Forum Honda NTV

Ogólne - BMW R850r na Honde ST1100

marcin89 - Sob Wrz 17, 2016 09:53
: Temat postu: BMW R850r na Honde ST1100
Witajcie! Od jakiegos czasu jezdze R850R, lecz chodzi mi po głowie zmiana na typowy pancerny pociag drogowy jakim jest Honda ST 1100. Czy ktos moze wyrazic opinie na ten temat? Chetnie wyslucham wszystkich "za" i "przeciw" :)
Pozdrawiam!!
Kobrzak - Sob Wrz 17, 2016 19:50
:
Pisz do SkorpionWR. On ujeżdża st1300 ale info na pewno będzie od niego bardzo cenno. Lub do PiotrM ale on za sterami stka ma mniej nawinięte :)
Skorpionwr - Pon Wrz 19, 2016 11:06
:
Przekop forum St. Tam jest wiele tematów otwartych dla wszystkich.
To jest rasowy turystyk. Równie pancerny jak NTV tylko trochę bardziej żwawy i ma jeszcze lepszą ochronę przed wiatrem i deszczem

https://st1100.fora.pl/
kermadec - Pon Wrz 19, 2016 14:21
:
Skorpionwr napisał/a:
Przekop forum St. Tam jest wiele tematów otwartych dla wszystkich.
To jest rasowy turystyk. Równie pancerny jak NTV tylko trochę bardziej żwawy i ma jeszcze lepszą ochronę przed wiatrem i deszczem

https://st1100.fora.pl/


Do tego waży trzy razy tyle i potrzebuje na szerokość tyle miejsca co Maluch ...

:P
Kobrzak - Pon Wrz 19, 2016 20:33
:
marcin89, a gdzie chcesz jechać, że taka fura Ci potrzebna? :D

Ja planuje zmienić na Tigera 955i ale nie wiem kiedy.. Devilka mnie jeszcze cieszy :D
No i boje się, że każdemu następnemu moto będzie "coś brakowało" co ma devila :(
Toma311 - Pon Wrz 19, 2016 22:08
:
Kobrzak napisał/a:
Ja planuje zmienić na Tigera 955i ale nie wiem kiedy..


Kobrzaku, a czy Ty doczytał, iż tenże oraz 1050 łańcuchem są "gonione". Tego, dla przykładu, będzie Tobie brak. Poza tym, ten wygląd... :shock: :???: Od 1050 już optycznie OK.

Kobrzak napisał/a:
No i boje się, że każdemu następnemu moto będzie "coś brakowało" co ma devila :(


Z empirii: wskakujesz waść na eRTeka i masz Wiśnię w wydaniu grande poprawionym, w każdym aspekcie :cool: Prócz koloru ofkors :razz: :!: :grin:
Kobrzak - Wto Wrz 20, 2016 01:00
:
Ja do zmiany muszę dojrzeć, na razie jakbym miał devile pożefnać to bym się zapłakał :(
A wygląd 955i właśnie mi leży (co dziwne :D ), właśnie ten 1050 jest już zbyt podobny do wszystkiego i niczego, taki nowoczesny nijaki motocykl. Ten stary to od razu zwraca uwagę. Dosłownie jak multistrasa ds1000. Na jej widok chcesz puścić pawia ale jednak jest tak inna, że po paru żygach już zaczyna wyglądać normalniej :D



Czemu ja kupiłem devile... Teraz wszystko jest takie trudne a każdy motocykl (oprócz rasowych pociągów drogowych typu rt, st, tiger 1200, super tenera 1200 itd) jest do do bani :P

marcin89, jak się mojego mechanika pytałem o st1100 (sam ma st1300) to się wypowiadał, że st11 jest prostrze, wytrzymalsze, mniej się psuje, łatwiejszy serwis itd. Więc to dobry wybór. Te silniki 100 tysi to się docierają dopiero :D
Sim - Wto Wrz 20, 2016 11:26
:
Wszystko zależy do czego jest Ci potrzebny motocykl.

Na tego typu turystykach nie czuć prędkości i po przejściu z golasa człowiekowi czegoś brakuje - czuje się jakby stał w miejscu. Latem w upale się kisi.

Po zamianie z R850R będzie Ci się wydawało, że motocykl nie chce jechać - dynamika jazdy spadnie na łeb na szyję. Raz, z racji gorszych osiagów, dwa, subiektywnie po osłonięciu przed wiatrem, trzy - charakterystyka silnika będzie łagodna i ciągnąca od dołu, a nie dynamiczna i narowista z wyraźnym "walnięciem".

Jeśli ma to być motocyklowy długodystansowiec z minimalizacją efektu jazdy na motocyklu - tak
jeśli lubisz prędkość, gwałtowne przyspieszenia i zabawę w rollercoaster - nie.

Kumpel ostatnio w ramach jazdy testowej wziął Super Tenerę 1200 na kilka godzin (normalnie jeździ Yamahą MT-07) i w jego odczuciu Tenera była mulasta i nie dawała frajdy z dynamicznej jazdy - mimo, że relatywnie przyspiesza w początkowym zakresie podobnie jak MT-07, ale osłony przed wiatrem powodowały, że brak ruchu powietrza oszukiwał. Drugie - przebieg momentu - płynny, liniowy bez wystrzałów dynamiki.
Ja, po przesiadce z Devilki czułem jak piekielnie szybka jest ta maszyna (a wcale taka nie jest) i jak wygodna (o niebo wygodniejsza od NT700).

Długo przymierzałem się do tego, na co zamienić w przyszłości moją NT700 i początkowo myślałem o ST1300, R1200RT/1300, FJR, ale prawdopodobnie skończy się to właśnie turystycznym enduro - KTM 1190, Tenerką, Afryką, czy Tigerem 1200 - głównie ze względu na to, że nie chcę się kastrować z przyjemności jeżdżenia motocyklem - chcę czuć huragan na głowie i być w jego środku, mieć pod ręką tyle luzu, żeby w każdej chwili pójść bokiem lub na koło. Odróżnić wreszcie jazdę na motocyklu od jazdy samochodem, w którym nic się nie dzieje, czy jadę 100km/h, czy 200 - muzyczka, gra, ja siedzę sobie rozwalony w fotelu.

Na szczęście każdy ma nieco inne podejście wybierając inny sprzęt - i dobrze - łatwiej mi będzie kupić ładny egzemplarz na rynku wtórnym :) Idealnie byłoby mięć tylko 1 motocykl w garażu, ale pewnie rzeczywistość będzie zupełnie inna turystyk+enduro+golas :D