Forum Honda NTV

Problemy techniczne - rozrusznik

arcin10 - Sob Lis 05, 2016 20:38
: Temat postu: rozrusznik
witam mam taki problem kupiłem honde ntv 650 problem polega na tym ze rozrusznik nie morze zakrecic silnik przekażnik jest ok rozrusznik wyciągnięty sprawdzony kręci ako ok co morze być przyczyną
izywec - Sob Lis 05, 2016 20:59
:
Kupiłeś bez uruchamiania? Wał korbowy silnika obraca się czy nie? Opisuj wszystko dokładnie bo tak to jakbyś dzwonił do lekarza i chciał leczenia na odległość.
oldmotory - Sob Lis 05, 2016 21:23
:
izywec napisał/a:
Kupiłeś bez uruchamiania?


Mam nadzieję, że odpowiedź nie będzie twierdząca :shock:

Pozdrawiam po sąsiedzku i zapraszam do powitalni!
GhoustDragon - Sob Lis 05, 2016 21:41
:
Ok...
No to po kolei... Aku sprawne?
Opisz dokładnie objawy - przekręcasz kluczyk i co... Kontrolki świecą? Wciskasz starter i co? Kontrolki gasną czy nie? Rozrusznik kreci czy nie? Próbowałeś obrócić wałem/silnikiem?
Bezpieczniki?
Killu - Sob Lis 05, 2016 21:54
:
Sprzęgło jednokierunkowe albo jakaś pierdoła.
sgtcop13 - Sob Lis 05, 2016 21:56
:
arcin10, nie jestem upierdliwcem i może to powinien zrobić admin, ale zrobię to ja; pytam się czy takie pojęcia jak; interpunkcja, ortografia itp. są Ci znane?

Nie obraź się, ale to jest Forum, a nie tani chat i tutaj styl pisania jest równoznaczny ze stosunkiem do innych forumowiczów.

Serdecznie pozdrawiam
Przemolka1 - Nie Lis 06, 2016 08:22
:
Wrzuć bieg i pchaj zobacz czy silnik nie zatarty
arcin10 - Nie Lis 06, 2016 10:14
:
Dzisiaj wykrecilem świece i zakrecilem rozrusznikiem obrócił ale bardzo ciężko czy silnik morze być zatarty
GhoustDragon - Nie Lis 06, 2016 10:25
:
Ponawiam pytanie - czy akumulator jest sprawny? Co się dzieje w chwili naciśnięcia na starter? Jakieś dźwięki?

Próbowałeś z innego akumulatora(Np. samochodowego)?
arcin10 - Nie Lis 06, 2016 11:37
:
Tak ako od samochodu przekaźnik pyka kontrolki gasną
GhoustDragon - Nie Lis 06, 2016 12:31
:
arcin10 napisał/a:
Tak ako od samochodu przekaźnik pyka kontrolki gasną

Po pierwsze ktoś już Ci zwracał uwagę na pisownie - tak nieskładnie składasz zdania, że nic z tego wywnioskować nie idzie.

Po drugie jeśli chcesz pomocy od Nas to daj coś od siebie - konkretne i jak najbardziej szczegółowe informacje, bo bez tego takie "ciągnięcie za język" i tyle.
izywec - Nie Lis 06, 2016 19:52
:
arcin10 napisał/a:
Dzisiaj wykrecilem świece i zakrecilem rozrusznikiem obrócił ale bardzo ciężko czy silnik morze być zatarty

Po takiej informacji mogą być następujące przyczyny:
1. Słaby akumulator - weź i podłącz samochodowy aby światła nie gasły przy rozruchu. Jeśli przy akumulatorze samochodowym gasną to przyczyny są w punktach 2 i 3.
2. Zużyte łożyska w rozruszniku albo za duże luzy na nich.
3. Zatarty silnik - przy wykręconych świecach w obu cylindrach i włączonym biegu dosyć lekko musi koło napędowe /tylne/ kręcić silnikiem. Jeśli ciężko to zatarty silnik.
Tak na marginesie to przy wykręconych świecach dobry starter powinien swobodnie kręcić dobrym silnikiem przy dobrym akumulatorze bez przygasania świateł i lampek kontrolnych.
Współczuję bo chyba wsadziłeś się na minę ale można wyjść na prostą.
sgtcop13 - Nie Lis 06, 2016 20:32
:
Ale tak na prawdę to dalej nie wiemy na pewno, czy kolega kupił już nie odpalające moto /wtedy cena to byłoby mnożenie motocykla przez cenę złomu/, czy też kupił sprawne moto, które po chwili zdechło nagle, albo zdychało powoli :???:

Podobne objawy były w moto mojego kolegi i winne były akurat łożyska rozrusznika. Jednak proponuję zrobić próbę wg punktu nr 3 naszego szanownego kolegi izywec, wtedy sporo się wyjaśni.

W każdym razie życzę sukcesów i trzymam kciuki :smile:
GhoustDragon - Nie Lis 06, 2016 22:23
:
Ja mialem podobnie po kupnie mojej Devi - jak już odpaliła to jechała, ale nie wolno było gasić...
Akumulator był taka padlina, że pod obciążeniem nawet zegarek przestawał działać (najmniejszy pobór prądu) bo napięcie spadało do wartości jednej baterii AA(1,5V)...
Dlatego pytam czy aku sprawne, ale konkretnej odpowiedzi brak...
Przemolka1 - Pon Lis 07, 2016 05:16
:
No przecież napisał że aku z samochodu ,nie czytacie postów dokładnie. Stawiam na zatarty silnik . Jeżeli wodpalenie na pych nic nie da to trup
Killu - Pon Lis 07, 2016 16:10
:
Podam ciekawostkę ze swojego motocykla, która niektórym może uratować kilka godzin pracy. Dnia pewnego listopadowego wyorałem fajerem na asfalcie i rozwaliłem lewy dekiel. Dekle w sc33 są magnezowe, więc zapomnij Pan o spawaniu a łatać klejami nie będę więc decyzja - kolejny dekiel. Nówka nieosiągalna, poza tym cena też bezsensowna. Padło na używkę z gwarancją. Ładna, piękna bez ryski ale pomalowana proszkowo więc coś tam było na rzeczy. W środku ani śladu więc zakup dokonany. Po zakończeniu prac przygotowujących do sezonu czas na odpalania. Pali, chodzi, mruczy - Pięknie. Później co raz słabiej kręcił, co raz słabiej aż przestał. Nowy aku załatwił bardzo szybko... Akumulatory na prostownik i kolejnego dnia to samo, ciężko, ale kręci a aku kończy się za szybko. W końcu rozrusznik odmówił posługi. Leżał akurat jeden taki, to dawaj go na pokład - kręci jak marzenie, pali, lata - cud... Kilkaset kilometrów później to samo. Co było powodem!?

Dekiel podczas ściągania uszczelki musiał zostać poraniony a żeby wyglądał jak nówka musieli go splanować... No i jak zebrali materiał to wywierał zbyt duży opór dla rozrusznika i ten szybko nadawał się na śmietnik. 3 uszczelki zamiast jednej, kolejny rozrusznik i motocykl latał jak szalony!

Czasami mogą to być takie duperele... Zwłaszcza w nowym nabytku.

Kolega arcin już raczej nie jest zainteresowany pomocą, ale może komuś kiedyś uratuje kilka zł. W ogóle, to może warto postawić temat z dziwnymi przypadkami i czasami nieprawdopodobnymi rozwiązaniami problemów. Albo jakiś hall of fame przypadków absurdalnych :P
Krzysztof_nowy - Pon Lis 07, 2016 16:36
:
Killu napisał/a:
, ale może komuś kiedyś uratuje kilka zł. W ogóle, to może warto postawić temat z dziwnymi przypadkami i czasami nieprawdopodobnymi rozwiązaniami problemów. Albo jakiś hall of fame przypadków absurdalnych :P



Świetny pomysł na dział. Temat per studium przypadku. W jednym temacie będzie się strasznie szukało.
arcin10 - Pon Lis 07, 2016 16:57
:
witam nie miałem czasu pisać a wiec tak dzisiaj jeszcze raz powykręcałem swiece i podłączyłem aku od samochodu i kręce ale ma bardzo ciężko odkręciłem dekiel od magneta i klucz na śrubę i nie idzie ruszyć
diagnoza zatarty silnik dzięki za odpowiedzi
Przemolka1 - Pon Lis 07, 2016 17:42
:
Od razu to obstawiałem,to przykre ale nie wiem jak kupiłeś ten motor ,wiedziałeś że jest nie na chodzie czy ci kit wcisnęli :evil:
arcin10 - Pon Lis 07, 2016 18:08
:
motor z francji cena była niska wstawie inny silnik i powinno być ok
GhoustDragon - Pon Lis 07, 2016 19:20
:
arcin10 napisał/a:
motor z francji cena była niska wstawie inny silnik i powinno być ok

To jak coś to ja reflektuje na ten zatarty :mrgreen:
tAboon - Pią Cze 09, 2023 12:06
:
Stary temat, ale coś podobne objawy. Jak silnik jest ciepły to jest problem z odpaleniem.


Rozrusznik mam wyjęty, sprawdzony w firmie od rozruszników - jest OK.

Mam moto teraz rozgrzebane, więc najłatwiej mi byłoby teraz grzebać.


Na zimno, kreci jak szalony, czasem nawet długo jak gaźniki są puste. Ale po zagrzaniu silnika ma takie zawiechy: włączam zapłon, kontrolki się świecą, naciskam start rozrusznika, kontrolki przygasają, a rozrusznik nie kręci, kilka prób i nic. Wrzucam drugi bieg, lekko pchnę motocykl, wrzucam na luz, naciskam start rozrusznika i kreci. Ktoś się spotkał z takim objawem?

Przekaźnik rozrusznika? Akumulator? Niekontakt w wiązce elektrycznej?
Andrzej1986 - Wto Cze 13, 2023 18:03
:
Miałem podobny objaw . W przekazniku jest bezpiecznik u mnie wszystko zarosło śniedzią nie mogłem wydobyć bezpiecznika. Po wyczyszczeniu przekaznika i wymianie bezpiecznika wszystko ustąpiło . Te nasze motocykle są stare nawet wtyczki od świateł potrafią być zielone w środku . Sprawdz tez kostkę regulatora napięcia ,potrafią być styki zaśniedziałe i nadpalone . U mnie to wszystko miało miejsce.

[ Dodano: Wto Cze 13, 2023 19:08 ]
Starter tez sprawdż ,może to styki nie zwieraja czasami.
tAboon - Sro Cze 14, 2023 06:36
:
Po montażu sprawdzonego rozrusznika problem z rozrusznikiem ustąpił, ale zamontowałem sobie dodatkowy VOLTOMIERZ wpięty w instalację akcesoriów przy kierownicy, spadek napięcia pomiędzy akumulatorem a kierownicą jest aż 5V przy maksymalnym obciążeniu: na AKU mam 14,2V na kierownicy spada do <9V :shock:

Muszę rozebrać czachę i zobaczyć co ktoś tam nakombinował i sprawdzić wszystkie masy, wtyczki itp, bo tak to być nie może.

To już w sumie trochę off topic od rozrusznika, ale czy poza masą z AKU, która idzie na rozrusznik jest gdzieś jeszcze jedna masa (w sensie plecionka)?