznacza ze sprzęgło sie powoli kończy?