Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Problem z łańcuchem

dafr - Czw Sty 05, 2017 22:08
: Temat postu: Problem z łańcuchem
Witam,
właśnie kupiłem mój pierwszy motocykl ( Bros 400 z 89 roku) :)
Honda jest w całkiem dobrym stanie, ale podczas czyszczenia łańcucha zauważyłem, że jedno ogniwo nie łamie się tylko jest zapieczone i po wyjściu z zębatki tworzy takie małe załamanie. Zębatka przód i tył jest ok, luzu też nie ma. Czy to się kwalifikuje na wymianę łańcucha, czy można z tym jeździć?

P.S.
Wczoraj popsikałem WD40, ale nic na razie nie dało
szyszkowiecki - Czw Sty 05, 2017 22:35
:
Cześć, radzę wymienić. Nowy łańcuch możesz przed założeniem pogotować przez chwilę w oleju, dobrze mu to zrobi.
dafr - Czw Sty 05, 2017 22:37
:
ok, a wymienić zębatki też czy tylko można łańcuch?
albercikxxl - Czw Sty 05, 2017 23:03
:
Możesz sam łańcuch ale tylko wtedy gdy zębatki nie są mocno zużyte. Bo jak będziesz miał zużyte zębatki to łańcuch będzie źle współpracował i może przeskakiwać na zębach co nie jest wskazane. Zrób fotki i wstaw to będzie łatwiej oceniać.
szyszkowiecki - Czw Sty 05, 2017 23:24
:
albercikxxl, dobrze prawi. Może coś będzie widać.
dafr - Czw Sty 05, 2017 23:25
:
dzięki za odpowiedź. Jutro zrobię fotki.
ambikombiwar - Pią Sty 06, 2017 05:39
:
w rowerze taka przypadlosc eliminuje sie lapiac lancuch po dwoch stronach zaciecia i wyginajac obie w obie strony, zeby zrobic troche luzu na ogniwie. podczas zakuwania lacucha dzieje sie tak bardzo czesto. byc moze w tamtym miejsu miales zakuwany lancuch. w kazdym badz razie rower to nie motor.
Killu - Pią Sty 06, 2017 09:20
:
Zacznij od tego żeby poluzować łańcuch i wykonać porządny serwis. Wyczyść łańcuch i postaraj się go rozruszać. Czasami jest to tylko kwestia syfu. Jeżeli to nie pomoże to upewnij się że nie jest to ogniwo łączące. Możliwe że ktoś zbyt mocno zacisnął i tyle. Jeżeli tak to roznituj, kup ogniwo adekwatne do łańcucha i zakuj. Jeżeli nie będzie to ogniwo łączące to zamiast wymieniać sam łańcuch wymień kompletny napęd. Wierz mi że te sto parę złotych bardzo rzadko okazuje się oszczędnością.

PozdRR
dafr - Pią Sty 06, 2017 13:04
:
Wrzuciłem na yt filmik - tak to wygląda
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
kuzma - Pią Sty 06, 2017 14:09
:
A ja łańcuch sprawdzam tak..... na tylnej zębatce na wysokości osi koła czyli na środku zębatki łapię go i jeśli da się go odciągnąć od zębatki to do wymiany..
szyszkowiecki - Pią Sty 06, 2017 15:40
:
Dafr, jak dla mnie to na tych zębach jeszcze sporo polatasz. Co do łańcuch to Killu podsunął bardzo dobrą radę, jeśli to nie pomoże, to wymień na nowy i hulaj dusza.
dafr - Pią Sty 06, 2017 15:40
:
To nie jest ogniwo łączące. Po całej nocce i popsikaniu wd40 próbowałem rozruszać - Ani drgnie.

Ktoś gdzieś napisał, że takie zapieczone ogniwo może pęknąć, więc raczej niebezpieczna sprawa.

Po przemyśleniu zdecydowałem, że rozsądnie będzie kupić nowy zestaw. Czy taki będzie dobry?
http://www.wemoto.pl/bike...t_sprocket_kit/

albo sam łańcuch :
http://www.wemoto.pl/bike...y_sx-ring_gold/

Nie potrafię nigdzie indziej nic znaleźć.

P.S. szyszkowiecki - Ty byś wymienił tylko łańcuch?
szyszkowiecki - Pią Sty 06, 2017 19:44
:
Tak, tylko łańcuch. Zębatki na oko i odległość wyglądają jeszcze zdrowo. Niestety w wyborze to raczej nie pomogę. Co prawda mam jeszcze motorower z napędem łańcuchowym, ale to sprzęt chiński i zupełnie inna bajka. Osobiście kupiłem kiedyś do niego łańcuch maszynowy - angielski, bo te oferowane w sklepach z częściami motocyklowymi są, jak ja to mówię, zrobione ze stopu plastiku, gumy i złomu z puszek po konserwach.
dafr - Pią Sty 06, 2017 19:53
:
OK, dzięki. A ktoś może polecić jaki łańcuch?
Mam z przodu 15 a z tyłu 44 zęby. Czy to ma być 525/112 czy 525/114 ogniw?
Gryf - Pią Sty 06, 2017 20:24
:
Dafr, policz ogniwa w starym i masz odpowiedź. :)

Szyszkowiecki, jak masz w chinolu łańcuch 428, to pasuje do nich łańcuch rolkowy 08B. ja do swojego Rometa K125 kupowałem w rolniczym na metry za grosze :)
Killu - Pią Sty 06, 2017 21:00
:
kuzma, taki test nie mówi o stanie te technicznym samego łańcucha praktycznie nic.

dafr, WD40 nie jest idealnym środkiem do czyszczenia łańcucha ;) Zerknij dokładnie gdzie masz ogniwo łączące. Jeżeli go nie widać to albo masz jeszcze fabryczny łańcuch albo ktoś dla estetyki założył ogniwo do wewnątrz dla estetyki.

Co do zestawu to odezwij się do mnie w poniedziałek na PW albo przez fejsa (Kamil Killu) to ogarnę temat. Samego łańcucha lub całego napędu. Przy montażu też mogę coś podpowiedzieć jeżeli chcesz to robić sam.
szyszkowiecki - Pią Sty 06, 2017 21:55
:
Gryf, jak pisałem, kupiłem łańcuch maszynowy, w paczce było 10 m, do tego 5 zapinek. Koszt wszystkiego jak za jeden łańcuch w sklepie motocyklowym.
Killu - Pią Sty 06, 2017 22:49
:
Tylko można kartery stracić albo dostać łańcuchem w nogę, czy w dupę... Zbędne ryzyko, ale każdy robi co uważa. Jeden jeździ na łańcuchu z agromy kupionym na metry a drugi ładuje na gumie dwie bomby pomiędzy samochodami. Kto bardziej ryzykuje - nie mi osądzać.

To trochę tak jak z polecaniem litrowego sporta na pierwszy motocykl bo 600 szybko się znudzi. Poza tym ja kupiłem gixxa litrowego na pierwszy motocykl, sąsiad kupił ZX10 a szwagier R1 i jakoś żyjemy i nic nam się nie stało. A koledze się stanie albo nie stanie.
Gryf - Pią Sty 06, 2017 23:46
:
Killu, do motocykla o małej mocy 10 do kilkunastu koni, śmiało można użyć takiego łańcucha, który jest mocniejszy i trwalszy od dedykowanego motocyklowego. Do mocniejszego konia nie ryzykowałbym.
konrad1f - Sob Sty 07, 2017 01:16
:
szyszkowiecki napisał/a:
Cześć, radzę wymienić. Nowy łańcuch możesz przed założeniem pogotować przez chwilę w oleju, dobrze mu to zrobi.


ale tu nie chodzi o wymianę łańcucha w motocyklu WSK!

łańcuch wymieniamy z kołami łańcuchowymi
osobiście spróbowałbym rozruszać jeszcze te dwa ogniwa ale stosowanie WD40 jak wyżej napisano nie jest dobrym rozwiązaniem
sgtcop13 - Sob Sty 07, 2017 11:11
:
Skoro mam już kolejne moto na łańcuchu :razz: to i ja dołożę swoje trzy grosze.
Łańcuch po prostu wymień na nowy. No chyba że chcesz nim oberwać w plecy :mrgreen: Co do zębatek,to wyglądają dobrze ale tak jak pisał Killu wymień i je przy okazji a będziesz miał temat z napędem zamknięty na dziesiątki tysięcy kilometrów. Koniec, kropka.

Pozdrawiam.
Killu - Sob Sty 07, 2017 17:27
:
Gryf, między innymi dzięki takim złotym radom mam pracę. Dzieki.
izywec - Pon Mar 13, 2017 22:46
:
Kiedyś za komuny w kombajnach wiele rzeczy chodziło na łańcuchach, obciążenia tam raczej bliskie maksymalnych. Do Junaka poradzono mi kupić taki od kombajnu. Kupiłem i nie mogłem go zajeździć. Jak jest teraz to nie wiem? Taka dygresja.
Jednak ja bym kupował na wymianę oryginał. W Junaku miałem pełną osłonę i mogłem ryzykować / o 20 KM nie wspomnę/.