Forum Honda NTV

Ogólne - świece zapłonowe

bodi69 - Nie Lis 15, 2015 22:36
: Temat postu: świece zapłonowe
Witam. Mam małe pytanko. Jestem w trakcie małego przeglądu. Wykręciłem świece ze swojej Deauvilki 650(1999) ku mojemu zdumieniu poprzedni właściciel założył NGK Iridium. Problem w tym, że każda praktycznie ma inna przerwę. Czy ktoś z kolegów wie jak powinna być przerwa na takich świecach, czy jest to istotne. Nie mogłem znaleść takich danych. Tak w ogóle to polecam takie świece. Kolega ma taki sam motorek i zwykłe świece. Jest spora różnica w spalaniu i kulturze pracy no i w osiągach. Teraz znam powód różnicy. :smile: Czekam na informacje. Pozdrawiam.
Kobrzak - Nie Lis 15, 2015 23:30
:
cześć!
Odstęp elektrod <span style="font-weight: bold">0,8mm - 0,9mm</span>
sgtcop13 - Pon Lis 16, 2015 10:19
: Temat postu: Re: świece zapłonowe
bodi69 napisał/a:
...................... Kolega ma taki sam motorek i zwykłe świece. Jest spora różnica w spalaniu i kulturze pracy no i w osiągach. Teraz znam powód różnicy. :smile: ....................


A skąd pewność, że to zasługa irydowych świec?

A jak teraz poustawiasz właściwe przerwy, to moto Ci spod tyłka ucieknie, a w baku będzie paliwa przybywało zamiast ubywać :wink:

Pozdrawiam
oldmotory - Pon Lis 16, 2015 13:25
:
Świece mają wprawdzie istotny wpływ na pracę silnika. Jednak różnica o której piszesz na pewno nie wynika tylko z tego jednego powodu. chyba ,że miałeś jakieś dramatycznie zajechane

Najlepiej byłoby wymienić się świecami w obu motocyklach :twisted:
Jestem pewien ,że różnica była by, może odczuwalna ale, nie nastąpiłaby " nieoczekiwana zamiana miejsc"
radzieckii - Pon Lis 16, 2015 19:31
:
Kiedyś znajomy polecał mi pewną stację benzynową. Po zatankowaniu na niej obroty na najwyższym biegu przy 100km/h podobno zmniejszyły się o 500obr/min. i samochód wyraźnie był szybszy ;-)
Parabiker - Wto Lis 17, 2015 11:17
:
radzieckii napisał/a:
Po zatankowaniu na niej obroty na najwyższym biegu przy 100km/h podobno zmniejszyły się o 500obr/min. i samochód wyraźnie był szybszy

Takie cuda tylko w erze hahaha. Podobają mi się te Twoje żartobliwe anegdoty :mrgreen:
kudlaty - Wto Lis 17, 2015 19:06
:
Parabiker napisał/a:
radzieckii napisał/a:
Po zatankowaniu na niej obroty na najwyższym biegu przy 100km/h podobno zmniejszyły się o 500obr/min. i samochód wyraźnie był szybszy

Takie cuda tylko w erze hahaha. Podobają mi się te Twoje żartobliwe anegdoty :mrgreen:


To tak samo jak z klientami którzy oddawali swoje samochody do serwisu z prośbą o podniesienie w nich mocy. Po 2-3 dniach odpierali samochód i byli zdziwienie jak są mocne. W rzeczywistości nic nie zostało zmienione poza wystawieniem faktury i PhotoShopowego wykresu jak to moc silnika została podniesiona. Placebo działa :-D
adamdive - Wto Lis 17, 2015 22:25
:
To tak samo jakbyś jeździł powiedzmy Citroenem C4 Picasso, takim trochę autobusem, ale jak patrzysz na inne przejeżdżające obok takie same auta pocieszasz się, że jednak nie jest on taki duży i od razu Ci lepiej ;-)
radzieckii - Sro Lis 18, 2015 13:54
:
Masz coś do autobusów? ;-)
emzet16 - Sob Lis 21, 2015 15:37
:
Coś w tym musi być,Padre założył irydy i zmniejszyło się"falowanie"na wolnych obrotach.
Bardzo drogie nie są,a wymieniać trzeba sporo rzadziej niż standardowe-czyli warto.
aftys6 - Nie Sty 10, 2016 15:00
:
Odczucie w pracy Devilki jest zasadnicze jak padnie jedna świeca w cylindrze ;D Wtedy odczuwalnie traci dynamikę i pali jak smok ;D
Stosowałem zarówno tradycyjne NGK jak i Denso jakieś tam fikuśne za 40 zł sztuka.
Jedyne co zauważyłem to różnica w cenie.
Irydówki mają taki plus że są wytrzymalsze.