Problemy techniczne - Szarpanie w czasie jazdy. Yogi - Pon Cze 19, 2017 08:24 : Temat postu: Szarpanie w czasie jazdy.
Witam.
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem szarpanie w czasie jazdy, coś jakby wypadanie zapłonu. Najbardziej jest to odczuwalne przy stałej prędkości w okolicy 3 tyś. obrotów, szarpnięciu towarzyszy wahnięcie wskazówki obrotomierza o ok 1000 obrotów w dół. Przy wyższych obrotach też szarpnie, jednak zdecydowanie rzadziej. Świece nowe.
Deauville rok 1998, przebieg ok 120000km.
Co to może być, bo trochę uciążliwe to się robi
Pozdrawiam
Tomek Crew707 - Pon Cze 19, 2017 18:00 :
Na którymś konkretnym biegu, czy nie ma znaczenia? Yogi - Pon Cze 19, 2017 19:34 :
Nie ma znaczenia. Crew707 - Pon Cze 19, 2017 20:39 :
A czy na jałowym, jak kręcisz te trzy tysiące, to też są takie skoki?
Jedyne, co mogę napisać, to że mam zbliżony problem i sporo osób się nad tym głowi (mechanicy, elektryk). Niestety po dwóch latach trwania usterki przyjąłem najdroższy wariant działania, czyli lecę po kolei i staram się eliminować poszczególne hipotezy. Akumulator nowy, świece nowe, pompa paliwa wymieniona na sprawną używkę, kostki przeglądnięte. Zostały wtryski do czyszczenia, moto do regulacji... Kupa kasy już poszła i jeszcze pójdzie, a pewnie wyjdzie jakaś pierdoła, o ile ktoś to w końcu znajdzie Yogi - Pon Cze 19, 2017 21:11 :
No mi kolega sugeruje moduł zapłonowy, ale chciałem zasięgnąć opini, może ktoś miał podobny przypadek.
Na jałowym też potrafi szarpnąć ale znacznie rzadziej. PSzydlowski - Wto Cze 20, 2017 08:32 :
Yogi napisał/a:
Na jałowym też potrafi szarpnąć ale znacznie rzadziej
Sprawdź i oczyść jeszcze wszystkie kostki w okolicy modułu. Trzeba je rozpiąć, zapsikać np. "kontakt-em" i połączyć. Dotyczy to również kostki z czujnika wału. Być może któryś ze styków nie jest pewny i przekłamuje. Z wymianą modułu bym się jeszcze wstrzymał do czasu oczyszczenia styków. Yogi - Pią Lip 07, 2017 09:20 :
Piotrek dzięki za pomoc
wszystkie możliwe kostki zapsikane, silniczek chodzi teraz idealnie. Przy okazji znalazłem nadpaloną wtyczkę od alternatora (3 żółte kable) na dniach wymiana.
Pozdrawiam. PSzydlowski - Pią Lip 07, 2017 09:27 :
Polecam się na zaś Tak na marginesie jutro czeka mnie to samo. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka F1 i nie chciał odpalić. Po pstryknięciu hebla tam i z powrotem zaskoczył. Wczoraj zakupiłem preparaty (miałem końcówkę) kontakt 60 i kontakt 61 i będę psikał. Będzie spokój na kolejny rok
Pozdrawiam ...
PJS sgtcop13 - Pią Lip 07, 2017 09:46 :
Panowie znów się sprawdziło powiedzenie; "jak nie posmarujesz /popsikasz, wyczyścisz/to nie pojedziesz" PSzydlowski - Pią Lip 07, 2017 09:47 :
co prawda to prawda ... Michał Mucharz - Sro Sie 23, 2017 11:57 :
Witajcie, jestem nowy i wybaczcie jak coś nie tak...
Mam podobny problem, przy wyprzedzaniu zauważyłem, że przy odkręceniu manetki mam zadławienie, tak jakby ktoś mnie trzymał na gumie i puścił... obrotomierz spada ok 1000 (takie wahnięcie) i wraca na obroty.
Dziwne, bo robi mi się tak w momencie kiedy włączam kierunkowskaz (muszę popróbować bez kierunkowskazu ) , tak jakby była jakaś przerwa, a później wraca do normy...
Przeglądam Wasze posty i jeszcze nie dotarłem do rozwiązania tematu, jak coś przegapiłem to proszę o podpowiedź...
LWG Krzysztof_nowy - Sro Sie 23, 2017 12:36 :
Michale, przede wszystkim przywitaj się z nami w powitalni i skrobnij tam ze 3 słowa o sobie:)
Ja bym zapytał czy synchro było robione i w jakim stanie są membrany. PSzydlowski - Sro Sie 23, 2017 12:51 :
Sprawdź jaki masz pobór prądu przy włączonym kierunkowskazie.
Być może jest zbyt duży i np. z powodu zwarcia, przetarcia kabli itp. W połączeniu ze zbyt niskim prądem ładowania (warto sprawdzić jakie masz napięcie ładowania) może się to odbić na pracy cewek i przez to na jakości iskry no i ogólnej mocy moto.
Oczywiście jest to jakaś podpowiedź przy założeniu, że faktycznie dotyczy spadku moc przy włączonym kierunkowskazie 🤔.